Tisztelt Ügyfeleink!
Technikai okokból a bank internetbankjában és mobilalkalmazásában az indított megbízások nem azonnali megbízásként teljesülnek, így az átutalási megbízások nem néhány másodpercen belül, hanem pár óra alatt kerülnek teljesítésre.
A hiba
elhárításán dolgozunk és megtörténtéről a jelen felületen haladéktalanul
tájékoztatjuk Önöket.
Amennyiben a hibát korábban nem sikerül kijavítanunk, úgy
a mai napon Budapest Bankon kívüli partnernek indított forint utalások a mai
napon 16 óráig, bankon belüli ügyfélnek indított utalások pedig 18 óráig ma
teljesülnek, az ezt követően megadott megbízások holnap reggel 7 óra után
kerülnek teljesítésre.
Megértésüket és türelmüket köszönjük!
Üdvözlettel:
Budapest Bank
Kedves Ügyfelünk!
Tájékoztatjuk, hogy 2020. március 2-án megkezdte működését az Azonnali Fizetési Rendszer (AFR). További információért kérjük, látogasson el a www.budapestbank.hu/azonnali-fizetes oldalra!
Üdvözlettel:
A Budapest Bank csapata
Tisztelt Ügyfeleink!
Technikai okokból a bank
internetbankjában és mobilalkalmazásában az Azonnali Fizetési Rendszerben nem
tudnak utalást indítani. Ennek hatására elküldött megbízásai nem néhány
másodpercen belül érkeznek meg, illetve a 17 óra után indított tranzakciók csak
a következő munkanapon teljesülnek.
Technikai problémák
miatt ügyfeleink azonnali fizetési tranzakciókat követően átmenetileg nem a
helyes számlaegyenleget láthatják elektronikus csatornáinkon, valamint a
tranzakciós SMS-ben.
A hiba elhárításán dolgozunk, megértésüket és türelmüket köszönjük!
Üdvözlettel:
Budapest Bank
Ahogy más cégek, mi is használunk "cookie"-kat weboldalainkon. Célunk, hogy teljesebb körű szolgáltatást nyújtsunk látogatóink számára.
További információVáltozás az internetes bankkártyás vásárlások jóváhagyásának folyamatában
Az Európai Unió második pénzforgalmi irányelve (PSD2: Payment Services Directive 2) minden kártyakibocsátónak és elfogadónak előírja az erős ügyfélhitelesítés (SCA: Strong Customer Authentication) megváltozott szabályok szerinti alkalmazását az Európai Gazdasági Térség (az Európai Unió tagállama, valamint Izland, Liechtenstein és Norvégia) határain belüli internetes bankkártyás vásárlások még biztonságosabbá tétele érdekében.
Mit jelent ez a gyakorlatban?
Internetes bankkártyás vásárlásait korábban az SMS-ben érkező 3D Secure kóddal hagyhatta jóvá, azonban várhatóan 2021. február 16-tól az erős ügyfélhitelesítésre vonatkozó megváltozott szabályok szerint, az alábbi módok valamelyikével teheti ezt meg:
Budapest Bank Mobil App push értesítéssel
A Mobil Appban a megfelelő beállítást követően a mobiltelefonjára érkező push értesítésre kattintva hagyhatja jóvá internetes bankkártyás vásárlásait, ha olyan kereskedőnél vásárol, aki alkalmazza az erős ügyfélhitelesítést.
Mindezt könnyedén és egyszerűen, a lehető legnagyobb biztonsággal!
SMS-ben érkező 3D Secure kód és jelszó megadásával
A jelenlegi, SMS-ben kapott 3D Secure kód mellett kötelező lesz egy újonnan bevezetett, szabadon választható, 4 számjegyű internetes vásárlási jelszó megadása is az internetes bankkártyás vásárlásainak jóváhagyásához, ha olyan kereskedőnél vásárol, aki alkalmazza az erős ügyfélhitelesítést.
Lakossági betéti vagy hitel főkártyám van, hogyan fogok tudni a változás életbelépését követően interneten vásárolni?
Budapest Bank Mobil App push értesítéssel:
Az erős ügyfélhitelesítésnek a legegyszerűbben és legkényelmesebben a Budapest Bank Mobil App használatával felelhet meg, melynek feltétele a Budapest Internetbank szolgáltatás megléte.
Az alkalmazás letöltéséhez és az internetes vásárlás megfelelő beállítását az alábbi lépésekkel teheti meg:
- Töltse le a Budapest Bank Mobil Appot az App Storeból vagy a Google Play Áruházból.
- Jelentkezzen be Budapest Internetbank felhasználónevével és jelszavával.
A Mobil App bejelentkezés feltétele legalább egy korábbi sikeres Budapest Internetbank belépés.
