Kedves Ügyfelünk!

Bankunk az azonnali fizetési rendszer jövő év márciusi bevezetésére felkészülve fejleszti informatikai rendszereit, ami egyes szolgáltatások átmeneti szüneteltetésével jár.

Tájékoztatjuk, hogy augusztus 29., csütörtök 22.00 és augusztus 30., péntek 6.00 óra között az alábbi elektronikus szolgáltatásainkban hosszabb ideig tartó kiesések fordulhatnak elő:


Augusztus 31., szombat 8.00 és 14.00 óra között az alábbi elektronikus csatornáink elérhetősége szünetel:

A fenti időszakokban is a megszokott módon használhatja bankkártyáit vásárlásra és ATM készpénzfelvételre, azonban kérjük, hogy az említett időszakokat megelőzően tájékozódjon egyenlegéről, illetve gondoskodjon a megfelelő limitek beállításáról! Amennyiben további információra vagy segítségre lenne szüksége, kérjük, hívja telefonos ügyfélszolgálatunkat a 1440-es számon!

Megértését és türelmét köszönjük, és a szolgáltatások átmeneti kiesése miatti esetleges kellemetlenségekért szíves elnézését kérjük!

A Budapest Bank csapata


A 2020. március 2-án induló azonnali fizetési rendszerről:

A jövő tavasszal induló azonnali fizetési rendszer egyfelől a kártyás és készpénzes fizetés gyorsaságával és folyamatos elérhetőségével vetélkedő alternatívát kínál majd az ügyfeleknek, másfelől pedig hosszú távon támogatja az innovatív fizetési megoldások létrehozását.

Az új rendszer több területen is gyökeresen megváltoztatja az eddigi elektronikus fizetési szokásokat:


Kérdések és válaszok az azonnali fizetési rendszerre való felkészülésről

  • A Magyar Nemzeti Bank döntése értelmében 2020. március 2-ától válik elérhetővé a lakossági és vállalati ügyfelek számára az azonnali fizetési rendszer. 2019. szeptember 1-jén kezdődik az éles próbaüzem a hazai bankok részévételével, ehhez azonban a szolgáltatást kiszolgáló rendszerek átállítására van szükség.
  • Amennyiben itt nem találnak választ a kérdésükre, kérjük, hívják telefonos ügyfélszolgálatunkat a 1440 vagy a +361 477 7777-es számon.
  • Az átállás alatt a Telebank a megszokott számokon és időszakokban elérhető lesz a 1440-es telefonszámon.
  • Az átállítás időpontjának megjelölése előtt megvizsgáltuk ügyfeleink vásárlási és online ügyintézési szokásait, és ennek alapján kiválasztottuk azokat az időszakokat, amikor az érintett szolgáltatások átmeneti kiesése a lehető legkisebb kellemetlenséggel jár számukra.
  • Az átállásra két ütemben kerül sor, azonban ez idő alatt a bankkártyával történő vásárlás és az ATM készpénzfelvétel is elérhető lesz.

    2019. augusztus 29-én 22.00 órától augusztus 30-án 6.00 óráig az alábbi elektronikus csatornáinknál hosszabb idejű kiesésekre lehet számítani:
    • internetbank (Budapest Internetbank),
    • mobilapplikáció (Budapest Bank Mobil App),
    • Üzleti Terminál (Business Terminál),
    • tranzakciók utáni SMS értesítések (Budapest Mobilbank).

    Az átállást követően minden ez idő alatt végzett tranzakcióról megérkezik majd az értesítő SMS, amely az egyes tranzakciók valós összegét és a tényleges végső egyenleget közli.

    2019. augusztus 31-én 8.00-tól 14.00-ig az alábbi elektronikus csatornáink fognak szünetelni:
    • internetbank (Budapest Internetbank),
    • mobilapplikáció (Budapest Bank Mobil App),
    • Üzleti Terminál (Business Terminál).

    Az átállás ideje alatt ügyfeleinknek azt javasoljuk, kérdéseikkel forduljanak a 1440-es számon elérhető Telebankunkhoz.
  • Azt javasoljuk ügyfeleinknek, hogy az elektronikus csatornáink tervezett átállása előtt a következő teendőket végezzék el:
    • ellenőrizzék egyenlegüket,
    • szükség esetén végezzék el a limitmódosításokat
    • ellenőrizzék tranzakciótörténetüket,
    • indítsák el vagy időzítsék előre utalásaikat.
  • Az első átállás időszakában (2019. augusztus 29. csütörtök 22.00 órától augusztus 30. péntek 6.00 óráig) ügyfeleink a bankkártyájukat a megszokott módon használhatják fizetésre és készpénzfelvételre az ATM-eknél, azonban hosszabb ideig tartó kiesések fordulhatnak elő az internetbank, a mobilapplikáció, és az Üzleti Terminál elérésében. Ezen időszakban elmaradhatnak a tranzakciók utáni SMS értesítések is. A második átállás alatt (augusztus 31. szombat reggel 8:00 óra és 14:00 óra között) nem lesz elérhető az internetbank, a mobilapplikáció, és az Üzleti Terminál, viszont a kártyás fizetés és a készpénzfelvétel is a megszokott módon fog működni, valamint az SMS értesítések is megérkeznek.
  • Az augusztus 22., csütörtök 22.00 órától augusztus 30., péntek 6.00 óráig tartó átállás alatt átmeneti kiesés várható az SMS-szolgáltatásunkban. Ez az átállás előre látott velejárója, nincs oka aggodalomra, ezzel kapcsolatosan nincs teendője. Legközelebb az átállást követően küldünk SMS-t a tranzakciókról. Egyenlegét Telebankunkon, a 1440-es telefonszámon tudja ellenőrizni.
  • Az értesítő SMS-ek az átállást követően érkeznek meg.
  • A bankkártya napi limitmódosítás csak a Telebankon keresztül, a 1440-es szám hívásával lesz elérhető, ezért kérjük, lehetőleg még az átállások előtt gondoskodjon a megfelelő limitek beállításáról! Vállalati bankkártyák esetében is csak a 1440-es szám hívásával lehet limitet módosítani, ezt kizárólag a Budapest Internetbankban kártyakezelői jogosultsággal rendelkező felhasználók végezhetik el.
  • A kártyás fizetés és az ATM készpénzfelvétel lehetősége az átállás teljes ideje alatt elérhető lesz. Ugyanakkor arra érdemes felkészülni, hogy augusztus 29. 22.00 órától augusztus 30. 6.00 óráig átmeneti kiesések várhatók a bankkártyás tranzakciókról szóló SMS értesítések kiküldésben.
  • Az átállás ideje alatt ügyfeleinknek azt javasoljuk, kérdéseikkel forduljanak a 1440-es számon elérhető Telebankunkhoz.
  • Az ATM készpénzfelvétel és a kártyás fizetés lehetősége az átállás teljes ideje alatt elérhető lesz. Ügyfeleink kizárólag akkor nem férhetnek hozzá a pénzükhöz, ha a számlájukon nem áll rendelkezésre a felvenni kívánt összeg vagy az előzetesen meghatározott limit gátolja a hozzáférést.
  • Igen, az átállás alatt a Telebank a megszokott számokon és időszakokban elérhető lesz.