Első lépések

Regisztráció

könnyű, gyors regisztráció

cégadatabázisból vagy Budapest Bankos ügyfélként gyorsan betölthető cégadatok (hamarosan)

ha több céget is vezet, akár mindegyiket kezelheti egy profillal

Hogyan tudja használni?

A regisztráció folyamata

  1. Hozzon létre személyes profilt (név, e-mail cím, jelszó)

  2. Adja hozzá cégét: keresse ki a cégadatbázisból

  3. Kész is a regisztráció, hozzáfér a cég profiljához

  1. A használatbavételt követő 30 napon belül be kell jelenteni a NAV felé, hogy ezt a számlázót használja.
    Nav bekötés

Ha meghívót kapott és így szeretne regisztrálni

  1. Kapott egy e-mailt

  2. Hozza létre személyes profilját (név, e-mail cím, jelszó)

  3. Már hozzá is fér a cég profiljához

Kérdések és válaszok

Amennyiben nem találja meg az Ön számára releváns kérdést vagy választ, küldjön nekünk üzenetet.

  • Ellenőrizze, hogy helyes email címet adott meg. Ha úgy látja, hogy az email címe helyes, akkor ellenőrizze a levelezőprogramjának a SPAM/Levélszemét mappáját. Amennyiben Ön esetlegesen tévesen adta meg e-mail címét, úgy a „Nem kaptam meg a linket” gombra kattintva új e-mail címet adhat meg és elküldheti az aktivációs linket a korrigált e-mail címre.. Abban az esetben, ha ez nem sikerül, keresse ügyfélszolgálatunkat.

  • Első lépésként ellenőrizze, hogy korábban regisztrált-e a BUPA rendszerbe. Ha igen, úgy a belépési oldalon az „Elfelejtettem a jelszavamat” linkre kattintva lehetősége van az email címének megadásával jelszó emlékeztetőt kérni a belépéshez.

  • Ha Ön véletlenül tévesen adta meg e-mail címét, úgy a „Nem kaptam meg a linket” funkción keresztül megadhatja a helyes e-mail címet és elküldheti az aktivációs linket a korrigált e-mail címre. Abban az esetben, ha ez nem sikerül, keresse ügyfélszolgálatunkat.

  • Amennyiben az Ön cégének adatai nem elérhetőek az OPTEN adatbázisban, úgy kérjük kattintson a „Regisztrálja cégét” képernyőn a „Tovább” gombra!
  • A következő képernyőn adja meg cégének főbb adatait.
    A kötelező mezőket * jelzi, azonban amennyiben Ön rendelkezik a nem kötelező mezőkön túl is releváns adatokkal, amelyek megadhatók, úgy kérjük azokat is adja meg. Fontos, hogy amennyiben Ön egyéni vállalkozó, úgy Önnek az „E.V. nyilvántartási szám” mezőt is kötelező kitöltenie, ha rendelkezik ilyen nyilvántartási számmal!

  • A belépési oldalon az „Elfelejtettem a jelszavamat” linkre kattintva lehetősége van az email címének megadásával jelszó emlékeztetőt kérni a belépéshez.

  • Ebben az esetben kérem vegye fel a kapcsolatot az ügyfélszolgálatunkkal.

  • A felső menüben a felhasználónevére kattintva a lenyíló menüben a „Beállítások” menüpont „Céges adatok” almenüpontjában van lehetősége a regisztrált cég törlésére, az oldal alján található „Céges profil törlése” link használatával.
  • A személyes fiókjának a törlésével kapcsolatban keresse ügyfélszolgálatunkat.

  • A felhasználó nevére kattintva a „Beállítások” menüpont „Céges adatok” almenüpontjában van lehetősége a regisztrált cég törlésére, az oldal alján található „Céges profil törlése” link használatával.

  • Lehetősége van termékadatok tömeges feltöltésére is. Az „Új termék hozzáadása” képernyőn, elérhető a „Tömeges importálás” választásával. Ehhez talál egy letölthető mintafájlt: ebbe a mintafájlba tudja rözgíteni azokat a tételet, amiket szeretne a rendszerbe beimportálni. Miután végzett a fájl szerkesztésével, tallózza be a fájlt vagy húzza a feltöltési felületre és nyomja meg a lap alján található „Termékadatok importálása” gombot. Az importálás megkezdéséről a rendszer visszajelzést ad. Az importált adatok megjelenítéséhez kérjük frissítse a képernyőt.

