Ugrás a tartalomhoz

Tisztelt Ügyfelünk! Tájékoztatjuk, hogy egyes, a Budapest Bank által biztosított POS terminálokon technikai okokból átmenetileg sikertelenek lehetnek a tranzakciók. A hiba elhárításán a beszállító bevonásával dolgozunk, addig türelmét és megértését kérjük.

Tisztelt Ügyfeleink! Technikai problémák miatt egyes ügyfeleink átmenetileg nem helyes számlaegyenleget látnak elektronikus csatornáinkon. Előfordulhat, hogy a téves egyenleg miatt kártyás vásárlásaik elutasításra kerülnek.  A hiba elhárításán dolgozunk, megértésüket és türelmüket köszönjük! Üdvözlettel:Budapest Bank

Tisztelt Ügyfelünk! Természetesen bankunk is tudomást szerzett arról, hogy a Kormány meg kívánja hosszabbítani a moratóriumot. Mindamellett a jelenleg hatályos jogszabály alapján a Magyarország Kormánya által a 2020. évi LVIII. törvényben biztosított fizetési moratórium 2020. március 19-től 2020. december 31-ig tart. 2021-ben az érvényben lévő jogszabálynak megfelelően válnak esedékessé a törlesztések. Bármilyen a jelenlegi szabályozást érintő  jogszabály módosítást a Budapest Bank jogkövető, prudensen működő pénzintézetként alkalmazni fog.

Tisztelt Ügyfelünk! Tájékoztatjuk, hogy tervezett karbantartás miatt 2021.03.28-án 00:00 és 02:00 óra közt az Azonnali Fizetési Rendszerben indított utalások fogadására, valamint ezek indítására nincs lehetőség. Kérjük, utalását időzítse ezen időszakon kívülre, vagy átutalását értéknap megjelölésével indítsa el. Amennyiben egy partnerétől vár utalást, kérjük, jelezze neki, hogy átutalását a karbantartáson kívüli időpontban vagy értéknap megjelölésével indítsa, illetve sikertelenség esetén így ismételje meg.

Tisztelt Ügyfelünk! Tervezett karbantartás miatt 2021.10.07-én 22:00 és 23:00 óra között a Budapest Internetbank, valamint Budapest Bank Mobil App felületén nincs lehetőség utalások indítására. Kérjük, utalásait időzítse a karbantartási időszakon kívülre. Megértését köszönjük.

Tisztelt Ügyfeleink! Weboldalunkon a mai napon (2021.01.21.) 19:00 és 23:59 között karbantartási munkákat végzünk, amely bizonyos funkciók elérésében fennakadást okozhat. Az okozott kellemetlenségért elnézésüket kérjük!

Tisztelt Ügyfelünk! Tájékoztatjuk, hogy tervezett karbantartás miatt 2021.04.11-én 00:30 és 01:00 óra közt az Azonnali Fizetési Rendszerben indított utalások fogadására, valamint ezek indítására nincs lehetőség. Kérjük, utalását időzítse ezen időszakon kívülre, vagy átutalását értéknap megjelölésével indítsa el. Amennyiben egy partnerétől vár utalást, kérjük, jelezze neki, hogy átutalását a karbantartáson kívüli időpontban vagy értéknap megjelölésével indítsa újra, illetve sikertelenség esetén így ismételje meg.

Tisztelt Ügyfelünk! Változik az internetes bankkártyás vásárlások jóváhagyása, további információt a teendőiről itt olvashat. Tájékoztatjuk, hogy egyes ügyfeleink bankunk nevében küldött adathalász levelet kaphattak, erről bővebben itt tájékozódhat.

Karbantartás miatt 2021.01.17-én 0:00 és 1:00 között az Azonnali Fizetési Rendszerben indított és fogadott utalások elutasításra kerülnek a Budapest Bank rendszereiben. 2021.01.17-én 1:00 és 2:30 között kiesés várható az Azonnali Fizetési Rendszert érintő szolgáltatásunkban, ebben az időszakban az indított és fogadott utalások elutasításra kerülhetnek. Tervezett utalásait kérjük, ütemezze a karbantartási időszakon kívülre, vagy időzítse a következő munkanapra.

Tisztelt Ügyfelünk! A fizetési moratóriummal kapcsolatosan nyilvánosságra került új információkért kattintson ide

Tisztelt Ügyfelünk! A 2021. március 12-én 13:44 és 16:44 között hitelkártya számlára indított átutalási megbízások jóváírásában hiba tapasztalható, ennek hatására az utalt összeg nem jelenik meg a hitelkártya számlán. A hiba javításán dolgozunk, addig türelmét és megértését kérjük.

Tisztelt Ügyfelünk! 2021.02.10-től változik az internetes bankkártyás vásárlások jóváhagyása. További információt a teendőiről itt olvashat

Technikai probléma miatt előfordulhat, hogy egyes ügyfeleinknél téves egyenleg miatt az azonnali fizetésként indított átutalási megbízásaik elutasításra kerülnek. Az érintett ügyfelek a tranzakciós SMS-ekben téves egyenleget látnak. A hiba elhárítása 2021.01.28. nap végén várható. Türelmüket köszönjük!

Tisztelt Ügyfelünk! Változott az internetes bankkártyás vásárlások jóváhagyása, további információt a teendőiről itt olvashat. Tájékoztatjuk, hogy csalók más bankok nevében adathalász hívásokat kezdeményeznek, erről bővebben itt tájékozódhat.

Tisztelt Ügyfelünk! Jelenleg hiba tapasztalható az alábbi időintervallumban - 09.24 19:00 - 09.25 00:00 - küldött és fogadott azonnali tranzakciók utáni számlaegyenlegben. A hiba elhárítása folyamatban van. Megértését és türelmét köszönjük! További részletekért kérjük, hívja Telebankunkat a 1440-es telefonszámon.

Tisztelt Ügyfelünk! Az adathalász kísérletekről bővebben itt tájékozódhat.

Tájékoztatjuk Önöket, hogy 2020. december 3. 22:00 órától december 4. 03:00-ig elektronikus csatornáink nem lesznek elérhetők. További részletek itt.

Tisztelt Ügyfeleink!
Tervezett rendszerkarbantartási munkálatok miatt 2020. szeptember 15. 22:45 és 23:45 között szünetel az internetes vásárláshoz kapcsolódó jóváhagyó SMS kódok kiküldése. Kérjük, internetes vásárlásait időzítse a karbantartási időszakon kívülre.
Megértését és türelmét köszönjük! Budapest Bank Zrt.

Tisztelt Ügyfelünk! Magyarország Kormánya a veszélyhelyzettel kapcsolatos különös szabályainak bevezetéséről szóló 637/2020. (XII. 22.) Korm. rendelet módosításáról döntött. Ennek értelmében a hiteltörlesztési moratórium 2021. szeptember 30-ig tart. Bankunk a moratórium lezárásával kapcsolatos elszámolást 2021. október elsejét követően teszi meg. Az elszámolás részleteiről tájékoztatni fogjuk ügyfeleinket. Bármilyen a jelenlegi szabályozást érintő és a későbbiekben bekövetkező jogszabályváltozást a Budapest Bank jogkövető, prudensen működő pénzintézetként alkalmazni fog. Természetesen továbbra is lehetősége van a korábban megadott módokon nyilatkozatot tenni, fizetési kötelezettségeit folytatni vagy szüneteltetni. Keresse munkatársainkat bizalommal.

Tisztelt Ügyfeleink! Tervezett rendszerfrissítési munkálatok miatt január 26. (kedd) 22:00 óra és január 27. (szerda) 01:00 óra között a Budapest Internetbank, a Budapest Bank Mobil App és a Budapest Bank BusinessID nem lesz elérhető, valamint a tranzakciós SMS-ek és az internetes vásárlások jóváhagyásához szükséges megerősítő (SMS) kód (3DS) kiküldése szünetel. A tranzakciós SMS-ek utólag kiküldésre kerülnek.

Tisztelt Ügyfelünk! Tájékoztatjuk, hogy ismeretlenek a Budapest Bank nevében, a customerservice@budapestbank.hu e-mail címről küldenek ki leveleket. Felhívjuk figyelmét, hogy a levél rosszindulatú csatolmányt tartalmaz, így kérjük, amennyiben ilyen levelet kapott, a csatolmányt ne nyissa meg és törölje a levelet.

Tisztelt Ügyfelünk! Tájékoztatjuk, hogy karbantartás miatt 2021. július 1-én 22:00 és 2021. július 2-án 05:00 között a tranzakciós SMS-ek kiküldése szünetel, amelyek utólag kiküldésre kerülnek. Szintén karbantartás miatt 2021. július 1-én 18:15 és 23:00 között a Budapest Bank Üzleti Terminál, valamint a Budapest Bank BusinessID szolgáltatások nem lesznek elérhetőek. A Budapest Bank Üzleti Terminálon indított megbízásaik ezen időszak alatt nem kerülnek feldolgozásra, illetve dokumentumok letöltése nem lesz lehetséges. Kérjük, hogy a felsorolt szolgáltatásokkal kapcsolatos ügyintézést és tranzakciókat lehetőség szerint a karbantartási időszakon kívülre időzítsék! Amennyiben ez idő alatt bármilyen kérdésük van, hívják telefonos ügyfélszolgálatunkat a 06-1-477-7777 telefonszámon!

Tisztelt Látogatónk! A fizetési moratóriummal kapcsolatos új információkat részletesebben itt olvashatja.

Tisztelt Ügyfelünk! Karbantartás miatt 2021. március 9-én délelőtt, valamint március 10-én egész nap az internetes vásárlások jóváhagyásához szükséges 3DS megerősítő (SMS) kód kiküldésében, valamint az ehhez kapcsolódó mobiltelefonos azonosításban kiesések lehetnek. Megértését és türelmét köszönjük!

Tisztelt Ügyfelünk! Változott az internetes bankkártyás vásárlások jóváhagyása, további információt a teendőiről itt olvashat.

