Tisztelt Ügyfeleink!
Technikai okokból a bank internetbankjában és mobilalkalmazásában az indított megbízások nem azonnali megbízásként teljesülnek, így az átutalási megbízások nem néhány másodpercen belül, hanem pár óra alatt kerülnek teljesítésre.
A hiba
elhárításán dolgozunk és megtörténtéről a jelen felületen haladéktalanul
tájékoztatjuk Önöket.
Amennyiben a hibát korábban nem sikerül kijavítanunk, úgy
a mai napon Budapest Bankon kívüli partnernek indított forint utalások a mai
napon 16 óráig, bankon belüli ügyfélnek indított utalások pedig 18 óráig ma
teljesülnek, az ezt követően megadott megbízások holnap reggel 7 óra után
kerülnek teljesítésre.
Megértésüket és türelmüket köszönjük!
Üdvözlettel:
Budapest Bank
Kedves Ügyfelünk!
Tájékoztatjuk, hogy 2020. március 2-án megkezdte működését az Azonnali Fizetési Rendszer (AFR). További információért kérjük, látogasson el a www.budapestbank.hu/azonnali-fizetes oldalra!
Üdvözlettel:
A Budapest Bank csapata
Tisztelt Ügyfeleink!
Technikai okokból a bank
internetbankjában és mobilalkalmazásában az Azonnali Fizetési Rendszerben nem
tudnak utalást indítani. Ennek hatására elküldött megbízásai nem néhány
másodpercen belül érkeznek meg, illetve a 17 óra után indított tranzakciók csak
a következő munkanapon teljesülnek.
Technikai problémák
miatt ügyfeleink azonnali fizetési tranzakciókat követően átmenetileg nem a
helyes számlaegyenleget láthatják elektronikus csatornáinkon, valamint a
tranzakciós SMS-ben.
A hiba elhárításán dolgozunk, megértésüket és türelmüket köszönjük!
Üdvözlettel:
Budapest Bank
Ahogy más cégek, mi is használunk "cookie"-kat weboldalainkon. Célunk, hogy teljesebb körű szolgáltatást nyújtsunk látogatóink számára.
További információVáltozás az internetes bankkártyás vásárlások jóváhagyásának folyamatában
Az Európai Unió második pénzforgalmi irányelve (PSD2: Payment Services Directive 2) minden kártyakibocsátónak és elfogadónak előírja az erős ügyfélhitelesítés (SCA: Strong Customer Authentication) megváltozott szabályok szerinti alkalmazását az Európai Gazdasági Térség (az Európai Unió tagállama, valamint Izland, Liechtenstein és Norvégia) határain belüli internetes bankkártyás vásárlások még biztonságosabbá tétele érdekében.
Mit jelent az erős ügyfélhitelesítés a gyakorlatban?
Internetes bankkártyás vásárlásait korábban az SMS-ben érkező 3D Secure kóddal hagyhatta jóvá, azonban várhatóan 2021. február 16-tól az erős ügyfélhitelesítésre vonatkozó megváltozott szabályok szerint, az alábbi módok valamelyikével teheti ezt meg:
Budapest Bank Mobil App push értesítéssel
A Mobil Appban a megfelelő beállítást követően a mobiltelefonjára érkező push értesítésre kattintva hagyhatja jóvá internetes bankkártyás vásárlásait, ha olyan kereskedőnél vásárol, aki alkalmazza az erős ügyfélhitelesítést.
Mindezt könnyedén és egyszerűen, a lehető legnagyobb biztonsággal!
SMS-ben érkező 3D Secure kód és jelszó megadásával
A jelenlegi, SMS-ben kapott 3D Secure kód mellett kötelező lesz egy újonnan bevezetett, szabadon választható, 4 számjegyű internetes vásárlási jelszó megadása is az internetes bankkártyás vásárlásainak jóváhagyásához, ha olyan kereskedőnél vásárol, aki alkalmazza az erős ügyfélhitelesítést.
Bankkártya átvétele
Lakossági és üzleti betéti bankkártya
Igényléskor a kártyabirtokos dönthet a bankkártya átvételi módjáról:
- Díjmentes postai kiküldés a kártyabirtokos banknál megadott levelezési címére.
- Díjköteles
bankfióki átvétel a kártyabirtokos által kiválasztott Budapest Bank
bankfiókban.
A pontos díjakról tájékozódjon a hirdetményekben.
Lakossági hitelkártya
Igényléskor a kártyabirtokosnak az alábbi átvételi módra van lehetősége:
- Díjmentes postai kiküldés a kártyabirtokos banknál megadott levelezési címére.