  • Lehetősége van partneradatok tömeges feltöltésére is. Az „Új partner hozzáadása” képernyőn, elérhető a „Tömeges importálás” választásával. Ehhez talál egy letölthető mintafájlt: ebbe a mintafájlba tudja rözgíteni azokat a tételet, amiket szeretne a rendszerbe beimportálni. Miután végzett a fájl szerkesztésével, tallózza be a fájlt vagy húzza a feltöltési felületre és nyomja meg a lap alján található „Partneradatok importálása” gombot. Az importálás megkezdéséről a rendszer visszajelzést ad. Az importált adatok megjelenítéséhez kérjük frissítse a képernyőt.

Számlázó bejelentése a NAV felé

ha online számlázót használ, azt a használatbavételt követő 30 napon belül be kell jelenteni a NAV felé

csak töltse le az állományt és küldje el könyvelőnek

Hogyan tudja használni?

  1. A használatbavételt követő 30 napon belül a számlázó használatát be kell jelenteni a NAV felé

  2. A rendszerből letölthető az automatikusan generált nyilatkozat (Beállítások / NAV kapcsolat)

  3. Küldj el könyvelőnek és ő feltölti a megfelelő helyre

  4. Hívja meg a könyvelőjét is, hogy ő is hozzáférést kapjon a rendszerhez

Kérdések és válaszok

Amennyiben nem találja meg az Ön számára releváns kérdést vagy választ, küldjön nekünk üzenetet.

  • A 23/2014.(VI. 30.) NGM rendelet értelmében minden cég köteles bejelenteni a NAV felé az általa használt számlázó programot. A bejelentési kötelezettség 2014. október 1-től érvényes minden számlázó program esetében. Amennyiben számlázó program váltás történik a rendeletnek megfelelően 30 napos határidővel kell a bejelentést megtenni.

  • A BUPA rendszerbe történő cégregisztráció során lehetősége van letölteni a NAV számára elküldendő „SZAMLAZO” elnevezésű számlázóprogram bejelentő nyomtatványt XML formátumban a „Nyomtatvány letöltése” gomb segítségével, vagy ezen nyomtatvány továbbítására pl.: könyvelője számára a „Nyomtatvány továbbítása” gomb segítségével. Ezt a nyomtatványt a Beállításokon belül a NAV beállítások részben találja meg.

  • Az első számlakiállítást követő 30 napon belül szükséges lejelenteni a NAV felé, hogy a BUPA online számlázó programot használja.

  • Ha nem köti össze a NAV Online Számla rendszerrel a számlázót, akkor az adatszolgáltatási értékhatárt elérő, azaz legalább 100.000 Ft összegű áthárított ÁFA-t tartalmazó számla kiállítása nem lehetséges a BUPA rendszerben a NAV kapcsolat beállításáig.

Bankkapcsolat beállítása

bekötheti a Budapest Banknál vezetett kisvállalkozói számlát, így egy helyen kezelheti cége pénzügyeit

nyomon tudja követni a számlaegyenlegét

ha kiállított egy számlát, automatikusan javaslatot ad majd a rendszer, hogy melyik tranzakció tartozik hozzá

innen egy gombnyomással ki tudja fizetni a kiadásait

Hogyan tudja használni?

Budapest Banknál vezetett kisvállalkozói számlacsomag és internetbank hozzáférés szükséges hozzá

Még nincs Budapest Banknál vezetett bankszámlája?

Már van bankszámlája?

  1. Regisztrációkor vagy később a Beállításokban automatikusan felkínáljuk Budapest Banknál vezetett kisvállalkozói bankszámláját és jelölni tudja, ha ezt szeretné összekapcsolni az Asszisztenssel
    Ha nem ismertük fel, akkor az Új bankszámla hozzáadása gombra kattintva be tud lépni az Internetbankba és innen áthozni az adatokat

  2. A netbankban jóvá kell hagynia a nyilatkozatot

  3. Már össze is kötötte a bankot és a számlázót

  4. Jogszabályi kötelezettség miatt a bankkapcsolatot 90 naponta meg kell újítani -- erről értesítést fog kapni a számlázóban és a netbankban is

Kérdések és válaszok

Amennyiben nem találja meg az Ön számára releváns kérdést vagy választ, küldjön nekünk üzenetet.

  • A bankszámlájának a bekötéséhez szükséges volt nyilatkoznia a számlainformációs szolgáltatás időtartamáról. Amennyiben ez az időtartam lejárt, a számlainformációs szolgáltatás inaktívvá válik. Ennek megújítására nincs más dolga, mint az felhasználó nevére kattintva a lenyíló menüben a „Beállítások” menüpontban a „Banki beállítások” fülre kattintani, majd az inaktív kapcsolattal rendelkező számla esetében ismét nyilatkozni a számlainformációs szolgáltatás időtartamáról. A nyilatkozat beküldését és az Internetbankban történő jóváhagyást követően a szolgáltatás ismét aktív lesz a BUPA rendszere és az internetbank között, és így ismét láthatóvá válik a bankszámlájához tartozó egyenleg.

