Ugrás a tartalomhoz

Tisztelt Ügyfeleink! Technikai problémák miatt egyes ügyfeleink átmenetileg nem helyes számlaegyenleget látnak elektronikus csatornáinkon. Előfordulhat, hogy a téves egyenleg miatt kártyás vásárlásaik elutasításra kerülnek.  A hiba elhárításán dolgozunk, megértésüket és türelmüket köszönjük! Üdvözlettel:Budapest Bank

Tisztelt Ügyfelünk! Természetesen bankunk is tudomást szerzett arról, hogy a Kormány meg kívánja hosszabbítani a moratóriumot. Mindamellett a jelenleg hatályos jogszabály alapján a Magyarország Kormánya által a 2020. évi LVIII. törvényben biztosított fizetési moratórium 2020. március 19-től 2020. december 31-ig tart. 2021-ben az érvényben lévő jogszabálynak megfelelően válnak esedékessé a törlesztések. Bármilyen a jelenlegi szabályozást érintő  jogszabály módosítást a Budapest Bank jogkövető, prudensen működő pénzintézetként alkalmazni fog.

Tisztelt Ügyfelünk! Tájékoztatjuk, hogy tervezett karbantartás miatt 2021.03.28-án 00:00 és 02:00 óra közt az Azonnali Fizetési Rendszerben indított utalások fogadására, valamint ezek indítására nincs lehetőség. Kérjük, utalását időzítse ezen időszakon kívülre, vagy átutalását értéknap megjelölésével indítsa el. Amennyiben egy partnerétől vár utalást, kérjük, jelezze neki, hogy átutalását a karbantartáson kívüli időpontban vagy értéknap megjelölésével indítsa, illetve sikertelenség esetén így ismételje meg.

Tisztelt Ügyfeleink! Weboldalunkon a mai napon (2021.01.21.) 19:00 és 23:59 között karbantartási munkákat végzünk, amely bizonyos funkciók elérésében fennakadást okozhat. Az okozott kellemetlenségért elnézésüket kérjük!

Tisztelt Ügyfelünk! Tájékoztatjuk, hogy tervezett karbantartás miatt 2021.04.11-én 00:30 és 01:00 óra közt az Azonnali Fizetési Rendszerben indított utalások fogadására, valamint ezek indítására nincs lehetőség. Kérjük, utalását időzítse ezen időszakon kívülre, vagy átutalását értéknap megjelölésével indítsa el. Amennyiben egy partnerétől vár utalást, kérjük, jelezze neki, hogy átutalását a karbantartáson kívüli időpontban vagy értéknap megjelölésével indítsa újra, illetve sikertelenség esetén így ismételje meg.

Tisztelt Ügyfelünk! Változik az internetes bankkártyás vásárlások jóváhagyása, további információt a teendőiről itt olvashat. Tájékoztatjuk, hogy egyes ügyfeleink bankunk nevében küldött adathalász levelet kaphattak, erről bővebben itt tájékozódhat.

Karbantartás miatt 2021.01.17-én 0:00 és 1:00 között az Azonnali Fizetési Rendszerben indított és fogadott utalások elutasításra kerülnek a Budapest Bank rendszereiben. 2021.01.17-én 1:00 és 2:30 között kiesés várható az Azonnali Fizetési Rendszert érintő szolgáltatásunkban, ebben az időszakban az indított és fogadott utalások elutasításra kerülhetnek. Tervezett utalásait kérjük, ütemezze a karbantartási időszakon kívülre, vagy időzítse a következő munkanapra.

Tisztelt Ügyfelünk! A fizetési moratóriummal kapcsolatosan nyilvánosságra került új információkért kattintson ide

Tisztelt Ügyfelünk! A 2021. március 12-én 13:44 és 16:44 között hitelkártya számlára indított átutalási megbízások jóváírásában hiba tapasztalható, ennek hatására az utalt összeg nem jelenik meg a hitelkártya számlán. A hiba javításán dolgozunk, addig türelmét és megértését kérjük.

Tisztelt Ügyfelünk! 2021.02.10-től változik az internetes bankkártyás vásárlások jóváhagyása. További információt a teendőiről itt olvashat

Technikai probléma miatt előfordulhat, hogy egyes ügyfeleinknél téves egyenleg miatt az azonnali fizetésként indított átutalási megbízásaik elutasításra kerülnek. Az érintett ügyfelek a tranzakciós SMS-ekben téves egyenleget látnak. A hiba elhárítása 2021.01.28. nap végén várható. Türelmüket köszönjük!

Tisztelt Ügyfelünk! Változott az internetes bankkártyás vásárlások jóváhagyása, további információt a teendőiről itt olvashat. Tájékoztatjuk, hogy csalók más bankok nevében adathalász hívásokat kezdeményeznek, erről bővebben itt tájékozódhat.

Tisztelt Ügyfelünk! Az adathalász kísérletekről bővebben itt tájékozódhat.

Tájékoztatjuk Önöket, hogy 2020. december 3. 22:00 órától december 4. 03:00-ig elektronikus csatornáink nem lesznek elérhetők. További részletek itt.

