Ugrás a tartalomhoz

Tisztelt Ügyfeleink! Technikai problémák miatt egyes ügyfeleink átmenetileg nem helyes számlaegyenleget látnak elektronikus csatornáinkon. Előfordulhat, hogy a téves egyenleg miatt kártyás vásárlásaik elutasításra kerülnek.  A hiba elhárításán dolgozunk, megértésüket és türelmüket köszönjük! Üdvözlettel:Budapest Bank

Tisztelt Ügyfelünk! Természetesen bankunk is tudomást szerzett arról, hogy a Kormány meg kívánja hosszabbítani a moratóriumot. Mindamellett a jelenleg hatályos jogszabály alapján a Magyarország Kormánya által a 2020. évi LVIII. törvényben biztosított fizetési moratórium 2020. március 19-től 2020. december 31-ig tart. 2021-ben az érvényben lévő jogszabálynak megfelelően válnak esedékessé a törlesztések. Bármilyen a jelenlegi szabályozást érintő  jogszabály módosítást a Budapest Bank jogkövető, prudensen működő pénzintézetként alkalmazni fog.

Tisztelt Ügyfelünk! Tájékoztatjuk, hogy tervezett karbantartás miatt 2021.03.28-án 00:00 és 02:00 óra közt az Azonnali Fizetési Rendszerben indított utalások fogadására, valamint ezek indítására nincs lehetőség. Kérjük, utalását időzítse ezen időszakon kívülre, vagy átutalását értéknap megjelölésével indítsa el. Amennyiben egy partnerétől vár utalást, kérjük, jelezze neki, hogy átutalását a karbantartáson kívüli időpontban vagy értéknap megjelölésével indítsa, illetve sikertelenség esetén így ismételje meg.

Tisztelt Ügyfeleink! Weboldalunkon a mai napon (2021.01.21.) 19:00 és 23:59 között karbantartási munkákat végzünk, amely bizonyos funkciók elérésében fennakadást okozhat. Az okozott kellemetlenségért elnézésüket kérjük!

Tisztelt Ügyfelünk! Tájékoztatjuk, hogy tervezett karbantartás miatt 2021.04.11-én 00:30 és 01:00 óra közt az Azonnali Fizetési Rendszerben indított utalások fogadására, valamint ezek indítására nincs lehetőség. Kérjük, utalását időzítse ezen időszakon kívülre, vagy átutalását értéknap megjelölésével indítsa el. Amennyiben egy partnerétől vár utalást, kérjük, jelezze neki, hogy átutalását a karbantartáson kívüli időpontban vagy értéknap megjelölésével indítsa újra, illetve sikertelenség esetén így ismételje meg.

Tisztelt Ügyfelünk! Változik az internetes bankkártyás vásárlások jóváhagyása, további információt a teendőiről itt olvashat. Tájékoztatjuk, hogy egyes ügyfeleink bankunk nevében küldött adathalász levelet kaphattak, erről bővebben itt tájékozódhat.

Karbantartás miatt 2021.01.17-én 0:00 és 1:00 között az Azonnali Fizetési Rendszerben indított és fogadott utalások elutasításra kerülnek a Budapest Bank rendszereiben. 2021.01.17-én 1:00 és 2:30 között kiesés várható az Azonnali Fizetési Rendszert érintő szolgáltatásunkban, ebben az időszakban az indított és fogadott utalások elutasításra kerülhetnek. Tervezett utalásait kérjük, ütemezze a karbantartási időszakon kívülre, vagy időzítse a következő munkanapra.

Tisztelt Ügyfelünk! A fizetési moratóriummal kapcsolatosan nyilvánosságra került új információkért kattintson ide

Tisztelt Ügyfelünk! A 2021. március 12-én 13:44 és 16:44 között hitelkártya számlára indított átutalási megbízások jóváírásában hiba tapasztalható, ennek hatására az utalt összeg nem jelenik meg a hitelkártya számlán. A hiba javításán dolgozunk, addig türelmét és megértését kérjük.

Tisztelt Ügyfelünk! 2021.02.10-től változik az internetes bankkártyás vásárlások jóváhagyása. További információt a teendőiről itt olvashat

Technikai probléma miatt előfordulhat, hogy egyes ügyfeleinknél téves egyenleg miatt az azonnali fizetésként indított átutalási megbízásaik elutasításra kerülnek. Az érintett ügyfelek a tranzakciós SMS-ekben téves egyenleget látnak. A hiba elhárítása 2021.01.28. nap végén várható. Türelmüket köszönjük!

Tisztelt Ügyfelünk! Változott az internetes bankkártyás vásárlások jóváhagyása, további információt a teendőiről itt olvashat. Tájékoztatjuk, hogy csalók más bankok nevében adathalász hívásokat kezdeményeznek, erről bővebben itt tájékozódhat.

Tisztelt Ügyfelünk! Az adathalász kísérletekről bővebben itt tájékozódhat.

Tájékoztatjuk Önöket, hogy 2020. december 3. 22:00 órától december 4. 03:00-ig elektronikus csatornáink nem lesznek elérhetők. További részletek itt.