  • A bankszámlájának a bekötéséhez szükséges volt nyilatkoznia a számlainformációs szolgáltatás időtartamáról. Ha ez az időtartam lejárt, a számlainformációs szolgáltatás inaktívvá válik. Ennek megújítására nincs más dolga, mint a felhasználó névre kattintva a lenyíló menüben a „Beállítások” menüpontban a „Banki beállítások” fülre kattintani, majd az inaktív kapcsolattal rendelkező számla esetében ismét nyilatkozni a számlainformációs szolgáltatás időtartamáról. A nyilatkozat beküldését és az internetbankban történő jóváhagyást követően a szolgáltatás ismét aktív lesz a BUPA rendszere és az internetbank között, és így ismét láthatóvá válik a bankszámlájához tartozó egyenleg.

  • Ebben az esetben az Internetbank és a BUPA rendszer közötti adatkommunikáció nem működik rendszerhiba miatt. Ebben az esetben Önnek nincs teendője, a rendszerhiba helyreállítása után az egyenleg ismét elérhető lesz a BUPA rendszerében.

  • Az felhasználó névre kattintva a lenyíló menüben a „Beállítások” menüpontban a „Banki beállítások” fülre kattintva a bankszámlák „Státusz” oszlopban szereplő értéke mellett megjelenő ikonra kattintva az „Eltávolítás” műveletre kell kattintania. A kattintást követően a bankszámla törlésre kerül a rendszerünkből.
  • Ezt követően az „Új bankszámla hozzáadása” gombra kattintva adhatja újra hozzá a céghez tartozó bankszámlát a listához. A gomb megnyomására megjelenik az „Új bankszámla hozzáadása” beúszó képernyő, ahol meg tudja adni a bankszámla új nevét és a „Rögzítés” gomb segítségével el is tudja menteni.

Számlázási és pénzügyi beállítások

Állítsa be, hogy hogyan szeretne számlázni
automatikusan felkínáljuk az általában használt fizetési határidőket, módokat, így még gyorsabb lehet a számlakiállítás

Mindenképp végezze el a pénzügyi beállításokat, hogy pontos áttekintőket tudjunk mutatni (hamarosan)

Hogyan tudja használni?

Számlázási beállítások

  1. a Beállítások / Számlázási beállítások alatt tud olyan beállításokat elvégezni, amit a számlakiállításkor automatikusan fel fogunk kínálni, pl.:

    • logó beállítása
    • alapértelmezett fizetési határidő beállítása
    • alapértelmezett számlaképek
    • alapértelmezett szöveg, amivel a partnereknek kiküldhető a számla

Pénzügyi beállítások

  1. a Beállítások / Pénzügyi beállítások alatt

    • határozza meg a könyvelési módot, mert az alapján alakítjuk az áttekintőt és az ÁFA analitikát (hamarosan)
    • az adózási profilt állítsa be: pl. hogyan fizeti az ÁFA-t (hamarosan)

Felhasználók meghívása

meghívhat több embert is a cég számlázó fiókjának felhasználói közé

hívja meg könyvelőjét, hogy hozzáférjen az adatokhoz és ne kelljen neki küldözgetni a számlákat

Hogyan tudja használni?

  1. A cég adataihoz egyidejűleg több felhasználó is hozzáférhet

  2. Kattintson a Beállítások / Meghívó küldése részre és hívja meg kollégáit, könyvelőjét, hogy ők is hozzáférjenek cége adataihoz

  3. Meghíváskor be tudja állítani, hogy milyen jogosultságot engedélyez a meghívott személynek

    • könyvelő
    • pénzügyi
    • adminisztrátor
    • számlázás
  1. Adja meg azt az e-mail címet, akinek meghívót szeretne küldeni

  2. A címzett kap egy e-mailt, amire kattintva tudja regisztrálni személyes felhasználói fiókját

  3. Regisztrációt követően a felhasználó automatikusan megjelenik a cégnél

  4. A felhasználólistában bármikor módosíthatók a jogosultságok, és hogy melyik funkciókhoz van olvasási / szerkesztési jogosultsága a felhasználónak

Kérdések és válaszok

Amennyiben nem találja meg az Ön számára releváns kérdést vagy választ, küldjön nekünk üzenetet.