- Adja meg az SMS-ben kapott jóváhagyó kódot.
- Állítson be egy mPIN-t.
- Kapcsolja be az Internetes vásárlás jóváhagyását a Beállítások/Értesítések/Értesítések fogadása kapcsoló segítségével.
Online bankkártyás vásárlás új folyamata a Budapest Bank Mobil App push értesítéssel:
- Az Értesítések fogadása funkció bekapcsolását követően a legközelebbi online bankkártyás vásárlása során a szokott módon adja meg kártyaadatait a kereskedő felületén.
- A tranzakció jóváhagyásáról mobiltelefonjára érkezik egy push értesítés, ezt megnyitva automatikusan a Budapest Bank Mobil App felülete nyílik meg.
- Azonosítsa magát a Budapest Bank Mobil App felületén mPIN kódjával vagy a biometrikus azonosítók (pl. ujjlenyomat, archáló) egyikével.
- Hagyja jóvá a megbízást az ezt követően megjelenő azonosítási képernyőn.
- Térjen vissza kereskedői felületre és a tovább gomb megnyomásával véglegesítse a folyamatot.
Mi történik, ha nem elérhető a Mobil App?
Mobil App karbantartás esetén a mobiltelefonra érkező push értesítéssel való azonosítási mód nem elérhető, ezért javasoljuk minden ügyfelünknek az internetes vásárlási jelszó megadását is, amivel karbantartás esetén is zökkenőmentesen vásárolhatnak online.
További részletek a Mobil App azonosítás oldalon.
SMS-ben érkező 3D Secure kód és jelszó megadásával
A változásnak a meglévő, SMS-ben érkező 3D Secure kód és az újonnan bevezetett internetes vásárlási jelszó megadásával felelhet meg.
Ha még nem vásárolt online Budapest Bankos bankkártyájával és nem adott meg 3D Secure telefonszámot, az internetes vásárlási jelszó mellett azt is meg kell adnia, amit a Budapest Telebank 1440-es telefonszámán tehet meg.
A szabadon választható, 4 számjegyű internetes vásárlási jelszó megadása az alábbi módokon lehetséges:
- Budapest
Telebankon:
készítse elő bankkártyáját és hívja a 1440-es telefonszámot. - Budapest Internetbankon:
a Bank- és hitelkártyák menüpontban kattintson az Internetes vásárlási jelszó beállítás gombra.
Online bankkártyás vásárlás új folyamata a meglévő, SMS-ben érkező 3D Secure kód és az újonnan bevezetett internetes vásárlási jelszó megadásával:
- Az internetes vásárlási jelszó megadását követően a legközelebbi online bankkártyás vásárlása során a szokott módon adja meg kártyaadatait a kereskedő felületén.
- Adja meg az SMS-ben kapott 3D Secure kódot a megjelenő azonosítási képernyőn, majd kattintson a tovább gombra!
- Adja meg 4 számjegyű internetes vásárlási jelszavát, majd kattintson a jóváhagyás gombra!
Lakossági társkártyám van, hogyan fogok tudni a változás életbelépését követően interneten vásárolni?
Budapest Bank Mobil App push értesítéssel:
A társkártyás online vásárlások mobiltelefonjára érkező push értesítéssel történő jóváhagyásához ügyfélszintű feltételek szükségesek.
Ha Ön lakossági társkártya-birtokos és emellett rendelkezik ezekkel azonos típusú (betéti vagy hitel) főkártyával is, valamint Budapest Internetbank mellett Budapest Bank Mobil Appal, a társkártyás online vásárlásait is jóváhagyhatja push értesítéssel. Ehhez kövesse az alábbi utasításokat.
Ha Ön csak társkártyával rendelkezik, egyedül az SMS-ben érkező 3D Secure kód és az újonnan bevezetett internetes vásárlási jelszó megadásával hagyhatja jóvá online vásárlásait. Ennek részleteit a „Nincs okostelefonom” részben találja.
Az alkalmazás letöltéséhez és az internetes vásárlás megfelelő beállítását az alábbi lépésekkel teheti meg:
- Töltse le a Budapest Bank Mobil Appot az App Storeból vagy a Google Play Áruházból.
- Jelentkezzen be Budapest Internetbank felhasználónevével és jelszavával.
A Mobil App bejelentkezés feltétele legalább egy korábbi sikeres Budapest Internetbank belépés.
- Adja meg az SMS-ben kapott jóváhagyó kódot.
- Állítson be egy mPIN-t.
- Kapcsolja be az Internetes vásárlás jóváhagyását a Beállítások/Értesítések/Értesítések fogadása kapcsoló segítségével.
Online bankkártyás vásárlás új folyamata a Budapest Bank Mobil App push értesítéssel:
- Az Értesítések fogadása funkció bekapcsolását követően a legközelebbi online bankkártyás vásárlása során a szokott módon adja meg kártyaadatait a kereskedő felületén.