Tisztelt Ügyfeleink!
Tervezett rendszerkarbantartási munkálatok miatt 2020. szeptember 15. 22:45 és 23:45 között szünetel az internetes vásárláshoz kapcsolódó jóváhagyó SMS kódok kiküldése. Kérjük, internetes vásárlásait időzítse a karbantartási időszakon kívülre.
Megértését és türelmét köszönjük! Budapest Bank Zrt.

Tisztelt Ügyfeleink! Tervezett rendszerfrissítési munkálatok miatt január 26. (kedd) 22:00 óra és január 27. (szerda) 01:00 óra között a Budapest Internetbank, a Budapest Bank Mobil App és a Budapest Bank BusinessID nem lesz elérhető, valamint a tranzakciós SMS-ek és az internetes vásárlások jóváhagyásához szükséges megerősítő (SMS) kód (3DS) kiküldése szünetel. A tranzakciós SMS-ek utólag kiküldésre kerülnek.

Tisztelt Látogatónk! A fizetési moratóriummal kapcsolatos új információkat részletesebben itt olvashatja.

Tisztelt Ügyfelünk! Karbantartás miatt 2021. március 9-én délelőtt, valamint március 10-én egész nap az internetes vásárlások jóváhagyásához szükséges 3DS megerősítő (SMS) kód kiküldésében, valamint az ehhez kapcsolódó mobiltelefonos azonosításban kiesések lehetnek. Megértését és türelmét köszönjük!

Tisztelt Ügyfelünk! Változott az internetes bankkártyás vásárlások jóváhagyása, további információt a teendőiről itt olvashat.

Tisztelt Ügyfelünk! Tervezett rendszerfrissítési munkálatok miatt április 27. (kedd) 22:00 óra és április 28. (szerda) 01:00 óra között a Budapest Internetbank, a Budapest Bank Mobil App és a Budapest Bank BusinessID nem lesz elérhető, valamint a tranzakciós SMS-ek és az internetes vásárlások jóváhagyásához szükséges 3DS megerősítő (SMS) kód kiküldése szünetel. A tranzakciós SMS-ek utólag kiküldésre kerülnek.

Tisztelt Látogatónk! A fizetési moratóriummal kapcsolatos új információkat részletesebben itt olvashatja.

Tisztelt Ügyfelünk! Tájékoztatjuk, hogy tervezett karbantartás miatt 2021.02.21-én 00:00 és 01:30 óra közt az Azonnali Fizetési Rendszerben indított utalások fogadására, valamint ezek indítására nincs lehetőség. Kérjük, utalását időzítse ezen időszakon kívülre, vagy átutalását értéknap megjelölésével indítsa el. Amennyiben egy partnerétől vár utalást, kérjük, jelezze neki, hogy átutalását a karbantartáson kívüli időpontban vagy értéknap megjelölésével indítsa újra.

Tisztelt Ügyfelünk! A Budapest Internetbankban indított értéknapos utalások technikai probléma miatt duplán teljesülnek. A számlatörténetben tudja ellenőrizni, hogy az Ön tranzakciója is érintett-e. Amennyiben az Ön tranzakciója is duplán teljesült, az duplán terhelt összeget a bank automatikusan jóváírja számláján, Önnek nincs teendője. Amennyiben a fogadó fél a duplikált összeget – a bank által történő jóváíráson felül – ugyancsak visszautalja, a bank jogosult a duplikált visszatérítés összegével beszámítás jogcímén az Ön számláját megterhelni. A hiba elhárításán dolgozunk, addig türelmét és megértését kérjük.

Bankunkon kívül  álló  probléma miatt egyes internetes vásárlási tranzakciók elutasításra kerülhetnek. A hiba elhárításán dolgozunk, addig türelmüket  és megértésüket köszönjük!

Tisztelt Ügyfelünk! Technikai probléma miatt a Budapest Üzleti Terminálban egyes azonnali fizetési tranzakciók elutasításra kerülnek. A hiba elhárítása folyamatban van, utalását kérjük, próbálja megismételni később.

Tisztelt Ügyfelünk! Tervezett rendszerfrissítési munkálatok miatt április 27. (kedd) 22:00 óra és április 28. (szerda) 01:00 óra között a Budapest Internetbank, a Budapest Bank Mobil App és a Budapest Bank BusinessID nem lesz elérhető, valamint a tranzakciós SMS-ek és az internetes vásárlások jóváhagyásához szükséges 3DS megerősítő (SMS) kód kiküldése szünetel. A tranzakciós SMS-ek utólag kiküldésre kerülnek.

Tisztelt Ügyfelünk! A 2021. március 12-én 13:44 és 16:44 között hitelkártya számlára indított átutalási megbízások jóváírásában hiba tapasztalható, ennek hatására az utalt összeg nem jelenik meg a hitelkártya számlán. A hiba javításán dolgozunk, addig türelmét és megértését kérjük.

Tisztelt Ügyfeleink!
Weboldalaink folyamatos fejlesztés alatt állnak. Újabb fejlesztéseink eredményeképpen megújult weboldalunk további funkciókkal segíti fogyatékkal élő ügyfeleink honlapon történő tájékozódását. Jelenlegi új honlapunk már alkalmas a billentyűzettel történő bejárásra, felolvasó szoftverre optimalizált. Hamarosan az akadálymentes szolgáltatási térképünket is elérhetővé tesszük fogyatékkal élő Ügyfeleink részére, melyben magaskontrasztos nézetben jelenítjük majd meg igényeknek megfelelően fiókjainkat. Honlapunkon további akadálymentesítési fejlesztések is folyamatban vannak, melyek későbbi időszakban fognak elérhetővé válni Ügyfeleink számára. Ezek megvalósulásáról további tájékoztató üzenetet fogunk megjeleníteni Ügyfeleink részére.

