Ugrás a tartalomhoz

Tisztelt Ügyfelünk! Természetesen bankunk is tudomást szerzett arról, hogy a Kormány meg kívánja hosszabbítani a moratóriumot. Mindamellett a jelenleg hatályos jogszabály alapján a Magyarország Kormánya által a 2020. évi LVIII. törvényben biztosított fizetési moratórium 2020. március 19-től 2020. december 31-ig tart. 2021-ben az érvényben lévő jogszabálynak megfelelően válnak esedékessé a törlesztések. Bármilyen a jelenlegi szabályozást érintő  jogszabály módosítást a Budapest Bank jogkövető, prudensen működő pénzintézetként alkalmazni fog.

Karbantartás miatt 2021.01.17-én 0:00 és 1:00 között az Azonnali Fizetési Rendszerben indított és fogadott utalások elutasításra kerülnek a Budapest Bank rendszereiben. 2021.01.17-én 1:00 és 2:30 között kiesés várható az Azonnali Fizetési Rendszert érintő szolgáltatásunkban, ebben az időszakban az indított és fogadott utalások elutasításra kerülhetnek. Tervezett utalásait kérjük, ütemezze a karbantartási időszakon kívülre, vagy időzítse a következő munkanapra.

Tisztelt Ügyfelünk! A fizetési moratóriummal kapcsolatosan nyilvánosságra került új információkért kattintson ide

Tájékoztatjuk Önöket, hogy 2020. december 3. 22:00 órától december 4. 03:00-ig elektronikus csatornáink nem lesznek elérhetők. További részletek itt.

Tisztelt Ügyfeleink!
Tervezett rendszerkarbantartási munkálatok miatt 2020. szeptember 15. 22:45 és 23:45 között szünetel az internetes vásárláshoz kapcsolódó jóváhagyó SMS kódok kiküldése. Kérjük, internetes vásárlásait időzítse a karbantartási időszakon kívülre.
Megértését és türelmét köszönjük! Budapest Bank Zrt.

Tisztelt Látogatónk! A fizetési moratóriummal kapcsolatos új információkat részletesebben itt olvashatja.

Tisztelt Látogatónk! A fizetési moratóriummal kapcsolatos új információkat részletesebben itt olvashatja.

Tisztelt Ügyfeleink!
Weboldalaink folyamatos fejlesztés alatt állnak. Újabb fejlesztéseink eredményeképpen megújult weboldalunk további funkciókkal segíti fogyatékkal élő ügyfeleink honlapon történő tájékozódását. Jelenlegi új honlapunk már alkalmas a billentyűzettel történő bejárásra, felolvasó szoftverre optimalizált. Hamarosan az akadálymentes szolgáltatási térképünket is elérhetővé tesszük fogyatékkal élő Ügyfeleink részére, melyben magaskontrasztos nézetben jelenítjük majd meg igényeknek megfelelően fiókjainkat. Honlapunkon további akadálymentesítési fejlesztések is folyamatban vannak, melyek későbbi időszakban fognak elérhetővé válni Ügyfeleink számára. Ezek megvalósulásáról további tájékoztató üzenetet fogunk megjeleníteni Ügyfeleink részére.

Megértését és együttműködését köszönjük! Üdvözlettel: Budapest Bank

Tisztelt Látogatónk! A fizetési moratóriummal kapcsolatos új információkat részletesebben itt olvashatja.

Tisztelt Ügyfeleink! Weboldalunkon a mai napon (2020.10.20.) 19:00 és 23:59 között karbantartási munkákat végzünk, amely bizonyos funkciók elérésében fennakadást okozhat. Az okozott kellemetlenségért elnézésüket kérjük!

Tisztelt Ügyfeleink! Értesítjük Önöket, hogy tervezett karbantartás miatt a Budapest Internetbank és a Budapest Bank Mobil App, a tranzakciós SMS-ek, valamint az internetes vásárlások jóváhagyásához szükséges megerősítő (SMS) kód (3DS) kiküldése szünetel 2020.11.13. (péntek) 22:00 óra és 2020.11.14. (szombat) 04:00 óra között. Amennyiben bármilyen kérdésük van, kérjük, hívják telefonos ügyfélszolgálatunkat a 1440 telefonszámon! Megértésüket és türelmüket köszönjük! Üdvözlettel: Budapest Bank

Tájékoztatjuk Tisztelt Ügyfeleinket, hogy augusztus 29-én (szombaton) a fiókok egységesen15:00 óráig tartanak nyitva.

