Kérjük, olvassa el figyelmesen!

Ügyfeleink elégedettsége a legfontosabb érték számunkra, ezért szolgáltatásainkat és rendszereinket folyamatosan fejlesztjük. Bankunk új, korszerű kártyarendszert vezet be, ami támogatja majd szolgáltatásaink digitális fejlesztését, és új, innovatív termékek bevezetését.

Az átállás 2018. október 24. szerda 21:00 órától 2018. október 29. hétfő 6:00 óráig tart, és egyes szolgáltatásaink időszakos szüneteltetésével valósítható meg. Emiatt október 25-én, csütörtökön és október 26-án, pénteken könyvelési és pénztári bankszünnapot tartunk.

Itt áttekintheti, hogy az átállás ideje alatt hogyan intézheti pénzügyeit:

bankszünnap szolgáltatások

Október 22. hétfő

pihenőnap
  • Bankkártyás vásárlás, ATM készpénz felvétel
  • Telebank szolgáltatások 1440 / +36 1 477 7777
  • Internetbank, mobil alkalmazás, SMS ügyintézés, Business Terminál
  • Fióki nyitvatartás, Pénzforgalom utalás / jóváírás

Október 23. kedd

nemzeti ünnep
  • Bankkártyás vásárlás, ATM készpénz felvétel
  • Telebank szolgáltatások 1440 / +36 1 477 7777
  • Internetbank, mobil alkalmazás, SMS ügyintézés, Business Terminál
  • Fióki nyitvatartás, Pénzforgalom utalás / jóváírás

Október 24. szerda

munkanap
  • Bankkártyás vásárlás, ATM készpénz felvétel
  • Telebank szolgáltatások 1440 / +36 1 477 7777
  • Internetbank, mobil alkalmazás, SMS ügyintézés, Business Terminál
  • Fióki nyitvatartás, Pénzforgalom utalás / jóváírás

Október 25. csütörtök

Budapest Bank bankszünnap
  • Bankkártyás vásárlás, ATM készpénz felvétel
  • Telebank szolgáltatások 1440 / +36 1 477 7777
  • Internetbank, mobil alkalmazás, SMS ügyintézés, Business Terminál
  • Fióki nyitvatartás, Pénzforgalom utalás / jóváírás

Október 26. péntek

Budapest Bank bankszünnap
  • Bankkártyás vásárlás, ATM készpénz felvétel
  • Telebank szolgáltatások 1440 / +36 1 477 7777
  • Internetbank, mobil alkalmazás, SMS ügyintézés, Business Terminál
  • Fióki nyitvatartás, Pénzforgalom utalás / jóváírás

Október 27. szombat

hétvége
  • Bankkártyás vásárlás, ATM készpénz felvétel
  • Telebank szolgáltatások 1440 / +36 1 477 7777
  • Internetbank, mobil alkalmazás, SMS ügyintézés, Business Terminál
  • Fióki nyitvatartás, Pénzforgalom utalás / jóváírás

Október 28. vasárnap

hétvége
  • Bankkártyás vásárlás, ATM készpénz felvétel
  • Telebank szolgáltatások 1440 / +36 1 477 7777
  • Internetbank, mobil alkalmazás, SMS ügyintézés, Business Terminál
  • Fióki nyitvatartás, Pénzforgalom utalás / jóváírás

Október 29. hétfő

munkanap
  • Bankkártyás vásárlás, ATM készpénz felvétel
  • Telebank szolgáltatások 1440 / +36 1 477 7777
  • Internetbank, mobil alkalmazás, SMS ügyintézés, Business Terminál
  • Fióki nyitvatartás, Pénzforgalom utalás / jóváírás


Hogyan készüljön fel az átállás időszakára

Az átállás időszaka alatt okt. 24. szerda 21:00 órától okt. 29. hétfő 6:00 óráig:

Bankunk mindent megtesz annak érdekében, hogy az informatikai átállás a lehető legkevesebb kényelmetlenséggel járjon ügyfeleink és partnereink számára. Megértését és türelmét köszönjük, a szolgáltatások átmeneti kiesése miatti esetleges kellemetlenségekért szíves elnézését kérjük.