- A tranzakció jóváhagyásáról mobiltelefonjára érkezik egy push értesítés, ezt megnyitva automatikusan a Budapest Bank Mobil App felülete nyílik meg.
- Azonosítsa magát a Budapest Bank Mobil App felületén mPIN kódjával vagy a biometrikus azonosítók (pl. ujjlenyomat, archáló) egyikével.
- Hagyja jóvá a megbízást az ezt követően megjelenő azonosítási képernyőn.
- Térjen vissza kereskedői felületre és a tovább gomb megnyomásával véglegesítse a folyamatot.
Mi történik, ha nem elérhető a Mobil App?
Mobil App karbantartás esetén a mobiltelefonra érkező push értesítéssel való azonosítási mód nem elérhető, ezért javasoljuk minden ügyfelünknek az internetes vásárlási jelszó megadását is, amivel karbantartás esetén is zökkenőmentesen vásárolhatnak online.
További részletek a Mobil App azonosítás oldalon.
SMS-ben érkező 3D Secure kód és jelszó megadásával
A változásnak a meglévő, SMS-ben érkező 3D Secure kód és az újonnan bevezetett internetes vásárlási jelszó megadásával felelhet meg.
Ha még nem vásárolt online Budapest Bankos bankkártyájával és nem adott meg 3D Secure telefonszámot, az internetes vásárlási jelszó mellett azt is meg kell adnia, amit a Budapest Telebank 1440-es telefonszámán tehet meg.
A szabadon választható, 4 számjegyű internetes vásárlási jelszó megadása az alábbi módokon lehetséges:
- Budapest Telebankon: készítse elő bankkártyáját és hívja a 1440-es telefonszámot.
Online bankkártyás vásárlás új folyamata a meglévő, SMS-ben érkező 3D Secure kód és az újonnan bevezetett internetes vásárlási jelszó megadásával:
- Az internetes vásárlási jelszó megadását követően a legközelebbi online bankkártyás vásárlása során a szokott módon adja meg kártyaadatait a kereskedő felületén.
- Adja meg az SMS-ben kapott 3D Secure kódot a megjelenő azonosítási képernyőn, majd kattintson a tovább gombra!
- Adja meg 4 számjegyű internetes vásárlási jelszavát, majd kattintson a jóváhagyás gombra!
Üzleti bankkártyám van, hogyan fogok tudni a változás életbelépését követően interneten vásárolni?
Budapest Bank Mobil App push értesítéssel:
Az üzleti bankkártyás online vásárlások mobiltelefonjára érkező push értesítéssel történő jóváhagyásához ügyfélszintű feltételek szükségesek. Ha ön üzleti főkártya birtokos vagy társkártyabirtokos, és emellett rendelkezik lakossági betéti főkártyával is, valamint Budapest Internetbank mellett Budapest Bank Mobil Appal, üzleti kártyás internetes vásárlásait is jóváhagyhatja push értesítéssel. Ehhez kövesse az alábbi utasításokat.
Ha Ön kizárólag csak üzleti társkártyával rendelkezik, azaz nem rendelkezik lakossági betéti főkártyával , egyedül az SMS-ben érkező 3D Secure kód és az újonnan bevezetett internetes vásárlási jelszó megadásával hagyhatja jóvá online vásárlásait. Ennek részleteit a „Nincs okostelefonom” részben találja.
Az alkalmazás letöltéséhez és az internetes vásárlás megfelelő beállítását az alábbi lépésekkel teheti meg:
- Töltse le a Budapest Bank Mobil Appot az App Storeból vagy a Google Play Áruházból.
- Jelentkezzen be Budapest Internetbank felhasználónevével és jelszavával.
A Mobil App bejelentkezés feltétele legalább egy korábbi sikeres Budapest Internetbank belépés.
- Adja meg az SMS-ben kapott jóváhagyó kódot.
- Állítson be egy mPIN-t.
- Kapcsolja be az Internetes vásárlás jóváhagyását a Beállítások/Értesítések/Értesítések fogadása kapcsoló segítségével.
Online bankkártyás vásárlás új folyamata a Budapest Bank Mobil App push értesítéssel:
- Az Értesítések fogadása funkció bekapcsolását követően a legközelebbi online bankkártyás vásárlása során a szokott módon adja meg kártyaadatait a kereskedő felületén.
- A tranzakció jóváhagyásáról mobiltelefonjára érkezik egy push értesítés, ezt megnyitva automatikusan a Budapest Bank Mobil App felülete nyílik meg.
- Azonosítsa magát a Budapest Bank Mobil App felületén mPIN kódjával vagy a biometrikus azonosítók (pl. ujjlenyomat, archáló) egyikével.