Tisztelt Ügyfelünk! Tervezett rendszerfrissítési munkálatok miatt április 27. (kedd) 22:00 óra és április 28. (szerda) 01:00 óra között a Budapest Internetbank, a Budapest Bank Mobil App és a Budapest Bank BusinessID nem lesz elérhető, valamint a tranzakciós SMS-ek és az internetes vásárlások jóváhagyásához szükséges 3DS megerősítő (SMS) kód kiküldése szünetel. A tranzakciós SMS-ek utólag kiküldésre kerülnek.

Tisztelt Ügyfelünk! Magyarország Kormánya a veszélyhelyzettel kapcsolatos különös szabályainak bevezetéséről szóló 637/2020. (XII. 22.) Korm. rendelet módosításáról döntött. Ennek értelmében a hiteltörlesztési moratórium 2021. szeptember 30-ig tart. Bankunk a moratórium lezárásával kapcsolatos elszámolást 2021. október elsejét követően teszi meg. Az elszámolás részleteiről tájékoztatni fogjuk ügyfeleinket. Bármilyen a jelenlegi szabályozást érintő és a későbbiekben bekövetkező jogszabályváltozást a Budapest Bank jogkövető, prudensen működő pénzintézetként alkalmazni fog. Természetesen továbbra is lehetősége van a korábban megadott módokon nyilatkozatot tenni, fizetési kötelezettségeit folytatni vagy szüneteltetni. Keresse munkatársainkat bizalommal.

Tisztelt Látogatónk! A fizetési moratóriummal kapcsolatos új információkat részletesebben itt olvashatja.

Tisztelt Ügyfelünk! Tájékoztatjuk, hogy tervezett karbantartás miatt 2021.02.21-én 00:00 és 01:30 óra közt az Azonnali Fizetési Rendszerben indított utalások fogadására, valamint ezek indítására nincs lehetőség. Kérjük, utalását időzítse ezen időszakon kívülre, vagy átutalását értéknap megjelölésével indítsa el. Amennyiben egy partnerétől vár utalást, kérjük, jelezze neki, hogy átutalását a karbantartáson kívüli időpontban vagy értéknap megjelölésével indítsa újra.

Tisztelt Ügyfelünk! A Budapest Internetbankban indított értéknapos utalások technikai probléma miatt duplán teljesülnek. A számlatörténetben tudja ellenőrizni, hogy az Ön tranzakciója is érintett-e. Amennyiben az Ön tranzakciója is duplán teljesült, az duplán terhelt összeget a bank automatikusan jóváírja számláján, Önnek nincs teendője. Amennyiben a fogadó fél a duplikált összeget – a bank által történő jóváíráson felül – ugyancsak visszautalja, a bank jogosult a duplikált visszatérítés összegével beszámítás jogcímén az Ön számláját megterhelni. A hiba elhárításán dolgozunk, addig türelmét és megértését kérjük.

Bankunkon kívül  álló  probléma miatt egyes internetes vásárlási tranzakciók elutasításra kerülhetnek. A hiba elhárításán dolgozunk, addig türelmüket  és megértésüket köszönjük!

Tisztelt Ügyfelünk! Tájékoztatjuk, hogy egyes, a Budapest Bank által biztosított POS terminálokon technikai okokból átmenetileg sikertelenek lehetnek a tranzakciók. A hiba elhárításán a beszállító bevonásával dolgozunk, addig türelmét és megértését kérjük.

Tisztelt Ügyfelünk! Technikai probléma miatt a Budapest Üzleti Terminálban egyes azonnali fizetési tranzakciók elutasításra kerülnek. A hiba elhárítása folyamatban van, utalását kérjük, próbálja megismételni később.

Tisztelt Ügyfelünk! Tervezett rendszerfrissítési munkálatok miatt április 27. (kedd) 22:00 óra és április 28. (szerda) 01:00 óra között a Budapest Internetbank, a Budapest Bank Mobil App és a Budapest Bank BusinessID nem lesz elérhető, valamint a tranzakciós SMS-ek és az internetes vásárlások jóváhagyásához szükséges 3DS megerősítő (SMS) kód kiküldése szünetel. A tranzakciós SMS-ek utólag kiküldésre kerülnek.

Tisztelt Ügyfelünk! A 2021. március 12-én 13:44 és 16:44 között hitelkártya számlára indított átutalási megbízások jóváírásában hiba tapasztalható, ennek hatására az utalt összeg nem jelenik meg a hitelkártya számlán. A hiba javításán dolgozunk, addig türelmét és megértését kérjük.

Tisztelt Ügyfelünk! Tájékoztatjuk, hogy ismeretlenek a Budapest Bank nevében, a customerservice@budapestbank.hu e-mail címről küldenek ki leveleket. Felhívjuk figyelmét, hogy a levél rosszindulatú csatolmányt tartalmaz, így kérjük, amennyiben ilyen levelet kapott, a csatolmányt ne nyissa meg és törölje a levelet.

Tisztelt Ügyfeleink!
Weboldalaink folyamatos fejlesztés alatt állnak. Újabb fejlesztéseink eredményeképpen megújult weboldalunk további funkciókkal segíti fogyatékkal élő ügyfeleink honlapon történő tájékozódását. Jelenlegi új honlapunk már alkalmas a billentyűzettel történő bejárásra, felolvasó szoftverre optimalizált. Hamarosan az akadálymentes szolgáltatási térképünket is elérhetővé tesszük fogyatékkal élő Ügyfeleink részére, melyben magaskontrasztos nézetben jelenítjük majd meg igényeknek megfelelően fiókjainkat. Honlapunkon további akadálymentesítési fejlesztések is folyamatban vannak, melyek későbbi időszakban fognak elérhetővé válni Ügyfeleink számára. Ezek megvalósulásáról további tájékoztató üzenetet fogunk megjeleníteni Ügyfeleink részére.

Megértését és együttműködését köszönjük! Üdvözlettel: Budapest Bank

Tisztelt Ügyfelünk! Tájékoztatjuk, hogy a PSD2 erős ügyfél-hitelesítésre még fel nem készült szolgáltatók weboldalán megszakad a fizetés folyamata. További részletek ezen az oldalon.

Tisztelt Ügyfelünk! Tájékoztatjuk, hogy ismeretlenek a Budapest Bank nevében, a customerservice@budapestbank.hu e-mail címről küldenek ki leveleket. Felhívjuk figyelmét, hogy a levél rosszindulatú csatolmányt tartalmaz, így kérjük, amennyiben ilyen levelet kapott, a csatolmányt ne nyissa meg és törölje a levelet.

Tisztelt Ügyfelünk! Bankunk is tudomást szerzett arról, hogy Magyarország Kormánya meg kívánja hosszabbítani a jelenleg hatályban lévő fizetési moratóriumot, amely a jelenleg hatályos jogszabályi rendelkezések alapján 2021. június 30-ig tart. 2021. július elsejétől az érvényben lévő jogszabályoknak megfelelően válnak esedékessé a törlesztések. Bármilyen a jelenlegi szabályozást érintő és a későbbiekben bekövetkező jogszabályváltozást a Budapest Bank jogkövető, prudensen működő pénzintézetként alkalmazni fog. A jogszabály megjelenéséig bankunk munkatársai nem tudnak bővebb információt adni, kérjük szíves türelmüket!

Tisztelt Ügyfelünk! Tájékoztatjuk, hogy egy ideig hiba állt fenn az október 8-i értéknappal indított forint átutalási megbízások teljesítésében, ezek ugyanis egyes esetekben elutasításra kerültek. Kérjük, amennyiben indított ilyen tranzakciót, ellenőrizze, hogy elutasításra került-e a Budapest Internetbankban, a Budapest Bank Mobil Appban, valamint a Budapest Üzleti Terminálon. Amennyiben a tranzakció sikertelen volt, kérjük, ismételje meg az utalást. Megértését köszönjük!

Tisztelt Ügyfelünk! Karbantartás miatt 2021. április 12. 22:50 óra és április 13. 00:05 óra, valamint április 13. 1:10 óra és 1:30 óra között a Budapest Internetbank, a Budapest Bank Mobil App nem lesz elérhető, továbbá az internetes vásárlások jóváhagyásához szükséges 3DS megerősítő (SMS) kód és internetbank belépő kódot tartalmazó SMS kiküldésében ezen időszakok alatt kiesés várható.

Tisztelt Ügyfelünk! 2021. július 22-én 22:00 és 23:00 óra között az internetes vásárlások jóváhagyásához szükséges 3DS megerősítő (SMS) kód kiküldése szünetel. 2021. július 22-én 22:00 óra és 2021. július 23-án 01:00 óra között a Budapest Internetbank és Budapest Bank Mobil App tervezett karbantartás miatt nem lesz elérhető.

Tájékoztatás a fizetési moratóriumról
Tisztelt Ügyfelünk! 2021. szeptember 15-én megjelent a Kormány 536/2021. (IX. 15.) Kormányrendelete a hiteltörlesztési moratórium módosításáról, melyben a hitelmoratórium igénybevételének feltételei módosultak: Amennyiben Ön jelenleg (2021. szeptember hónapban) él a hitelmoratóriummal, akkor 2021. október 1-je és október 31-e között nyilatkoznia kell, hogy továbbra is (2021. november 1-jétől) élni kíván vele. Az új szabályokkal és nyilatkozás módjával kapcsolatos információkkal honlapunk folyamatosan frissülni fog!

Tisztelt Ügyfelünk! Változott az internetes bankkártyás vásárlások jóváhagyása, további információt a teendőiről itt olvashat. Tájékoztatjuk, hogy csalók más bankok nevében adathalász hívásokat kezdeményeznek, erről bővebben itt tájékozódhat.