Tisztelt Ügyfeleink!
Tervezett rendszerkarbantartási munkálatok miatt 2020. szeptember 15. 22:45 és 23:45 között szünetel az internetes vásárláshoz kapcsolódó jóváhagyó SMS kódok kiküldése. Kérjük, internetes vásárlásait időzítse a karbantartási időszakon kívülre.
Megértését és türelmét köszönjük! Budapest Bank Zrt.

Tisztelt Ügyfeleink! Tervezett rendszerfrissítési munkálatok miatt január 26. (kedd) 22:00 óra és január 27. (szerda) 01:00 óra között a Budapest Internetbank, a Budapest Bank Mobil App és a Budapest Bank BusinessID nem lesz elérhető, valamint a tranzakciós SMS-ek és az internetes vásárlások jóváhagyásához szükséges megerősítő (SMS) kód (3DS) kiküldése szünetel. A tranzakciós SMS-ek utólag kiküldésre kerülnek.

Tisztelt Látogatónk! A fizetési moratóriummal kapcsolatos új információkat részletesebben itt olvashatja.

Tisztelt Ügyfelünk! Karbantartás miatt 2021. március 9-én délelőtt, valamint március 10-én egész nap az internetes vásárlások jóváhagyásához szükséges 3DS megerősítő (SMS) kód kiküldésében, valamint az ehhez kapcsolódó mobiltelefonos azonosításban kiesések lehetnek. Megértését és türelmét köszönjük!

Tisztelt Ügyfelünk! Változott az internetes bankkártyás vásárlások jóváhagyása, további információt a teendőiről itt olvashat.

Tisztelt Ügyfelünk! Tervezett rendszerfrissítési munkálatok miatt április 27. (kedd) 22:00 óra és április 28. (szerda) 01:00 óra között a Budapest Internetbank, a Budapest Bank Mobil App és a Budapest Bank BusinessID nem lesz elérhető, valamint a tranzakciós SMS-ek és az internetes vásárlások jóváhagyásához szükséges 3DS megerősítő (SMS) kód kiküldése szünetel. A tranzakciós SMS-ek utólag kiküldésre kerülnek.

Tisztelt Látogatónk! A fizetési moratóriummal kapcsolatos új információkat részletesebben itt olvashatja.

Tisztelt Ügyfelünk! Tájékoztatjuk, hogy tervezett karbantartás miatt 2021.02.21-én 00:00 és 01:30 óra közt az Azonnali Fizetési Rendszerben indított utalások fogadására, valamint ezek indítására nincs lehetőség. Kérjük, utalását időzítse ezen időszakon kívülre, vagy átutalását értéknap megjelölésével indítsa el. Amennyiben egy partnerétől vár utalást, kérjük, jelezze neki, hogy átutalását a karbantartáson kívüli időpontban vagy értéknap megjelölésével indítsa újra.

Tisztelt Ügyfelünk! A Budapest Internetbankban indított értéknapos utalások technikai probléma miatt duplán teljesülnek. A számlatörténetben tudja ellenőrizni, hogy az Ön tranzakciója is érintett-e. Amennyiben az Ön tranzakciója is duplán teljesült, az duplán terhelt összeget a bank automatikusan jóváírja számláján, Önnek nincs teendője. Amennyiben a fogadó fél a duplikált összeget – a bank által történő jóváíráson felül – ugyancsak visszautalja, a bank jogosult a duplikált visszatérítés összegével beszámítás jogcímén az Ön számláját megterhelni. A hiba elhárításán dolgozunk, addig türelmét és megértését kérjük.

Bankunkon kívül  álló  probléma miatt egyes internetes vásárlási tranzakciók elutasításra kerülhetnek. A hiba elhárításán dolgozunk, addig türelmüket  és megértésüket köszönjük!

Tisztelt Ügyfelünk! Technikai probléma miatt a Budapest Üzleti Terminálban egyes azonnali fizetési tranzakciók elutasításra kerülnek. A hiba elhárítása folyamatban van, utalását kérjük, próbálja megismételni később.

Tisztelt Ügyfelünk! Tervezett rendszerfrissítési munkálatok miatt április 27. (kedd) 22:00 óra és április 28. (szerda) 01:00 óra között a Budapest Internetbank, a Budapest Bank Mobil App és a Budapest Bank BusinessID nem lesz elérhető, valamint a tranzakciós SMS-ek és az internetes vásárlások jóváhagyásához szükséges 3DS megerősítő (SMS) kód kiküldése szünetel. A tranzakciós SMS-ek utólag kiküldésre kerülnek.

Tisztelt Ügyfelünk! A 2021. március 12-én 13:44 és 16:44 között hitelkártya számlára indított átutalási megbízások jóváírásában hiba tapasztalható, ennek hatására az utalt összeg nem jelenik meg a hitelkártya számlán. A hiba javításán dolgozunk, addig türelmét és megértését kérjük.

Tisztelt Ügyfeleink!
Weboldalaink folyamatos fejlesztés alatt állnak. Újabb fejlesztéseink eredményeképpen megújult weboldalunk további funkciókkal segíti fogyatékkal élő ügyfeleink honlapon történő tájékozódását. Jelenlegi új honlapunk már alkalmas a billentyűzettel történő bejárásra, felolvasó szoftverre optimalizált. Hamarosan az akadálymentes szolgáltatási térképünket is elérhetővé tesszük fogyatékkal élő Ügyfeleink részére, melyben magaskontrasztos nézetben jelenítjük majd meg igényeknek megfelelően fiókjainkat. Honlapunkon további akadálymentesítési fejlesztések is folyamatban vannak, melyek későbbi időszakban fognak elérhetővé válni Ügyfeleink számára. Ezek megvalósulásáról további tájékoztató üzenetet fogunk megjeleníteni Ügyfeleink részére.