Megértését és együttműködését köszönjük! Üdvözlettel: Budapest Bank

Tisztelt Ügyfelünk! Tájékoztatjuk, hogy a PSD2 erős ügyfél-hitelesítésre még fel nem készült szolgáltatók weboldalán megszakad a fizetés folyamata. További részletek ezen az oldalon.

Tisztelt Ügyfelünk! Bankunk is tudomást szerzett arról, hogy Magyarország Kormánya meg kívánja hosszabbítani a jelenleg hatályban lévő fizetési moratóriumot, amely a jelenleg hatályos jogszabályi rendelkezések alapján 2021. június 30-ig tart. 2021. július elsejétől az érvényben lévő jogszabályoknak megfelelően válnak esedékessé a törlesztések. Bármilyen a jelenlegi szabályozást érintő és a későbbiekben bekövetkező jogszabályváltozást a Budapest Bank jogkövető, prudensen működő pénzintézetként alkalmazni fog. A jogszabály megjelenéséig bankunk munkatársai nem tudnak bővebb információt adni, kérjük szíves türelmüket!

Tisztelt Ügyfelünk! Karbantartás miatt 2021. április 12. 22:50 óra és április 13. 00:05 óra, valamint április 13. 1:10 óra és 1:30 óra között a Budapest Internetbank, a Budapest Bank Mobil App nem lesz elérhető, továbbá az internetes vásárlások jóváhagyásához szükséges 3DS megerősítő (SMS) kód és internetbank belépő kódot tartalmazó SMS kiküldésében ezen időszakok alatt kiesés várható.

Tisztelt Ügyfelünk! Változott az internetes bankkártyás vásárlások jóváhagyása, további információt a teendőiről itt olvashat. Tájékoztatjuk, hogy csalók más bankok nevében adathalász hívásokat kezdeményeznek, erről bővebben itt tájékozódhat.

Tisztelt Ügyfeleink! A 2021.február.12 10:59 és február 13. 16.00 között hitelkártya számlára indított átutalási megbízások jóváírásában hiba tapasztalható, ennek hatására az utalt összeg nem jelenik meg a hitelkártya számlán. A hiba javításán dolgozunk, és várhatóan a mai nap végéig elhárítjuk, addig türelmüket és megértésüket kérjük.

Tisztelt Látogatónk! A fizetési moratóriummal kapcsolatos új információkat részletesebben itt olvashatja.

Tisztelt Ügyfelünk! A bankfiókjaink aktuális nyitvatartási idejéről a fiókkeresőben tájékozódhat, kérjük, a bankfiók látogatása előtt ellenőrizze a nyitvatartást.

Tisztelt Ügyfelünk! Tájékoztatjuk, hogy a PSD2 erős ügyfél-hitelesítésre még fel nem készült szolgáltatók weboldalán megszakad a fizetés folyamata. További részletek ezen az oldalon.

Tisztelt Ügyfelünk! Magyarország Kormánya a 271/2021. (V. 21.) Korm. rendelet értelmében a veszélyhelyzettel összefüggő rendkívüli intézkedések hatályának újbóli meghosszabbításáról döntött. A hosszabbítás kiterjed a hiteltörlesztési moratóriumra is. A rendelet értelmében a moratórium 2021. június 30-án nem ér véget, így a moratóriumot követő elszámolást bankunk egy későbbi időpontban, a jogalkotó jövőbeni elvárásaival összhangban teszi meg. Az elszámolás új időpontjáról a részletszabályok megjelenését követően tudunk bővebb információt adni, kérjük szíves türelmüket!

Tisztelt Ügyfeleink! Weboldalunkon a mai napon (2020.10.20.) 19:00 és 23:59 között karbantartási munkákat végzünk, amely bizonyos funkciók elérésében fennakadást okozhat. Az okozott kellemetlenségért elnézésüket kérjük!

Tisztelt Ügyfelünk! 2021.02.10-től változik az internetes bankkártyás vásárlások jóváhagyása. További információt a teendőiről itt olvashat

Tisztelt Látogatónk! A fizetési moratóriummal kapcsolatos új információkat részletesebben itt olvashatja.

Tisztelt Ügyfeleink! Értesítjük Önöket, hogy tervezett karbantartás miatt a Budapest Internetbank és a Budapest Bank Mobil App, a tranzakciós SMS-ek, valamint az internetes vásárlások jóváhagyásához szükséges megerősítő (SMS) kód (3DS) kiküldése szünetel 2020.11.13. (péntek) 22:00 óra és 2020.11.14. (szombat) 04:00 óra között. Amennyiben bármilyen kérdésük van, kérjük, hívják telefonos ügyfélszolgálatunkat a 1440 telefonszámon! Megértésüket és türelmüket köszönjük! Üdvözlettel: Budapest Bank

Tisztelt Ügyfelünk! Tájékoztatjuk, hogy egyes ügyfeleink bankunk nevében küldött adathalász levelet kaphattak, egyes ügyfeleinket pedig telefonon keresztül keresték adathalász céllal. Erről bővebben itt tájékozódhat.