Tisztelt Ügyfelünk! Magyarország Kormánya a veszélyhelyzettel kapcsolatos különös szabályainak bevezetéséről szóló 637/2020. (XII. 22.) Korm. rendelet módosításáról döntött. Ennek értelmében a hiteltörlesztési moratórium 2021. szeptember 30-ig tart. Bankunk a moratórium lezárásával kapcsolatos elszámolást 2021. október elsejét követően teszi meg. Az elszámolás részleteiről tájékoztatni fogjuk ügyfeleinket. Bármilyen a jelenlegi szabályozást érintő és a későbbiekben bekövetkező jogszabályváltozást a Budapest Bank jogkövető, prudensen működő pénzintézetként alkalmazni fog. Természetesen továbbra is lehetősége van a korábban megadott módokon nyilatkozatot tenni, fizetési kötelezettségeit folytatni vagy szüneteltetni. Keresse munkatársainkat bizalommal.

Tisztelt Ügyfeleink! A 2021.február.12 10:59 és február 13. 16.00 között hitelkártya számlára indított átutalási megbízások jóváírásában hiba tapasztalható, ennek hatására az utalt összeg nem jelenik meg a hitelkártya számlán. A hiba javításán dolgozunk, és várhatóan a mai nap végéig elhárítjuk, addig türelmüket és megértésüket kérjük.

Tisztelt Ügyfelünk! Tájékoztatjuk, hogy egy ideig hiba állt fenn az október 8-i értéknappal indított forint átutalási megbízások teljesítésében, ezek ugyanis egyes esetekben elutasításra kerültek. Kérjük, amennyiben indított ilyen tranzakciót, ellenőrizze, hogy elutasításra került-e a Budapest Internetbankban, a Budapest Bank Mobil Appban, valamint a Budapest Üzleti Terminálon. Amennyiben a tranzakció sikertelen volt, kérjük, ismételje meg az utalást. Megértését köszönjük!

Tisztelt Látogatónk! A fizetési moratóriummal kapcsolatos új információkat részletesebben itt olvashatja.

Tisztelt Ügyfelünk! Tájékoztatjuk, hogy egyes internetes bankkártyás vásárlások technikai okokból nem teljesülnek. Kérjük, a vásárlást próbálja meg egy későbbi időpontban. Megértését köszönjük!

Tisztelt Ügyfelünk! Tájékoztatjuk, hogy karbantartás miatt 2021. július 1-én 22:00 és 2021. július 2-án 05:00 között a tranzakciós SMS-ek kiküldése szünetel, amelyek utólag kiküldésre kerülnek. Amennyiben ez idő alatt bármilyen kérdésük van, hívják telefonos ügyfélszolgálatunkat a 06-1-477-7777 telefonszámon!

Tájékoztatás a fizetési moratóriumról
Tisztelt Ügyfelünk! 2021. szeptember 15-én megjelent a Kormány 536/2021. (IX. 15.) Kormányrendelete a hiteltörlesztési moratórium módosításáról, melyben a hitelmoratórium igénybevételének feltételei módosultak: Amennyiben Ön jelenleg (2021. szeptember hónapban) él a hitelmoratóriummal, akkor 2021. október 1-je és október 31-e között nyilatkoznia kell, hogy továbbra is (2021. november 1-jétől) élni kíván vele. Az új szabályokkal és nyilatkozás módjával kapcsolatos információkkal honlapunk folyamatosan frissülni fog!

Tisztelt Ügyfelünk! A törlesztési moratórium meghosszabbításával és következő szakaszával kapcsolatos tudnivalókról a jogszabály megjelenése után tájékoztatjuk ügyfeleinket.

Tisztelt Ügyfelünk! A bankfiókjaink aktuális nyitvatartási idejéről a fiókkeresőben tájékozódhat, kérjük, a bankfiók látogatása előtt ellenőrizze a nyitvatartást.

Tisztelt Ügyfelünk! Tájékoztatjuk, hogy ismeretlenek a Budapest Bank nevében, a customerservice@budapestbank.hu e-mail címről küldenek ki leveleket. Felhívjuk figyelmét, hogy a levél rosszindulatú csatolmányt tartalmaz, így kérjük, amennyiben ilyen levelet kapott, a csatolmányt ne nyissa meg és törölje a levelet.

Tisztelt Ügyfelünk! Tájékoztatjuk, hogy a PSD2 erős ügyfél-hitelesítésre még fel nem készült szolgáltatók weboldalán megszakad a fizetés folyamata. További részletek ezen az oldalon.

Tisztelt Ügyfelünk! Egyes hitelkártyáinkra vonatkozó biztosítási díjak tévesen több alkalommal is levonásra kerülhettek, amelyről az érintett ügyfelek SMS-ben értesülhettek. A hiba kijavításán dolgozunk, addig is szíves türelmüket és megértésüket kérjük!

Tisztelt Ügyfelünk! Magyarország Kormánya a 271/2021. (V. 21.) Korm. rendelet értelmében a veszélyhelyzettel összefüggő rendkívüli intézkedések hatályának újbóli meghosszabbításáról döntött. A hosszabbítás kiterjed a hiteltörlesztési moratóriumra is. A rendelet értelmében a moratórium 2021. június 30-án nem ér véget, így a moratóriumot követő elszámolást bankunk egy későbbi időpontban, a jogalkotó jövőbeni elvárásaival összhangban teszi meg. Az elszámolás új időpontjáról a részletszabályok megjelenését követően tudunk bővebb információt adni, kérjük szíves türelmüket!

Tisztelt Ügyfelünk! A Budapest Bank 2021. szeptember 24-én (pénteken) 22:00 órától 2021. szeptember 28-án (kedden) 04:00 óráig karbantartást végez elektronikus csatornáin, ez pedig több szolgáltatás esetén is hosszabb vagy néhány perces teljes kiesésekkel jár. 2021. szeptember 24-én 22:00-től szeptember 25-én 06:00-ig a tranzakciós SMS-ek kiküldése szünetel, és előfordulhatnak kiesések a Budapest Internetbank szolgáltatásban. 2021. szeptember 25-én 00:00-tól 02:00-ig a Budapest Internetbank, Budapest Bank Mobil App és a Budapest Üzleti Terminál szolgáltatásai szünetelnek, a beérkező azonnali fizetési tranzakciók pedig késve kerülnek jóváírásra. Kérjük, hogy a felsorolt szolgáltatásokkal kapcsolatos ügyintézést és tranzakciókat lehetőség szerint a karbantartási időszakon kívülre időzítse! Amennyiben a karbantartás ideje alatt bármilyen kérdése van, hívja a telefonos ügyfélszolgálatunkat a 1440-es telefonszámon! Megértését és türelmét köszönjük!

Tisztelt Ügyfelünk! Tájékoztatjuk, hogy egy ideig hiba állt fenn az október 8-i értéknappal indított forint átutalási megbízások teljesítésében, ezek ugyanis egyes esetekben elutasításra kerültek. Kérjük, amennyiben indított ilyen tranzakciót, ellenőrizze, hogy elutasításra került-e a Budapest Internetbankban, a Budapest Bank Mobil Appban, valamint a Budapest Üzleti Terminálon. Amennyiben a tranzakció sikertelen volt, kérjük, ismételje meg az utalást. Megértését köszönjük!

Tervezett karbantartás miatt 2021.10.12-én 22:00 és 10.13-án 00:30 között a Budapest Internetbank és a Budapest Bank Mobil App nem lesz elérhető, valamint 2021.10.12-én 22:00 és 22:30 között az internetes kártyás vásárlások jóváhagyásához szükséges SMS kiküldése szünetelni fog. Türelmét és megértését kérjük.

Tisztelt Ügyfelünk! A Media Markt webáruházában igényelhető online áruhitel szolgáltatás technikai okok miatt átmenetileg nem elérhető. A hiba elhárítása folyamatban van. Megértését és türelmét köszönjük!

Tisztelt Ügyfeleink! Weboldalunkon a mai napon (2020.10.20.) 19:00 és 23:59 között karbantartási munkákat végzünk, amely bizonyos funkciók elérésében fennakadást okozhat. Az okozott kellemetlenségért elnézésüket kérjük!

Tisztelt Ügyfelünk! 2021.02.10-től változik az internetes bankkártyás vásárlások jóváhagyása. További információt a teendőiről itt olvashat

Tisztelt Látogatónk! A fizetési moratóriummal kapcsolatos új információkat részletesebben itt olvashatja.

Tisztelt Ügyfelünk! Tájékoztatjuk, hogy egyes, a Budapest Bank által biztosított POS terminál technikai okokból átmenetileg nem üzemel. A hiba elhárításán a beszállító bevonásával dolgozunk, addig türelmét és megértését kérjük.

Tájékoztatjuk, hogy ismeretlenek a Budapest Bank nevében, a customerservice@budapestbank.hu e-mail címről küldenek ki leveleket. Felhívjuk figyelmét, hogy a levél rosszindulatú csatolmányt tartalmaz, így kérjük, amennyiben ilyen levelet kapott, a csatolmányt ne nyissa meg és törölje a levelet.

Tisztelt Ügyfeleink! Értesítjük Önöket, hogy tervezett karbantartás miatt a Budapest Internetbank és a Budapest Bank Mobil App, a tranzakciós SMS-ek, valamint az internetes vásárlások jóváhagyásához szükséges megerősítő (SMS) kód (3DS) kiküldése szünetel 2020.11.13. (péntek) 22:00 óra és 2020.11.14. (szombat) 04:00 óra között. Amennyiben bármilyen kérdésük van, kérjük, hívják telefonos ügyfélszolgálatunkat a 1440 telefonszámon! Megértésüket és türelmüket köszönjük! Üdvözlettel: Budapest Bank

Tisztelt Ügyfelünk! Tájékoztatjuk, hogy egyes ügyfeleink bankunk nevében küldött adathalász levelet kaphattak, egyes ügyfeleinket pedig telefonon keresztül keresték adathalász céllal. Erről bővebben itt tájékozódhat.

Tisztelt Ügyfelünk! Tájékoztatjuk, hogy tervezett karbantartás miatt 2021.06.27-én 00:00 és 03:00 óra közt az Azonnali Fizetési Rendszerben indított utalások fogadására, valamint ezek indítására nincs lehetőség. Kérjük, utalását időzítse ezen időszakon kívülre, vagy átutalását értéknap megjelölésével indítsa el. Amennyiben egy partnerétől vár utalást, kérjük, jelezze neki, hogy átutalását a karbantartáson kívüli időpontban vagy értéknap megjelölésével indítsa újra, illetve sikertelenség esetén ismételje meg.

