Budapest Bank

Internetbank Befektetés

Virtuális kártyák a Budapest Banknál
 


Virtuális kártyák a Budapest Banknál

Ha ezt az oldalt olvassa, valószínűleg egyike azoknak, akik nyitottak a technikai újdonságok felé, és szeretnék azokat saját maguk kipróbálni!

Ahhoz, hogy a lehető legjobban megismerje a mobilfizetés előnyeit, kérjük, olvassa el figyelmesen az alábbi tájékoztatónkat, és ha bármilyen további kérdése van, keresse fel bármelyik Budapest Bank bankfiókunkat vagy hívja a Budapest Telebankot a 06 40 477 777-es telefonszámon.

Mi az a virtuális kártya? Hogyan működik a mobilfizetés?

A virtuális kártya az androidos mobiltelefon SIM kártyájára telepített bankkártya, mellyel többé már nem okoz problémát, ha otthon marad a pénztárca, hiszen mobiltelefonnal is bankkártyaként fizethet. Magyarországon és külföldön is már széles körben használható, mindenhol, ahol egy MasterCard bankkártyát érintéses fizetéssel használhatna.

Az NFC képes mobiltelefon tartalmaz egy antennát, mely a hagyományos érintőkártyához hasonló módon kommunikál az elfogadó terminállal anélkül, hogy a telefon és a terminál között közvetlen kapcsolat létesülne.

A virtuális kártya előnyei:


Gyors,


Biztonságos,


Könnyen kezelhető

hiszen a mobiltelefon mindig kéznél van

mert a bankkártya száma illetéktelenek számára láthatatlan marad, és használata az NFC funkció ki-be kapcsolásával korlátozható.

 


Igényeljen Budapest Bank virtuális kártyát, és tapasztalja meg Ön is a mobilfizetés adta kényelmet és szabadságot!



Még nem rendelkezem Virtuális kártyával

A virtuális kártyák igénylése a Budapest Bank fiókhálózatában lehetséges.

A Budapest Bank virtuális betéti-és hitelkártyái kizárólag Telenor ügyfelek számára érhetőek el.

Ön Telenor előfizetéses vagy feltöltőkártyás mobilszolgáltatással rendelkezik?
Igen, Telenor ügyfél vagyok. Nem vagyok Telenor ügyfél.
Nagyszerű! Kérjük, ellenőrizze a virtuális kártya igénylési feltételeit! Ebben az esetben sajnos nem tudja igénybe venni mobilfizetési szolgáltatásunkat.




Milyen speciális feltételei vannak a virtuális kártya igénylésének?

    Banki termék feltételek

    Virtuális betéti kártyák:

    A virtuális betéti kártyával a hozzá tartozó fizetési számla egyenlege érhető el, akárcsak a normál plasztik kártyákkal. A virtuális betéti kártya használatához az alábbiakra van szükség:

    • Budapest Bank lakossági fizetési számla;
    • MasterCard Dombornyomott vagy PayPass Arany bankkártya(dombornyomott, plasztik kártya);

    Virtuális hitelkártyák:

    A virtuális hitelkártyával a hitelkártya felhasználható hitelkerete érhető el. A virtuális hitelkártya igényléséhez az alábbiakra van szükség:

    • Go! Kártya, Arany Hitelkártya, Főgáz kártya, UPC partnerkártya, Budapest Standard hitelkártya (dombornyomott, plasztik kártya);
    Virtuális hitelkártyájával fizetett vásárlásai – hasonlóan a plasztikhoz - kedvezményesek, így pénzt takarítanak meg Önnek.

    THM: 39,89%-61,05%

    A hitelkártya készpénzfelvételre való használata a fenti értéknél magasabb THM-et eredményez.

    Ez a hirdetés nem minősül a PTK 6:64. §-a szerinti ajánlattételnek. A bank a kölcsönt a mindenkori hitelbírálat alapján nyújtja.

    Mobiltelefonnal kapcsolatos feltételek

    • Androidos, NFC képes mobiltelefon
    • a Telenor Magyarország Zrt. által biztosított számlás vagy kártyás előfizetői szerződés és NFC képes SIM kártya
    • Telenor Magyarország Zrt. által nyújtott NFC szolgáltatás

    Az itt felsorolt feltételek a virtuális kártyák igénylésének speciális feltételei, egyebekben a normál plasztik kártyákra irányadó általános igénylési feltételeknek is meg kell felelni.