Tisztelt Ügyfelünk! Tájékoztatjuk, hogy a PSD2 erős ügyfél-hitelesítésre még fel nem készült szolgáltatók weboldalán megszakad a fizetés folyamata. További részletek ezen az oldalon.

Tisztelt Ügyfelünk! Tájékoztatjuk, hogy a PSD2 erős ügyfél-hitelesítésre még fel nem készült szolgáltatók weboldalán megszakad a fizetés folyamata. További részletek ezen az oldalon.

Tájékoztatjuk Tisztelt Ügyfeleinket, hogy augusztus 29-én (szombaton) a fiókok egységesen15:00 óráig tartanak nyitva.

Tisztelt Ügyfeleink!

Tájékoztatjuk Önöket, hogy technikai okokból az online bankkártyás fizetések sikertelenek lehetnek. Amennyiben nem tudnak online fizetni, kérjük, hogy kis idő elteltével ismételjék meg a műveletet. A hiba elhárításán dolgozunk, addig türelmüket és megértésüket kérjük!

Üdvözlettel: Budapest Bank

Tisztelt Ügyfelünk! 2021.02.10-től változik az internetes bankkártyás vásárlások jóváhagyása. További információt a teendőiről itt olvashat

Tisztelt Ügyfelünk! Természetesen bankunk is tudomást szerzett arról, hogy Magyarország Kormánya meg kívánja hosszabbítani a jelenleg hatályban lévő fizetési moratóriumot, amely a jelenleg hatályos jogszabályi rendelkezések alapján 2021. június 30-ig tart. 2021. július elsejétől az érvényben lévő jogszabályoknak megfelelően válnak esedékessé a törlesztések. Bármilyen a jelenlegi szabályozást érintő és a későbbiekben bekövetkező jogszabályváltozást a Budapest Bank jogkövető, prudensen működő pénzintézetként alkalmazni fog. A jogszabály megjelenéséig bankunk munkatársai nem tudnak bővebb információt adni, kérjük szíves türelmüket!

Hálózati leterheltség miatt egyes rendszereink elérésében lassulás jelentkezik, esetenként nem elérhetők. A szolgáltatóval együttműködve folyamatban van a hiba elhárítása.

Tisztelt Ügyfelünk! 2020. október 20-án az Országgyűlés a hiteltörlesztési moratórium meghosszabbításáról döntött, így a meghatározott társadalmi csoportoknak és a pénzügyi nehézséggel küzdő vállalkozásoknak 2021. január 1-től 2021. június 30-ig továbbra sem szükséges hiteleiket törleszteniük. A részletszabályokat egyelőre nem ismerjük, azok megjelenéséig ügyfeleink szíves türelmét kérjük! Az új moratóriummal kapcsolatos információkkal honlapunk folyamatosan frissülni fog!

Tisztelt Ügyfelünk! Szolgáltatónál fennálló technikai probléma miatt az internetes bankkártyás vásárlás jóváhagyására szolgáló azonosító oldal betöltése nem történik meg. A hiba hatásaként az internetes bankkártyás vásárlások jóváhagyására átmenetileg nincs lehetőség. A hiba mihamarabbi elhárításán a szolgáltató már dolgozik, addig türelmüket és megértésüket kérjük.

A mai napon 17.00 óra és 0.00 óra között tervezett karbantartást végzünk weboldalunkon, emiatt előfordulhat, hogy ideiglenesen bizonyos funkciók például: űrlapok, nem lesznek elérhetőek. Megértésüket köszönjük!

Tisztelt Ügyfelünk! Tájékoztatjuk, hogy 2021. április 25-én 02:05 és 03:30 között a Budapest Internetbank és a Budapest Bank Mobil App tervezett karbantartás miatt nem lesz elérhető. 2021. április 25-én 02:20 és 02:50 közt az internetes vásárlások jóváhagyásához szükséges 3DS megerősítő (SMS) kód kiküldése szünetel.

Tisztelt Ügyfelünk! Tervezett karbantartás miatt 2021.02.18. 23:00 óra és 2021.02.19. 02:00 óra közt a Budapest Internetbank, a Budapest Bank Mobil App, a Budapest Internetbank belépéshez szükséges megerősítő SMS kód és az internetes vásárlások jóváhagyásához szükséges 3DS megerősítő (SMS) kód kiküldésében időszakos kiesések várhatók. Megértésüket és türelmüket kérjük.

Tisztelt Ügyfeleink! Weboldalunkon a mai napon (2021.04.06.) 19:00 és 23:59 között karbantartási munkákat végzünk, amely bizonyos funkciók elérésében fennakadást okozhat. Az okozott kellemetlenségért elnézésüket kérjük!

Tisztelt Ügyfelünk! Tájékoztatjuk, hogy a PSD2 erős ügyfél-hitelesítésre vonatkozó elvárásánakhatályba lépését követően némely kereskedői weboldalak nem készültek fel az előírásoknak megfelelő  átállásra, ennélfogva nem felelnek meg a rendelet követelményeinek. Ezeken az internetes oldalakon gyakran tapasztalható, hogy a vásárlás végső fázisában a tranzakció megszakad és/vagy elutasításra kerül. További részletekért kérjük, látogasson el a https://www.budapestbank.hu/hirek/PSD2-sikertelen-tranzakciok oldalra!