Megértését és együttműködését köszönjük! Üdvözlettel: Budapest Bank

Tisztelt Ügyfelünk! Tájékoztatjuk, hogy a PSD2 erős ügyfél-hitelesítésre még fel nem készült szolgáltatók weboldalán megszakad a fizetés folyamata. További részletek ezen az oldalon.

Tisztelt Ügyfelünk! Bankunk is tudomást szerzett arról, hogy Magyarország Kormánya meg kívánja hosszabbítani a jelenleg hatályban lévő fizetési moratóriumot, amely a jelenleg hatályos jogszabályi rendelkezések alapján 2021. június 30-ig tart. 2021. július elsejétől az érvényben lévő jogszabályoknak megfelelően válnak esedékessé a törlesztések. Bármilyen a jelenlegi szabályozást érintő és a későbbiekben bekövetkező jogszabályváltozást a Budapest Bank jogkövető, prudensen működő pénzintézetként alkalmazni fog. A jogszabály megjelenéséig bankunk munkatársai nem tudnak bővebb információt adni, kérjük szíves türelmüket!

Tisztelt Ügyfelünk! Karbantartás miatt 2021. április 12. 22:50 óra és április 13. 00:05 óra, valamint április 13. 1:10 óra és 1:30 óra között a Budapest Internetbank, a Budapest Bank Mobil App nem lesz elérhető, továbbá az internetes vásárlások jóváhagyásához szükséges 3DS megerősítő (SMS) kód és internetbank belépő kódot tartalmazó SMS kiküldésében ezen időszakok alatt kiesés várható.

Tisztelt Ügyfelünk! Változott az internetes bankkártyás vásárlások jóváhagyása, további információt a teendőiről itt olvashat. Tájékoztatjuk, hogy csalók más bankok nevében adathalász hívásokat kezdeményeznek, erről bővebben itt tájékozódhat.

Tisztelt Ügyfeleink! A 2021.február.12 10:59 és február 13. 16.00 között hitelkártya számlára indított átutalási megbízások jóváírásában hiba tapasztalható, ennek hatására az utalt összeg nem jelenik meg a hitelkártya számlán. A hiba javításán dolgozunk, és várhatóan a mai nap végéig elhárítjuk, addig türelmüket és megértésüket kérjük.

Tisztelt Látogatónk! A fizetési moratóriummal kapcsolatos új információkat részletesebben itt olvashatja.

Tisztelt Ügyfelünk! A bankfiókjaink aktuális nyitvatartási idejéről a fiókkeresőben tájékozódhat, kérjük, a bankfiók látogatása előtt ellenőrizze a nyitvatartást.

Tisztelt Ügyfelünk! Tájékoztatjuk, hogy a PSD2 erős ügyfél-hitelesítésre még fel nem készült szolgáltatók weboldalán megszakad a fizetés folyamata. További részletek ezen az oldalon.

Tisztelt Ügyfelünk! Magyarország Kormánya a 271/2021. (V. 21.) Korm. rendelet értelmében a veszélyhelyzettel összefüggő rendkívüli intézkedések hatályának újbóli meghosszabbításáról döntött. A hosszabbítás kiterjed a hiteltörlesztési moratóriumra is. A rendelet értelmében a moratórium 2021. június 30-án nem ér véget, így a moratóriumot követő elszámolást bankunk egy későbbi időpontban, a jogalkotó jövőbeni elvárásaival összhangban teszi meg. Az elszámolás új időpontjáról a részletszabályok megjelenését követően tudunk bővebb információt adni, kérjük szíves türelmüket!

Tisztelt Ügyfeleink! Weboldalunkon a mai napon (2020.10.20.) 19:00 és 23:59 között karbantartási munkákat végzünk, amely bizonyos funkciók elérésében fennakadást okozhat. Az okozott kellemetlenségért elnézésüket kérjük!

Tisztelt Ügyfelünk! 2021.02.10-től változik az internetes bankkártyás vásárlások jóváhagyása. További információt a teendőiről itt olvashat

Tisztelt Látogatónk! A fizetési moratóriummal kapcsolatos új információkat részletesebben itt olvashatja.

Tisztelt Ügyfeleink! Értesítjük Önöket, hogy tervezett karbantartás miatt a Budapest Internetbank és a Budapest Bank Mobil App, a tranzakciós SMS-ek, valamint az internetes vásárlások jóváhagyásához szükséges megerősítő (SMS) kód (3DS) kiküldése szünetel 2020.11.13. (péntek) 22:00 óra és 2020.11.14. (szombat) 04:00 óra között. Amennyiben bármilyen kérdésük van, kérjük, hívják telefonos ügyfélszolgálatunkat a 1440 telefonszámon! Megértésüket és türelmüket köszönjük! Üdvözlettel: Budapest Bank

Tisztelt Ügyfelünk! Tájékoztatjuk, hogy egyes ügyfeleink bankunk nevében küldött adathalász levelet kaphattak, egyes ügyfeleinket pedig telefonon keresztül keresték adathalász céllal. Erről bővebben itt tájékozódhat.

