Budapest Bank

Internetbank Befektetés

Panaszkezelés vezetője: Mózes Attila

A BUDAPEST BANK CSOPORT ÉS LEÁNYVÁLLALATAINAK PANASZKEZELÉSI SZABÁLYZATA

A Budapest Bank Csoport alapvető törekvése, hogy termékeivel, szolgáltatásaival és ügyfélkiszolgálásával az ügyfelei elégedettek legyenek. Ennek ellenére előfordulhat, hogy ügyfeleinknek termékünkkel, szolgáltatásunkkal kapcsolatban észrevételeik vagy panaszaik vannak. Számunkra fontos az ügyfélpanaszok pozitív, információhordozó oldalának kiaknázása, természetesen a problémák gyökérokainak elhárítására törekszünk, mellyel megakadályozhatjuk újbóli előfordulásukat. A problémák széleskörű ismerete, a helyben megoldott panaszok és az ügyfelek visszajelzései elősegítik a szolgáltatási szintünk emelkedését, valamint az ügyfelek és a bank közötti kapcsolat fejlődésének lehetőségét.
A Budapest Bank Csoport minden, a termékeivel vagy a szolgáltatásaival kapcsolatban felmerült panaszt a nyilvántartó rendszerében rögzíti, kivizsgálja, és az eredményről tájékoztatja az ügyfelet.

A PANASZ ÉS A PANASZNAK NEM MINÖSÜLŐ BEJELENTÉS (KÉRÉS, KÉRDÉS, ÉSZREVÉTEL) KÖZÖTTI KÜLÖNBSÉG

Az alábbi definíciókkal szeretnénk segíteni, hogy bejelentését a megfelelő helyre tudja továbbítani.

Panasznak tekinthetőek:

  • Termékeinkkel, szolgáltatásainkkal kapcsolatos kellemetlenségek,
  • Kifogástétel a Bank eljárásával, tevékenységével kapcsolatban,
  • Minden olyan esemény jelentése, amelyben felmerül, hogy a Bank nem tett eleget szerződéses-, illetve jogszabályi kötelezettségeinek.

Nem minősül panasznak:

  • Általános információkérés termékeinkkel, szolgáltatásainkkal, folyamatainkkal kapcsolatban,
  • Adatváltozás bejelentése,
  • Módosítási, pótlási, igazolási, méltányossági és egyéb kérelmek

I. BEJELENTÉSI MÓDOK, ELÉRHETŐSÉGEK

1. Szóbeli panasz:

  • személyesen: a bank fiókhálózatán keresztül a fiókok nyitvatartási idejében.
    A bankfiókok listája és nyitva tartási ideje a Budapest Bank honlapján a http://www.budapestbank.hu/info/fiokkereso/ linken érhető el.

  • telefonon: a telefonos ügyfélszolgálatokon keresztül:

    Hitelvonal: 06-40-477-777 (H-P: 8-20, Sz: 10-18)
    Jelzálog Ügyfélszolgálat: 06-40-477-777 (H-P: 8-17)
    Telebank 06-40-477-777 (H-V: 6-22)
    Budapest Autófinanszírozás Zrt.: 06-1-450-8000 (H-Cs: 8-17, P: 8-20)
    Budapest Lízing Zrt.: 06-80-540-464 (H-Cs: 8-17, P: 8-20)
    Budapest Alapkezelő Zrt.: 06-40-477-777 (H: 8-20, K-P:8-18)

2. Írásbeli panasz:

A fentieken túl ügyfélpanasz érkezhet harmadik félen keresztül is:
- az EU miatti jogszabályváltozás (Ptk. 2013. évi V. tv.) értelmében panaszt tehet érdekképviseleti szervezet, vagy az EU által minősített szervezet a fogyasztói érdekek védelme érdekében,
- Társbank/Kártyatársaság.

Az ügyfél eljárhat meghatalmazott útján is. Amennyiben az ügyfél meghatalmazott útján jár el, a meghatalmazást közokiratba, vagy teljes bizonyító erejű magánokiratba kell foglalni.

II. A PANASZ RÖGZÍTÉSE, KIVIZSGÁLÁSA, VÁLASZADÁS

A panasz kivizsgálása térítésmentes, azért külön díjat nem számol fel bankunk. A panasz kivizsgálása az összes vonatkozó körülmény figyelembevételével történik.

1. Panaszos ügyfél és panaszának azonosítása

  • Telefonon: Az ügyfelet a részére szerződéskötés során megadott jelszóval, ennek hiányában személyes adatival szükséges azonosítani. A kereskedői vonalon a terminál azonosítójának, az elfogadóhely nevének és címének megadásával történik az azonosítás.
  • Személyesen: azonosításra alkalmas okirattal (lásd személyazonosító igazolvány, útlevél, jogosítvány, lakcímkártya)
  • E-mailen: azonosítottnak tekintjük az ügyfelet, ha az e-mailt a rendszereinkben szereplő / regisztrált címről, vagy a BB Csoport által üzemeltetett elektronikus rendszeren keresztül küldi
  • Levélben / faxon: aláírás és rendelkezési jog ellenőrzése
  • Honlapon: azonosítottnak tekintjük az ügyfelet, ha az űrlapon a rendszereinkben szereplő/regisztrált email címet adja meg

Sikeres azonosításnak tekintjük, amennyiben a panaszosról, az ügyfél számlájáról – személyazonosságáról bizonyságot nyertünk, és / vagy panaszának tartalma beazonosítható. Sikertelen azonosítás esetén az ügyfelet írásban értesítjük, hogy panaszát kivizsgálni nem tudjuk. Sikeres azonosítás esetén megtörténik a panasz rögzítése a Panaszkezelő rendszerben.

