Business Partner Díj 2009
Business Partner Díj 2009

Fókuszban a példaértékű válságkezelés. Olvassa el cikkeinket, tekintse meg a videókat és szavazzon!

Az év kreatív megoldása
Az év kreatív megoldása

A MOST! kampány bannere „Az Év Honlapja” pályázaton elnyerte „Az Év Kreatív Megoldása” címet.

Most Önre figyelünk!
Most Önre figyelünk!

Írja meg pénzügyi sikereit az elmúlt hónapból! A következő MOST! nemcsak Önnek, hanem talán Önről is szól!

Idézet
MOST lehetseges - Mindig előremenekülni - Sikeres üzleti stratégiák, átvészelt nehéz idők

A válság hatására rengeteg hazai vállalkozás kényszerült visszavonulót fújni. A talpon maradottak viszont nagy helyzeti előnnyel indulnak a fellendülés kezdetekor. A következőkben bemutatott három sikeres vállalkozás példája bizonyítja, hogy eltökéltséggel és jó stratégiával akár lehetőségként is lehet tekinteni a megváltozott gazdasági környezetre.

Minőségi fogyasztók

A Rókusfalvy Pincészet kis családi vállalkozás nagy eredményekkel: az Etyek–Budai borvidéket újra feltették a magyar borok térképére. Rókusfalvy Gábor és Pál szerint Etyek adottságai kitűnőek, Champagne-hoz hasonló meszes talaj, hűvösebb klíma található errefelé. „A főváros közelsége egyedülálló a borkészítés és borturizmus szempontjából, ezt felismerve kezdtünk borászkodni. Az előző évjáratok nagyon ígéretesek, de elégedettek sosem lehetünk” – mondja Rókusfalvy Gábor.

A borászpáros mára már életformaszerűen foglalkozik a nemes nedűvel. Alapvető céljuk, hogy kiemelkedő gasztronómiai és kulturális értékeket teremtsenek, illetve a már meglévőkre ráirányítsák a figyelmet. Elhivatottságuk egyik „terméke” a tavaszi és őszi bor- és gasztrofesztivál, amely a Budapest Bank támogatásával kelt életre. „Kerestük azt a lehetőséget, amivel eddigi tudásunkból hozzáadott értékként tudjuk Etyeket gazdagítani” – meséli Rókusfalvy Pál. „Figyelve a világban hasonló adottságú borvidékek tevékenységét, látjuk, hogy hatalmas lehetőség van a minőségi gasztronómia és a kultúra találkozásánál, a borturizmus erre nagyon jó eszköz.” A 2010-es terveket egyszerűen foglalja össze Rókusfalvy: „Még szebb borok, még jobb fesztiválok. Szeretnénk előbb-utóbb a saját pezsgőnket is elkészíteni, valamint a borturizmusban vannak nagy terveink és lehetőségeink.”

Minőségfejlesztés és proaktív hozzáállás

Minőségfejlesztés és proaktív hozzáállás A Plasticor Műszaki Műanyag-feldolgozó Kft. prosperáló cég. Mutatja ezt az is, hogy első helyen végeztek a Budapest Bank Business Partnerdíj pályázaton. Bódy Kornél, a veszprémi cég ügyvezető igazgatója 2010-ben rengeteget szeretne cégével különféle szakkiállításokon kiállítóként is részt venni, ahol eddig csupán látogatóként volt jelen. „Fejleszteni kívánjuk a saját termékeinket, valamint szeretnénk elérni ezeknek külföldi piacra dobását. Egy pályázatunk éppen beadás előtti stádiumban van – a telephelyünk fejlesztésére pályázunk forrásokért” – sorolja Bódy Kornél. Emellett beszél még a külföldi partnerek felkutatásának fontosságáról. A célországok: Ausztria és Németország. Hogy milyen a hatékony válságkezelés, azt mi sem tudjuk igazán” – mondja Bódy Kornél. „Annyi történt, hogy mindenre még nyitottabbá váltunk. Sokkal intenzívebbé vált például a reagálásunk a vevői igényekre. Ha nem is vág teljesen profilba a megkeresés, akkor is elgondolkozunk rajta, hogy mit rejthet számunkra egy ügyfél.”

A Plasticornál nem várnak tátott szájjal a sült galambra, direkt marketinggel „házhoz mennek”, így próbálván felmérni az ügyfél jövőbeli elképzeléseit és felkelteni az érdeklődését. „Sokkal nagyobb hangsúlyt fektetünk a minőségbiztosításra, az oktatásra, valamint az üzem kinézetére, rendezettségére.” A munkahelymegtartás terén is sikert könyvelhet el a Plasticor, elbocsátás nem történt. „Április végéig egy teljesen új projekt indulása miatt 2-3 új fő felvételét is tervezzük” – teszi hozzá az ügyvezető. „A válság jó tanulságokkal szolgált, de a mi cégünk mindig is előrefele menekült. A sikeresség alapja, hogy soha nem szabad hátradőlni.”

Felszámolt veszteségforrások

Felszámolt veszteségforrásokA korábbi számunkban bemutatott Espresso Kft. tavalyi sikere abban rejlett, hogy eredményesen felszámolták a veszteségforrásokat és lezárták a nem megfelelő ügyfélkapcsolatokat. „Ez átmenetileg költségekkel járt, de ma már érződnek a döntéseink pozitív hatásai” – állítja Dobó Ferenc ügyvezető, aki szerint a másik nélkülözhetetlen alapfeladat a vevői kintlevőségek kezelése. Ezen a területen – állítja a cégvezető – a helyzet még most is kifejezetten romló tendenciát mutat. „A válság elmúltát piacainkon még nem érezni, sok ügyfelünk 2009 végéig kihúzta, de az év végi nagyobb forgalom elültét követően végleg lehúzta a rolót. A forgalom a tavalyi szinten stagnál. Biztató hír viszont, több új vagy felújított vendéglátóegység nyitásáról kapunk hírt” – elemzi Dobó.

Az Espresso Kft. jelenleg forrásbevonásról tárgyal, amelynek segítségével közvetlen kiskereskedelmi jelenlétét bővítheti. És hogy mi a sikeres terjeszkedés stratégiája? „Fő bevételünket adó meglevő vendéglátó-ipari ügyfeleinknek idén egy forgalomnövekedést visszatérítéssel jutalmazó hűségprogramot vezetünk be. Új ügyfelek szerzését mérvadó vendéglátós magazinban és online felületeiken való hirdetéssel segítjük” – részletezi a cégvezető. „Az Espresso Webshop (www.espressoshop.hu) indulása óta szép növekedést produkáltunk az irodai kapszulás és a háztartási fogyasztói piacon is. Egyértelműen a netes marketingmegoldásokat tartjuk a leghatékonyabbnak.” Árakciókat nem hirdetnek, inkább ajándékokkal és nyereményjátékokkal segítik az eladást. Nemrég a Tescóval is sikerült megállapodniuk. Erős kávé, erős marketing.

Ez a cikk a MOST! Magazin 2010. tavaszi számában jelent meg.