Tisztelt Ügyfelünk! Tájékoztatjuk, hogy a PSD2 erős ügyfél-hitelesítésre még fel nem készült szolgáltatók weboldalán megszakad a fizetés folyamata. További részletek ezen az oldalon.

Tisztelt Ügyfelünk! Tájékoztatjuk, hogy a PSD2 erős ügyfél-hitelesítésre még fel nem készült szolgáltatók weboldalán megszakad a fizetés folyamata. További részletek ezen az oldalon.

Tájékoztatjuk Tisztelt Ügyfeleinket, hogy augusztus 29-én (szombaton) a fiókok egységesen15:00 óráig tartanak nyitva.

Tisztelt Ügyfeleink!

Tájékoztatjuk Önöket, hogy technikai okokból az online bankkártyás fizetések sikertelenek lehetnek. Amennyiben nem tudnak online fizetni, kérjük, hogy kis idő elteltével ismételjék meg a műveletet. A hiba elhárításán dolgozunk, addig türelmüket és megértésüket kérjük!

Üdvözlettel: Budapest Bank

Tisztelt Ügyfelünk! 2021.02.10-től változik az internetes bankkártyás vásárlások jóváhagyása. További információt a teendőiről itt olvashat

Tisztelt Ügyfelünk! Természetesen bankunk is tudomást szerzett arról, hogy Magyarország Kormánya meg kívánja hosszabbítani a jelenleg hatályban lévő fizetési moratóriumot, amely a jelenleg hatályos jogszabályi rendelkezések alapján 2021. június 30-ig tart. 2021. július elsejétől az érvényben lévő jogszabályoknak megfelelően válnak esedékessé a törlesztések. Bármilyen a jelenlegi szabályozást érintő és a későbbiekben bekövetkező jogszabályváltozást a Budapest Bank jogkövető, prudensen működő pénzintézetként alkalmazni fog. A jogszabály megjelenéséig bankunk munkatársai nem tudnak bővebb információt adni, kérjük szíves türelmüket!

Hálózati leterheltség miatt egyes rendszereink elérésében lassulás jelentkezik, esetenként nem elérhetők. A szolgáltatóval együttműködve folyamatban van a hiba elhárítása.

Tisztelt Ügyfelünk! 2020. október 20-án az Országgyűlés a hiteltörlesztési moratórium meghosszabbításáról döntött, így a meghatározott társadalmi csoportoknak és a pénzügyi nehézséggel küzdő vállalkozásoknak 2021. január 1-től 2021. június 30-ig továbbra sem szükséges hiteleiket törleszteniük. A részletszabályokat egyelőre nem ismerjük, azok megjelenéséig ügyfeleink szíves türelmét kérjük! Az új moratóriummal kapcsolatos információkkal honlapunk folyamatosan frissülni fog!

Tisztelt Ügyfelünk! Szolgáltatónál fennálló technikai probléma miatt az internetes bankkártyás vásárlás jóváhagyására szolgáló azonosító oldal betöltése nem történik meg. A hiba hatásaként az internetes bankkártyás vásárlások jóváhagyására átmenetileg nincs lehetőség. A hiba mihamarabbi elhárításán a szolgáltató már dolgozik, addig türelmüket és megértésüket kérjük.

A mai napon 17.00 óra és 0.00 óra között tervezett karbantartást végzünk weboldalunkon, emiatt előfordulhat, hogy ideiglenesen bizonyos funkciók például: űrlapok, nem lesznek elérhetőek. Megértésüket köszönjük!

Tisztelt Ügyfelünk! Tájékoztatjuk, hogy 2021. április 25-én 02:05 és 03:30 között a Budapest Internetbank és a Budapest Bank Mobil App tervezett karbantartás miatt nem lesz elérhető. 2021. április 25-én 02:20 és 02:50 közt az internetes vásárlások jóváhagyásához szükséges 3DS megerősítő (SMS) kód kiküldése szünetel.

Tisztelt Ügyfelünk! Tervezett karbantartás miatt 2021.02.18. 23:00 óra és 2021.02.19. 02:00 óra közt a Budapest Internetbank, a Budapest Bank Mobil App, a Budapest Internetbank belépéshez szükséges megerősítő SMS kód és az internetes vásárlások jóváhagyásához szükséges 3DS megerősítő (SMS) kód kiküldésében időszakos kiesések várhatók. Megértésüket és türelmüket kérjük.

Tisztelt Ügyfeleink! Weboldalunkon a mai napon (2021.04.06.) 19:00 és 23:59 között karbantartási munkákat végzünk, amely bizonyos funkciók elérésében fennakadást okozhat. Az okozott kellemetlenségért elnézésüket kérjük!

Tisztelt Ügyfelünk! Tájékoztatjuk, hogy a PSD2 erős ügyfél-hitelesítésre vonatkozó elvárásánakhatályba lépését követően némely kereskedői weboldalak nem készültek fel az előírásoknak megfelelő  átállásra, ennélfogva nem felelnek meg a rendelet követelményeinek. Ezeken az internetes oldalakon gyakran tapasztalható, hogy a vásárlás végső fázisában a tranzakció megszakad és/vagy elutasításra kerül. További részletekért kérjük, látogasson el a https://www.budapestbank.hu/hirek/PSD2-sikertelen-tranzakciok oldalra!