Tisztelt Ügyfeleink!

Tájékoztatjuk Önöket, hogy technikai okokból az online bankkártyás fizetések sikertelenek lehetnek. Amennyiben nem tudnak online fizetni, kérjük, hogy kis idő elteltével ismételjék meg a műveletet. A hiba elhárításán dolgozunk, addig türelmüket és megértésüket kérjük!

Üdvözlettel: Budapest Bank

Hálózati leterheltség miatt egyes rendszereink elérésében lassulás jelentkezik, esetenként nem elérhetők. A szolgáltatóval együttműködve folyamatban van a hiba elhárítása.

Tisztelt Ügyfelünk! 2020. október 20-án az Országgyűlés a hiteltörlesztési moratórium meghosszabbításáról döntött, így a meghatározott társadalmi csoportoknak és a pénzügyi nehézséggel küzdő vállalkozásoknak 2021. január 1-től 2021. június 30-ig továbbra sem szükséges hiteleiket törleszteniük. A részletszabályokat egyelőre nem ismerjük, azok megjelenéséig ügyfeleink szíves türelmét kérjük! Az új moratóriummal kapcsolatos információkkal honlapunk folyamatosan frissülni fog!

A mai napon 17.00 óra és 0.00 óra között tervezett karbantartást végzünk weboldalunkon, emiatt előfordulhat, hogy ideiglenesen bizonyos funkciók például: űrlapok, nem lesznek elérhetőek. Megértésüket köszönjük!

Fióki időpont kérés Telebank 1440
+36 1 477-7777
Írjon nekünk! Fiókok és ATM-ek Árfolyamok

Kedves Ügyfelünk!

Az alábbiakban tájékoztatjuk a törlesztési moratóriumokkal kapcsolatos tudnivalókról.

I. A 2020. évi moratórium

2020. évi LVIII. törvény (a veszélyhelyzet megszűnésével összefüggő átmeneti szabályokról és a járványügyi készültségről) szerinti fizetési moratórium hatálya kiterjed a hitelkártya-szerződésekre is. Ez a fizetési moratórium 2020. december 31-ig tart (továbbiakban törlesztési moratórium 1).

Ahogyan arról Bankunk korábban is tájékoztatta Önt, a törlesztési moratórium 1 lejártával az ezen időszak alatt keletkezett kamat- és díjfizetési kötelezettségekből származó összegekre (azok a hitelkártya kivonaton szereplő jóváírt összegek, amelyek közleményében szerepel a „Moratórium” megnevezés) a bank jogosulttá válik, és Önnek ezeket az összegeket meg kell majd fizetnie a bank részére.

Az így felgyűlt kamatok és díjak összegét 2021. januárban beterheljük a hitelkártya számlájára „Moratórium - felhalmozott díj”, „Moratórium - felhalmozott kamat” közleményekkel. Amennyiben Ön igénybe vett a törlesztési moratórium 1 alatt Részletformáló Szolgáltatást (a továbbiakban: Részletformáló) akkor az egyes Részletformálók szerinti tőketartozásokra felszámított vásárlási kamatot visszatérítjük Önnek (ha volt Önnek a moratórium alatt ilyen szolgáltatása és kamatterhelése)1 „Moratórium-Részletformáló kamat korr.” közleménnyel.

Ezzel egy időben beállításra kerül Önnek egy kamatmentes moratóriumos Részletformáló, amelynek hitelösszege megegyezik az előző bekezdésben felsorolt terhelések összege mínusz a Részletformáló kamat visszatérítés összegével.

