Tisztelt Ügyfeleink!
Technikai okokból a bank internetbankjában és mobilalkalmazásában az indított megbízások nem azonnali megbízásként teljesülnek, így az átutalási megbízások nem néhány másodpercen belül, hanem pár óra alatt kerülnek teljesítésre.
A hiba
elhárításán dolgozunk és megtörténtéről a jelen felületen haladéktalanul
tájékoztatjuk Önöket.
Amennyiben a hibát korábban nem sikerül kijavítanunk, úgy
a mai napon Budapest Bankon kívüli partnernek indított forint utalások a mai
napon 16 óráig, bankon belüli ügyfélnek indított utalások pedig 18 óráig ma
teljesülnek, az ezt követően megadott megbízások holnap reggel 7 óra után
kerülnek teljesítésre.
Megértésüket és türelmüket köszönjük!
Üdvözlettel:
Budapest Bank
Kedves Ügyfelünk!
Tájékoztatjuk, hogy 2020. március 2-án megkezdte működését az Azonnali Fizetési Rendszer (AFR). További információért kérjük, látogasson el a www.budapestbank.hu/azonnali-fizetes oldalra!
Üdvözlettel:
A Budapest Bank csapata
Tisztelt Ügyfeleink!
Technikai okokból a bank
internetbankjában és mobilalkalmazásában az Azonnali Fizetési Rendszerben nem
tudnak utalást indítani. Ennek hatására elküldött megbízásai nem néhány
másodpercen belül érkeznek meg, illetve a 17 óra után indított tranzakciók csak
a következő munkanapon teljesülnek.
Technikai problémák
miatt ügyfeleink azonnali fizetési tranzakciókat követően átmenetileg nem a
helyes számlaegyenleget láthatják elektronikus csatornáinkon, valamint a
tranzakciós SMS-ben.
A hiba elhárításán dolgozunk, megértésüket és türelmüket köszönjük!
Üdvözlettel:
Budapest Bank
Ahogy más cégek, mi is használunk "cookie"-kat weboldalainkon. Célunk, hogy teljesebb körű szolgáltatást nyújtsunk látogatóink számára.
További információA TÖRLESZTÉSI MORATÓRIUMMAL KAPCSOLATOS TÁJÉKOZTATÁS
A hiteltörlesztési moratóriummal kapcsolatosan megjelent 637/2020. (XII. 22.) Korm. rendelet alapján a Budapest Bank tájékoztatja ügyfeleit, hogy azon ügyfeleknek, akik a jelenleg érvényben lévő moratóriumból kiléptek, de a 2021. január 1-től érvényes moratóriumban részt kívánnak venni, a kommunikált csatornák valamelyikén erről nyilatkozniuk szükséges. Azon ügyfeleinknek, akik jelenleg is igénybe veszik a moratóriumot és ezen nem kívánnak módosítani, nincs további teendőjük.
A veszélyhelyzet megszűnésével összefüggő átmeneti szabályokról és a járványügyi készültségről szóló 2020. évi LVIII. törvény értelmében a 2020.03.19. előtt folyósított autófinanszírozási szerződésekre 2021. június 30-ig törlesztési moratórium van érvényben, amelyet egységesen érvényesítettünk minden ügyfelünk szerződésére (a törlesztési moratórium megszűnt vagy felmondott szerződésekre nem vonatkozik).
A törlesztési moratórium a gyakorlatban azt jelenti:
- az ügyfélnek a törlesztési moratórium alatt nincs fizetési kötelezettsége,
- a szerződéses kötelezettségek teljesítésének határideje és a szerződés futamideje meghosszabbodik,
- a törlesztési moratórium csak fizetési halasztást eredményez, így a törlesztési moratórium alatt a fennálló tőketartozás tovább kamatozik,
- a törlesztési moratórium alatt felhalmozódott kamatot a törlesztési moratórium lejártát követően, a hátralévő futamidőben esedékes törlesztőrészletekkel együtt, egyenlő részletekben kell megfizetni oly módon, hogy a törlesztőrészlet összege nem haladhatja meg a törlesztési moratórium előtti törlesztőrészlet összegét, ezért a futamidő nem csak a törlesztési moratórium időtartamával hosszabbodik meg,
- ügyfeleinket e-mailen, ill.
postai levélben tájékoztatjuk a módosult futamidőről és szerződés lejáratról, a
tájékoztató része a teljes futamidőre szóló törlesztőterv, amely a felhalmozódott
kamatot tartalmazza. Változó kamatozású szerződés esetén az összeg a
kamatváltozás függvényében változhat.
A törlesztési moratórium alatt nem küldünk fizetési értesítőt, - a törlesztési moratórium igénybevétele többlet kamatköltséget eredményez.
Amennyiben az ügyfél által választott díjfizetési mód
- CSOPORTOS BESZEDÉSI MEGBÍZÁS vagy BANKON BELÜLI TERHELÉS (díjlehívás): ügyfelünknek
nincs teendője, a törlesztési
moratórium alatt nem indítunk újabb
megbízást!