2. Szóbeli panasz:

A szóbeli – ideértve a személyesen és telefonon tett – panaszt azonnal megvizsgálja bankunk és lehetőség szerint helyben orvosolja. A szolgáltató a telefonon közölt szóbeli panasz esetén, az indított hívás sikeres felépülésének időpontjától számított öt percen belüli élőhangos bejelentkezése érdekében úgy köteles eljárni, ahogy az az adott helyzetben általában elvárható.
Helyben megoldhatóak azon ügyfélpanaszok, melyek esetén az ügyintéző rövid idő alatt az ügyfél jelenlétében (vagy amíg az ügyfél vonalban van) utána nézhet a rendelkezésre álló rendszerekben, illetve hivatalos dokumentumokban.

A telefonos panaszbejelentés során a telefonos ügyfélszolgálattal folytatott beszélgetéseket a Budapest Bank rögzíti, melyről az ügyfelet tájékoztatni köteles. A szóban közölt panaszokról készült hangfelvételt 5 évig őrzi meg bankunk. Az ügyfél kérésre biztosítjuk a hangfelvétel visszahallgatását bankfiókban, továbbá térítésmentesen rendelkezésére bocsátjuk a hangfelvételről készített hitelesített jegyzőkönyvet. 15 napon belül. A pénzintézeteknek a telefonon tett panaszok hanganyagát 2015. július 6-áig egy évig, 2015. július 7-étől pedig öt évig van kötelezettsége eltárolni, így ezen időszakon túl leiratot nem áll módunkban kiadni ügyfeleink részére, továbbá a beszélgetés visszahallgatását sem áll módunkban biztosítani.

Amennyiben a panasz helyben nem megoldható vagy az ügyfél a szóbeli panasz kezelésével nem ért egyet, az ügyintéző kolléga rögzíti az ügyfél és a panasz adatait az ügyfél elmondása alapján a panaszkezelő rendszerbe, és kivizsgálásra továbbítja. A panaszról a bank munkatársa panaszbejelentő lapot (jegyzőkönyvet) vesz fel.

  • Személyesen közölt szóbeli panasz esetén a jegyzőkönyv kötelezően kinyomtatandó, és egy példányát az ügyfél számára a panasz rögzítését végző ügyintéző aláírásával, átvette jelzéssel át kell adni.
  • Telefonon közölt szóbeli panasz esetén a jegyzőkönyvet a panasz megválaszolásával egyidejűleg küldi meg bankunk az ügyfélnek.

A jegyzőkönyv a következők rögzítésére alkalmas:

  • az ügyfél neve;
  • az ügyfél címe;
  • a panasz előterjesztésének helye, ideje, módja;
  • az ügyfél panaszának részletes leírása, a panasszal érintett kifogások elkülönítetten történő rögzítésével, annak érdekében, hogy az ügyfél panaszában foglalt valamennyi kifogás teljeskörűen kivizsgálásra kerüljön;
  • a panasszal érintett szerződés száma, ügytől függően ügyfélszám;
  • az ügyfél által bemutatott iratok, dokumentumok és egyéb bizonyítékok jegyzéke;
  • amennyiben a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, a jegyzőkönyvet felvevő személy és az ügyfél aláírása;
  • a jegyzőkönyv felvételének helye, ideje;
  • a panasszal érintett szolgáltató neve és címe.

A panaszra adott indokolással ellátott választ a közlést követő 30 naptári napon belül küldi meg bankunk az ügyfélnek. A Központi Hitelinformációs Rendszerrel kapcsolatos - írásban érkezett - kifogás esetén, a kézhezvételt követő 5 munkanapon belül megvizsgáljuk a kifogást, majd a vizsgálat eredményéről a lezárást követően 2 munkanapon belül küldjük meg válaszunkat.

3. Írásbeli panasz

  • Az elektronikus úton érkezett bejelentéseket az ügyfélszolgálat a panaszkezelő rendszerben rögzíti, és a nyilvántartásba vételről az ügyfelet válasz e-mailben értesíti.
  • Honlapunkon keresztül érkezett bejelentéseket az ügyfélszolgálat a panaszkezelő rendszerben rögzíti és a nyilvántartásba vételről az ügyfelet válasz e-mailben értesíti.
  • Levélben vagy faxon tett bejelentések esetén a bank erre kijelölt osztálya (Operációs Adatmenedzsment) érkezteti a dokumentumo(ka)t, és rögzíti a bejelentés adatait a panaszkezelő rendszerbe.