A Részletformáló futamideje az alábbi módon került meghatározásra:

Futam idő = (felhalmozott díj + kamat tartozás összege – Részletformáló tőkéjére felszámított vásárlási kamat) /(hitelkártya keret 5%-a)

Példa:

Hitelkártya keret (Ft) Felhalmozott összeg (Ft) Hitelkeret 5%-a (Ft) Kalkulált futamidő Kerekített futamidő (hónap) Részletformáló törlesztő összeg (Ft)
A: 350 000 36 564 17 500 2,09 3 12 188
B: 215 000 32 000 10 750 2,98 3 10 666
Hitelkártya keret (Ft)
A: 350 000
Felhalmozott összeg (Ft)
36 564
Hitelkeret 5%-a (Ft)
17 500
Kalkulált futamidő
2,09
Kerekített futamidő (hónap)
3
Részletformáló törlesztő összeg (Ft)
12 188
Hitelkártya keret (Ft)
B: 215 000
Felhalmozott összeg (Ft)
32 000
Hitelkeret 5%-a (Ft)
10 750
Kalkulált futamidő
2,98
Kerekített futamidő (hónap)
3
Részletformáló törlesztő összeg (Ft)
10 666

Amennyiben a fenti képlet szerint a futamidő csak 1 hónap lenne, ott minden esetben 2 hónapos futamidejű Részletformáló kerül beállításra.

A Részletformáló első törlesztőrészletének a befizetési határideje: 2021. február 15. vagy 23. attól függően, hogy – a törlesztési moratórium 1-ben érintett hitelkártya-szerződése alapján – Önnek mikor van a befizetési határideje. A Részletformáló pontos kondícióit megtalálja a 2021. januári hitelkártya kivonata végén az alábbi formátumban az „A” példa alapján:

Részletformáló

Felhívjuk a figyelmét, hogy a felhalmozott tartozások terhelése miatt előfordulhat, hogy a hitelkártya számláján nem áll rendelkezésre felhasználható hitelkeret. Kártyája használata előtt kérjük, töltse fel hitelkeretét.

II. A 2021. évi moratórium

A 2020. október 29-én kihirdetett 2020. évi CVII. törvényben (a továbbiakban: Törvény) új törlesztési moratórium került meghirdetésre, amely 2021.01.01-jén lép hatályba és 2021.06.30-ig tart, és kiterjed a hitelkártya-szerződésekre is. (Továbbiakban törlesztési moratórium 2)

Hasonlóan az törlesztési moratórium 1-hez, Bankunk minden szükséges lépést megtesz annak érdekében, hogy a Törvényben foglaltakkal összhangban segítse ügyfeleit, hiszen ez az időszak nem csak egészségük megőrzése kapcsán állítja kihívások elé ügyfeleinket, hanem anyagi tekintetben is. Ezért az alábbiakban összefoglaltuk a hitelkártya-szerződésével kapcsolatos fizetési kötelezettségeire vonatkozó jelenlegi lehetőségeket és fontos tudnivalókat a törlesztési moratórium 2-re vonatkozóan.

  1. Hitelkártyájával kapcsolatban Önnek nem kell sem nyilatkoznia, sem igazolnia a Budapest Bank (a továbbiakban: Bank) felé, hogy a Törvényben megjelölt ügyfélkörbe tartozik-e, mert minden Hitelkártya számlával rendelkező ügyfelünkre, akire vonatkozott a törlesztési moratórium 1, a Bank döntése alapján automatikusan vonatkozik a törlesztési moratórium 2 is.

  2. Ha élni kíván a törlesztési moratórium 2 lehetőségével, nincs szükség külön nyilatkozattételre. Bankunk nem fogja korlátozni kártyahasználatát, és késedelmi díjat sem számít fel.

    Azonban felhívjuk figyelmét, hogy az eredeti szerződési feltételek szerinti, esetlegesen felmerülő kamat- és díjterhelések a Törvényben rögzített új törlesztési moratórium 2 alapján sem kerülnek elengedésre, csupán azok megfizetésére az adós fizetési haladékot kap. A Bank a törlesztési moratórium 2 időszaka alatt a kamat- és díjterheléseket2 minden hónapban utólag jóváírja, azonban a törlesztési moratórium 2-t követően az ezen időszak alatt keletkezett kamat- és díj fizetési kötelezettségekből származó összegekre a Bank jogosulttá válik, és Önnek ezeket az összegeket meg kell majd fizetni a Bank részére a törlesztési moratórium 2 végén, kamatmentesen, egyenlő részletekben.