Kérdéseivel kapcsolatban hívja telefonos ügyfélszolgálatunkat: 1440, +36 1 477 7777 telefonszámon.


Miben lesz jobb az új kártyarendszer?

Az új bankkártyarendszer a Budapest Bank egyik fő informatikai rendszere. A legmodernebb technológiát készülünk bevezetni, amiből az Ön számára is számos előny származik majd a jövőben:


Gyakran Ismételt Kérdések

Ügyfeleink elégedettsége a legfontosabb érték számunkra, ezért szolgáltatásainkat és rendszereinket folyamatosan fejlesztjük.
A Budapest Banknál 2015-ben tulajdonosváltás történt, melynek következtében . az informatikai rendszereket is függetleníteni kellett a korábbi tulajdonostól. Ennek részeként bankunk megújítja egyik fő informatikai rendszerérét is: 2018. október végén új, korszerű kártyarendszert vezetünk be.
Európa legnagyobb kártyaszolgáltatójának, a SIA csoportnak a legmodernebb bankkártya rendszerét (CAMS) vezetjük be.
A SIA Csoport több mint 40 országban nyújtja szolgáltatásait. Európában már 65 pénzintézetben választotta a SIA-t. A SIA Európában piacvezető a Pénzügyi Intézmények, Központi Bankok, nagyvállalatok és a Közigazgatási intézmények számára kártya, elektronikus fizetések, hálózati szolgáltatások és tőkepiaci szolgáltatások tekintetében.
Az új bankkártya rendszer a Budapest Bank egyik fő informatikai rendszere. A legmodernebb technológiát készülünk bevezetni, amiből az Ön számára is számos előny származik majd a jövőben:
  • lehetővé válik új kártya konstrukciók, hűségprogramok bevezetése,
  • olyan innovatív folyamatok, szolgáltatások lesznek elérhetők, mint például a teljesen online számlanyitás és hitelfelvétel, vagy a pénzbefizetésre alkalmas ATM-ek.
2018.október 24. (szerda) 21.00 óra és október 29. (hétfő) 06.00 között.
Az átállás 2018. október 24. szerda 21.00 órától október 29. hétfő 6.00 óráig tart. Az átállás alatt egyes szolgáltatásaink nem vagy korlátozottan lesznek elérhetőek:
  • A bankkártyával történő vásárlás és készpénzfelvétel az átállás alatt is elérhető lesz, azonban szünetel a tranzakciók utáni SMS-értesítés, az egyenleg átmenetileg a valóstól eltérő értéket mutathat, szombat délután előfordulhatnak rövid ideig tartó, átmeneti kiesések.
  • 2018. október 25-én csütörtökön és október 26-án pénteken pénzforgalmi, könyvelési és pénztári bankszünnapot tartunk, bankfiókjaink zárva lesznek.
  • Ezek az elektronikus csatornáink nem lesznek elérhetőek az átállás alatt okt. 24. szerda 21.00 órától okt. 29. hétfő 6.00 óráig:
    • az internetbank (Budapest Internetbank)
    • a mobilapplikáció (Budapest Mobil Internetbank)
    • az SMS szolgáltatás (Budapest Mobilbank)
    • az Üzleti Terminál (Business Terminál)
Több mint 650 ezer bankkártyát kezel a banki rendszer. Ezek átvezetése egy új rendszerbe óriási feladat, amelynek a jellege és nagyságrendje egyaránt megköveteli a bankszünnapot. Ez nem rendkívüli: hasonlóan jártak el különböző rendszer bevezetéseik során versenytársaink is az elmúlt évben.
Ha itt nem talál választ a kérdésére, hívja telefonos ügyfélszolgálatunkat (1440, +361 477 7777)
2018. október 25-én, csütörtökön és október 26-án pénteken.
2018. október 25-26-án nem fogadunk és nem indítunk banki átutalásokat, beszedéseket, az értéknapos megbízások nem teljesülnek, azokat a bank október 29-én teljesíti.
  • nem történik hitelfolyósítás, nem lesz lehetőség hitellehívásra,
  • hiteltörlesztés, betétlejárat a következő banki munkanapon 2018.10.29-én teljesül
  • Javasoljuk, hogy pénzügyeit intézze az okt. 15.-i héten, mert az informatikai átállás időszaka alatt, 2018. október 24. szerda 21.00 órától – 29. hétfő 6.00 óráig:
    • nem fogadunk és indítunk banki átutalásokat, beszedéseket, az értéknapos megbízások nem teljesülnek, azokat a bank október 29-én teljesíti.
    • Az október 25-26-án bankunkhoz beérkező forint és deviza tételeket október 29-én írjuk jóvá az ügyfelek számláin. A beérkező deviza tételek feldolgozása 10.29-én várhatóan hosszabb időt, több órát fog igénybe venni.
    • nem történik hitelfolyósítás, nem lesz lehetőség hitellehívásra,
    • hiteltörlesztés, betétlejárat a következő banki munkanapon 2018.10.29-én teljesül
  • Az átállás hetében csak október 24-én szerdán lesz könyvelési és pénzforgalmi nap, csak ezen a napon tartanak nyitva fiókjaink, és az átállás alatt az elektronikus csatornáink nem lesznek elérhetőek.
    • Az ügyintézés megkönnyítése miatt minden fiókunkban október 24. szerdán és október 29. hétfőn 18:00 óráig állunk ügyfeleink rendelkezésére.
    • Amennyiben a bankfiókban nagyobb pénzösszeget szeretne felvenni, akkor igényét jó előre jelezze. Az október 24-én 10.00-ig leadott igényeket tudjuk csak 29-én teljesíteni.
  • Bankkártya napi limit módosítás csak telefonon keresztül lesz elérhető, ezért lehetőleg még az átállás előtt gondoskodjon a megfelelő limitek beállításáról.
Az átállás alatt a Telebank a megszokott számokon és időszakokban elérhető lesz, azonban 2018. október 24. szerda 21.00 órától október 29. hétfő 6.00 óráig csak korlátozott ügykörben tud segítséget nyújtani. Munkatársaink csak az alábbi, bankkártyás ügyekben állnak rendelkezésre:
  • bankkártya tiltás
  • bankkártya felfüggesztés illetve a felfüggesztés visszavonása
  • bankkártya készpénzfelvételi és vásárlási limitek módosítása*
  • bankkártya aktiválás:
    • megújított bankkártya aktiválása lehetséges, a régi PIN kóddal lesz használható az új kártya,
    • újonnan vagy tiltás után igényelt kártya aktiválható, de PIN kód nem adható meg hozzá, így az új kártya nem lesz használható!
* Vállalati bankkártyák esetében a limitek kizárólag a Budapest Internetbankban kártyakezelői jogosultsággal rendelkező felhasználók által módosíthatóak.
Az átállás időszakában (2018. október 24. szerda 21.00 órától – 29. hétfő 6.00 óráig) bankkártyáját a megszokott módon használhatja fizetésre és készpénzfelvételre az ATM-eknél, azonban
  • csütörtöktől vasárnapig szünetel az SMS-értesítés a bankkártyás tranzakciókról,
  • a számla egyenleg átmenetileg a valóstól eltérő értéket mutathat,
  • a hétvégén előfordulhat nagyon rövid ideig tartó, átmeneti kiesés. Javasoljuk, hogy az esetleges kiesésekre felkészülve gondoskodjon róla, hogy legyen Önnél készpénz is ebben az időszakban.
Az átállás alatt szünetel az SMS-szolgáltatás. Ez az átállás előre látott velejárója, nincs oka aggodalomra, ezzel kapcsolatosan nincs teendője. Legközelebb október 29-én küldünk SMS-t a tranzakciókról.
Az átállás során átmenetileg előfordulhat, hogy nem a helyes egyenleget látja. Ez az átállás előre látott velejárója, nincs oka aggodalomra, és nincsen ezzel kapcsolatos teendője, az átállás lezárultát követőn újra a helyes egyenlegét látja majd.
A bankkártya napi limit módosítás csak telefonon keresztül lesz elérhető, Kérjük, lehetőleg még az átállás időszaka előtt gondoskodjon a megfelelő limitek beállításáról. Vállalati bankkártyák esetében a limitek kizárólag a Budapest Internetbankban kártyakezelői jogosultsággal rendelkező felhasználók által módosíthatóak.
PIN-kód megadás az átállás ideje alatt nem lehetséges, így leghamarabb október 29-én 6.00 órától adható meg.
Igen, és ezzel kapcsolatban a bankszünnapot megelőzően is fel kell készülni korlátozásokra. A forgalmazási rendben bekövetkezett változásokról bővebb tájékoztatás a Bank vonatkozó hirdetményében talál.