Amennyiben az ügyfél az írásbeli panaszát nem a panaszkezelési szabályzatban meghatározott panaszkezeléssel foglalkozó szervezeti egység címére küldi meg, vagy ha az írásbeli panaszt a szolgáltató valamely ügyfélforgalom számára nyitva álló helyiségében nem a panaszkezelésre kijelölt ügyintézőnek adja át, úgy a szolgáltató a beérkezést követően haladéktalanul továbbítja a panaszt a panaszkezeléssel foglalkozó szervezeti egysége részére.

Az írásbeli panasszal kapcsolatos, indokolással ellátott álláspontot a panasz közlését követő 30 naptári napon belül küldi meg bankunk.

III. A panasszal kapcsolatos adatkezelés szabályai.

Amennyiben a bejelentés nem tartalmaz elegendő információt a panasz érdemi kivizsgálásához, ebben az esetben a panaszkezelő osztály felveszi az ügyféllel a kapcsolatot a hiányzó adatok pótlása érdekében.

A szolgáltató a panaszkezelés során különösen a következő adatokat kérheti az ügyféltől:

  • neve;
  • szerződésszám, ügyfélszám;
  • lakcíme, székhelye, levelezési címe;
  • telefonszáma;
  • értesítés módja;
  • panasszal érintett termék vagy szolgáltatás;
  • panasz leírása, oka;
  • panaszos igénye;
  • a panasz alátámasztásához szükséges, az ügyfél birtokában lévő dokumentumok másolata, mely a banknál nem áll rendelkezésre;
  • meghatalmazott útján eljáró ügyfél esetében érvényes meghatalmazás;
  • a panasz kivizsgálásához, megválaszolásához szükséges egyéb adat.

A panaszt benyújtó ügyfél adatait az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény rendelkezéseinek megfelelően kell kezelni.

IV. Panaszkezeléshez fűződő tájékoztatási kötelezettség.

  1. A panasz elutasítása, vagy a panasz kivizsgálására előírt 30 napos törvényi válaszadási határidő eredménytelen eltelte esetén a fogyasztónak minősülő ügyfél az alábbiakhoz fordulhat:
    • Pénzügyi Békéltető Testület (a szerződés létrejöttével, érvényességével, joghatásaival és megszűnésével, továbbá a szerződésszegéssel és annak joghatásaival kapcsolatos jogvita esetén, levelezési címe: H-1525 Budapest BKKP Pf. 172, telefon: +36-80/203-776, e-mail: ugyfelszolgalat@mnb.hu, székhelye: Budapest, Krisztina krt. 39 ;);
    • Magyar Nemzeti Bank Pénzügyi Fogyasztóvédelmi Központ (a Magyar Nemzeti Bankról szóló 2013. évi CXXXIX. törvény fogyasztóvédelmi rendelkezéseinek megsértése esetén)levelezési címe: 1534 Budapest BKKP Pf. 777, telefon: +36-80/203-776 , e-mail cím: ugyfelszolgalat@mnb.hu, székhelye: Budapest, Krisztina krt. 39);
    • bíróság.
  2. A panasz elutasítása, vagy a panasz kivizsgálására előírt 30 naptári napos törvényi válaszadási határidő eredménytelen eltelte esetén a fogyasztónak nem minősülő ügyfél bírósághoz fordulhat.
  3. A panasz elutasítása vagy a panasz kivizsgálására előírt 30 naptári napos törvényi válaszadási határidő eredménytelen eltelte esetén a fogyasztót tájékoztatni kell arról, hogy a kérelmére a Pénzügyi Békéltető Testület, illetve a Pénzügyi Fogyasztóvédelmi Központ előtt megindítható eljárás alapjául szolgáló kérelem nyomtatvány megküldését igényelheti.

    Fogyasztóvédelmi vizsgálat indításához a szükséges formanyomtatványokat elektronikusan a http://www.mnb.hu/fogyasztovedelem/panaszom-van/formanyomtatvanyok weboldalon érhetik el ügyfeleink, valamint pénzintézetünktől is térítésmentesen kérhetik a dokumentumok megküldését (levelezési cím: 5600 Békéscsaba, Andrássy út 37-43., telefon: 06-40-477-777, e-mail cím: info@budapestbank.hu).

V. A panasz nyilvántartása

A panaszokról, valamint az azok rendezését, megoldását szolgáló intézkedésekről a Budapest Bank Csoport elektronikus nyilvántartást vezet.
A nyilvántartás tartalmazza:

  • a panasz leírását, a panasz tárgyát képező esemény vagy tény megjelölését;
  • a panasz benyújtásának időpontját;
  • a panasz rendezésére vagy megoldására szolgáló intézkedés leírását, elutasítás esetén annak indokát;
  • az intézkedés teljesítésének határidejét és a végrehajtásért felelős személy megnevezését;
  • a panaszra adott válasz postára adásának dátumát.

A panaszt és az arra adott választ öt évig őrzi meg bankunk.

 


Általános Szerződési Feltételek és Üzletszabályzat