    Fontos, hogy ha a törlesztési moratórium 2 ideje alatt is törleszti a hitelkártya-kintlévőségét, azzal csökkentheti a felhalmozott kamat kötelezettségét, ezért kérjük, amennyiben megteheti, éljen ezzel a lehetőséggel!

  3. Ha az eredeti szerződési feltételeknek megfelelően továbbra is szeretné fizetni hitelkártya kintlévőségét, akkor az eddig megszokott módon tudja rendezni. Bankunknál a hitelkártya-szerződés esetében nem kell külön nyilatkoznia. Kérjük, ha módjában áll, törekedjen az elektronikus fizetési megoldások használatára.

    A bank a törlesztési moratórium 2 időszaka alatt a kamat- és díjterheléseket1 ebben az esetben is minden hónapban utólag jóváírja, azonban a törlesztési moratórium 2-t követően az ezen időszak alatt keletkezett kamat- és díjfizetési kötelezettségekből származó összegekre a bank jogosulttá válik, és Önnek ezeket az összegeket meg kell majd fizetnie a bank részére.

    Vásárlási tranzakcióra a kamatmentes periódus továbbra is csak abban az esetben érvényes, ha az aktuális kivonaton megjelölt záróegyenlege a feltüntetett fizetési határidőig beérkezik hitelszámlájára.

    Azonban ha az új törlesztési moratórium 2 időszaka alatt a későbbiekben úgy érzi, hogy az eredeti szerződéses feltételek teljesítése mégis nehézségekbe ütközik, és megterhelő az Ön számára, akkor dönthet úgy, hogy élni kíván a törlesztési moratórium 2 által biztosított fizetési haladék lehetőségével. Ebben az esetben az 2-es pontban leírtak fognak Önre is vonatkozni, így ez esetben sem kell külön nyilatkoznia.

  4. Mivel a Törvény lehetőséget biztosít arra is, hogy az ügyfelek az eredeti szerződési feltételeknek megfelelően törlesszék kintlévőségüket, a hitelkártya kivonaton továbbra is a megszokottak szerint fogjuk feltüntetni az aktuális minimum és teljes fizetendő összegét, valamint az adott havi befizetési határidejét.

  5. Amennyiben a hitelkártya-szerződését a törlesztési moratórium 2 ideje alatt megszünteti, akkor a felhalmozott tartozások (díjak és kamatok) összegét beterheljük a hitelkártya számlájára.

  6. Felhívjuk a figyelmét, ha Ön rendelkezik Keretfeltöltő szolgáltatással, és a továbbiakban is szeretné igénybe venni, ehhez külön nyilatkozat nem szükséges. Azonban, ha bármely okból meg szeretné szüntetni a szolgáltatást, akkor vegye figyelembe, hogy a lemondás csak a következő naptári hónaptól lesz érvényes!

  7. Amennyiben Ön már rendelkezett lejárt tartozással 2020.03.18-án, ez a tartozás továbbra is fennáll, amely az törlesztési moratórium 2 lejárta után ismét esedékessé válik egy összegben.

Ha további kérdése merülne fel, Ügyfélszolgálatunk munkatársai szívesen állnak rendelkezésére az 1440-es telefonszámon vagy az info@budapestbank.hu e-mail elérhetőségen illetve további információkat a www.budapestbank.hu/moratorium oldalon talál.

Üdvözlettel:

Budapest Bank

1 Ha Ön rendelkezett a törlesztési moratórium 1 alatt Részletformálóval, a törlesztő részletek megfizetése ezen időszakban nem volt kötelező. Azonban ezeket a törlesztő részleteket, a szolgáltatás működésének megfelelően, a Bank automatikusan beszedte a hitelkártyakeret terhére, ezért a Részletformáló törlesztőrészletének a tőkéjére felszámolt ügyleti kamatot – függetlenül attól, hogy történt-e ügyfél általi befizetés – jóváírjuk.

2 Díjterhelések jóváírása alól kivételt képez a hitelkártyához kötött Hitelfedezeti Biztosítás, melynek díja továbbra is terhelődik, biztosítva ezzel, hogy Ön a törlesztési moratórium 2 ideje alatt is jogosult maradjon a Biztosító szolgáltatására.