Tisztelt Ügyfelünk! Tájékoztatjuk, hogy egyes, a Budapest Bank által biztosított POS terminálokon technikai okokból átmenetileg
sikertelenek lehetnek a tranzakciók. A hiba elhárításán a beszállító bevonásával dolgozunk, addig türelmét és megértését kérjük.
Tisztelt Ügyfelünk! Tájékoztatjuk, hogy a hitelkártya számlára 2022.01.12. 12:25 és 13:37 óra között indított azonnali fizetési
megbízásokat követően technikai okokból az utalt összeg nem volt hozzáférhető. A hibát bankunk elhárította, az összeg immár
elérhető. A számlatörténetben várhatóan később jelenik meg az utalt összeg, tranzakciós SMS szolgáltatás esetében pedig az
utalás teljesüléséről szóló SMS is később érkezik meg.
Tisztelt Ügyfeleink! Technikai problémák miatt egyes ügyfeleink átmenetileg
nem helyes számlaegyenleget látnak elektronikus csatornáinkon. Előfordulhat,
hogy a téves egyenleg miatt kártyás vásárlásaik elutasításra kerülnek. A hiba elhárításán dolgozunk, megértésüket és türelmüket
köszönjük! Üdvözlettel:Budapest Bank
Tisztelt
Ügyfelünk! Természetesen bankunk is tudomást szerzett arról, hogy a Kormány meg
kívánja hosszabbítani a moratóriumot. Mindamellett a jelenleg hatályos
jogszabály alapján a Magyarország Kormánya által a 2020. évi LVIII. törvényben
biztosított fizetési moratórium 2020. március 19-től 2020. december 31-ig tart.
2021-ben az érvényben lévő jogszabálynak megfelelően válnak esedékessé a
törlesztések. Bármilyen a jelenlegi szabályozást érintő jogszabály
módosítást a Budapest Bank jogkövető, prudensen működő pénzintézetként
alkalmazni fog.
Tisztelt Ügyfelünk! Tájékoztatjuk, hogy tervezett karbantartás miatt 2021.03.28-án 00:00 és 02:00 óra közt az Azonnali Fizetési
Rendszerben indított utalások fogadására, valamint ezek indítására nincs lehetőség. Kérjük, utalását időzítse ezen időszakon
kívülre, vagy átutalását értéknap megjelölésével indítsa el. Amennyiben egy partnerétől vár utalást, kérjük, jelezze neki,
hogy átutalását a karbantartáson kívüli időpontban vagy értéknap megjelölésével indítsa, illetve sikertelenség esetén így
ismételje meg.
Tisztelt Ügyfelünk! Tervezett karbantartás miatt 2021.10.07-én 22:00 és 23:00 óra között a Budapest Internetbank, valamint
Budapest Bank Mobil App felületén nincs lehetőség utalások indítására. Kérjük, utalásait időzítse a karbantartási időszakon
kívülre. Megértését köszönjük.
Tisztelt Ügyfeleink! Weboldalunkon a mai napon (2021.01.21.) 19:00 és 23:59 között
karbantartási munkákat végzünk, amely bizonyos funkciók elérésében fennakadást
okozhat. Az okozott kellemetlenségért elnézésüket kérjük!
Tisztelt Ügyfelünk! Tájékoztatjuk, hogy tervezett karbantartás miatt 2021.04.11-én 00:30 és 01:00 óra közt az Azonnali Fizetési
Rendszerben indított utalások fogadására, valamint ezek indítására nincs lehetőség. Kérjük, utalását időzítse ezen időszakon
kívülre, vagy átutalását értéknap megjelölésével indítsa el. Amennyiben egy partnerétől vár utalást, kérjük, jelezze neki,
hogy átutalását a karbantartáson kívüli időpontban vagy értéknap megjelölésével indítsa újra, illetve sikertelenség esetén
így ismételje meg.