Fióki időpont kérés Telebank 1440
+36 1 477-7777
Írjon nekünk! Fiókok és ATM-ek Árfolyamok

Törlesztési moratórium 1. és 2.

A 2020. évi LVIII. törvény alapján az adósok fizetési kötelezettségeik teljesítésére fizetési haladékot kaptak 2020.12.31-ig. Ezt nevezzük törlesztési moratórium 1-nek.

A 2020. évi CVII. törvény alapján 2021.01.01-jén új törlesztési moratórium igénybevételére nyílik lehetőség, amely alapján az adósok fizetési kötelezettségeik teljesítésére 2021. június 30-ig kapnak fizetési haladékot. Ez a törlesztési moratórium 2.

Az alábbiakban adunk tájékoztatást a két törlesztési moratórium részleteiről, feltételeiről és összefüggéseiről.

Törlesztési moratórium 2. (2021.01.01.-2021.06.30.)

Általános információk

  • Mit jelent a törlesztési moratórium 2021.01.01-jétől? Új moratórium kezdődik?
    • A veszélyhelyzet megszűnésével összefüggő átmeneti szabályokról és a járványügyi készültségről szóló 2020. évi LVIII. törvényben meghatározott Törlesztési moratórium (továbbiakban: törlesztési moratórium 1) 2020.12.31-én befejeződik. Az egyes kiemelt társadalmi csoportok, valamint pénzügyi nehézséggel küzdő vállalkozások helyzetének stabilizálását szolgáló átmeneti intézkedésekről szóló 2020. évi CVII. törvény (továbbiakban: Törvény) illetve az azt kiegészítő 637/2020. (XII. 22.) Kormányrendelet 2021.01.01-jén lép hatályba.
      A Törvény értelmében 2021.01.01-jén egy új törlesztési moratórium (továbbiakban: törlesztési moratórium 2) kezdődik, amely 2021.06.30-ig vehető igénybe, és amely során az adósok hitel- és kölcsönszerződéséből, illetve pénzügyi lízingszerződéséből (a továbbiakban: szerződés) eredő tőke-, kamat-, illetve díjfizetési kötelezettségeik teljesítésére fizetési haladékot kaptak.
    • A Törvény értelmében a 2020.03.18-án huszonnégy órakor fennálló és folyósított lakossági és vállalkozói kölcsönökre vonatkozik a  törlesztési moratórium 2.
    • Aki 2020.12.31-én élt a törlesztési moratórium 1 lehetőségével, annak külön teendő nélkül a bank biztosítja, hogy részt vegyen a törlesztési moratórium 2-ben is, így külön teendő nélkül folytatódik a törlesztések halasztása.
      Ugyanakkor, aki a 2020. december hónapra esedékes tőke-, kamat- és díjfizetési kötelezettsége teljesítése tekintetében nem élt törlesztési moratórium 1-el, úgy a törlesztési moratórium 2. igénybevételére vonatkozó szándékát be kell jelentenie a Banknak.
      Ön bármikor dönthet úgy, hogy igénybe veszi a törlesztési moratórium 2-t, illetve bármikor dönthet úgy, hogy nem kíván élni a törlesztési moratórium 2-vel.
  • Milyen hitelekre vonatkozik a törlesztési moratórium 2?
    • E törvény rendelkezéseit a 2020. március 18. napján fennálló szerződések alapján már folyósított kölcsönökre kell alkalmazni.
  • Mire vonatkozik (mit jelent) a törlesztési moratórium 2?
    • A törlesztési moratórium 2 ideje alatt (2021.01.01.-2021.06.30. között) sem a lakossági sem a vállalati adósnak nincs tőke-, kamat-, illetve díjfizetési kötelezettsége a moratóriummal érintett szerződések kapcsán!
  • Hogyan változik a hiteltörlesztésem és a tartozásom a törlesztési moratórium 2-ben?
    • Rendszeres esedékességű törlesztéssel rendelkező kölcsönszerződések (jelzáloghitel, személyi kölcsön, áruhite, babaváró, rendszeres törlesztésű eseti hitelek) esetében a törlesztési moratórium 2 ideje alatt nem vagy részben fizető ügyfelek esetében a felhalmozódott kamatot (és díjat, amennyiben a szerződés alapján az ügyfelet díjfizetési kötelezettség is terheli) a hátralévő futamidőben esedékes törlesztőrészletekkel együtt, a törlesztési moratórium 2 lejártát követően a – törlesztési moratórium 2 szabályai szerint meghosszabbított – futamidő alatt, évente egyenlő részletekben kell megfizetni. A törlesztési moratórium 2 és az arra vonatkozó részletszabályok folytán a kölcsön futamideje meghosszabbításra fog kerülni, azaz később kerül visszafizetésre a kölcsön! A törlesztési moratórium 2 lejártát követően a futamidő úgy hosszabbodik meg, hogy az esedékessé váló törlesztőrészlet és a törlesztési moratórium 2 alatt keletkező, részletekben megfizetendő kamat (és díj) összege együttesen ne haladja meg az eredeti szerződés szerinti törlesztőrészletek összegét.
    • Fontos kiemelni, hogy a törlesztési moratórium 2nem kötelező érvényű. A törlesztési moratórium 2 nem érinti az adós azon jogát, hogy az eredeti szerződési feltételek szerint teljesítsen. A moratórium csak fizetési halasztást eredményez, így a moratórium időszaka alatt a fennálló kölcsöntartozása tovább kamatozik.