A kártyaigényléskor megadott átvételi mód az adott
bankkártya lejáratkori megújítása és újragyártása (pótlása) esetén is érvényes,
módosítására Budapest Telebankon vagy személyesen bankfiókban van lehetősége.
A kártyabirtokos által birtokolt bankkártyák darabszámától
függetlenül a bank felé mindig csak egy levelezési cím adható meg. A kártyabirtokos
minden küldeménye ezen értesítési címre kerül kiküldésre.
Bankkártya aktiválása és PIN kód megadás
Lakossági betéti és hitelkártya
Újonnan kibocsátott bankkártya
Új lakossági betéti és hitelkártya aktiválására és PIN kód megadásra Telebankon keresztül van lehetősége:
- készítse elő bankkártyáját,
- hívja a 1440-es telefonszámot és válassza a 9-es menüpontot.
Bankkártyája aktiválhatja Budapest Mobil Appon és Budapest Internetbankon keresztül is.
Amennyiben akadályoztatása miatt nem tudja igénybe venni a Telebankot, és emiatt papír alapon igényel PIN kódot, akkor azt biztonsági okokból – a bankkártyával megegyező átvételi mód szerint – néhány nappal később postázzuk, mint a bankkártyáját. Ha a PIN kód a bankkártyáját követő néhány nap elteltével nem érkezne meg, kérjük, hívja a Budapest Telebankot.
Megújított bankkártya
A korábbi bankkártyához megadott PIN kód a megújított bankkártya esetén is érvényes, nincs szükség új PIN kód megadására.
Megújított lakossági bankkártyáját legegyszerűbben egy PIN kód megadásával végzett sikeres ATM vagy vásárlási tranzakcióval aktiválhatja, továbbá Budapest Mobil Appon, Budapest Internetbankon vagy Budapest Telebankon.
Meglévő PIN kódját Budapest Telebankon vagy Budapest Bank ATM-en módosíthatja.
A díjakról tájékozódjon a hirdetményekben.
Üzleti bankkártya
Újonnan kibocsátott bankkártya
Budapest Telebankon történő aktiválás: Ehhez szüksége lesz a bankszámlájához tartozó Tele-kódjára.Ha még nincs Tele-kódja, a beállításához kérje munkatársaink segítségét.
- Készítse elő új bankkártyáját és 24 jegyű bankszámlaszámát.
- Hívja a Budapest Telebankot a +36-80-180-777-es telefonszámon, és az utasításokat követve aktiválja kártyáját.
Ha Ön már Budapest Internetbank felhasználó és rendelkezik megfelelő kártyakezelési jogosultsággal, bankkártyáját Budapest Internetbankon és Budapest Mobil Appon keresztül is aktiválhatja.
A PIN kódot biztonsági okokból – a bankkártyával megegyező átvételi mód szerint – néhány nappal később postázzuk, mint a bankkártyáját. Ha a PIN kód a bankkártyáját követő néhány nap elteltével nem érkezne meg, kérjük, hívja a Budapest Telebankot.
Megújított bankkártya
A korábbi bankkártyához megadott PIN kód a megújított bankkártya esetén is érvényes, nincs szükség új PIN kód megadására.
Megújított üzleti bankkártyáját legegyszerűbben egy PIN kód megadásával végzett sikeres ATM vagy vásárlási tranzakcióval aktiválhatja, továbbá Budapest Telebankon, Budapest Internetbankon vagy Budapest Mobil Appon.
Meglévő PIN kódját Budapest Bank ATM-en módosíthatja.
A díjakról tájékozódjon a hirdetményekben.
Bankkártya napi limitek
Lakossági és üzleti betéti bankkártya alapbeállítások
- Kártyás vásárlási limit: naponta 10 db, maximum 100.000 Ft összértékben.
- Internetes vásárlási limit: naponta 10 db, maximum 100.000 Ft összértékben.1
- Készpénzfelvételi limit lakossági bankkártya esetén: naponta 5 db, maximum 150.000 Ft összértékben.
- Készpénzfelvételi limit üzleti bankkártya esetén: naponta 10 db, maximum 150.000 Ft összértékben.
Lakossági hitelkártya alapbeállítások
- Kártyás vásárlási limit: naponta 10 db, maximum 200.000 Ft összértékben.
- Internetes vásárlási limit: naponta 10 db, maximum 200.000 Ft összértékben.1
- Készpénzfelvételi limit: naponta 10 db, maximum 200.000 Ft összértékben.