ÁSZF és hirdetmény változások

Tájékoztatjuk, hogy 2018.10.29-i hatállyal az Üzletszabályzat 2.6.13. D)10. pontja alapján az alábbi Általános Szerződési Feltételek (ÁSZF) és Hirdetmények módosulnak:

A módosításokat a Bank kártyarendszeréhez kapcsolódó technikai változások indokolják, amelyek az alábbi főbb szolgáltatásokat érintik:

  • A bank az online vásárlások biztonságos működését szolgáló napi Internetes vásárlási limitet vezet be, amely a napi vásárlási limit részét képezi. A napi Internetes vásárlási limit összege alapesetben megegyezik a napi vásárlási limit összegével, de az arra jogosult Kártyabirtokos az adott termékhez tartozó ÁSZF-ben/Hirdetményben meghatározott keretek között beállíthat a vásárlási limittől alacsonyabb napi Internetes vásárlási limit összeget. Internetes vásárlás esetén mind a vásárlási-, mind az internetes vásárlási limit azonos mértékben csökken.
  • A bankkártyákhoz kapcsolódó vásárlási és készpénzfelvételi limitek esetében megadható minimum darabszám: 1 darab, a megadható minimum összeg: 1 Ft.

    Amennyiben az adott bankkártyához a jelenleg beállított vásárlási és/vagy készpénzfelvételi napi limit esetében a minimum darabszám 0 db és/vagy a minimum összeg 0 Ft, akkor azt a bank 2018. október 29-étől központilag módosítja 1 db-ra illetve 1 Ft-ra, az alábbiak szerint:
    • A Napi 0 összdarabszámra korlátozott kártyák esetén a Bank Napi 1 összdarabszámra emeli a limitet úgy, hogy a kártya vásárlási és készpénzfelvételi összeg limitjeit 1 Ft-ra csökkenti az Ön biztonsága érdekében.
    • A Napi 0 Ft összértékű limitet a Bank 1 Ft összértékre emeli úgy, hogy a Napi összdarabszám limit változatlan marad.
  • 2019.01.01-jétől az interneten keresztül történő kártyás vásárlások során a kártyaadatokon felül külön biztonsági kód megadása is szükségessé válik, amennyiben az érintett kereskedő a bankkártya elfogadás során alkalmazza az Internetes biztonsági kód szolgáltatást.

    A biztonsági kód az Ön által korábban bankunknál megadott mobiltelefonszámára kerül kiküldésre, minden vásárláskor.

    A szolgáltatás bevezetését megelőzően kibocsátott bankkártyák esetében a szolgáltatás használatához szükséges mobiltelefonszámot a bank a rendelkezésére álló ügyféladatokból az alábbi logika alapján feltöltötte:
    • Internetbank szolgáltatáshoz megadott telefonszám, ha ez nincs akkor
    • Mobilbank szolgáltatáshoz megadott telefonszám, ha ez nincs akkor
    • Ügyfél által általános elérhetőségre megadott telefonszám


    Amennyiben nincs megadva a szolgáltatáshoz szükséges mobil telefonszám az Ügyfelek 2018.10.29-től megadhatják azt, illetve módosíthatják személyesen a bank fiókjainkban vagy a Telebank ügyfélszolgálatunkon a 1440-es telefonszámon, ügyfél azonosítás után.

    Amennyiben nincs megadva a szolgáltatáshoz szükséges mobil telefonszám akkor egyetlen olyan internetes kereskedőnél sem hajtható végre vásárlási tranzakció amely kereskedő alkalmazza a 3D Secure technológiát.

Ön jogosult a fizetési számla és a hitelkártya keretszerződését a változás hatályba lépését megelőző napig felmondási díj nélkül felmondani, felmondás hiányában a módosítást elfogadottnak tekintjük.

Üdvözlettel: Budapest Bank