- Hagyja jóvá a megbízást az ezt követően megjelenő azonosítási képernyőn.
- Térjen vissza kereskedői felületre és a tovább gomb megnyomásával véglegesítse a folyamatot.
Mi történik, ha nem elérhető a Mobil App?
Mobil App karbantartás esetén a mobiltelefonra érkező push értesítéssel való azonosítási mód nem elérhető, ezért javasoljuk minden ügyfelünknek az internetes vásárlási jelszó megadását is, amivel karbantartás esetén is zökkenőmentesen vásárolhatnak online.
További részletek a Mobil App azonosítás oldalon.
SMS-ben érkező 3D Secure kód és jelszó megadásával
A változásnak a meglévő, SMS-ben érkező 3D Secure kód és az újonnan bevezetett internetes vásárlási jelszó megadásával felelhet meg.
Ha még nem vásárolt online Budapest Bankos bankkártyájával és nem adott meg 3D Secure telefonszámot, az internetes vásárlási jelszó mellett azt is meg kell adnia, amit a Budapest Telebank 1440-es telefonszámán tehet meg.
A szabadon választható, 4 számjegyű internetes vásárlási jelszó megadása az alábbi módokon lehetséges:
- Budapest Telebankon: készítse elő bankkártyáját és hívja a 1440-es telefonszámot.
- Budapest Internetbankon:
a „Bank- és hitelkártyák” menüpontban válassza a „Bankkártya lista- és műveletek” lehetőséget, majd kattintson az „Internetes vásárlási jelszó beállítása” gombra.
Online bankkártyás vásárlás új folyamata a meglévő, SMS-ben érkező 3D Secure kód és az újonnan bevezetett internetes vásárlási jelszó megadásával:
- Az internetes vásárlási jelszó megadását követően a legközelebbi online bankkártyás vásárlása során a szokott módon adja meg kártyaadatait a kereskedő felületén.
- Adja meg az SMS-ben kapott 3D Secure kódot a megjelenő azonosítási képernyőn, majd kattintson a tovább gombra!
- Adja meg 4 számjegyű internetes vásárlási jelszavát, majd kattintson a jóváhagyás gombra!
Gyakori kérdések
A mobiltelefonra érkező push értesítéssel törénő jóváhagyásról további részletek a Mobil App azonosítás oldalon.
A szabadon választható, 4 számjegyű internetes vásárlási jelszó megadása az alábbi módokon lehetséges:
- Budapest Internetbankon:
a „Bank- és hitelkártyák” menüpontban válassza a „Bankkártya lista- és műveletek” lehetőséget, majd kattintson az „Internetes vásárlási jelszó beállítása” gombra. - Budapest Telebankon:
készítse elő bankkártyáját és hívja a 1440-es telefonszámot. - Budapest Bank Mobil Appon:
- az alkalmazás frissítését követően a főképernyőn megjelenő gyorsbeállítások oldalon keresztül, vagy
- a „Bankkártyák” menüpontban válassza ki a bankkártyáját, lépjen a „Biztonság” oldalra, majd azon belül nyomjon az „Internetes vásárlási jelszó” gombra.
A szabadon választható, 4 számjegyű internetes vásárlási jelszó megadása az alábbi módokon lehetséges:
- Budapest Internetbankon:
a „Bank- és hitelkártyák” menüpontban válassza a „Bankkártya lista- és műveletek” lehetőséget, majd kattintson az „Internetes vásárlási jelszó beállítása” gombra. - Budapest Telebankon:
készítse elő bankkártyáját és hívja a 1440-es telefonszámot. - Budapest Bank Mobil Appon:
- az alkalmazás frissítését követően a főképernyőn megjelenő gyorsbeállítások oldalon keresztül, vagy
- a „Bankkártyák” menüpontban válassza ki a bankkártyáját, lépjen a „Biztonság” oldalra, majd azon belül nyomjon az „Internetes vásárlási jelszó” gombra.
A szabadon választható, 4 számjegyű internetes vásárlási jelszó megadása az alábbi módokon lehetséges:
- Budapest Internetbankon:
a „Bank- és hitelkártyák” menüpontban válassza a „Bankkártya lista- és műveletek” lehetőséget, majd kattintson az „Internetes vásárlási jelszó beállítása” gombra. - Budapest Telebankon:
készítse elő bankkártyáját és hívja a 1440-es telefonszámot. - Budapest Bank Mobil Appon:
- az alkalmazás frissítését követően a főképernyőn megjelenő gyorsbeállítások oldalon keresztül, vagy
- a „Bankkártyák” menüpontban válassza ki a bankkártyáját, lépjen a „Biztonság” oldalra, majd azon belül nyomjon az „Internetes vásárlási jelszó” gombra.