    Kérjük, hogy a virtuális kártya igénylési feltételeinek ellenőrzéséhez töltse le a Google Play áruházból az ingyenes Telenor Wallet mobilalkalmazást! Az alkalmazás menüjében a MobilPass kártya kezelése pontot választva ellenőrizheti a fenti feltételek teljesülését.

    Minden szükséges feltétel teljesül?
    Igen, a Telenor Wallet szerint mobiltelefonom és a SIM kártya is megfelelő. A Telenor Wallet szerint mobiltelefonom alkalmas, de a SIM kártya nem megfelelő. Sem a mobiltelefonom, sem a SIM kártya nem megfelelő.
    Minden rendben, virtuális kártya igénylés indítható! Mobiltelefon SIM kártyáját NFC képes típusra kell cserélnie! Mobiltelefonja nem alkalmas a szolgáltatás igénybevételére, így csak akkor tud virtuális kártyát használni, ha lecseréli telefonját egy megfelelő készülékre. A szolgáltatás igénybevételére képes telefonok listáját a www.telenor.hu/mobilpass-keszulekek oldalon találja.


    Ha csak a SIM kártya nem alkalmas a szolgáltatás igénybevételére, kérjük, cserélje mobiltelefon SIM kártyáját NFC képes típusúra!

    Hol szeretné intézni a mobiltelefon SIM kártya cserét?
    Budapest Bank fiókban Telenor üzletben
    Ebben az esetben adunk Önnek egy NFC képes Telenor SIM kártyát. Ez a kártya még nem aktív, nincs a telefonszámához rendelve, azt még semmiképpen se helyezze be a telefonjába.
    A banki ügyintézést követően a SIM kártya aktiválásban, illetve igény esetén a telefonban történő cseréjében a Telenor Magyarország Zrt. lesz a segítségére. Kérjük, hogy vegye fel a kapcsolatot a Telenorral:
    • személyesen bármelyik Telenor üzletet felkeresve, vagy
    • telefonon a 173-as – a Telenor hálózatából elérhető és díjmentesen hívható – telefonszámon.
    Kérjük, hogy a virtuális kártya sikeres telepítése érdekében a SIM kártya cserét minél előbb, de legkésőbb a következő 14 napban mindenképpen végezze el.
    A SIM kártya cserét és aktiválást követően, a virtuális kártya igénylés bankfiókban folytatható.


    NFC képes SIM kártya kiadását az alábbi bankfiókjainkban igényelheti:

    • Bicskei fiók (2060 Bicske, Kossuth tér 7.)
    • Budagyöngye fiók (1026 Budapest, Pázsit utca 2.)
    • Délbudai fiók (1119 Budapest, Etele út 57.)
    • Lipótvárosi fiók (1055 Budapest, Kossuth tér 10.)
    • Pestszentimrei fiók (1188 Budapest, Dózsa György utca 2.)


    A SIM kártya csere telefonos ügyintézéséhez az alábbi adatokat fogják kérni Öntől:
    • az Ön személyes adatai,
    • Telenor ügyfél-azonosítója,
    • SIM kártyán található ICC szám.
    Amennyiben kérdése van Telenor ügyfél-azonosítója, a SIM kártya cseréje, illetve a SIM kártyán tárolt adatok átmásolása kapcsán, úgy kérjük, hívja a 1220 vagy a 06 20 200 0000 telefonszámon a Telenor Magyarország Zrt-t.

    Hogyan tudok igényelni?

    Budapest Bank virtuális betéti-és hitelkártyák igénylése a bankfiókjainkban lehetséges. Ha a SIM kártyája és mobilkészüléke már alkalmas a szolgáltatás igénybevételére vagy a SIM kártya cserét Budapest Bank fiókban kezdeményezte, akkor már csak a virtuális bankkártya szerződését kell aláírnia. A virtuális kártyára vonatkozó speciális feltételeket a Kiegészítő Szeződési feltételek tartalmazza.

Már igényeltem virtuális kártyát

Hogyan kapom meg az igényelt Virtuális kártyát?

Az Ön új virtuális bankkártyája fő szabály szerint a szerződés aláírását követő munkanapon települ. A sikeres településhez az alábbi – korábbi részben már ismertetett feltételek együttes megléte szükséges:
  • NFC képes mobiltelefon készülék, Android operációs rendszerrel,
  • NFC képes SIM kártya
  • a Telenor által nyújtott NFC szolgáltatás beállítása – ezt az NFC képes SIM aktiválásakor a Telenor automatikusan elvégzi
  • Mobilhálózatra csatlakoztatott SIM kártya (ha SMS fogadására képes, akkor rendben van)
  • Internetkapcsolat – mobil internet, vagy WI-FI
Teljesülnek az igénylést követően az előző pontban felsorolt feltételek?
Igen, teljesülnek Nem teljesülnek
A virtuális kártya a szerződés aláírását követő munkanapon települ a SIM kártyára. Az igénylést követően 14 napon keresztül próbálkozunk a telepítéssel. Ha a telepítés ebben a 14 napban sikertelen, akkor a kártya újragyártását kell kezdeményeznie. Fontos, hogy a településhez nem szükséges folyamatos internet kapcsolat, elegendő, hogy ebben a 14 napos időszakban valamikor biztosítsa a mobilkészülék internethez való kapcsolódását.