Nyilatkozattétel és kérelembenyújtása

  • Mit kell tennem, ha korábban nem éltem, a törlesztési moratórium lehetőségével, vagy kiléptem belőle, de élni szeretnék a törlesztési moratórium lehetőségével? Hogyan tehetek nyilatkozatot?
Jelzáloghitel
Folyószámlahitel
Személyi kölcsön
Áruhiteli
Nyilatkoznia kell
  • Telebankon keresztül a 1440-es számon, vagy
  • visszahívást kérhet a linken található űrlap segítségével
  • bankfiókban.
Hitelkártya Nem kell nyilatkoznia, amennyiben nem fizeti meg a havi minimum összeget, úgy automatikusan a törlesztési moratórium 2 szabályai kerülnek alkalmazásra.
Ügyféltájékoztató levél
Kisvállalkozói ügyfelek kölcsönei és hitelei Nyilatkoznia kell
  • Telebankon keresztül a 1440-es számon, vagy
  • bankfiókban.
Ha Ön 2020. decemberében nem élt a törlesztési moratórium 1 általi lehetőséggel, de a moratórium 2 ideje alatt nem kívánja törleszteni a hitelét, akkor a törlesztési moratórium 2. igénybevételére vonatkozó nyilatkozatot csak személyesen a bankfiókban tudja megtenni.
Vállalati ügyfelek kölcsönei és hitelei Kérjük keresse kapcsolattartóját a korábban tett kilépés visszavonás érdekben. Amennyiben nem tudja, kihez kell fordulnia, kérjük, hívja az ügyfélszolgálatunkat a 1440-es számon!
A Budapest Lízing ügyfelei esetében Kérjük, keresse kapcsolattartóját vagy hívja ügyfélszolgálatunkat a +36-80-540-464 számon!
Autófinanszírozás ügyfelek esetében Azon ügyfeleknek, akik a moratórium 1-ből kiléptek, de a 2021. január 1-től érvényes moratóriumban részt kívánnak venni, a kommunikált csatornák valamelyikén erről nyilatkozniuk szükséges. Részletes információ az alábbi oldalon érhető el: https://www.budapestbank.hu/maganszemelyek/autofinanszirozas/moratorium
Jelzáloghitel
Folyószámlahitel
Személyi kölcsön
Áruhiteli
Hitelkártya
Nyilatkoznia kell
  • Telebankon keresztül a 1440-es számon, vagy
  • visszahívást kérhet a linken található űrlap segítségével
  • bankfiókban.
Nem kell nyilatkoznia, amennyiben nem fizeti meg a havi minimum összeget, úgy automatikusan a törlesztési moratórium 2 szabályai kerülnek alkalmazásra.
Ügyféltájékoztató levél
Jelzáloghitel
Folyószámlahitel
Személyi kölcsön
Áruhiteli
Kisvállalkozói ügyfelek kölcsönei és hitelei
Nyilatkoznia kell
  • Telebankon keresztül a 1440-es számon, vagy
  • visszahívást kérhet a linken található űrlap segítségével
  • bankfiókban.
Nyilatkoznia kell
  • Telebankon keresztül a 1440-es számon, vagy
  • bankfiókban.
Ha Ön 2020. decemberében nem élt a törlesztési moratórium 1 általi lehetőséggel, de a moratórium 2 ideje alatt nem kívánja törleszteni a hitelét, akkor a törlesztési moratórium 2. igénybevételére vonatkozó nyilatkozatot csak személyesen a bankfiókban tudja megtenni.
Jelzáloghitel
Folyószámlahitel
Személyi kölcsön
Áruhiteli
Vállalati ügyfelek kölcsönei és hitelei
Nyilatkoznia kell
  • Telebankon keresztül a 1440-es számon, vagy
  • visszahívást kérhet a linken található űrlap segítségével
  • bankfiókban.
Kérjük keresse kapcsolattartóját a korábban tett kilépés visszavonás érdekben. Amennyiben nem tudja, kihez kell fordulnia, kérjük, hívja az ügyfélszolgálatunkat a 1440-es számon!
Jelzáloghitel
Folyószámlahitel
Személyi kölcsön
Áruhiteli
A Budapest Lízing ügyfelei esetében
Nyilatkoznia kell
  • Telebankon keresztül a 1440-es számon, vagy
  • visszahívást kérhet a linken található űrlap segítségével
  • bankfiókban.
Kérjük, keresse kapcsolattartóját vagy hívja ügyfélszolgálatunkat a +36-80-540-464 számon!
Jelzáloghitel
Folyószámlahitel
Személyi kölcsön
Áruhiteli
Autófinanszírozás ügyfelek esetében
Nyilatkoznia kell
  • Telebankon keresztül a 1440-es számon, vagy
  • visszahívást kérhet a linken található űrlap segítségével
  • bankfiókban.
Azon ügyfeleknek, akik a moratórium 1-ből kiléptek, de a 2021. január 1-től érvényes moratóriumban részt kívánnak venni, a kommunikált csatornák valamelyikén erről nyilatkozniuk szükséges. Részletes információ az alábbi oldalon érhető el: https://www.budapestbank.hu/maganszemelyek/autofinanszirozas/moratorium
  • Meddig nyilatkozhatok a nem fizetési szándékomról lakossági ügyfélként, és meddig kérelmezhetem a nem fizetést vállalkozóként?
    • A törlesztési moratórium 2 végéig lehet nyilatkozni, azaz 2021.06.30-ig.
  • Mit kell tennem, ha ki szeretnék lépni a törlesztési moratórium 2-ből?
    • A fent hivatkozott nyilatkozati csatornákon nyilatkozatot kell tenni a törlesztési moratóriumból való kilépésről.