Tisztelt Ügyfelünk! Tájékoztatjuk, hogy a PSD2 erős ügyfél-hitelesítésre még fel nem készült szolgáltatók weboldalán megszakad a fizetés folyamata. További részletek ezen az oldalon.

Tisztelt Ügyfelünk! Tájékoztatjuk, hogy a PSD2 erős ügyfél-hitelesítésre még fel nem készült szolgáltatók weboldalán megszakad a fizetés folyamata. További részletek ezen az oldalon.

Tájékoztatjuk Tisztelt Ügyfeleinket, hogy augusztus 29-én (szombaton) a fiókok egységesen15:00 óráig tartanak nyitva.

Tájékoztatás a fizetési moratóriumról
Tisztelt Ügyfelünk! 2021. szeptember 15-én megjelent a Kormány 536/2021. (IX. 15.) Kormányrendelete a hiteltörlesztési moratórium módosításáról, melyben a hitelmoratórium igénybevételének feltételei módosultak: Amennyiben Ön jelenleg (2021. szeptember hónapban) él a hitelmoratóriummal, akkor 2021. október 1-je és október 31-e között nyilatkoznia kell, hogy továbbra is (2021. november 1-jétől) élni kíván vele. Az új szabályokkal és nyilatkozás módjával kapcsolatos információkkal honlapunk folyamatosan frissülni fog!

Tisztelt Ügyfeleink!

Tájékoztatjuk Önöket, hogy technikai okokból az online bankkártyás fizetések sikertelenek lehetnek. Amennyiben nem tudnak online fizetni, kérjük, hogy kis idő elteltével ismételjék meg a műveletet. A hiba elhárításán dolgozunk, addig türelmüket és megértésüket kérjük!

Üdvözlettel: Budapest Bank

Tisztelt Ügyfelünk! Tájékoztatjuk, hogy tervezett karbantartás miatt 2021.10.17-én 00:00 és 02:30 óra közt az Azonnali Fizetési Rendszerben indított utalások fogadására, valamint forint átutalási megbízások indítására nincs lehetőség. Kérjük, utalását időzítse ezen időszakon kívülre. Amennyiben egy partnerétől vár utalást, kérjük, jelezze neki, hogy átutalását a karbantartáson kívüli időpontban vagy értéknap megjelölésével indítsa el, illetve sikertelenség esetén később ismételje meg. Ugyanezen időszak alatt a másodlagos számlaazonosítók és fizetési kérelmek kezelésére sincs lehetőség.

Tisztelt Ügyfelünk! Tájékoztatjuk, hogy egyes, a Budapest Bank által biztosított POS terminál technikai okokból átmenetileg nem működik. A hiba elhárításán dolgozunk, addig türelmüket és megértésüket kérjük.

Tisztelt Ügyfelünk! 2021.02.10-től változik az internetes bankkártyás vásárlások jóváhagyása. További információt a teendőiről itt olvashat

Tisztelt Ügyfelünk! Természetesen bankunk is tudomást szerzett arról, hogy Magyarország Kormánya meg kívánja hosszabbítani a jelenleg hatályban lévő fizetési moratóriumot, amely a jelenleg hatályos jogszabályi rendelkezések alapján 2021. június 30-ig tart. 2021. július elsejétől az érvényben lévő jogszabályoknak megfelelően válnak esedékessé a törlesztések. Bármilyen a jelenlegi szabályozást érintő és a későbbiekben bekövetkező jogszabályváltozást a Budapest Bank jogkövető, prudensen működő pénzintézetként alkalmazni fog. A jogszabály megjelenéséig bankunk munkatársai nem tudnak bővebb információt adni, kérjük szíves türelmüket!

Hálózati leterheltség miatt egyes rendszereink elérésében lassulás jelentkezik, esetenként nem elérhetők. A szolgáltatóval együttműködve folyamatban van a hiba elhárítása.

Tisztelt Ügyfelünk! 2020. október 20-án az Országgyűlés a hiteltörlesztési moratórium meghosszabbításáról döntött, így a meghatározott társadalmi csoportoknak és a pénzügyi nehézséggel küzdő vállalkozásoknak 2021. január 1-től 2021. június 30-ig továbbra sem szükséges hiteleiket törleszteniük. A részletszabályokat egyelőre nem ismerjük, azok megjelenéséig ügyfeleink szíves türelmét kérjük! Az új moratóriummal kapcsolatos információkkal honlapunk folyamatosan frissülni fog!

Tisztelt Ügyfelünk! Szolgáltatónál fennálló technikai probléma miatt az internetes bankkártyás vásárlás jóváhagyására szolgáló azonosító oldal betöltése nem történik meg. A hiba hatásaként az internetes bankkártyás vásárlások jóváhagyására átmenetileg nincs lehetőség. A hiba mihamarabbi elhárításán a szolgáltató már dolgozik, addig türelmüket és megértésüket kérjük.

Tisztelt Ügyfelünk! A Budapest Bank 2021. szeptember 24-én (pénteken) 22:00 órától 2021. szeptember 28-án (kedden) 04:00 óráig karbantartást végez elektronikus csatornáin, ez pedig több szolgáltatás esetén is hosszabb vagy néhány perces teljes kiesésekkel jár. 2021. szeptember 27-én 22:00-től szeptember 28-án 04:00-ig a tranzakciós SMS-ek kiküldése szünetel, és előfordulhatnak kiesések a Budapest Internetbank szolgáltatásban. 2021. szeptember 28-án 00:00-tól 02:00-ig a Budapest Internetbank, Budapest Bank Mobil App és a Budapest Üzleti Terminál szolgáltatásai szünetelnek, a beérkező azonnali fizetési tranzakciók pedig késve kerülnek jóváírásra. Kérjük, hogy a felsorolt szolgáltatásokkal kapcsolatos ügyintézést és tranzakciókat lehetőség szerint a karbantartási időszakon kívülre időzítse! Amennyiben a karbantartás ideje alatt bármilyen kérdése van, hívja a telefonos ügyfélszolgálatunkat a 1440-es telefonszámon! Megértését és türelmét köszönjük!

Tisztelt Ügyfelünk! Tájékoztatjuk, hogy ismeretlenek a Budapest Bank nevében, a customerservice@budapestbank.hu e-mail címről küldenek ki leveleket. Felhívjuk figyelmét, hogy a levél rosszindulatú csatolmányt tartalmaz, így kérjük, amennyiben ilyen levelet kapott, a csatolmányt ne nyissa meg és törölje a levelet.

A mai napon 17.00 óra és 0.00 óra között tervezett karbantartást végzünk weboldalunkon, emiatt előfordulhat, hogy ideiglenesen bizonyos funkciók például: űrlapok, nem lesznek elérhetőek. Megértésüket köszönjük!

Tisztelt Ügyfelünk! Tájékoztatjuk, hogy 2021. április 25-én 02:05 és 03:30 között a Budapest Internetbank és a Budapest Bank Mobil App tervezett karbantartás miatt nem lesz elérhető. 2021. április 25-én 02:20 és 02:50 közt az internetes vásárlások jóváhagyásához szükséges 3DS megerősítő (SMS) kód kiküldése szünetel.

Tisztelt Ügyfelünk! Tájékoztatjuk, hogy ismeretlenek a Budapest Bank nevében, a customerservice@budapestbank.hu e-mail címről küldenek ki leveleket. Felhívjuk figyelmét, hogy a levél rosszindulatú csatolmányt tartalmaz, így kérjük, amennyiben ilyen levelet kapott, a csatolmányt ne nyissa meg és törölje a levelet.

Tisztelt Ügyfelünk! Tervezett karbantartás miatt 2021.02.18. 23:00 óra és 2021.02.19. 02:00 óra közt a Budapest Internetbank, a Budapest Bank Mobil App, a Budapest Internetbank belépéshez szükséges megerősítő SMS kód és az internetes vásárlások jóváhagyásához szükséges 3DS megerősítő (SMS) kód kiküldésében időszakos kiesések várhatók. Megértésüket és türelmüket kérjük.

Tisztelt Ügyfeleink! Weboldalunkon a mai napon (2021.04.06.) 19:00 és 23:59 között karbantartási munkákat végzünk, amely bizonyos funkciók elérésében fennakadást okozhat. Az okozott kellemetlenségért elnézésüket kérjük!

Tisztelt Ügyfelünk! Tájékoztatjuk, hogy a PSD2 erős ügyfél-hitelesítésre vonatkozó elvárásánakhatályba lépését követően némely kereskedői weboldalak nem készültek fel az előírásoknak megfelelő  átállásra, ennélfogva nem felelnek meg a rendelet követelményeinek. Ezeken az internetes oldalakon gyakran tapasztalható, hogy a vásárlás végső fázisában a tranzakció megszakad és/vagy elutasításra kerül. További részletekért kérjük, látogasson el a https://www.budapestbank.hu/hirek/PSD2-sikertelen-tranzakciok oldalra!

Fióki időpont kérés Telebank 1440
+36 1 477-7777
Írjon nekünk! Fiókok és ATM-ek Árfolyamok

Tájékoztatás

2021. szeptember 15-én megjelent a Kormány 536/2021. (IX. 15.) Kormányrendelete a hiteltörlesztési moratórium módosításáról, melyben a hitelmoratórium igénybevételének feltételei módosultak. Magyarország Kormánya pedig a hitelmoratóriumot 2021. október 31-ig változatlan feltételek mellett, 2021. november 1-től 2022. június 30-ig pedig módosított feltételekkel meghosszabbította.

