Tisztelt Ügyfelünk!
Kiemelt célunknak tekintjük, hogy banki szolgáltatásainkat a hátrányos helyzetben levő ügyfeleink maradéktalanul elérjék.
További információk oldalunk akadálymentes változatáról
Fiókhálózatunk és az ATM-ek több, mint
90 százaléka akadálymentesen megközelíthető és használható.
Tisztelt Ügyfeleink!
Technikai okokból a bank internetbankjában és mobilalkalmazásában az indított megbízások nem azonnali megbízásként teljesülnek, így az átutalási megbízások nem néhány másodpercen belül, hanem pár óra alatt kerülnek teljesítésre.
A hiba
elhárításán dolgozunk és megtörténtéről a jelen felületen haladéktalanul
tájékoztatjuk Önöket.
Amennyiben a hibát korábban nem sikerül kijavítanunk, úgy
a mai napon Budapest Bankon kívüli partnernek indított forint utalások a mai
napon 16 óráig, bankon belüli ügyfélnek indított utalások pedig 18 óráig ma
teljesülnek, az ezt követően megadott megbízások holnap reggel 7 óra után
kerülnek teljesítésre.
Megértésüket és türelmüket köszönjük!
Üdvözlettel:
Budapest Bank
Kedves Ügyfelünk!
Tájékoztatjuk, hogy 2020. március 2-án megkezdte működését az Azonnali Fizetési Rendszer (AFR). További információért kérjük, látogasson el a www.budapestbank.hu/azonnali-fizetes oldalra!
Üdvözlettel:
A Budapest Bank csapata
Tisztelt Ügyfeleink!
Technikai okokból a bank
internetbankjában és mobilalkalmazásában az Azonnali Fizetési Rendszerben nem
tudnak utalást indítani. Ennek hatására elküldött megbízásai nem néhány
másodpercen belül érkeznek meg, illetve a 17 óra után indított tranzakciók csak
a következő munkanapon teljesülnek.
Technikai problémák
miatt ügyfeleink azonnali fizetési tranzakciókat követően átmenetileg nem a
helyes számlaegyenleget láthatják elektronikus csatornáinkon, valamint a
tranzakciós SMS-ben.
A hiba elhárításán dolgozunk, megértésüket és türelmüket köszönjük!
Üdvözlettel:
Budapest Bank
Ahogy más cégek, mi is használunk "cookie"-kat weboldalainkon. Célunk, hogy teljesebb körű szolgáltatást nyújtsunk látogatóink számára.
További információOpen Banking is the significant shift that will revolutionize financial services in many ways, establishing the digital bank, adapting the rise of the digital human. It is a brand new secure way of sharing information, assets or whole ecosystems. Extending the financial network, allows third parties to offer outstanding solutions with a whole banking ecosystem under the hood.
Build the apps and services of tomorrow with our banking APIs
Ensure greater financial transparency options for account holders
Unlock the power of data-driven tools and solutions to provide benefit for customers
The innovator's toolbox for connecting our services.
A complete banking API
We provide you secure APIs based on industry standards across a range of core functionalities that let you build your next generation application
Test tools
We provide you test tools that allow you to efficiently test API integrations with your apps
Support and cooperation
We are more than happy to hear your feedback about our services and ideas on what to improve
Please use the following API endpoints to connect Budapest Bank OpenBanking service!
Live service:
* In event of an unpredicted outage of Live service, our fallback service is automatically switced on and it is accessible
through the "Live service" API endpoint.
The fallback service" provides the same functionality as the "Live service" and Message formats, usage rules to comply using
the fallback service are the seme as used on "Live service".
2020 Q4
2020 Q3
2020 Q2
2020 Q1
In order to get an overview how our APIs work, please click here to download a short introduction of how you will be able to start using our services.
Account information APIs
The Account information APIs allow you to access basic account information (e.g. transaction history, balance, standing orders)
Payment initiation API
The Payment Initiation APIs allow you to offer money transfer services to your users (HUF and foreign exchange transfer orders).
Fund confirmation APIs
The Fund confirmation APIs allow you to check whether a specific amount is available on an account.
Technical registration APIs
The Technical registration APIs allow you to initiate technical registration to the Bank and get the status of it.
Other APIs
Other APIs allow you to initiate consent request, revoke orders or get the status of transactions and consent requests.
1. Build your own application using our APIs
2. Register at National Competent Authority (NCA)
3. Request a PSD2 certification from Qualified Trust Service Provider (QTSP)
4. Register and log-in to Budapest Bank API Gateway
5. Initiate payments and / or access to clients’ payment accounts upon client’s request and consent
Contact
In case you have a question or any problem regarding our services, please send us a message using
the following email address and we will reply in 2 working days:
API name | Available action with API | API description | Validation file | Valid from | Valid unti |
Get Balance | Get available bank balance details related to an account | ZIP | 2019.03.14. | ||
Get Transaction List | Get transaction history of an account | ||||
Get Standing Order List | Get list and details of standing orders related to an account | ||||
Get Extract List | Get list of statesments related to an account | ||||
Start Extract Print | Get statesment related to an account |
API name | Available action with API | API description | Validation file | Valid from | Valid until |
Initiate Credit Transfer | Initiate HUF / foreign exchange transfer orders | ZIP | 2019.03.14. | ||
Create Standing Order HUF | Create HUF standing orders | ||||
Delete Standing Order | Delete standing orders | ||||
Revoke Credit Transfer | Revoke or recall transfer orders |
API name | Available action with API | API description | Validation file | Valid from | Valid until |
Initiate Consent Request | Initiate consent request to account information | ZIP | 2019.03.14. | ||
Get Status | Get the status of consent request and / or payment orders | ||||
Revoke Approval | Revoke orders before approval |