Fióki időpont kérés Telebank 1440
+36 1 477-7777
Írjon nekünk! Fiókok és ATM-ek Árfolyamok

2021. FEBRUÁR 16-TÓL

változik az internetes bankkártyás vásárlások jóváhagyása

Részletek

Bankkártya tudnivalók

Hasznos tudnivalók Budapest Bankos bankkártyájához

Változás az internetes bankkártyás vásárlások jóváhagyásának folyamatában

Az Európai Unió második pénzforgalmi irányelve (PSD2: Payment Services Directive 2) minden kártyakibocsátónak és elfogadónak előírja az erős ügyfélhitelesítés (SCA: Strong Customer Authentication) megváltozott szabályok szerinti alkalmazását az Európai Gazdasági Térség (az Európai Unió tagállama, valamint Izland, Liechtenstein és Norvégia) határain belüli internetes bankkártyás vásárlások még biztonságosabbá tétele érdekében.

Mit jelent az erős ügyfélhitelesítés a gyakorlatban?

Internetes bankkártyás vásárlásait korábban az SMS-ben érkező 3D Secure kóddal hagyhatta jóvá, azonban várhatóan 2021. február 16-tól az erős ügyfélhitelesítésre vonatkozó megváltozott szabályok szerint, az alábbi módok valamelyikével teheti ezt meg:

Budapest Bank Mobil App push értesítéssel

A Mobil Appban a megfelelő beállítást követően a mobiltelefonjára érkező push értesítésre kattintva hagyhatja jóvá internetes bankkártyás vásárlásait, ha olyan kereskedőnél vásárol, aki alkalmazza az erős ügyfélhitelesítést.

Mindezt könnyedén és egyszerűen, a lehető legnagyobb biztonsággal!

SMS-ben érkező 3D Secure kód és jelszó megadásával

A jelenlegi, SMS-ben kapott 3D Secure kód mellett kötelező lesz egy újonnan bevezetett, szabadon választható, 4 számjegyű internetes vásárlási jelszó megadása is az internetes bankkártyás vásárlásainak jóváhagyásához, ha olyan kereskedőnél vásárol, aki alkalmazza az erős ügyfélhitelesítést.


Töltse le a Mobil Appot és állítsa be az Internetes vásárlás jóváhagyását a Beállítások/Értesítések/Értesítések fogadása kapcsoló segítségével.

Várhatóan 2021. február 16-tól minden internetes bankkártyás vásárlás során kötelező lesz az erős ügyfélhitelesítés megváltozott szabályok szerinti alkalmazása, amit legegyszerűbben és legkényelmesebben a Budapest Bank Mobil App használatával teljesíthet.

Bankkártya átvétele

Lakossági és üzleti betéti bankkártya

Igényléskor a kártyabirtokos dönthet a bankkártya átvételi módjáról:

  • Díjmentes postai kiküldés a kártyabirtokos banknál megadott levelezési címére.
  • Díjköteles bankfióki átvétel a kártyabirtokos által kiválasztott Budapest Bank bankfiókban.

    A pontos díjakról tájékozódjon a hirdetményekben.

Lakossági hitelkártya

Igényléskor a kártyabirtokosnak az alábbi átvételi módra van lehetősége:

  • Díjmentes postai kiküldés a kártyabirtokos banknál megadott levelezési címére.



A kártyaigényléskor megadott átvételi mód az adott bankkártya lejáratkori megújítása és újragyártása (pótlása) esetén is érvényes, módosítására Budapest Telebankon vagy személyesen bankfiókban van lehetősége.
A kártyabirtokos által birtokolt bankkártyák darabszámától függetlenül a bank felé mindig csak egy levelezési cím adható meg. A kártyabirtokos minden küldeménye ezen értesítési címre kerül kiküldésre.

Bankkártya aktiválása és PIN kód megadás

Lakossági betéti és hitelkártya

Újonnan kibocsátott bankkártya

Új lakossági betéti és hitelkártya aktiválására és PIN kód megadásra Telebankon keresztül van lehetősége:

  1. készítse elő bankkártyáját,
  2. hívja a 1440-es telefonszámot és válassza a 9-es menüpontot.

Bankkártyája aktiválhatja Budapest Mobil Appon és Budapest Internetbankon keresztül is.

Amennyiben akadályoztatása miatt nem tudja igénybe venni a Telebankot, és emiatt papír alapon igényel PIN kódot, akkor azt biztonsági okokból – a bankkártyával megegyező átvételi mód szerint – néhány nappal később postázzuk, mint a bankkártyáját. Ha a PIN kód a bankkártyáját követő néhány nap elteltével nem érkezne meg, kérjük, hívja a Budapest Telebankot.

Megújított bankkártya

A korábbi bankkártyához megadott PIN kód a megújított bankkártya esetén is érvényes, nincs szükség új PIN kód megadására.

Megújított lakossági bankkártyáját legegyszerűbben egy PIN kód megadásával végzett sikeres ATM vagy vásárlási tranzakcióval aktiválhatja, továbbá Budapest Mobil Appon, Budapest Internetbankon vagy Budapest Telebankon.

