Ugrás az oldal tartalmáhozUgrás az elsődleges navigációhoz

Tisztelt Ügyfeleink!
Tervezett rendszerkarbantartási munkálatok miatt 2020. szeptember 15. 22:45 és 23:45 között szünetel az internetes vásárláshoz kapcsolódó jóváhagyó SMS kódok kiküldése. Kérjük, internetes vásárlásait időzítse a karbantartási időszakon kívülre.
Megértését és türelmét köszönjük! Budapest Bank Zrt.

Tisztelt Ügyfeleink! Weboldalaink folyamatos fejlesztés alatt állnak. Újabb fejlesztéseink eredményeképpen megújult weboldalunk további funkciókkal segíti fogyatékkal élő ügyfeleink honlapon történő tájékozódását. Jelenlegi új honlapunk már alkalmas a billentyűzettel történő bejárásra, felolvasó szoftverre optimalizált. Hamarosan az akadálymentes szolgáltatási térképünket is elérhetővé tesszük fogyatékkal élő Ügyfeleink részére, melyben magaskontrasztos nézetben jelenítjük majd meg igényeknek megfelelően fiókjainkat. Honlapunkon további akadálymentesítési fejlesztések is folyamatban vannak, melyek későbbi időszakban fognak elérhetővé válni Ügyfeleink számára. Ezek megvalósulásáról további tájékoztató üzenetet fogunk megjeleníteni Ügyfeleink részére.

Megértését és együttműködését köszönjük! Üdvözlettel: Budapest Bank

Tájékoztatjuk Tisztelt Ügyfeleinket, hogy augusztus 29-én (szombaton) a fiókok egységesen15:00 óráig tartanak nyitva.

Fióki időpont kérés Telebank 1440
+36 1 477-7777
Írjon nekünk! Fiókok és ATM-ek Árfolyamok

Készülünk az azonnali fizetési rendszerre

Fontos tájékoztatás!

Mit jelent az Azonnali Fizetési Rendszer (AFR)?

2020. március 2-án kezdi meg működését a magyar bankszektorban az Azonnali Fizetési Rendszer (AFR), amely több területen is gyökeresen megváltoztatja az eddigi elektronikus fizetési szokásokat. Az ügyfeleink ettől kezdve olyan szolgáltatást használhatnak majd, amely vetekszik a kártyás és a készpénzes fizetés gyorsaságával és folyamatos elérhetőségével, hosszabb távon pedig számos új, innovatív fizetési megoldás létrehozását is támogatja.

A legfontosabb változás, hogy az azonnali fizetés paramétereinek megfelelő, legfeljebb 10 millió forintos eseti utalások az év minden napján, napi 24 órában néhány másodperc alatt megérkeznek a kedvezményezett fizetési számlájára. Lehetőséget kínál az új rendszer a másodlagos számlaazonosítók bevezetésére is, így a hosszú, nehezen megjegyezhető bankszámlaszámok helyett előzetes regisztrációt követően használhatunk például telefonszámot vagy e-mail címet is.

Mi változik az átutalásokkal kapcsolatban?

Az azonnali fizetés bevezetése előtt a bankközi átutalások csak munkanapokon, 7 és 17 óra között teljesültek, átlagosan 1,5-2 óra alatt. Abban az esetben, ha az alábbi feltételeknek megfelel a tranzakció, akkor március 2-től az év 365 napján, napi 24 órában (beleértve a hétvégéket és az ünnepnapokat is) néhány másodpercen belül megérkeznek a kedvezményezett fizetési számlájára az utalások, a jóváírt összeg pedig azonnal elérhetővé válik számára. 
Ezek a feltételek a következők:

  • az összeg legfeljebb 10 millió forint;
  • az utalást elektronikus csatornán (Budapest Internetbankon vagy Budapest Bank Mobil Appon) kezdeményezték;
  • nem előre értéknapozott (azaz nem állítjuk be előre az utalás dátumát);
  • forint fizetési számláról indított forint átutalás.

Lehetőséget kínál az új rendszer a másodlagos számlaazonosítók bevezetésére is, így a bankszámlaszámok helyett előzetes regisztrációt követően – egyelőre bizonyos korlátozásokkal –használhatunk például telefonszámot vagy e-mail címet is.

Hogyan tud felkészülni az AFR bevezetésére?

Kérjük, figyelmesen olvassa el az alábbi Gyakran Ismételt Kérdéseket (GYIK)! Mivel az Azonnali Fizetési Rendszer bevezetése összetett, a teljes bankszektort érintő változást jelent, amely megnövekedett pénzforgalommal is jár, ezért a március 2-i indulást követő napokban bizonyos szolgáltatások esetében átmeneti kieséseket tapasztalhat, valamint a számlaegyenleg átmenetileg a valóstól eltérő értéket mutathat. Bankunk mindent megtesz annak érdekében, hogy az informatikai átállás a lehető legkevesebb kényelmetlenséggel járjon ügyfeleink számára.


Gyakran Ismételt Kérdések (GYIK)
Az alábbiakban összegyűjtöttük a legfontosabb, Azonnali Fizetési Rendszer kapcsán felmerülő kérdéseket és válaszokat.

ÁLTALÁNOS KÉRDÉSEK


AZONNALI FIZETÉS


MÁSODLAGOS SZÁMLAAZONOSÍTÓK


FIZETÉSI KÉRELEM