A 2021. november 1-től folytatódó, módosított feltételrendszerű hitelmoratóriumban az alábbiak szerint lehet részt venni:

  • A hosszabbítás minden moratóriummal érintett 2020. március 18. 24:00-kor fennálló szerződés (hitel- és kölcsönszerződés, valamint egyes lízingszerződés) alapján már folyósított kölcsönre vonatkozik, ahol az ügyfél 2021. szeptember hónapban él a hitelmoratóriummal.
  • A lakossági ügyfelek tekintetében a hitelmoratóriumban részt vehetnek a nyugdíjasok, a gyermeket nevelők, a munkanélküliek, a közfoglalkoztatottak, valamint azok, akiknek a háztartásában a jövedelem tartósan csökkent, és 2021. október 1-je és 2021. október 31-e között az erre célra kialakított nyomtatvány online vagy személyes kitöltésével és aláírásával a hitelezőnél kérelmezi a hitelmoratóriumban való további részvételt. A fenti nyilatkozattal együttesen rendelkezik a Budapest Bank és az autófinanszírozás termékeiről.
  • A hitelmoratóriumban részt vehetnek továbbá azok a vállalkozások, amelyek tevékenységéből származó nettó árbevétele a kérelem benyújtását megelőző 18 hónapban legalább 25%-kal csökkent, valamint a vállalkozás 2020. március 18. és a kérelem benyújtásának napja közötti időszakban nem kötött kedvezményes gazdaságélénkítő hitel, illetve kölcsön felvételére vonatkozó új szerződést, továbbá az előzőek fennállása esetén 2021. október 1-je és 2021. október 31-e között az erre célra kialakított nyomtatvány kitöltésével és aláírásával a hitelezőnél kérelmezi a hitelmoratóriumban való további részvételt. A fenti nyilatkozattal együttesen rendelkezik a Budapest Bank és az autófinanszírozás termékeiről.

Mi a teendő, ha nem akar egyik termékével sem a moratóriumban maradni?

Amennyiben Ön nem kíván élni 2021. november 1-jét követően a törlesztési moratóriummal, ez esetben nincs teendője, nem kell nyilatkoznia.

Mi a teendő, ha moratóriumban szeretne maradni 2021. november 1-jét követően?

Amennyiben igénybe kívánja venni a törlesztési moratóriumot, erről nyilatkoznia kell!

  • Lakossági Ügyfeleink részére:
    • Nyilatkozatot az adós vagy az adóstárs kizárólag csak 2021. október 1-je és 2021. október 31-e között tehet a hiteltörlesztési moratórium igénybevételéhez alkalmazandó kérelemről szóló 6/2021. (IX. 15.) MK rendelet által alkalmazni rendelt formanyomtatványon – más dokumentumra nincs szükség. A nyomtatvány elérhető ezen az oldalon .
    • Nyilatkozatot tehet:
  • Vállalkozói Ügyfeleink részére:
    • Nyilatkozatot a cégjegyzésre jogosult személy tehet, kizárólag csak 2021. október 1-je és 2021. október 31-e között a hiteltörlesztési moratórium igénybevételéhez alkalmazandó kérelemről szóló 6/2021. (IX. 15.) MK rendelet által alkalmazni rendelt formanyomtatványon, az alábbi csatornákon:
      • Kisvállalkozói ügyfeleink a Budapest Bank bármely bankfiókjában, ahol a formanyomtatványt biztosítjuk.
      • Vállalati ügyfeleink ügyfélkapcsolati menedzser segítségével.
    • Nyilatkozat letöltése: a rendelet által elvárt formanyomtatvány elérhető ezen az oldalon is.
  • Budapest Lízing ügyfelei részére:
    • Nyilatkozatot a cégjegyzésre jogosult személy tehet, kizárólag csak 2021. október 1-je és 2021. október 31-e között a hiteltörlesztési moratórium igénybevételéhez alkalmazandó kérelemről szóló 6/2021. (IX. 15.) MK rendelet által alkalmazni rendelt formanyomtatványon, az alábbi csatornákon:
      • Személyesen kapcsolattartója segítségével vagy e-mailben a lizinginfo@budapestbank.hu címre megküldött elektronikusan hitelesített aláírással ellátott nyilatkozattal
      • Nyilatkozat letöltése: a rendelet által elvárt formanyomtatvány elérhető ezen az oldalon  is.
  • Autófinanszírozás Ügyfeleink részére:
    • A Nyilatkozat fizetési moratórium igénybevételéről című dokumentumot az ügyfél kitöltve és aláírva kell eljuttassa részünkre: (1.) e-mailen a finanszírozási szerződéséhez elektronikus kapcsolattartásra regisztrált e-mail címről részünkre (ugyfelszolgalat.budapestauto@budapestbank.hu) küldött üzenetben elektronikusan hitelesített aláírással ellátott nyilatkozattal; vagy (2.) Ügyfélkapunk „MORATÓRIUM NYILATKOZAT” menüpontjában a nyilatkozat feltöltésével (szkennelve másolatban); vagy (3.) személyesen a bankfiókban.
    • A Nyilatkozat fizetési moratórium igénybevételéről fogyasztónak minősülő ügyfél (magánszemély) esetén innen tölthető le .
    • A Nyilatkozat fizetési moratórium igénybevételéről fogyasztónak nem minősülő ügyfél (vállalkozások) esetén innen tölthető le .

Mi a teendő, ha Ön a 2021. szeptember hónapban moratórium alatt álló hitelei esetében nem minden hitelét szeretné moratóriumban tartani?

Lakossági ügyfeleink esetében:

  • Azon kölcsönök esetében, amelyeket nem kíván moratóriumban tartani, a rendelet szerint termékenként külön nyilatkoznia kell a moratóriumból való kilépésről a Telebankon a 1440-es telefonszámon vagy a Budapest Bank bármely bankfiókjában.

Kisvállalkozói ügyfeleink esetében:

  • Azon kölcsönök esetében, amelyeket nem kíván moratóriumban tartani, a rendelet szerint termékenként külön nyilatkoznia kell a moratóriumból való kilépésről a Budapest Bank bármely bankfiókjában.

Vállalati ügyfeleink:

  • Azon kölcsönök esetében, amelyeket nem kíván moratóriumban tartani, a rendelet szerint termékenként külön nyilatkoznia kell a moratóriumból való kilépésről. Ezt ügyfélkapcsolati menedzsere segítségével teheti meg.

Budapest Lízing ügyfelei:

  • Azon szerződések esetében, amelyeket nem kíván moratóriumban tartani, a rendelet szerint külön nyilatkoznia kell a moratóriumból való kilépésről. Ezt kapcsolattartója segítségével teheti meg.

Fontos, hogy kiléptetett termék(ek)kel nincs lehetőség a későbbiekben újra belépni a moratóriumba.

A Magyar Nemzeti Bank az alábbi javaslatot tette közzé a törlesztési moratórium igénybevételéről:

A törlesztési moratórium alatti időszakban is kamat rakódik a vissza nem fizetett hitelre. Ezt a futamidő megnyújtásával évente egyenlő részletekben lehet majd visszafizetni (nem tőkésítik), s a havi törlesztő is megegyezik a fizetési stop elrendelésekor számítottal. Aki viszont nem szeretne több kamatot visszafizetni és anyagi helyzete megengedi, annak érdemes minél hamarabb ismét megkezdenie hitele törlesztését.

A törlesztési moratórium igénybevétele családok százezreinek jelentett kedvező választási lehetőséget, a munkahelyüket elvesztő, egészségügyi vagy egyéb okok miatt nehezebb életkörülmények közé kerülőknek pedig mentőövet az elmúlt közel másfél évben. A moratórium után a törlesztést folytatók havi terheit csillapítja, időben „széthúzza” az, hogy a havi törlesztőrészletek ugyanakkorák maradnak, mint a fizetési stop lehetőségének elrendelésekor (kivéve a változó kamatozású hiteleknél).

A moratórium alatt a vissza nem fizetett hitel tőkerészére folyamatosan kamat rakódik. Az adósok számára kedvező jogszabályi döntés az is, hogy e kamatot nem „csapják hozzá” a még meglévő tőketartozáshoz (nem lesz belőle kamatos kamat), hanem a futamidő meghosszabbodásával havi egyenlő részletekben lehet majd megfizetni azt.

A havi terhek időbeli elosztása azok számára életfontosságú, akik továbbra is nehéz helyzetben vannak, így nincs más választásuk. A futamidő megnyújtása és az egyenletes törlesztés ugyanakkor azt is jelenti, hogy az adott ügyfelek tovább használják a bank pénzét, ami nyomán összességében több pénzt kell hitelintézetük felé fizetniük. A futamidő és az összes hitelteher azok számára nő meg elsősorban, akik esetében a moratórium igénybevételekor még amúgy is sok év volt hátra a törlesztésből, illetve magasabb volt a kamatuk (pl. mert jellemzően magasabb hiteldíjú fogyasztási hitelük van).

A Magyar Nemzeti Bank (MNB) idén júniusi Stabilitási jelentése szerint pl. közel 3 millió forinttal nőne meg az összes tartozása annak az adósnak, akinek egyébként még 15 millió forintnyi tőketartozása és 20 évnyi futamideje volna hátra 5 százalékos kamatú lakáshitelénél, s a moratórium elrendelésétől egészen 2022. június végéig igényelné a fizetési stop-ot. Az ő futamideje (a moratóriumban eltöltött 27 hónapot is beszámítva) összesen 56 hónappal – azaz közel öt évvel – nyúlna meg.

Ugyancsak ennyivel, mintegy 58 hónappal kellene tovább fizetnie hitelét annak a moratórium lehetőségét végig kihasználó ügyfélnek, akinek 15 százalékos kamatozású, 1,5 millió forint összegű személyi kölcsöne van, s még 7 év hátralévő futamideje lett volna. Az ő összes hitelterhe a fizetési stop kapcsán felhalmozódó kamatok miatt 927 ezer forinttal nőne meg.

A futamidővel nem rendelkező hiteltermékeknél – pl. a hitelkártyák moratórium előtt felvett hitelösszegénél – nem kerül sor futamidő hosszabbításra (kivéve, ha a hitelező intézmény ezt az ügyfelek számára kedvező egyoldalú szerződésmódossal lehetővé teszi). Számukra így a törlesztési stop végével esedékessé válik a moratóriummal érintett teljes tartozás megfizetése. A futamidő nélküli hiteleknél ezért az adósoknak még lényegesebb mérlegelni a tartozás mielőbbi megfizetését.