Meglévő PIN kódját Budapest Telebankon vagy Budapest Bank ATM-en módosíthatja.

A díjakról tájékozódjon a hirdetményekben.



Üzleti bankkártya

Újonnan kibocsátott bankkártya

Budapest Telebankon történő aktiválás: Ehhez szüksége lesz a bankszámlájához tartozó Tele-kódjára.Ha még nincs Tele-kódja, a beállításához kérje munkatársaink segítségét.

  1. Készítse elő új bankkártyáját és 24 jegyű bankszámlaszámát.
  2. Hívja a Budapest Telebankot a +36-80-180-777-es telefonszámon, és az utasításokat követve aktiválja kártyáját.

Ha Ön már Budapest Internetbank felhasználó és rendelkezik megfelelő kártyakezelési jogosultsággal, bankkártyáját Budapest Internetbankon és Budapest Mobil Appon keresztül is aktiválhatja.

A PIN kódot biztonsági okokból – a bankkártyával megegyező átvételi mód szerint – néhány nappal később postázzuk, mint a bankkártyáját. Ha a PIN kód a bankkártyáját követő néhány nap elteltével nem érkezne meg, kérjük, hívja a Budapest Telebankot.

Megújított bankkártya

A korábbi bankkártyához megadott PIN kód a megújított bankkártya esetén is érvényes, nincs szükség új PIN kód megadására.

Megújított üzleti bankkártyáját legegyszerűbben egy PIN kód megadásával végzett sikeres ATM vagy vásárlási tranzakcióval aktiválhatja, továbbá Budapest Telebankon, Budapest Internetbankon vagy Budapest Mobil Appon.

Meglévő PIN kódját Budapest Bank ATM-en módosíthatja.

A díjakról tájékozódjon a hirdetményekben.

Bankkártya napi limitek

Lakossági és üzleti betéti bankkártya alapbeállítások

  • Kártyás vásárlási limit: naponta 10 db, maximum 100.000 Ft összértékben.
  • Internetes vásárlási limit: naponta 10 db, maximum 100.000 Ft összértékben.1
  • Készpénzfelvételi limit lakossági bankkártya esetén: naponta 5 db, maximum 150.000 Ft összértékben.
  • Készpénzfelvételi limit üzleti bankkártya esetén: naponta 10 db, maximum 150.000 Ft összértékben.

Lakossági hitelkártya alapbeállítások

  • Kártyás vásárlási limit: naponta 10 db, maximum 200.000 Ft összértékben.
  • Internetes vásárlási limit: naponta 10 db, maximum 200.000 Ft összértékben.1
  • Készpénzfelvételi limit: naponta 10 db, maximum 200.000 Ft összértékben.




A bankkártyás limitek darabszámát és összegét a számlatulajdonos, vagy az arra jogosult kártyabirtokos, vagy az arra jogosult Budapest Internetbank felhasználó módosíthatja Budapest Internetbankon, Budapest Bank Mobil Appon, Budapest Mobilbankon, bankfiókban (üzleti bankkártyák esetén a cégjegyzékre jogosult), illetve kizárólag lakossági ügyfelek a Budapest Telebankon. A módosított darabszám és összeg azonnali hatállyal érvénybe lép. Megadható minimum darabszám: 1 db, megadható minimum összeg: 1 Ft. A módosított limitek az adott bankkártya megújítása, vagy újragyártása (pótlása) esetén is érvényesek maradnak.

TIPP:

Kerülje el a kellemetlen helyzeteket egy nagyobb összegű vásárlás során, töltse le a Budapest Bank Mobil Appot, így akár a pénztárnál, sorban állás közben is ellenőrizheti, módosíthatja bankkártyás napi limitjeit!



Amennyiben teljes mértékben korlátozni kívánja a bankkártyával történő egyes tranzakciókat, akkor a kártyához tartozó limit darabszámának 1 darabra, összegének 1 forintra történő átállítását javasoljuk.

Érintéses fizetés

Minden ilyen jellel ellátott Budapest Bank által kibocsátott bankkártya alkalmas érintéses fizetésre és azonosításra (pl. ATM készülékeken). Újonnan kibocsátott és megújított bankkártya esetén is a funkció aktiválásához egy hagyományos, chip leolvasásával történő sikeres ATM vagy vásárlási tranzakció szükséges.

Érintéses fizetés esetén jelenleg 15 ezer forint alatti vásárlás alkalmával nem kell PIN kódot megadni.

Ha a fizetési vagy azonosítási eszköz nem rendelkezik érintéses fizetésre alkalmas eszközzel, a bankkártya hagyományos módon használható.

Budapest Bank Mobil App

Fizessen és Intézze pénzügyeit Budapest Bank Mobil Appon2 keresztül: számlakivonat megtekintése és letöltése, eseti átutalás, QR-kódos csekkbefizetés3, bankkártyakezelés – mindezt a mobiljáról.

További részletek a Mobil App oldalon.

Tipp: Töltse le most!

Budapest Bank Mobilfizetés

Állítsa be díjmentesen kedvenc Mastercard vagy Maestro típusú bankkártyáját mobilfizetésre a Budapest Bank Mobil App-ban, és vásároljon mostantól Androidos okostelefonjával!