A Virtuális kártya első használata előtt le kell töltenie a Telenor Wallet alkalmazást, melybe a mobiltelefon számával regisztrálhatja magát. A Wallet alkalmazás segítségével kell kijelölni, hogy melyik virtuális bankkártyával kíván fizetni – biztonsági okból erre akkor is szükség van, ha csak egyetlen virtuális kártya van a Wallet-ben.

A virtuális kártyával történő fizetéshez csak a jellel ellátott terminálhoz kell érinteni mobiltelefont a pénztárnál!

Gyakran ismételt kérdések

Nem kaptam meg a személyes azonosító (PIN) kódot. Mit tegyek?

A bankkártyához tartozó PIN kód nem kerül postai úton kiküldésre, annak első alkalmommal történő megadására Budapest Telebankon (06 40 477 777) keresztül van lehetőség a virtuális kártya aktiválásával egyidejűleg.

Lejárt bankkártyája megújításakor nem kell új PIN kódot megadni, továbbra is a régit használhatja.

Hogyan változtathatom meg a virtuális kártya PIN kódját?

A PIN kód a hatályos hirdetményben szereplő díj ellenében bármikor megváltoztatható a Budapest Telebank 06 40 477 777-es telefonszámán vagy az arra alkalmas, jellel ellátott ATM automatákon keresztül.

Hol használható a virtuális kártya?

A POS terminálokon az NFC rádiójel tájékoztat az érintéssel történő fizetés elfogadásáról. Ha a fizetési pont nem rendelkezik érintéses fizetésre alkalmas terminállal, a virtuális bankkártya nem használható. Virtuális kártyával ATM készpénzfelvétel kizárólag azokon az automatákon keresztül lehetséges, amelyen a jel szerepel.

A virtuális kártya internetes fizetésre nem alkalmas.

A virtuális kártyával történt fizetések készpénzes tranzakcióknak minősülnek-e?

Nem, ezek a tranzakciók bankkártyás vásárlásnak minősülnek.

Megváltoztathatom a vásárlási és készpénzfelvételi limiteket?

Igen, a limitek egyaránt módosíthatóak bankfiókban, Budapest Telebankon, Budapest Internetbankon vagy Budapest Mobilbank szolgáltatáson keresztül is.

Mit tegyek, ha a mobiltelefonom/SIM kártyám eltűnik vagy ellopják?

Amint lehet, hívja a Budapest Bankot a 06-40-477-777-es telefonszámon a virtulási bankkártya letiltásához. A virtuális bankkártya letiltása a plasztik bankkártyát nem érinti, az továbbra is változatlanul használható. A plasztik bankkártya letiltását külön kell kezdeményezni.

Ez fordított esetben is érvényes, a plasztik bankkártya letiltása nem érinti a virtuális bankkártya használatát.

Mit tegyek, ha másik Telenor telefonszámra szeretném áttenni a virtuális bankkártyám?

Adatmódosítási kéréssel hívja a Budapest Budapest Telebankot a 06 40 477 777-es telefonszámon. Kérés esetén a korábban telepített virtuális bankkártyát letiltjuk és az új telefonszámra telepítünk egy azonos típusú új bankkártyát, melyet ezt követően aktiválni kell, és új PIN kódot kell beállítani. Az ezekkel kapcsolatos díjakról a Lakossági számlavezetés hirdetményben tájékozódhat. Az új telefonszám megadásakor azonos feltételeknek kell megfelelni, mint a korábbi kártyaigényléskor.

Hogyan tehetem a legbiztonságosabbá a Virtuális kártya használatát?