(Csoportos beszedés esetén előfordulhat, hogy a törlesztési moratórium hatályba lépését vagy érvényesítését megelőzően indított beszedés teljesül, ez esetben Ön jogosult rendelkezni az összegről)
- ÁLLANDÓ ÁTUTALÁSI MEGBÍZÁS: (döntésének megfelelően) az ügyfélnek kell gondoskodnia számlavezető bankjánál a megbízás fenntartásáról vagy megszüntetéséről.
A törvény szerint az ügyfélnek lehetősége van úgy dönteni, hogy a havi törlesztőrészleteket a törlesztési moratórium időszakában továbbra is fizeti, az eredeti szerződésnek megfelelően. E döntését ügyfelünk az alábbi módon közölheti velünk:
- az Ügyfélkapunk „Postaláda” menüpontjából egy új üzenetet küldve részünkre, kiválasztva a „nem kérem a moratóriumot” kategóriát,
- e-mailen a finanszírozási szerződéséhez elektronikus kapcsolattartásra regisztrált e-mail címről részünkre (ugyfelszolgalat.budapestauto@budapestbank.hu) küldött üzenetben,
- telefonos ügyfélszolgálatunkon - 06-1-450-8000 / 1-es menüpont (tájékoztatjuk, hogy a megszokott várakozási idő növekedhet, javasoljuk, hogy fenti online csatornáinkat vegye igénybe).
Az eredeti szerződés szerinti törlesztőterv visszaállításáról írásban tájékoztatjuk ügyfeleinket. Mindezeket figyelembe véve minden ügyfelünknek azt javasoljuk, hogy az anyagi lehetőségeit mérlegelve döntse el, továbbra is tudja-e fizetni autófinanszírozásának törlesztőrészleteit.
Ügyfeleinket a törlesztőrészlet pontos összegéről a fizetési értesítőben tájékoztatjuk.
Több szerződéssel rendelkező ügyfeleink az egyes szerződésekre vonatkozóan külön-külön is eldönthetik, hogy élnek-e a törlesztési moratóriummal.
Az ügyfél a törlesztési moratóriumra vonatkozó nyilatkozatát bármikor módosíthatja, e nyilatkozatát alábbi elérhetőségeink valamelyikén kell megtegye - ezt érvényesítjük és emiatt nem esik késedelembe.
Amennyiben ügyfelünk már megkapta a törlesztési moratórium időbeli hatálya alá eső, de még az eredeti törlesztőterv szerinti fizetési értesítőt, és úgy dönt, hogy él a törlesztési moratóriummal, a módosított – nulla forint fizetendő összeget tartalmazó – fizetési értesítőt ügyfélszolgálatunktól kérheti.
Bankunk mindent elkövet annak érdekében, hogy a jogalkotó szándékaival összhangban segítsük Ügyfeleinket.
Kérdés esetén ügyfélszolgálatunk készséggel áll Ügyfeleink rendelkezésére
- Ügyfélkapunkon: https://ugyfelkapu.budapestauto.hu/
- e-mailben: ugyfelszolgalat.budapestauto@budapestbank.hu
- telefonon: 06-1-450-8000 / 1-es menüpont
Beépített Casco Biztosítás - Ha az Ügyfél él a törlesztési
moratóriummal, van-e a törlesztési moratórium alatt Beépített Casco biztosítási
díjfizetés?
Mivel az Ügyfél a Beépített
Casco biztosítás díját a havi törlesztőrészletekbe építve fizeti, így a Casco
biztosítás törlesztési moratórium időszakára eső díját is csak a törlesztési moratóriumot
követően kell majd megfizetni, egyenlő részletekben. A Casco biztosítási
védelem viszont a törlesztési moratórium alatt is érvényes.
Hitelfedezeti Biztosítás – Ha az Ügyfél él a törlesztési
moratóriummal, kell-e a törlesztési moratórium alatt a hitelfedezeti biztosítás
díját fizetni?
Nem. Bár a törlesztési moratórium
nem vonatkozik a hitelfedezeti biztosítási díjak fizetésére, a Budapest Bank
úgy döntött, hogy a hitelfedezeti biztosítás törlesztési moratórium időszakára
eső díját nem kell a törlesztési moratórium alatt külön megfizetni, hanem majd
a törlesztési moratóriumot követően egyenlő részletekben, a
törlesztőrészletekkel együtt. A biztosítási védelem viszont a törlesztési moratórium
alatt is érvényes.
Adatai a szerződésére vonatkozó, az Ön által korábban már elfogadott Adatkezelési tájékoztató szerint kerülnek kezelésre.
Felhívjuk figyelmüket, hogy a tájékoztatónkat a rendelkezésre álló jogszabályi rendelkezések értelmezése alapján készítettük. Folyamatosak a szakmai egyeztetések a jogalkotóval a vonatkozó szabályozás kapcsán, így az eljárásrend és folyamat, ezen egyeztetések mentén, változhat.