Internetes bankkártyás vásárlás – biztonsági kód (3D Secure Code)

Internetes bankkártyás vásárlás során a kártyaadatokon túl külön biztonsági kódot is meg kell adnia, ha az érintett kereskedő használja az internetes biztonsági kód (3D Secure Code) szolgáltatást.

A biztonsági kód a bankunknál megadott mobiltelefonszámára kerül kiküldésre, minden internetes bankkártyás vásárláskor. Ha nincs megadva az aktuális mobiltelefonszáma, akkor egyetlen olyan internetes kereskedőnél sem hajthat végre tranzakciót, aki használja a 3D Secure Code szolgáltatást.

2020 novemberétől a 3D Secure kódos jóváhagyás egy új, választható lehetőséggel kiváltható: a Budapest Bank Mobil Appban1 beállítást követően a mobiltelefonjára érkező értesítésre kattintva is jóváhagyhatja internetes bankkártyás vásárlásait. A szolgáltatásnak feltételei vannak, részletek a Mobil App azonosítás oldalon.

2021 januárjától a 3D Secure kód mellett kötelező lesz egy szabadon választott, 4 számjegyű internetes vásárlási jelszó megadása is az internetes bankkártyás vásárlásainak jóváhagyásához. Ennek részleteiről hamarosan bővebben is tájékoztatjuk ügyfeleinket.

TIPP:

Mobiltelefonszámot személyesen bankfiókjainkban, vagy legegyszerűbben a Budapest Telebankon adhat meg vagy módosíthat, ehhez hívja a 1440-es telefonszámot.

Budapest Bank ATM használat

Azonosítás

Az arra alkalmas Budapest Bank ATM-eken a bankkártya terminálba helyezésén túl az érintéses kártyaelfogadás szimbólumához való érintéssel is azonosíthatja magát. Ezzel az azonosítási móddal az ATM valamennyi funkciója használható, kivéve a PIN kód változtatás. A PIN kód megadása érintéses azonosítás esetén is kötelező.

Szolgáltatások

Készpénzfelvétel, készpénzbefizetés,számlaegyenleg lekérdezés, PIN kód változtatás, valamint mobiltelefonegyenleg-feltöltés a három legnagyobb hazai mobilszolgáltató esetén.

Készpénzfelvételi limitek

Budapest Bank bankfióki ATM-ből egy tranzakcióval 40 db bankjegy, maximum 800.000 Ft, nem bankfióki ATM-ből egy tranzakcióval 40 db bankjegy, maximum 200.000 Ft vehető fel.
Budapest Bank által kibocsátott bankkártyák esetén a napi készpénzfelvételi limit erejéig (maximum napi 2.000.000 Ft-ig) vehető fel készpénz Budapest Bank ATM-ből.

Készpénzbefizetési limitek

Budapest Bank által kibocsátott bankkártyával befizetésenként maximum 200 db bankjegy, naponta maximum 2.000.000 Ft fizethető be az arra alkalmas Budapest Bank ATM-be.

Bővebben az ATM-es készpénzbefizetésről és befizetésre alkalmas ATM-ek listája >

Külföldi bankkártya használat

Külföldre utazás előtt jelentse be bankunknál a tervezett külföldi kártyahasználatot,

ugyanis – a kártyabirtokos védelme érdekében – gyanús, külföldi kártyatranzakció esetén a bankunk zárolhatja a bankkártyát. Ilyenkor a bankunk keresheti az ügyfelet, ezért célszerű a banknál bejelentett mobiltelefonszámát az utazás előtt ellenőrizni. A külföldi kártyahasználatot bejelentheti a Budapest Internetbankon, Budapest Telebankon keresztül, vagy bármelyik bankfiókunkban.

A bankkártya használata előtt külföldön is mindig ellenőrizze, hogy a kártyán található védjegy/logó fel van-e tüntetve az ATM berendezésen, illetve ki van-e ragasztva az elfogadóhely bejáratán vagy a pénztárban.

Különösen külföldi utazások során előfordulhat, hogy pl. autóbérléshez, vagy szállásfoglaláshoz kapcsolódó bankkártyával történő fizetés esetén zárolnak bizonyos összeget a bankszámlán/hitelkártyaszámlán. A zárolás eredeti célja a szolgáltató (pl. autókölcsönző, szálloda) védelme a fizetés elmulasztása ellen, illetve az esetlegesen okozott károk megtérítése érdekében. Ennek kapcsán probléma adódhat abból, ha annak ellenére, hogy az igénybe vett szolgáltatásért a kártyával rendben megtörtént a fizetés, a letét zárolásának feloldására – a szolgáltató mulasztása következtében – mégsem kerül sor. Ennek következményeként a számlán lévő, egyébként jogosan rendelkezésre álló pénzhez nem tud hozzáférni.

Amennyiben a számlán lévő pénz bizonyos hányadának indokolatlan zárolása tapasztalható, haladéktalanul vegye fel a kapcsolatot bankunkkal az ügy mielőbbi kivizsgálása, és a zárolás mielőbbi feloldása érdekében.