  • Új felhasználó meghívására csak a céghez tartozó Fiókgazda jogosultsággal van lehetőség. Kattintson a felső menüben a felhasználónevére, majd a megjelenő „Új felhasználó meghívása” menüpontra, vagy a Beállításokon belül a Jogosultság kiosztás almenüpontra. Ekkor a „Beállítások” „Jogosultság kiosztás” felülete jelenik meg.

  • A „Beállítások” „Jogosultság kiosztás” felületén, annak „Új felhasználó meghívásához” meg kell adnia annak a felhasználónak a nevét, e-mail címét, akit szeretne a céges fiókba meghívni a BUPA rendszerébe. A meghívó kiküldése előtt be kell állítani azt is, hogy milyen jogosultsági kört szeretne adni a felhasználónak.

  • A BUPA rendszerben négy jogosultsági kör teszi lehetővé, hogy a céghez rendelt felhasználók mindegyike képes legyen a számlázási tevékenységek kapcsán adódó feladatai ellátására, azonban ne férjen hozzá olyan funkciókhoz, melyek használatára nem jogosult. Kérjük, tanulmányozza a rendszerben elérhető jogosultsági szinteket a hozzájuk kapcsolódó funkciók elérhetősége szempontjából, és a meghívott felhasználónak válassza azt a jogkört, amely teljes körűen biztosítja a feladatokhoz való hozzáférést. Az alábbiakban leírjuk, hogy az egyes jogosultsági körökkel az egyes felhasználók milyen funkciókat érnek el.

  • A Fiókgazda felhasználó a cég BUPA fiókjának gazdája, aki minden funkció teljes körű használatára jogosult. A rendszerben Fiókgazda jogosultsággal rendelkező felhasználó is kapcsolódhat.
  • A fiókgazdának jogosultsága van
    • arrow-right számla kiállítására,
    • arrow-right a rendszerben kiállított számlák megtekintésére és az elérhető műveletek alkalmazására,
    • arrow-right számlák befogadására,
    • arrow-right a rendszerben befogadott számlák megtekintésére és az elérhető műveletek alkalmazására,
    • arrow-right egyéb kiadások rögzítésére,
    • arrow-right a rendszerbe rögzített egyéb kiadások megtekintésére és az elérhető műveletek alkalmazására,
    • arrow-right fizetendő tétel rögzítésére és internetbankba történő beküldésére,
    • arrow-right a rendszerből korábban beküldött fizetendő tételek megtekintésére és az elérhető műveletek alkalmazására,
    • arrow-right az Áttekintő oldal megtekintésére,
    • arrow-right a cég BUPA fiókjához tartozó beállítások módosítására,
    • arrow-right valamint felhasználók meghívására.

  • A könyvelő felhasználónak jogosultsága van:
    • arrow-right a rendszerben kiállított számlák megtekintésére,
    • arrow-right a rendszerben befogadott számlák megtekintésére,
    • arrow-right egyéb kiadások rögzítésére,
    • arrow-right a rendszerbe rögzített egyéb kiadások megtekintésére és az elérhető műveletek alkalmazására,
    • arrow-right a rendszerből korábban beküldött fizetendő tételek megtekintésére,
    • arrow-right valamint az Áttekintő oldal megtekintésére.
  • Emellett lehetősége van új fizetendő tétel rögzítésére és internetbankba történő beküldésére, valamint a beküldött fizetendő tételeken elérhető műveletek alkalmazására, illetve a cég BUPA fiókjához tartozó beállítások módosítására, azonban ezeket a jogosultságot a Fiókgazda felhasználó el tudja venni a könyvelő felhasználótól.

  • A pénzügyes felhasználónak jogosultsága van:
    • arrow-right számla kiállítására,
    • arrow-right a rendszerben kiállított számlák megtekintésére és az elérhető műveletek alkalmazására,
    • arrow-right számlák befogadására,
    • arrow-right a rendszerben befogadott számlák megtekintésére és az elérhető műveletek alkalmazására,
    • arrow-right egyéb kiadások rögzítésére.
    • arrow-right a rendszerbe rögzített egyéb kiadások megtekintésére és az elérhető műveletek alkalmazására,
    • arrow-right fizetendő tétel rögzítésére és Internetbankba történő beküldésére,
    • arrow-right a rendszerből korábban beküldött fizetendő tételek megtekintésére és az elérhető műveletek alkalmazására,
    • arrow-right valamint az Áttekintő oldal megtekintésére.
  • Emellett lehetősége van a cég BUPA fiókjához tartozó beállítások módosítására, azonban ezt a jogosultságot a Fiókgazda felhasználó el tudja venni a pénzügyes felhasználótól.