A bankkártyás limitek darabszámát és összegét a
számlatulajdonos, vagy az arra jogosult kártyabirtokos, vagy az arra jogosult
Budapest Internetbank felhasználó módosíthatja Budapest Internetbankon,
Budapest Bank Mobil Appon, Budapest Mobilbankon, bankfiókban (üzleti bankkártyák
esetén a cégjegyzékre jogosult), illetve kizárólag lakossági ügyfelek a
Budapest Telebankon. A módosított darabszám és összeg azonnali hatállyal
érvénybe lép. Megadható minimum darabszám: 1 db, megadható minimum összeg: 1
Ft. A módosított limitek az adott bankkártya megújítása, vagy újragyártása
(pótlása) esetén is érvényesek maradnak.
TIPP:
Kerülje el a kellemetlen helyzeteket egy nagyobb összegű vásárlás során, töltse le a Budapest Bank Mobil Appot, így akár a pénztárnál, sorban állás közben is ellenőrizheti, módosíthatja bankkártyás napi limitjeit!
Amennyiben
teljes mértékben korlátozni kívánja a bankkártyával történő egyes
tranzakciókat, akkor a kártyához tartozó limit darabszámának 1 darabra,
összegének 1 forintra történő átállítását javasoljuk.
Budapest Bank Mobil App
Fizessen és Intézze pénzügyeit Budapest Bank Mobil Appon2 keresztül: számlakivonat megtekintése és letöltése, eseti átutalás, QR-kódos csekkbefizetés3, bankkártyakezelés – mindezt a mobiljáról.
További részletek a Mobil App oldalon.
Internetes bankkártyás vásárlás – biztonsági kód (3D Secure Code)
Internetes bankkártyás vásárlás során a kártyaadatokon túl külön biztonsági kódot is meg kell adnia, ha az érintett kereskedő használja az internetes biztonsági kód (3D Secure Code) szolgáltatást.
A biztonsági kód a bankunknál megadott mobiltelefonszámára kerül kiküldésre, minden internetes bankkártyás vásárláskor. Ha nincs megadva az aktuális mobiltelefonszáma, akkor egyetlen olyan internetes kereskedőnél sem hajthat végre tranzakciót, aki használja a 3D Secure Code szolgáltatást.
2020 novemberétől a 3D Secure kódos jóváhagyás egy új, választható lehetőséggel kiváltható: a Budapest Bank Mobil Appban1 beállítást követően a mobiltelefonjára érkező értesítésre kattintva is jóváhagyhatja internetes bankkártyás vásárlásait. A szolgáltatásnak feltételei vannak, részletek a Mobil App azonosítás oldalon.
2021 januárjától a 3D Secure kód mellett kötelező lesz egy szabadon választott, 4 számjegyű internetes vásárlási jelszó megadása is az internetes bankkártyás vásárlásainak jóváhagyásához. Ennek részleteiről hamarosan bővebben is tájékoztatjuk ügyfeleinket.
TIPP:
Mobiltelefonszámot személyesen bankfiókjainkban, vagy legegyszerűbben a Budapest Telebankon adhat meg vagy módosíthat, ehhez hívja a 1440-es telefonszámot.
Budapest Bank ATM használat
Azonosítás
Az arra alkalmas Budapest Bank ATM-eken a bankkártya terminálba helyezésén túl az érintéses kártyaelfogadás szimbólumához való érintéssel is azonosíthatja magát. Ezzel az azonosítási móddal az ATM valamennyi funkciója használható, kivéve a PIN kód változtatás. A PIN kód megadása érintéses azonosítás esetén is kötelező.
Szolgáltatások
Készpénzfelvétel, készpénzbefizetés,számlaegyenleg lekérdezés, PIN kód változtatás, valamint mobiltelefonegyenleg-feltöltés a három legnagyobb hazai mobilszolgáltató esetén.
Készpénzfelvételi limitek
Budapest
Bank bankfióki ATM-ből egy tranzakcióval 40 db bankjegy, maximum 800.000 Ft,
nem bankfióki ATM-ből egy tranzakcióval 40 db bankjegy, maximum 200.000 Ft
vehető fel.
Budapest Bank által kibocsátott bankkártyák esetén a napi
készpénzfelvételi limit erejéig (maximum napi 2.000.000 Ft-ig) vehető fel
készpénz Budapest Bank ATM-ből.
Készpénzbefizetési limitek
Budapest Bank által kibocsátott bankkártyával befizetésenként maximum 200 db bankjegy, naponta maximum 2.000.000 Ft fizethető be az arra alkalmas Budapest Bank ATM-be.