Az MNB honlapján, ügyfélszolgálatán, illetve a megyeszékhelyeken elérhető Pénzügyi Navigátor Tanácsadó irodahálózatában részletes információkat nyújt a moratóriumról és a törlesztési folytatásának lehetőségéről.


Annak érdekében, hogy lakossági ügyfeleinknek minél egyszerűbb úton lehetőséget biztosítsunk a moratóriumból történő kilépésre, SMS-ben történő megkeresést indítunk, első körben a folyószámlahitellel, illetve a jelzáloghitellel rendelkezők részére. Az SMS-re a KILEP szóval válaszolva az ügyfelek a törlesztési moratóriumból való kilépésről nyilatkozhatnak. Ezzel a nyilatkozatot követő első esedékeségtől egy havi törlesztőrészletek megfizetése válik számukra lehetővé.

Magyar Nemzeti Bank

Forrás: https://www.mnb.hu/sajtoszoba/sajtokozlemenyek/2021-evi-sajtokozlemenyek/moratorium-aki-teheti-celszeru-mihamarabb-folytatnia-a-torlesztes

https://www.mnb.hu/letoltes/penzugyi-stabilitasi-jelentes-2021-junius.pdf

Kérjük, csak akkor használja ki a törlesztési moratórium által biztosított könnyítést, ha anyagi lehetőségei nem engedik a hiteltörlesztést! Ha szeretné elkezdeni a hiteltörlesztést, keresse munkatársainkat!

Miért érdemes folytatnia jelzáloghitele törlesztését?

  • Abban az esetben, ha 2021. november 1-jét követően is él a moratórium lehetőségével, a futamidő meghosszabbodik, és a moratóriumot követően ugyanakkora törlesztőrészlettel folytathatja a törlesztést, mint korábban. Ennek eredményeként végül összességében magasabb összeget kellene visszafizetnie a banknak.
  • Amennyiben úgy dönt, folytatja hitele törlesztését, a fennálló tőketartozása havonta ismét csökkeni fog, így mérsékelhető a hitele után keletkező kamattartozás összege. Éppen ezért mindenképp a törlesztés folytatását javasoljuk Önnek, amennyiben a hitele törlesztéséhez megfelelő rendszeres jövedelemmel vagy megtakarítással rendelkezik.
  • Abban az esetben, ha kilép a törlesztési moratóriumból, nem kell extrém futamidő növekedésre számítania. Ha moratóriumban maradna, feltételezve hogy a törlesztési moratórium időszaka után a moratórium alatt felhalmozott kamattartozását is meg kell fizetnie az újonnan meghatározott futamidő végéig, továbbá a kölcsönszerződése alapján díjfizetési kötelezettsége nem áll fenn és nem teljesít előtörlesztést a lejárat időpontjáig, akkor egy 15 millió Ft-os és 5%-os kamatozású lakáshitelnél, amelyből még 20 év van hátra, a lejárat ideje (a moratóriumban 2022. június végéig eltöltött 27 hónapot is beszámítva) összesen akár 56 hónappal – azaz közel öt évvel – nyúlhat meg.
  • Az előző pontban említett feltételezések mellett,
    • ha a kölcsöne futamidejéből jelentősebb tartam már eltelt, és így a fennálló tartozása az indulóhoz képest már érdemben csökkent, akkor akár több, mint 3 évvel nőhet a kölcsön futamideje, azaz a teljes visszafizetésig hátralévő idő.
    • egy 15 millió Ft-os és 5%-os kamatozású lakáshitelnél, amelynek futamidejéből még 20 év van hátra, a többlet kamatfizetési teher akár 2,3 M Ft is lehet, amennyiben úgy dönt, hogy továbbra sem folytatja törlesztőrészlete fizetését.
  • Ha kilép a törlesztési moratóriumból, de ezt követően törlesztési nehézség jelentkezne Önnél, a Budapest Bank adósvédelmi programjával segítünk a megfelelő személyre szabott áthidaló megoldást megtalálni fizetőképességének fenntartása érdekében. Forduljon hozzánk bizalommal.
  • Amennyiben a szerződés zálogjoggal, kezeséggel / garanciával van biztosítva, a moratórium igénybevétele folytán a biztosítékot nyújtók (zálogkötelezett, kezes, garantőr) kötelezettsége is terhesebbé válik abból a szempontból, hogy az a kölcsön futamidejéhez igazodva szintén meg fog hosszabbodni, és hosszabb ideig fogják őket terhelni a biztosítéknyújtásból fakadó kötelezettségek.
  • Kamattámogatott konstrukciók esetében a kamattámogatás adott esetben nem a teljes meghosszabbodó futamidőre fog kiterjedni, tekintettel arra, hogy a kamattámogatás nyújtásának hossza jogszabály által maximalizált.

Törlesztési moratórium 1. és 2.

A 2020. évi LVIII. törvény alapján az adósok fizetési kötelezettségeik teljesítésére fizetési haladékot kaptak 2020.12.31-ig. Ezt nevezzük törlesztési moratórium 1-nek.

A 2020. évi CVII. törvény illetve a 637/2020. (XII. 22.) Kormányrendelet, alapján 2021.01.01-jén új törlesztési moratórium igénybevételére nyílt lehetőség, amely alapján illetve a 317/2021 (VI.9.) Kormányrendelet valamint a 536/2021. (IX. 15.) Kormányrendelet szerint az adósok fizetési kötelezettségeik teljesítésére 2021. október 31-ig kapnak fizetési haladékot. Ez a törlesztési moratórium 2.

Az alábbiakban adunk tájékoztatást a két törlesztési moratórium részleteiről, feltételeiről és összefüggéseiről.

Törlesztési moratórium 2. (2021.01.01.-2021.10.31.)

Általános információk

  • Mit jelent a törlesztési moratórium 2021.01.01-jétől? Új moratórium kezdődik?
    • A veszélyhelyzet megszűnésével összefüggő átmeneti szabályokról és a járványügyi készültségről szóló 2020. évi LVIII. törvényben meghatározott Törlesztési moratórium (továbbiakban: törlesztési moratórium 1) 2020.12.31-én befejeződik. Az egyes kiemelt társadalmi csoportok, valamint pénzügyi nehézséggel küzdő vállalkozások helyzetének stabilizálását szolgáló átmeneti intézkedésekről szóló 2020. évi CVII. törvény (továbbiakban: Törvény) illetve az azt kiegészítő 637/2020. (XII. 22.) Kormányrendelet 2021.01.01-jén lép hatályba.
      A Törvény értelmében 2021.01.01-jén egy új törlesztési moratórium (továbbiakban: törlesztési moratórium 2) kezdődik, amely 2021.10.31-ig vehető igénybe, és amely során az adósok hitel- és kölcsönszerződéséből, illetve pénzügyi lízingszerződéséből (a továbbiakban: szerződés) eredő tőke-, kamat-, illetve díjfizetési kötelezettségeik teljesítésére fizetési haladékot kaptak.
    • A Törvény értelmében a 2020.03.18-án huszonnégy órakor fennálló és folyósított lakossági és vállalkozói kölcsönökre vonatkozik a  törlesztési moratórium 2.
    • Aki 2020.12.31-én élt a törlesztési moratórium 1 lehetőségével, annak külön teendő nélkül a bank biztosítja, hogy részt vegyen a törlesztési moratórium 2-ben is, így külön teendő nélkül folytatódik a törlesztések halasztása.
      Ugyanakkor, aki a 2020. december hónapra esedékes tőke-, kamat- és díjfizetési kötelezettsége teljesítése tekintetében nem élt törlesztési moratórium 1-el, úgy a törlesztési moratórium 2. igénybevételére vonatkozó szándékát be kell jelentenie a Banknak.
      Ön bármikor dönthet úgy, hogy igénybe veszi a törlesztési moratórium 2-t, illetve bármikor dönthet úgy, hogy nem kíván élni a törlesztési moratórium 2-vel.
  • Milyen hitelekre vonatkozik a törlesztési moratórium 2?
    • E törvény rendelkezéseit a 2020. március 18. napján fennálló szerződések alapján már folyósított kölcsönökre kell alkalmazni.
  • Mire vonatkozik (mit jelent) a törlesztési moratórium 2?
    • A törlesztési moratórium 2 ideje alatt (2021.01.01.-2021.10.31. között) sem a lakossági sem a vállalati adósnak nincs tőke-, kamat-, illetve díjfizetési kötelezettsége a moratóriummal érintett szerződések kapcsán!
  • Hogyan változik a hiteltörlesztésem és a tartozásom a törlesztési moratórium 2-ben?
    • Rendszeres esedékességű törlesztéssel rendelkező kölcsönszerződések (jelzáloghitel, személyi kölcsön, áruhitel, babaváró kölcsön, rendszeres törlesztésű eseti hitelek) esetében a törlesztési moratórium 2 ideje alatt nem vagy részben fizető ügyfelek esetében a felhalmozódott kamatot (és díjat, amennyiben a szerződés alapján az ügyfelet díjfizetési kötelezettség is terheli) a hátralévő futamidőben esedékes törlesztőrészletekkel együtt, a törlesztési moratórium 2 lejártát követően a – törlesztési moratórium 2 szabályai szerint meghosszabbított – futamidő alatt, havonta egyenlő részletekben kell megfizetni. A törlesztési moratórium 2 és az arra vonatkozó részletszabályok folytán a kölcsön futamideje meghosszabbításra fog kerülni, azaz később kerül visszafizetésre a kölcsön! A törlesztési moratórium 2 lejártát követően a futamidő úgy hosszabbodik meg, hogy az esedékessé váló törlesztőrészlet és a törlesztési moratórium 2 alatt keletkező, részletekben megfizetendő kamat (és díj) összege együttesen ne haladja meg az eredeti szerződés szerinti törlesztőrészletek összegét.
    • Fontos kiemelni, hogy a törlesztési moratórium 2 nem kötelező érvényű. A törlesztési moratórium 2 nem érinti az adós azon jogát, hogy az eredeti szerződési feltételek szerint teljesítsen. A moratórium csak fizetési halasztást eredményez, így a moratórium időszaka alatt a fennálló kölcsöntartozása tovább kamatozik.