KÉSZÜLÉK
  • A Telenor Walettel előzetesen ellenőrzött készülékben használja a SIM kártyát. A mobiltelefon gyári szoftverét (operációs rendszert) csak a gyártó által javasolt frissítéseket igénybe véve módosítja.
  • A mobiltelefonba való belépést egyedi jelszavas, passcode-os vagy biometrikus védelemmel használja, és nem osztja meg harmadik személlyel.
  • A mobilkészüléken lehetséges az NFC funkció ki- és bekapcsolása - javasoljuk, hogy akkor tartsa bekapcsolva, amikor használni szeretné.
WALLET, BANKKÁRTYA
  • Felhívjuk a figyelmet, hogy az alapértelmezett fizetésre kiválasztott kártyával akkor is lehetséges 5 000 Ft alatti összegű tranzakciót végezni, ha a készüléket/SIM-et nem a kártyabirtokos tartja az érintéses fizetést lehetővé tevő eszközhöz. Ilyen esetben hasonlóan működik egy érintéses fizetésre alkalmas plasztik bankkártyához. A készüléket vagy SIM kártyát soha ne adja át másnak!
  • A Wallethez használt mKód-ot (mCode-ot) másnak ne adja át, és egyedi, mások által nem kikövetkeztethető kódot válasszon.
  • Ellenőrizze, hogy a kártyalimitek igazodnak-e kártyahasználati szokásaihoz.

Hogyan aktiválhatom a telepített kártyáimat?

Miután virtuális kártyája sikeresen települt, hívja a Budapest Telebank 06-40-477-777-es vagy a Telenor Wallet által felajánlott 4500-as telefonszámát. Az első használat előtt szükséges a bankkártyák aktiválása és a PIN kód megadása, ebben segítenek telefonos munkatársaink.

Természetesen arra is van lehetőséged, hogy a PIN kódot egy különálló hívás keretében adja meg, sőt, amennyiben szeretné, a későbbiekben ugyanígy módosíthatja is az eredetileg megadott PIN kódot (a módosítás díját ellenőrizheti a Lakossági számlavezetés és a Hitelkártya hirdetményekben).

Fizetés a virtuális kártyával

Ön egyszerre több virtuális kártyával is rendelkezhet, melyek mindegyike a Telenor Wallet mobilalkalmazáson keresztül érhető el.

A kártya fizetésre való kijelölése két módon is megtehető:
  • alkalmanként, minden érintéses fizetési művelet jóváhagyása előtt, vagy
  • lehetőség van az egyik virtuális kártya alapértelmezettként történő kijelőlésére, így a készülék a terminálhoz érintve azonnal fizetésre kész. A fizetéskor nem szükséges, hogy a Telenor Wallet alkalmazás fusson, vagy Ön abba belépjen, elég csak a zárolt képernyős mobiltelefont a terminálhoz érinteni. Alapértelmezettként beállított kártya esetében a fizetés kikapcsolt készülékkel is működhet, azonban ez készülékfüggő. Hogy melyik az alapértelmezett bankkártya, az a Wallet-ben természetesen bármikor módosítható. A fizetés ugyanúgy működik, mint egy érintéses kártya esetében, csak a terminál közvetlen közelében működik.


Az érintéses plasztik kártyákhoz hasonlóan, 5 000 Ft alatti vásárlások esetén nincs szükség aláírásra vagy a terminálon PIN kód megadására.*

Miután teljesült a fizetés, a terminál hangjelzést ad, majd kikapcsol, így a vásárlás összege nem vonható le kétszer. A virtuális kártya által küldött jel rövid hatótávolságú, így nem befogható, továbbá titkosított és minden adat biztonságban tudható.

* 5 000 Ft feletti vásárlás esetén mindig történik PIN kód és/vagy aláírás alapú azonosítás. A limit (5 000 Ft/tranzakció) ügyfél által nem módosítható. Biztonsági vagy egyéb okból a terminál összeghatártól függetlenül kérheti a PIN kód megadását.

Bár az érintéses fizetésre alkalmas helyek száma hazánkban is rohamosan terjed, készpénzfelvétel esetében még kevésbé elterjedt. A virtuális bankkártya ATM készpénzfelvételre kizárólag akkor használható, ha az automata érintéssel történő készpénzfelvételre alkalmas. Ebben az esetben a jellel ellátott leolvasóhoz kell érinteni a mobiltelefont.

Fontos: a Telenor Wallet tranzakciós listát vezet a virtuális kártyával végrehajtott vásárlási kísérletekről. Az, hogy egy tranzakció bekerült ebbe a listába, még nem jelenti azt, hogy az sikeres volt, csak azt, hogy fizetési kísérlet történt.

A fizetést továbbra is a Budapest Bank hagyja jóvá. Amennyiben például nincs megfelelő fedezet a számláján, a bank el fogja utasítani a tranzakciót, de Ön a tranzakciós listában látni fogja azt a fizetési kísérletet is.