Törlesztési moratórium 2 működése az egyes termékek esetében részletesen

Törlesztési moratórium 1 (2020.03.19-2020.12.31.)

Általános információk

  • Mit jelent a törlesztési moratórium 1?
    • A veszélyhelyzet megszűnésével összefüggő átmeneti szabályokról és a járványügyi készültségről szóló 2020. évi LVIII. törvény értelmében az adósok hitel- és kölcsönszerződéséből, illetve pénzügyi lízingszerződéséből (a továbbiakban: szerződés) eredő tőke-, kamat-, illetve díjfizetési kötelezettségeik teljesítésére fizetési haladékot kaptak (a továbbiakban: Törlesztési moratórium 1.), továbbá a fogyasztási hitelek THM-jét – a törlesztési moratórium 1 időtartamával azonos időszakra vonatkozóan – maximalizálták 2020.12.31-ig (a továbbiakban: Árazási korlátozás).
    • Az Árazási korlátozás lejártát követően, tehát 2020.12.31. után ezekre a fogyasztói hitelekre is a szerződéskötéskor érvényben lévő hirdetményben meghatározott teljes hiteldíj mutató, illetve a szerinti kondíciók válnak irányadóvá.
  • Milyen hitelekre vonatkozik a törlesztési moratórium 1?
    • A törlesztési moratórium 1 a 2020. március 18-án huszonnégy órakor fennálló szerződések alapján már folyósított lakossági és vállalati kölcsönökre vonatkozik 2020. december 31-ig.
    • A törlesztési moratórium 1 valamennyi hitel- és kölcsönszerződésre, illetve a pénzügyi lízingszerződésekre vonatkozik.
    • A 2020. március 19. napján vagy azt követően kötött szerződés alapján felvett, zálogjoggal nem biztosított fogyasztói hitelek esetében a teljes hiteldíj mutató – a törlesztési moratórium 1 időszakára eső futamidő alatt – nem haladhatja meg a jegybanki alapkamat öt százalékponttal növelt mértékét. Ugyanakkor a törlesztési moratórium 1 időszakának lejártát követően ezen fogyasztói hitelekre is a bank szerződéskötéskor érvényben lévő hirdetményben meghatározott teljes hiteldíj mutató válik irányadóvá.
  • Milyen összegre vonatkozik a törlesztési moratórium 1?
    • A törlesztési moratórium 1 ideje  alatt sem a lakossági, sem a vállalati ügyfeleknek nincs tőke-, kamat-, illetve díjfizetési kötelezettsége a moratóriummal érintett kölcsönszerződések kapcsán.
  • Hogyan változik a hiteltörlesztésem és a tartozásom a törlesztési moratórium 1 folytán, illetve annak igénybevétele esetén?
    • Bankunk a törlesztési moratórium 1 érvénybe lépését követően leállította a törlesztési moratórium 1 által érintett kölcsönök beszedését ügyfeleitől.
    • Tájékoztatjuk, hogy a törlesztési moratórium 1 értelmében a fizetési kötelezettségek teljesítésének határideje, illetve a kötelezettségvállalás időtartama meghosszabbodik.
    • Rendszeres esedékességű törlesztéssel rendelkező kölcsönszerződések esetében a törlesztési moratórium 1 ideje alatt felhalmozódott kamatot (és díjat, amennyiben a szerződés alapján az ügyfelet díjfizetési kötelezettség is terheli) a hátralévő futamidőben esedékes törlesztőrészletekkel együtt a törlesztési moratórium 1 lejártát követően a futamidő alatt, évente egyenlő részletekben kell megfizetni. A törlesztési moratórium 1 és az arra vonatkozó részletszabályok folytán a kölcsön eredeti futamideje meghosszabbításra fog kerülni, azaz később kerül visszafizetésre a kölcsön! A törlesztési moratórium 1 lejártát követően a futamidő úgy hosszabbodik meg, hogy az esedékessé váló törlesztőrészlet és a törlesztési moratórium 1 alatt keletkező, részletekben megfizetendő kamat (és díj) összege együttesen ne haladja meg az eredeti szerződés szerinti törlesztőrészletek összegét.
    • Fontos kiemelni, hogy a törlesztési moratórium 1 automatikus, azonban nem kötelező érvényű. A törlesztési moratórium 1 nem érinti az adós azon jogát, hogy az eredeti szerződési feltételek szerint teljesítsen. A moratórium csak fizetési halasztást eredményez, így a moratórium időszaka alatt a fennálló kölcsöntartozása tovább kamatozik.