Nyilatkozattétel és kérelembenyújtása

  • Mit kell tennem, ha korábban nem éltem, a törlesztési moratórium lehetőségével, vagy kiléptem belőle, de élni szeretnék a törlesztési moratórium lehetőségével? Hogyan tehetek nyilatkozatot?
Jelzáloghitel
Folyószámlahitel
Személyi kölcsön
Áruhitel
Babaváró kölcsön
Nyilatkoznia kell
  • Telebankon keresztül a 1440-es számon, vagy
  • bankfiókban.
Hitelkártya Nem kell nyilatkoznia, amennyiben nem fizeti meg a havi minimum összeget, úgy automatikusan a törlesztési moratórium 2 szabályai kerülnek alkalmazásra.
Ügyféltájékoztató levél
Kisvállalkozói ügyfelek kölcsönei és hitelei Nyilatkoznia kell
  • Telebankon keresztül a 1440-es számon, vagy
  • bankfiókban.
Ha Ön 2020. decemberében nem élt a törlesztési moratórium 1 általi lehetőséggel, de a moratórium 2 ideje alatt nem kívánja törleszteni a hitelét, akkor a törlesztési moratórium 2. igénybevételére vonatkozó nyilatkozatot csak személyesen a bankfiókban tudja megtenni.
Vállalati ügyfelek kölcsönei és hitelei Kérjük keresse kapcsolattartóját a korábban tett kilépés visszavonás érdekben. Amennyiben nem tudja, kihez kell fordulnia, kérjük, hívja az ügyfélszolgálatunkat a 1440-es számon!
A Budapest Lízing ügyfelei esetében Kérjük, keresse kapcsolattartóját vagy hívja ügyfélszolgálatunkat a +36-80-540-464 számon!
Autófinanszírozás ügyfelek esetében Azon ügyfeleknek, akik a moratórium 1-ből kiléptek, de a 2021. január 1-től érvényes moratóriumban részt kívánnak venni, a kommunikált csatornák valamelyikén erről nyilatkozniuk szükséges. Részletes információ az alábbi oldalon érhető el: https://www.budapestbank.hu/maganszemelyek/autofinanszirozas/moratorium
Jelzáloghitel
Folyószámlahitel
Személyi kölcsön
Áruhitel
Babaváró kölcsön
Hitelkártya
Nyilatkoznia kell
  • Telebankon keresztül a 1440-es számon, vagy
  • bankfiókban.
Nem kell nyilatkoznia, amennyiben nem fizeti meg a havi minimum összeget, úgy automatikusan a törlesztési moratórium 2 szabályai kerülnek alkalmazásra.
Ügyféltájékoztató levél
Jelzáloghitel
Folyószámlahitel
Személyi kölcsön
Áruhitel
Babaváró kölcsön
Kisvállalkozói ügyfelek kölcsönei és hitelei
Nyilatkoznia kell
  • Telebankon keresztül a 1440-es számon, vagy
  • bankfiókban.
Nyilatkoznia kell
  • Telebankon keresztül a 1440-es számon, vagy
  • bankfiókban.
Ha Ön 2020. decemberében nem élt a törlesztési moratórium 1 általi lehetőséggel, de a moratórium 2 ideje alatt nem kívánja törleszteni a hitelét, akkor a törlesztési moratórium 2. igénybevételére vonatkozó nyilatkozatot csak személyesen a bankfiókban tudja megtenni.
Jelzáloghitel
Folyószámlahitel
Személyi kölcsön
Áruhitel
Babaváró kölcsön
Vállalati ügyfelek kölcsönei és hitelei
Nyilatkoznia kell
  • Telebankon keresztül a 1440-es számon, vagy
  • bankfiókban.
Kérjük keresse kapcsolattartóját a korábban tett kilépés visszavonás érdekben. Amennyiben nem tudja, kihez kell fordulnia, kérjük, hívja az ügyfélszolgálatunkat a 1440-es számon!
Jelzáloghitel
Folyószámlahitel
Személyi kölcsön
Áruhitel
Babaváró kölcsön
A Budapest Lízing ügyfelei esetében
Nyilatkoznia kell
  • Telebankon keresztül a 1440-es számon, vagy
  • bankfiókban.
Kérjük, keresse kapcsolattartóját vagy hívja ügyfélszolgálatunkat a +36-80-540-464 számon!
Jelzáloghitel
Folyószámlahitel
Személyi kölcsön
Áruhitel
Babaváró kölcsön
Autófinanszírozás ügyfelek esetében
Nyilatkoznia kell
  • Telebankon keresztül a 1440-es számon, vagy
  • bankfiókban.
Azon ügyfeleknek, akik a moratórium 1-ből kiléptek, de a 2021. január 1-től érvényes moratóriumban részt kívánnak venni, a kommunikált csatornák valamelyikén erről nyilatkozniuk szükséges. Részletes információ az alábbi oldalon érhető el: https://www.budapestbank.hu/maganszemelyek/autofinanszirozas/moratorium
  • Meddig nyilatkozhatok a nem fizetési szándékomról lakossági ügyfélként, és meddig kérelmezhetem a nem fizetést vállalkozóként?
    • 2021.09.30-ig lehet a nyilatkozatot megtenni.
  • Mit kell tennem, ha ki szeretnék lépni a törlesztési moratórium 2-ből?
    • A fent hivatkozott nyilatkozati csatornákon nyilatkozatot kell tenni a törlesztési moratóriumból való kilépésről.

Törlesztési moratórium 2 működése az egyes termékek esetében részletesen

Törlesztési moratórium 1. (2020.03.19-2020.12.31.)

Általános információk

  • Mit jelent a törlesztési moratórium 1?
    • A veszélyhelyzet megszűnésével összefüggő átmeneti szabályokról és a járványügyi készültségről szóló 2020. évi LVIII. törvény értelmében az adósok hitel- és kölcsönszerződéséből, illetve pénzügyi lízingszerződéséből (a továbbiakban: szerződés) eredő tőke-, kamat-, illetve díjfizetési kötelezettségeik teljesítésére fizetési haladékot kaptak (a továbbiakban: Törlesztési moratórium 1.), továbbá a fogyasztási hitelek THM-jét – a törlesztési moratórium 1 időtartamával azonos időszakra vonatkozóan – maximalizálták 2020.12.31-ig (a továbbiakban: Árazási korlátozás).
    • Az Árazási korlátozás lejártát követően, tehát 2020.12.31. után ezekre a fogyasztói hitelekre is a szerződéskötéskor érvényben lévő hirdetményben meghatározott teljes hiteldíj mutató, illetve a szerinti kondíciók válnak irányadóvá.
  • Milyen hitelekre vonatkozik a törlesztési moratórium 1?
    • A törlesztési moratórium 1 a 2020. március 18-án huszonnégy órakor fennálló szerződések alapján már folyósított lakossági és vállalati kölcsönökre vonatkozik 2020. december 31-ig.
    • A törlesztési moratórium 1 valamennyi hitel- és kölcsönszerződésre, illetve a pénzügyi lízingszerződésekre vonatkozik.
    • A 2020. március 19. napján vagy azt követően kötött szerződés alapján felvett, zálogjoggal nem biztosított fogyasztói hitelek esetében a teljes hiteldíj mutató – a törlesztési moratórium 1 időszakára eső futamidő alatt – nem haladhatja meg a jegybanki alapkamat öt százalékponttal növelt mértékét. Ugyanakkor a törlesztési moratórium 1 időszakának lejártát követően ezen fogyasztói hitelekre is a bank szerződéskötéskor érvényben lévő hirdetményben meghatározott teljes hiteldíj mutató válik irányadóvá.
  • Milyen összegre vonatkozik a törlesztési moratórium 1?
    • A törlesztési moratórium 1 ideje  alatt sem a lakossági, sem a vállalati ügyfeleknek nincs tőke-, kamat-, illetve díjfizetési kötelezettsége a moratóriummal érintett kölcsönszerződések kapcsán.
  • Hogyan változik a hiteltörlesztésem és a tartozásom a törlesztési moratórium 1 folytán, illetve annak igénybevétele esetén?
    • Bankunk a törlesztési moratórium 1 érvénybe lépését követően leállította a törlesztési moratórium 1 által érintett kölcsönök beszedését ügyfeleitől.
    • Tájékoztatjuk, hogy a törlesztési moratórium 1 értelmében a fizetési kötelezettségek teljesítésének határideje, illetve a kötelezettségvállalás időtartama meghosszabbodik.
    • Rendszeres esedékességű törlesztéssel rendelkező kölcsönszerződések esetében a törlesztési moratórium 1 ideje alatt felhalmozódott kamatot (és díjat, amennyiben a szerződés alapján az ügyfelet díjfizetési kötelezettség is terheli) a hátralévő futamidőben esedékes törlesztőrészletekkel együtt a törlesztési moratórium 1 lejártát követően a futamidő alatt, évente egyenlő részletekben kell megfizetni. A törlesztési moratórium 1 és az arra vonatkozó részletszabályok folytán a kölcsön eredeti futamideje meghosszabbításra fog kerülni, azaz később kerül visszafizetésre a kölcsön! A törlesztési moratórium 1 lejártát követően a futamidő úgy hosszabbodik meg, hogy az esedékessé váló törlesztőrészlet és a törlesztési moratórium 1 alatt keletkező, részletekben megfizetendő kamat (és díj) összege együttesen ne haladja meg az eredeti szerződés szerinti törlesztőrészletek összegét.
    • Fontos kiemelni, hogy a törlesztési moratórium 1 automatikus, azonban nem kötelező érvényű. A törlesztési moratórium 1 nem érinti az adós azon jogát, hogy az eredeti szerződési feltételek szerint teljesítsen. A moratórium csak fizetési halasztást eredményez, így a moratórium időszaka alatt a fennálló kölcsöntartozása tovább kamatozik.