Bővebben az ATM-es készpénzbefizetésről és befizetésre alkalmas ATM-ek listája >
Utasbiztosítás
A beépített és opcionális utasbiztosítások részleteiről az Utasbiztosítás oldalon tájékozódhat
Lakossági prémium bankkártyák
Prémium bankkártyájához – az éves kártyadíj ellenében – kapcsolódó kedvezményekről, prémium szolgáltatásokról tájékozódjon az alábbi oldalakon:
Biztonsági tudnivalók
PIN kódját jegyezze meg és tartsa titokban, a PIN borítékot felnyitás után semmisítse meg! Bankkártyáját csak vásárlásra és készpénzfelvételre használja, kártyája adatait (név, kártyaszám, lejárat, CVV/CVC kód) minden esetben kezelje körültekintően, hogy illetéktelen személyek ne férjenek hozzá! Vásárlás során soha ne tévessze szem elől bankkártyáját! Óvja kártyáját erős mágneses tértől és hőhatástól! Gondoskodjon a már lejárt vagy megszüntetett kártyája megsemmisítéséről, melyet a kártyaszám olvashatatlanná tételével és a mágnescsík/chip átvágásával tud elérni.
TIPP:
Kövesse nyomon a számláját, bankkártyáját érintő pénzmozgásokat Budapest Mobilbank (SMS szolgáltatás) vagy Budapest Bank Mobil App szolgáltatásunk segítségével!
Teendő visszaélés gyanúja, lopás vagy elvesztés esetén
Tiltás
Egy végleges státusz, a letiltott bankkártya a jövőben már nem használható, újragyártási igényét jelezze a bankkártya letiltásakor!
Visszaélés gyanúja, lopás vagy elvesztés esetén haladéktalanul hívja a Budapest Telebankot a 1440-es telefonszámon a bankkártya letiltásához.
Felfüggesztés:
Egy átmeneti státusz, a felfüggesztett bankkártya az újraaktiválást követően ismét használható.
Kártyáját felfüggesztheti Budapest Bank Mobil Appon, Budapest Internetbankon, vagy Budapest Mobilbankon keresztül is.
TIPP:
Egy sürgős helyzetben leggyorsabban és legegyszerűbben a Budapest Bank Mobil Appon tudja felfüggeszteni bankkártyáját!
Fizetési és hitelkártya számlakivonatok
A 2018.10.29-től kibocsátott betéti bankkártyák beazonosítása már nem a kártyaszám első 8-9 karaktere, hanem a termékazonosító alapján történik. A számlavezetési hirdetményekben történő könnyebb eligazodás érdekében a havi számlakivonatok alján feltüntetésre kerülnek a számlához kapcsolódó bankkártyák nevei, a kártyaszámok, a termékazonosítók valamint a bankkártyák első kibocsátásának dátuma.
Példa:
A számlájához kapcsolódó bankkártyái | Kártyaszám | Termékazonosító | A bankkártya első kibocsátásának dátuma |
Mastercard Dombornyomott |
510019xxxxxxx768 |
MASTERDMRDSP |
2017.07.19. |
Visa Prémium | 409360xxxxxxx306 | VISAPRDVRDSP | 2018.05.25. |
Mastercard Dombornyomott
510019xxxxxxx768
MASTERDMRDSP
Abban az esetben, ha egy számlához nem kapcsolódik bankkártya, akkor az alábbi üzenet kerül megjelenítésre a lakossági számlakivonatokon:
„A számlához a kivonat előállításának dátumakor nem kapcsolódott bankkártya.”
1 A napi internetes vásárlási limit a napi kártyás vásárlási limit részét képezi, ezért a napi internetes vásárlási limit nem haladhatja meg a napi kártyás vásárlási limit összegét. Amennyiben a jelenlegi napi kártyás vásárlási limiténél magasabb napi internetes vásárlási limitet szeretne, először a kártyás vásárlási limitet szükséges megemelni, ezt követően lehetséges csak a napi internetes vásárlási limit megemelése. A kártyás vásárlási limitnél alacsonyabb napi internetes vásárlási limit összeg bármikor beállítható. Internetes vásárlás esetén a kártyás vásárlási és az internetes vásárlási limit is csökken a vásárlás összegével.
2 A Budapest Bank Mobil App feltétele a Budapest Internetbank megléte.
3 A QR-kódos csekkbefizetés szolgáltatást a Magyar Posta Zrt. végzi, ezért a bank a szolgáltatásért nem vállal felelősséget.