Budapest Bank

Internetbank / (befektetés)

Decemberben ötödével nő a bankkártyás tranzakciók száma Hasznos tanácsok a kártyahasználathoz

2017 . december 07, 14:07 , Budapest, 2017. december 7. – A karácsonyi bevásárlásoknak köszönhetően decemberben közel húsz százalékkal megnő a bankkártyás tranzakciók száma a Budapest Bank ügyfeleinek körében, és egyúttal többet is költünk ebben az időszakban. Fontos azonban, hogy körültekintően járjunk el akkor is, ha a boltokban használjuk kártyánkat, és akkor is, ha online fizetünk vele.

Az ünnepek előtti hetek hagyományosan a karácsonyi készülődésről szólnak, amelynek elengedhetetlen része az ajándékok beszerzése, valamint a vendéglátáshoz szükséges alapanyagok megvásárlása is. Ebben az időszakban az év többi részéhez képest jellemzően közel húsz százalékkal megnő a betéti- és hitelkártyás tranzakciók száma, és a havi átlagos költés is körülbelül 15 százalékkal bővül, míg a bankautomatákból felvett pénzmennyiség megközelítőleg tíz százalékkal emelkedik.

Mire érdemes ügyelni bankkártyás fizetésnél? Nem lehet elégszer hangsúlyozni, mennyire fontos a bankkártyák megfelelő védelme. A zsúfolt üzletekben, plázákban és sétálóutcákban különösen vigyázzunk a tárcánkra, bankkártyánkat soha ne adjuk ki a kezünkből, még fizetéskor sem. Aki eddig még nem vette igénybe, annak kiemelten ajánlott SMS értesítési szolgáltatást is igényelni bankunknál.

Amennyiben egy üzletben bankkártyával fizetünk, nem kell attól tartanunk, hogy a kereskedők minimális, illetve maximális vásárlási összeget szabnának meg a kasszánál, azonban mindenképpen érdemes megnézni, hogy a kártyán milyen napi vásárlási alaplimit van beállítva. Ezt az ügyfelek a legtöbb esetben bármikor módosíthatják a bankfiókokban, vagy éppen az internetbank felületén. Érdemes a karácsonyi bevásárló napokra az alaplimitnél magasabb összeget beállítani, hogy ne utasítsák el bankkártyánkat, majd ezt követően ne feledjük a szokásos éves szintre visszaállítani a napi limitet.

Ha nem szeretnénk a karácsony előtti tömegben pénztárcánkat is magunkkal vinni, elég lehet a mobiltelefonunk is, a modern megoldásoknak köszönhetően ugyanis a bankkártyánkat könnyedén ide költöztethetjük. A Budapest Bank ügyfelei számára elérhető Telenor MobilPass szolgáltatás például egy olyan mobilfizetési megoldás, amelynek használatával érintéses fizetésre alkalmas terminállal rendelkező üzletekben mobiltelefonunk segítségével fizethetünk. Ráadásul az sem akadály, ha a vásárlási körút közben lemerül a készülék, hiszen kikapcsolt állapotban is használható a virtuális betéti vagy hitelkártya.*

Mi a helyzet az online vásárlással? Internetes vásárlás esetén fontos, hogy kizárólag olyan webáruházból rendeljünk, amelyet jól ismerünk, ellenkező esetben érdemes előzetesen tájékozódni a megbízhatóságáról. Amennyiben rendelésre kerül a sor, a bankkártyával történő online fizetés a legtöbb esetben teljesen biztonságos, amit az garantál, hogy a honlap rendelkezik a megfelelő tanúsítványokkal (ezt a címsorban egy lakat jelzi), valamint a fizetés egy megbízható szolgáltató (például bank) honlapján keresztül történik, ott kell megadni a kártyánk adatait.

Előfordulhat azonban, hogy akár webáruházból, akár online piactéren keresztül történő vásárláskor előre utalással fizetünk. Ilyenkor kiemelten figyeljünk a kedvezményezett bankszámlaszámának pontos megadására! Amennyiben rosszul adtuk meg az adatokat, a pénzt pedig rossz számlára utaltuk, a visszahívást nekünk kell kezdeményeznünk a saját bankunknál, akik felveszik helyettünk a kapcsolatot a kedvezményezett bankjával, és jelzik a téves utalás tényét. Ezután a téves utalás kedvezményezettjén múlik, mit tesz: visszautalja a számlánkra vagy megtartja a pénzt – utóbbi esetben bírósághoz fordulhatunk jogorvoslatért.

További információ:

Budapest Bank Sajtóosztály
CS. TÓTH Marianna, kommunikációs vezető
Mobil: 06 30 922 6226
Email: marianna.cs.toth@budapestbank.hu

KISS Alexandra Ivette, kommunikációs munkatárs
Mobil: 06 20 746 0332
Email: alexandraivette.kiss@budapestbank.hu

A szerkesztők figyelmébe:
Budapest Bank
A Budapest Bank az egyik legelső hazai kereskedelmi bankként 1987-ben jött létre, a bank teljes körű pénzügyi szolgáltatásokat kínál mind a lakosság, mind a vállalkozások számára. Országos hálózata csaknem 100 bankfiókot foglal magában, a nyolc hazai nagybank egyike. A Budapest Bank Zrt. főbb leányvállalatai a Budapest Alapkezelő Zrt. és a Budapest Lízing Zrt. További információk elérhetők a www.budapestbank.hu/sajtoszoba weboldalon.

Kapcsolódó dokumentumok:

Teljes közlemény