Business Partner Díj 2009
Business Partner Díj 2009

Fókuszban a példaértékű válságkezelés. Olvassa el cikkeinket, tekintse meg a videókat és szavazzon!

Most önre figyelünk!
Most önre figyelünk!

Írja meg pénzügyi sikereit az elmúlt hónapból! A következő MOST! nemcsak Önnek, hanem talán Önről is szól!

Az év kreatív megoldása
Az év kreatív megoldása

A MOST! kampány bannere „Az Év Honlapja” pályázaton elnyerte „Az Év Kreatív Megoldása” címet.

Idézet

MOST aktuális - Mi változott bennünk a nehéz időkben?

Plasticor Műanyagfeldolgozó Kft.

A Plasticor Műanyagfeldolgozó Kft.-t 2004-ben Veszprémben alapították családi vállalkozásként. A 17 alkalmazottat foglalkoztató cég műszaki műanyag fröccsöntéssel foglalkozik, főként az elektronikai, autó-, bútor-, építő és szaniteripar részére. A gazdasági helyzet persze a Plasticort sem kímélte, ráadásul nagy a konkurenciaharc, a vállalkozás azonban intenzív marketinggel és az ügyfelekkel való aktív kapcsolattartással igyekszik kiemelkedni a versenytársak közül.

A Budapest Bank Business vezetőiből álló zsűri értékelése szerint a Plasticor alapos és széleskörű válságkezeléssel reagált a nehezedő gazdasági környezetre, egyedi ötletekkel, rugalmasan tudott alkalmazkodni a kihívásokhoz. A társaság olyan termékportfólión kezdett el dolgozni, melynél a kereskedelmet, marketinget, fejlesztést és a gyártást is saját kézben tarthatják. „A Plasticor most is folyamatosan keres »saját« termékeket, és ehhez örömmel fogadja potenciális partnerek megkeresését, a konstruktív ötleteket” – ismerteti Bódy Kornél cégvezető. „Elvünk, hogy ha kis lépésekben is, de folyamatosan fejlesztünk” – teszi hozzá.

Az üzleti sikerek érdekében a cég hajlandó volt összefogni akár a konkurenciával is, ez történt egy olyan pályázat esetén, amelyen a feltételek miatt egymagukban nem indulhattak volna. A megbízást sikerült megszerezni, ezzel a Plasticor lényegesen növelte nettó árbevételét az augusztustól októberig terjedő időszakban. Bódy Kornél szerint a mai helyzetben kiemelten fontos a meglévő vevők kifogástalan, azonnali kiszolgálása, és minden eddiginél jobban meg kell becsülni a kis üzleteket. A cég termékportfólióját hazai és nemzetközi vásárok aktív látogatásával, az ott kifejtett direkt marketinggel igyekszik népszerűsíteni. „Folyamatosan mozgásban kell lenni, fontos a vevőstruktúra diverzifi kálása, keresni kell az új, de a jelenlegihez rokon területeket”
– vallja a cégvezető.

A vállalkozás nem szakította félbe a beruházását a szigorúbb gazdasági helyzetben sem: 2009 elején saját telephelyre költöztek, mert ezzel látták biztosítva, hogy további megrendelésekre, új vevőkre tegyenek szert. Itt saját termelésből származó hulladékhővel fűtik a csarnokot és szociális helyiségeket. Ez éves szinten komoly költségmegtakarítást eredményez, és nem utolsósorban környezetbarát megoldás.