Nyilatkozattétel

  • A törlesztési moratórium 1-re vonatkozóan már nem lehet nyilatkozatot tenni.Meddig nyilatkozhatok fizetési szándékomról a törlesztési moratórium 1 kapcsán?
    • 2020.12.31-ig.
  • Honnan tudom, hogy a bank befogadta a törlesztési moratórium 1-re vonatkozó nyilatkozatomat?
    • A nyilatkozat feldolgozását követően Bankunk visszajelez Önnek a befogadásáról.
  • Ha korábban nyilatkoztam, hogy nem élek a törlesztési moratórium 1 lehetőségével, van rá mód, hogy mégis éljek vele?
    • Amennyiben Ön nyilatkozott, majd később mégis élni kíván a törlesztési moratórium 1 lehetőségével, úgy Önnek ehhez a törlesztési moratórium 1 időtartama alatt bármikor joga van. Kisvállalkozói kölcsönnel rendelkező ügyfeleink esetében a kölcsönök törlesztésének módja miatt (beszedés) ez esetben külön nyilatkozatra van szükség ahhoz, hogy a korábban tett nyilatkozata alapján elindított beszedést a Bank leállítsa.

Törlesztési moratórium 1 működése az egyes termékek esetében részletesen

Késedelmek kezelése a törlesztési moratórium 1 alatt

  • Milyen típusú elmaradt tartozásokat jelent a bank a Központi Hitelinformációs Rendszerbe (KHR)?

    A Központi Hitelinformációs Rendszer (KHR) felé történő adattovábbítás jogszabályi feltételei,

    • fogyasztók esetében a bank köteles a Központi Hitelinformációs Rendszerről szóló 2011. évi CXXII. törvény (KHR tv.) 11. § (1) bekezdése értelmében az adatszolgáltatással érintett szerződésre vállaltfizetési kötelezettség vonatkozásában folyamatosan fennálló, a - késedelembeesés időpontjában érvényes – minimálbért 90 napon keresztül meghaladó tartozást mulasztásként feladni a KHR felé a 90. nap bekövetkezését követő 5 napon belül
    • a KHR tv. 15. § (3) bekezdése értelmében a KHR-betörténő adattovábbítást megelőzően 30 nappal az intézmény köteles az ügyfelet tájékoztatni az adatátadás tervezett időpontjáról.
  • Milyen következményekkel jár az adatok átadása a KHR-részére?

    A késedelmes tartozás adatátadásának általánosságban vett következményei az ügyfelek vonatkozásában, a KHR nyilvántartásából a teljes tartozásmegfizetésével van lehetőség lekerülni,

    • a teljes tartozás megfizetését követően a törvény által meghatározott ideig – jelenleg 1 év – még fennmarad a lezárt mulasztás,
    • a KHR-be történő adattovábbítás egy esetlegestovábbi hiteligénylés elbírálás kimenetelét negatívan befolyásolhatja, mely azügyfelek vonatkozásában egy általánosságban vett következménye a késedelmestartozás adatátadásának.
  • Hogyan kezeli a bank a késedelmeket a törlesztési moratórium 1 ideje alatt?

    A törlesztési moratórium 1 kapcsán a késedelmes tartozást a Bank az alábbiak szerint kezeli, és a KHR felé történő adatátadás, a jogszabályi előírások figyelembevételével – a törlesztési moratóriumra tekintettel – az alábbiak szerint módosul a törlesztési moratórium 1 hatálya alá tartozó ügyfelek esetében nem keletkeznek új késedelmek nem fizetés esetén a törlesztési moratórium 1 ideje alatt (a késedelmes tartozásösszege nem változik)

    • a törlesztési moratórium 1 hatálya alól való kikerülést követően a késedelmes tartozás összegének számítása folytatódik, amennyiben a fentiek szerint számolt késedelmes összeg nem került rendezésre
    • a minimálbért meghaladó késedelmes tartozások napjainak számítását megállítottuk a 2021. januári esedékességig (a jelzett időpontig a késedelmes napok száma nem változik)
    • a késedelmes tartozások a késedelmes összeg törlesztési moratórium 1 ideje alatt történő visszafizetése esetén megszűnnek
    • fentebb rögzítettek új mulasztás (törvényi előírásoknak megfelelő késedelem) nem kerül átadásra a KHR-nek
    • a KHR nyilvántartásban szereplő (már meglévő) mulasztások a teljes fennállókésedelmes tartozás Törlesztési moratórium 1 alatt történő rendezését követően megszűnnek

Adatai a szerződésére vonatkozó, az Ön által korábban már elfogadott Adatkezelési tájékoztató szerint kerülnek kezelésre.
Bankunk mindent elkövet annak érdekében, hogy a jogalkotó szándékaival is összhangban segítse ügyfeleit.

Felhívjuk figyelmüket, hogy jelen tájékoztatónkat a rendelkezésre álló jogszabályi rendelkezések értelmezése alapján készítettük! Folyamatosak a szakmai egyeztetések a jogalkotóval a vonatkozó szabályozás kapcsán, így az eljárásrend és folyamat, ezen egyeztetések mentén, változhat.