Nyilatkozattétel

  • A törlesztési moratórium 1-re vonatkozóan már nem lehet nyilatkozatot tenni.Meddig nyilatkozhatok fizetési szándékomról a törlesztési moratórium 1 kapcsán?
    • 2020.12.31-ig.
  • Honnan tudom, hogy a bank befogadta a törlesztési moratórium 1-re vonatkozó nyilatkozatomat?
    • A nyilatkozat feldolgozását követően Bankunk visszajelez Önnek a befogadásáról.
  • Ha korábban nyilatkoztam, hogy nem élek a törlesztési moratórium 1 lehetőségével, van rá mód, hogy mégis éljek vele?
    • Amennyiben Ön nyilatkozott, majd később mégis élni kíván a törlesztési moratórium 1 lehetőségével, úgy Önnek ehhez a törlesztési moratórium 1 időtartama alatt bármikor joga van. Kisvállalkozói kölcsönnel rendelkező ügyfeleink esetében a kölcsönök törlesztésének módja miatt (beszedés) ez esetben külön nyilatkozatra van szükség ahhoz, hogy a korábban tett nyilatkozata alapján elindított beszedést a Bank leállítsa.

Törlesztési moratórium 1 működése az egyes termékek esetében részletesen

Késedelmek kezelése a törlesztési moratórium 1 alatt

  • Milyen típusú elmaradt tartozásokat jelent a Bank a Központi Hitelinformációs Rendszerbe (KHR)?

    A Központi Hitelinformációs Rendszer (KHR) felé történő adattovábbítás jogszabályi feltételei,

    • fogyasztók esetében a bank köteles a Központi Hitelinformációs Rendszerről szóló 2011. évi CXXII. törvény (KHR tv.) 11. § (1) bekezdése értelmében az adatszolgáltatással érintett szerződésre vállaltfizetési kötelezettség vonatkozásában folyamatosan fennálló, a - késedelembeesés időpontjában érvényes – minimálbért 90 napon keresztül meghaladó tartozást mulasztásként feladni a KHR felé a 90. nap bekövetkezését követő 5 napon belül
    • a KHR tv. 15. § (3) bekezdése értelmében a KHR-betörténő adattovábbítást megelőzően 30 nappal az intézmény köteles az ügyfelet tájékoztatni az adatátadás tervezett időpontjáról.
  • Milyen következményekkel jár az adatok átadása a KHR-részére?

    A késedelmes tartozás adatátadásának általánosságban vett következményei az ügyfelek vonatkozásában, a KHR nyilvántartásából a teljes tartozásmegfizetésével van lehetőség lekerülni,

    • a teljes tartozás megfizetését követően a törvény által meghatározott ideig – jelenleg 1 év – még fennmarad a lezárt mulasztás,
    • a KHR-be történő adattovábbítás egy esetlegestovábbi hiteligénylés elbírálás kimenetelét negatívan befolyásolhatja, mely azügyfelek vonatkozásában egy általánosságban vett következménye a késedelmestartozás adatátadásának.
  • Hogyan kezeli a Bank a késedelmeket a törlesztési moratórium 1 ideje alatt?

    A törlesztési moratórium 1 kapcsán a késedelmes tartozást a Bank az alábbiak szerint kezeli, és a KHR felé történő adatátadás, a jogszabályi előírások figyelembevételével – a törlesztési moratóriumra tekintettel – az alábbiak szerint módosul. A törlesztési moratórium 1 hatálya alá tartozó ügyfelek esetében nem keletkeznek új késedelmek nem fizetés esetén a törlesztési moratórium 1 ideje alatt (a késedelmes tartozásösszege nem változik)

    • a törlesztési moratórium 1 hatálya alól való kikerülést követően a késedelmes tartozás összegének számítása folytatódik, amennyiben a fentiek szerint számolt késedelmes összeg nem került rendezésre
    • a minimálbért meghaladó késedelmes tartozások napjainak számítását megállítottuk a 2021. januári esedékességig (a jelzett időpontig a késedelmes napok száma nem változik)
    • a késedelmes tartozások a késedelmes összeg törlesztési moratórium 1 ideje alatt történő visszafizetése esetén megszűnnek
    • fentebb rögzítettek új mulasztás (törvényi előírásoknak megfelelő késedelem) nem kerül átadásra a KHR-nek
    • a KHR nyilvántartásban szereplő (már meglévő) mulasztások a teljes fennállókésedelmes tartozás törlesztési moratórium 1 alatt történő rendezését követően megszűnnek

Adatai a szerződésére vonatkozó, az Ön által korábban már elfogadott Adatkezelési tájékoztató szerint kerülnek kezelésre.
Bankunk mindent elkövet annak érdekében, hogy a jogalkotó szándékaival is összhangban segítse ügyfeleit.

Felhívjuk szíves figyelmét, hogy jelen tájékoztatónkat a rendelkezésre álló jogszabályi rendelkezések értelmezése alapján készítettük! Folyamatosak a szakmai egyeztetések a jogalkotóval a vonatkozó szabályozás kapcsán, így az eljárásrend és folyamat, ezen egyeztetések mentén, változhat.

Moratórium után

Elérhető fizetést könnyítő lehetőségek lakossági ügyfeleink részére

A moratóriumot követően is előfordulhat, hogy Önnek fizetési nehézségekkel kell szembenéznie. Ilyen esetben kérjük, vegye fel bankunkkal a kapcsolatot személyesen, e-mailben, vagy telefonon a +36-1-450-8200 számon, hogy megvizsgálva a lehetőségeket egy személyre szabott megoldással segíteni tudjunk Önnek.

Jelzáloghitelhez kapcsolódó fizetés könnyítési lehetőségek*:

  • Fizetési halasztás: Rövid ideig tartó fizetési nehézség esetén három hónapos halasztást biztosítunk ügyfeleink részére, amely nem jár többletköltséggel.
  • Tőkemoratórium: Meghatározott ideig lehetőség van a törlesztőrészletek tőkerészének későbbi időpontban történő megfizetésére. A tőkemoratórium pontos időtartama minden esetben egyedi bírálat eredménye.
  • Futamidő-hosszabbítás: A futamidő kiterjesztésével biztosítható az eredeti törlesztőrészlethez képest alacsonyabb törlesztőrészlet, amellyel csökkenthetők a havi terhek. A tőkemoratórium és a futamidő hosszabbítás kombinálható.

Folyószámlahitelhez kapcsolódó fizetés könnyítési lehetőségek*:

  • Jóváírás feltételének csökkentése: Könnyített havi forgalom jóváírás feltételeket biztosítunk azon ügyfeleink számára, akiknek rövid ideig tartó forgalomcsökkenés következett be fizetési számlájukon.
  • Átütemezés: Folyószámlahitelkeret tartozását (a hitelkeret kihasznált részét) egy meghatározott futamidejű, fix kamatozású hitelszerződésbe foglaljuk, amely könnyebben tervezhető havi kiadást jelent.
  • Hitelkeret csökkentés: Folyószámlahitelkeretét a kihasználatlan rész erejéig lecsökkentheti, így a kisebb kintlévőség alacsonyabb költségekkel járhat.

Hitelkártyához kapcsolódó fizetés könnyítési lehetőségek*:

  • Fizetési halasztás: Rövid ideig tartó fizetési nehézség esetén - melyet munkanélküliségről szóló dokumentummal szükséges igazolni - három hónapos halasztást biztosítunk ügyfeleink részére.
  • Futamidő-hosszabbítás és/vagy zártvégűsítés: A moratórium alatt felhalmozott kamatok és díjak megfizetésére hosszabb futamidőt biztosítunk továbbra is 0%-os kamatozás mellett, illetve az ezen felül kihasznált keretösszeg (könyvelt egyenleg + a részletformálók) zártvégűsített, egyenlő részletekben történő megfizetését biztosítjuk a hitelkártya vásárlási kamatánál kedvezőbb kamat ellenében.

Személyi kölcsönhöz és áruhitelhez kapcsolódó fizetés könnyítési lehetőségek*:

  • Fizetési halasztás: Rövid ideig tartó fizetési nehézség esetén három hónapos halasztást biztosítunk ügyfeleink részére, amely nem jár többletköltséggel.
  • Futamidő-hosszabbítás: a törlesztőrészletek pár hónapig tartó VAGY a futamidő végéig tartó csökkentésével, és ennek hatására a futamidő növelésével biztosítunk könnyebben törleszthető havi részleteket.

Több fedezetlen hiteltermékkel rendelkező ügyfelek esetén*

  • Amennyiben több fedezetlen hiteltermékét érintően akad nehézsége és a termékenként kínált fizetéskönnyítési megoldások nem jelentenek megfelelő mértékű segítséget, úgy egy hitelkiváltó személyi kölcsön formájában lehetőséget biztosítunk a fedezetlen hitelek megszüntetése mellett további fizetéskönnyítésre.

Fizetést könnyítő lehetőségek kisvállalkozások részére

A moratóriumot követően is előfordulhat, hogy Önnek fizetési nehézséggel kell szembenéznie, problémát okoz a tartozásának törlesztése, visszafizetése. Ilyen esetben kérjük, érdeklődjön kisvállalkozói tanácsadójánál az átütemezés lehetőségével kapcsolatbanvagy a +36-1-450-8200-as telefonszámon jelezze fizetési nehézségét, hogy megvizsgálva a lehetőségeket segíteni tudjunk Önnek.

Fizetést könnyítő lehetőségek vállalatok részére

A moratóriumot követően is előfordulhat, hogy Önnek fizetési nehézséggel kell szembenéznie, problémát okoz a tartozásának törlesztése, visszafizetése. Ilyen esetben kérjük, érdeklődjön személyes kapcsolattartójánál az átütemezés lehetőségével kapcsolatban, hogy megvizsgálva a lehetőségeket segíteni tudjunk Önnek.

*A felsorolt fizetéskönnyítést szolgáló lehetőségek tájékoztató jellegűek, igénybevételük lehetőségét munkatársaink egyedileg vizsgálják a hiteltermék típusát és Ügyfeleink helyzetét is figyelembe véve.