  • A számlázási munkatársnak jogosultsága van:
    • arrow-right számla kiállítására,
    • arrow-right valamint a rendszerben kiállított számlák megtekintésére és az elérhető műveletek alkalmazására,
  • Emellett lehetősége van számlák befogadására, valamint a rendszerben befogadott számlák megtekintésére és az elérhető műveletek alkalmazására, azonban ezt a jogosultságot a „Fiókgazda” felhasználó el tudja venni a számlázási munkatárs felhasználótól.

  • Ebben az esetben azt javasoljuk, hogy a felhasználónak „Könyvelő” jogosultságot állítson be, mivel a „Könyvelő” jogosultsági körrel rendelkező felhasználó megtekintheti a rendszerben:
    • arrow-right a kiállított számlákat,
    • arrow-right a befogadott számlákat,
    • arrow-right a rögzített egyéb kiadásokat,
    • arrow-right a korábban beküldött fizetendő tételeket,
    • arrow-right az Áttekintő oldalt.
  • Ha kikapcsolja az új fizetendő tétel rögzítésére és Internetbankba történő beküldésére, valamint a beküldött fizetendő tételeken elérhető műveletek alkalmazására, illetve a cég BUPA fiókjához tartozó beállítások módosítására történő felhatalmazást, akkor egyedül egyéb kiadásokkal kapcsolatban lesz szerkesztési jogosultsága a könyvelő felhasználónak.

  • „Fiókgazda” jogosultsággal kattintson a felső menüben a felhasználónevére kattintva, majd „Beállítások” menüponton belül a , „Jogosultság kiosztás”-hoz érkezik. Itt a „Felhasználók blokkja” tartalmazza azokat a felhasználókat, akik a BUPA rendszerben a céghez meghívást kaptak, elfogadták a meghívást és regisztráltak a rendszerbe. Ezen felhasználók esetén van lehetőség az alapértelmezett jogosultsági körök beállításain módosítani, mely a jelölő négyzetek bejelölésével, vagy éppen a jelölés kivételével módosíthatóak.

  • Kérje meg a kiküldött e-mailcím tulajdonosát, hogy ellenőrizze a SPAM/Levélszemét mappát, vagy ellenőrizze a felső menüben a felhasználó nevére kattintva a Beállításokon belül a Jogosultság kiosztásnál, hogy a kiküldött meghívót a megfelelő e-mail címre továbbította. Ha a fentiek nem oldják meg a problémát kérjük, keresse ügyfélszolgálatunkat.

  • A BUPA rendszerben elérhető funkciók használatához és az adatok szerkesztéséhez teljeskörűen a Fiókgazda és a Pénzügyes felhasználók férnek hozzá. A két jogosultsági kör között a fő különbség, hogy a Pénzügyes felhasználónak nincs jogosultsága további felhasználók meghívására a céghez, valamint a Fiókgazda dönthet arról, hogy a céghez tartozó Beállítások hozzáféréséhez lehetőséget biztosít-e számára.

  • Fiókgazdaként lehetőség van a céghez meghívott és a BUPA rendszerbe regisztrált felhasználók esetén bizonyos funkciók esetén hozzáférést biztosítani, valamint a hozzáférést visszavonni. Ezeket részletesen az egyes jogosultsági körök leírásai tartalmazzák.

  • „Fiókgazda” jogosultsággal a jobb oldali avatar menü „Beállítások” menüpontjának hatodik, „Jogosultság kiosztás” fülének első, „Felhasználók” blokkja tartalmazza azon felhasználókat, akik a BUPA rendszerben a céghez meghívást kaptak és el is fogadva azt regisztráltak a rendszerbe. Ezen felhasználók rendszerhez történő hozzáférése megszüntethető a törölni kívánt felhasználó sorában jobb oldalon megjelenő kis kuka ikonra kattintva.

  • Ha Ön nem „Fiókgazda” jogosultsággal rendelkezik a cégnél vagy Önön kívül másik „Fiókgazda” felhasználó is kapcsolódik a céghez, hogy kérje meg a Fiókgazdát a jogosultság megszüntetésére.

    Ha Ön a cég egyetlen „Fiókgazda” jogosultságú felhasználója, kérjük, nevezzen ki egy másik felhasználót Fiókgazdának, majd kérje meg az új Fiókgazdát az Ön jogosultságának megszüntetésére.

    A BUPA rendszerhez kapcsolódó felhasználói fiókjának törlését kezdeményezheti a jobb oldali avatar menü „Beállítások” menüpontjának hetedik, „Személyes beállítások” felületén elérhető „Személyes profil törlése” gombra kattintva.