Utasbiztosítás

A beépített és opcionális utasbiztosítások részleteiről az Utasbiztosítás oldalon tájékozódhat

Lakossági prémium bankkártyák

Prémium bankkártyájához – az éves kártyadíj ellenében – kapcsolódó kedvezményekről, prémium szolgáltatásokról tájékozódjon az alábbi oldalakon:

Bankkártya érvényessége

A bankkártya érvényességi ideje hónap és év megjelöléssel (HH/ÉÉ) a bankkártya előlapon olvasható. A bankkártya az érvényességének utolsó hónapja utolsó napjának 24. órájáig használható. A bank a bankkártyát automatikusan megújítja és a korábban rögzített kártyaküldési módnak megfelelően eljuttatja a kártyabirtokoshoz abban az esetben, ha az érvényességi idő lejárata előtt legalább 60 nappal eltérő utasítást nem kap. Az érvényességi idő bankkártya típusonként eltérő lehet.

Biztonsági tudnivalók

PIN kódját jegyezze meg és tartsa titokban, a PIN borítékot felnyitás után semmisítse meg! Bankkártyáját csak vásárlásra és készpénzfelvételre használja, kártyája adatait (név, kártyaszám, lejárat, CVV/CVC kód) minden esetben kezelje körültekintően, hogy illetéktelen személyek ne férjenek hozzá! Vásárlás során soha ne tévessze szem elől bankkártyáját! Óvja kártyáját erős mágneses tértől és hőhatástól! Gondoskodjon a már lejárt vagy megszüntetett kártyája megsemmisítéséről, melyet a kártyaszám olvashatatlanná tételével és a mágnescsík/chip átvágásával tud elérni.

TIPP:

Kövesse nyomon a számláját, bankkártyáját érintő pénzmozgásokat Budapest Mobilbank (SMS szolgáltatás) vagy Budapest Bank Mobil App szolgáltatásunk segítségével!

Teendő visszaélés gyanúja, lopás vagy elvesztés esetén

Tiltás

Egy végleges státusz, a letiltott bankkártya a jövőben már nem használható, újragyártási igényét jelezze a bankkártya letiltásakor!

Visszaélés gyanúja, lopás vagy elvesztés esetén haladéktalanul hívja a Budapest Telebankot a 1440-es telefonszámon a bankkártya letiltásához.

Felfüggesztés:

Egy átmeneti státusz, a felfüggesztett bankkártya az újraaktiválást követően ismét használható.

Kártyáját felfüggesztheti Budapest Bank Mobil Appon, Budapest Internetbankon, vagy Budapest Mobilbankon keresztül is.

TIPP:

Egy sürgős helyzetben leggyorsabban és legegyszerűbben a Budapest Bank Mobil Appon tudja felfüggeszteni bankkártyáját!

Fizetési és hitelkártya számlakivonatok

A 2018.10.29-től kibocsátott betéti bankkártyák beazonosítása már nem a kártyaszám első 8-9 karaktere, hanem a termékazonosító alapján történik. A számlavezetési hirdetményekben történő könnyebb eligazodás érdekében a havi számlakivonatok alján feltüntetésre kerülnek a számlához kapcsolódó bankkártyák nevei, a kártyaszámok, a termékazonosítók valamint a bankkártyák első kibocsátásának dátuma.

Példa:

A számlájához kapcsolódó bankkártyái Kártyaszám Termékazonosító A bankkártya első kibocsátásának dátuma

Mastercard Dombornyomott

510019xxxxxxx768

MASTERDMRDSP

2017.07.19.
Visa Prémium 409360xxxxxxx306 VISAPRDVRDSP 2018.05.25.
A számlájához kapcsolódó bankkártyái

Mastercard Dombornyomott

Kártyaszám

510019xxxxxxx768

Termékazonosító

MASTERDMRDSP

A bankkártya első kibocsátásának dátuma
2017.07.19.
A számlájához kapcsolódó bankkártyái
Visa Prémium
Kártyaszám
409360xxxxxxx306
Termékazonosító
VISAPRDVRDSP
A bankkártya első kibocsátásának dátuma
2018.05.25.

Abban az esetben, ha egy számlához nem kapcsolódik bankkártya, akkor az alábbi üzenet kerül megjelenítésre a lakossági számlakivonatokon:

„A számlához a kivonat előállításának dátumakor nem kapcsolódott bankkártya.”

Hitelkártya számlakivonat részletes tájékoztató >

MNB tájékoztató: Bankkártyák

1 A napi internetes vásárlási limit a napi kártyás vásárlási limit részét képezi, ezért a napi internetes vásárlási limit nem haladhatja meg a napi kártyás vásárlási limit összegét. Amennyiben a jelenlegi napi kártyás vásárlási limiténél magasabb napi internetes vásárlási limitet szeretne, először a kártyás vásárlási limitet szükséges megemelni, ezt követően lehetséges csak a napi internetes vásárlási limit megemelése. A kártyás vásárlási limitnél alacsonyabb napi internetes vásárlási limit összeg bármikor beállítható. Internetes vásárlás esetén a kártyás vásárlási és az internetes vásárlási limit is csökken a vásárlás összegével.

A Budapest Bank Mobil App feltétele a Budapest Internetbank megléte.

3 A QR-kódos csekkbefizetés szolgáltatást a Magyar Posta Zrt. végzi, ezért a bank a szolgáltatásért nem vállal felelősséget.