Tisztelt Ügyfelünk!  Rendszerfrissítés miatt 2020. május 16. estétől több szolgáltatásunkban is kiesések várhatók.
Május 16. 22:45 és május 17. 01:00 között nem lesz elérhető a Budapest Business Terminál.
Május 16. 22:55 és 24:00 között szünetel a Budapest Internetbank, a Budapest Bank Mobil App, illetve a tranzakciós SMS-ek, valamint az internetes vásárláshoz kapcsolódó jóváhagyó SMS kód kiküldése.
Május 16. 23:00 és 23:30 között a bank ATM-jei nem üzemelnek.
A karbantartás teljes ideje alatt (2020. május 16. este 22:45 és 2020. május 17. hajnali 01:00 között) egyes szolgáltatásokban további rövid, néhány percen át tartó kiesések fordulhatnak elő.  Kérjük, utalásait és internetes vásárlásait időzítse a karbantartási időszakon kívülre. Megértését és türelmét köszönjük! Budapest Bank

A TÖRLESZTÉSI MORATÓRIUMMAL KAPCSOLATOS TÁJÉKOZTATÁS

A Magyarország Kormánya által 2020. március 18-án meghozott 47/2020. (III. 18.) Kormányrendelet alapján a 2020.03.19. előtt folyósított autófinanszírozási szerződésekre 2020. december 31-ig fizetési moratórium van érvényben, amelyet egységesen érvényesítettünk minden ügyfelünk szerződésére (a moratórium megszűnt vagy felmondott szerződésekre nem vonatkozik).

A fizetési moratórium a gyakorlatban azt jelenti:

  • az ügyfélnek a moratórium alatt (2020.03.19.-2020.12.31. között) nincs fizetési kötelezettsége,
  • a szerződéses kötelezettségek teljesítésének határideje és a szerződés futamideje meghosszabbodik,
  • a moratórium csak fizetési halasztást eredményez, így a moratórium alatt a fennálló tőketartozás tovább kamatozik,
  • a moratórium alatt felhalmozódott kamatot a fizetési moratórium lejártát követően, a hátralévő futamidőben esedékes törlesztőrészletekkel együtt egyenlő részletekben kell megfizetni oly módon, hogy a törlesztőrészlet összege nem haladhatja meg a moratórium előtti törlesztőrészlet összegét, ezért a futamidő nem csak a moratórium időtartamával hosszabbodik meg,
  • ügyfeleinket e-mailen ill. postai levélben tájékoztatjuk a módosult futamidőről és szerződés lejáratról, a tájékoztató része a teljes futamidőre szóló törlesztőterv, amely a felhalmozódott kamatot tartalmazza. Változó kamatozású szerződés esetén az összeg a kamatváltozás függvényében változhat. A moratórium alatt nem küldünk fizetési értesítőt.

Amennyiben az ügyfél által választott díjfizetési mód

  • CSOPORTOS BESZEDÉSI MEGBÍZÁS vagy BANKON BELÜLI TERHELÉS (díjlehívás), ügyfelünknek nincs teendője, a moratórium alatt nem indítunk újabb megbízást!
    (Csoportos beszedés esetén előfordulhat, hogy a rendelet hatályba lépését megelőzően indított beszedés 2020.03.18-30. között teljesül, ez esetben Ön jogosult rendelkezni az összegről)
  • ÁLLANDÓ ÁTUTALÁSI MEGBÍZÁS, (döntésének megfelelően) az ügyfélnek kell gondoskodnia számlavezető bankjánál a megbízás fenntartásáról vagy megszüntetéséről.

A kormányrendelet szerint az ügyfélnek lehetősége van úgy dönteni, hogy a havi törlesztőrészleteket a moratórium időszakában továbbra is fizeti, az eredeti szerződésnek megfelelően. E döntését ügyfelünk az alábbi módon közölheti velünk:

  • az Ügyfélkapunk „Postaláda” menüpontjából egy új üzenetet küldve részünkre, kiválasztva a „nem kérem a moratóriumot” kategóriát,
  • e-mailen a finanszírozási szerződéséhez elektronikus kapcsolattartásra regisztrált e-mail címről részünkre (ugyfelszolgalat.budapestauto@budapestbank.hu ) küldött üzenetben,
  • telefonos ügyfélszolgálatunkon - 06-1-450-8000 / 1-es menüpont (tájékoztatjuk, hogy a megszokott várakozási idő növekedhet, javasoljuk, hogy fenti online csatornáinkat vegye igénybe).

Az eredeti szerződés szerinti törlesztőterv visszaállításáról írásban tájékoztatjuk ügyfeleinket.

Mindezeket figyelembe véve minden ügyfelünknek azt javasoljuk, hogy az anyagi lehetőségeit mérlegelve döntse el, továbbra is tudja-e fizetni autófinanszírozásának törlesztőrészleteit.

Ügyfeleinket a törlesztőrészlet pontos összegéről a fizetési értesítőben tájékoztatjuk. 

Több szerződéssel rendelkező ügyfeleink az egyes szerződésekre vonatkozóan külön-külön is eldönthetik, hogy élnek-e a moratóriummal.

Az ügyfél a moratóriumra vonatkozó nyilatkozatát bármikor jelzési kötelezettség nélkül módosíthatja, ezt érvényesítjük és emiatt nem esik késedelembe.

Amennyiben ügyfelünk már megkapta a moratórium időbeli hatálya alá eső, de még az eredeti törlesztőterv szerinti fizetési értesítőt, és úgy dönt, hogy él a moratóriummal, a módosított – nulla forint fizetendő összeget tartalmazó – fizetési értesítőt ügyfélszolgálatunktól kérheti.

Bankunk mindent elkövet annak érdekében, hogy a kormány szándékaival összhangban segítsük Ügyfeleinket.

Kérdés esetén ügyfélszolgálatunk készséggel áll Ügyfeleink rendelkezésére

Tudnivalók a moratórium és a Központi Hiteladminisztrációs Rendszer (KHR) lakossági érintő Ügyfelet érintő vonatkozásairól

A KHR-be azon késedelmes lakossági Ügyfél adatai kerülnek (az adatokat a KHR-be a hitelező bank szolgáltatja), akinek a minimálbér összegénél nagyobb, 90 napot meghaladó tartozása van. Az Ügyfél tartozása a KHR-ben öt évig megtalálható. A teljes tartozás kiegyenlítését követő egy évig található meg a KHR-ben a késedelmesen teljesített szerződés. Új finanszírozás igénylésénél a bankok lekérdezik a KHR-ből az Ügyfél adatait, és a hiteligény bírálatánál ezen információkat felhasználják.

A moratórium alatt a moratóriumot választó Ügyfél késedelmes napjainak száma nem nő, a késedelmes napok számolása a moratórium lejártát követően folytatódik. Azon Ügyfelet, aki – feltételezve, hogy addig tartozását nem rendezi - a moratóriumot követő hónapban kerülhet 90 napos késedelembe, a moratórium utolsó hónapjában értesítjük előzetesen arról, hogy a KHR-be történő bekerülésig 30 nap van hátra.

Adatai a szerződésére vonatkozó, az Ön által korábban már elfogadott Adatkezelési tájékoztató szerint kerülnek kezelésre.

Felhívjuk figyelmüket, hogy a tájékoztatónkat a rendelkezésre álló jogszabályi rendelkezések értelmezése alapján készítettük. Folyamatosak a szakmai egyeztetések a jogalkotóval a vonatkozó rendeletek kapcsán, így az eljárásrend és folyamat, ezen egyeztetések mentén, változhat.