Tisztelt Ügyfelünk! 2022.01.01-én életbe lép a 782/2021. (XII. 24.) Korm.
rendelet szerinti „kamatstop”, amely a referencia kamatlábhoz kötött
jelzáloghitel szerződések esetében a 2021. október 27. napján érvényes
referencia-kamatláb alapján határozza meg a maximális kamat mértékét. A
rögzítés 2022.06.30-ig automatikusan jár minden rövid kamatperiódussal
rendelkező jelzálogkölcsön esetében, ügyfeleinknek ezzel kapcsolatban nincs
teendője. További részletek.
Tisztelt Ügyfelünk! 2022. március 8-án, 9-én és 10-én online számlanyitásra és online áruhitel igénylésére 8:00 és 17:00 között
van lehetőség új ügyfeleink esetében. Ezen időszakon kívül ők visszahívást kérhetnek munkatársainktól.
Tisztelt Ügyfelünk! 2022. március 26-án szombaton rendkívüli munkanap miatt bankfiókjaink egységesen 15:00 óráig tartanak
nyitva.
Tisztelt Ügyfelünk! 2022.01.01-én életbe lép a 782/2021. (XII. 24.) Korm.
rendelet szerinti „Kamatstop”, amely a referencia kamatlábhoz kötött
jelzáloghitel szerződések esetében a 2021. október 27. napján érvényes
referencia-kamatláb alapján határozza meg a maximális kamat mértékét. A
rögzítés 2022.06.30-ig automatikusan jár minden rövid kamatperiódussal
rendelkező jelzálogkölcsön esetében, ügyfeleinknek ezzel kapcsolatban nincs
teendője. További részletek.
Tisztelt Ügyfelünk! Változik az internetes bankkártyás vásárlások
jóváhagyása, további információt a teendőiről itt olvashat. Tájékoztatjuk, hogy egyes ügyfeleink
bankunk nevében küldött adathalász levelet kaphattak, erről bővebben itt tájékozódhat.
Karbantartás
miatt 2021.01.17-én 0:00 és 1:00 között az Azonnali Fizetési Rendszerben
indított és fogadott utalások elutasításra kerülnek a Budapest Bank
rendszereiben. 2021.01.17-én 1:00 és 2:30 között kiesés várható az Azonnali
Fizetési Rendszert érintő szolgáltatásunkban, ebben az időszakban az indított
és fogadott utalások elutasításra kerülhetnek. Tervezett utalásait kérjük,
ütemezze a karbantartási időszakon kívülre, vagy időzítse a következő
munkanapra.
Tisztelt Ügyfelünk! Tájékoztatjuk, hogy karbantartás miatt 2021.11.13. 13:00-tól 2021.11.14. 12:00-ig a Mobilbank szolgáltatás
nem lesz elérhető, így a tranzakciós sms-ek nem kerülnek kiküldésre, valamint az interaktív üzenetek fogadása és megválaszolása
nem lehetséges.
Tisztelt
Ügyfelünk! A fizetési moratóriummal
kapcsolatosan nyilvánosságra került új információkért kattintson ide
Tisztelt Ügyfelünk! A 2021. március 12-én 13:44 és 16:44 között hitelkártya számlára indított átutalási megbízások jóváírásában
hiba tapasztalható, ennek hatására az utalt összeg nem jelenik meg a hitelkártya számlán. A hiba javításán dolgozunk, addig
türelmét és megértését kérjük.
Tisztelt Ügyfelünk! Ezúton tájékoztatjuk, hogy a Budapest Bank és az MKB Bank – mint a Magyar Bankholding Zrt. két tagbankja
– a tervek szerint 2022. március 31-én egyesül. További részletek
Tisztelt Ügyfelünk!
2021.02.10-től változik az internetes bankkártyás vásárlások jóváhagyása.
További információt a teendőiről itt olvashat
Technikai
probléma miatt előfordulhat, hogy egyes ügyfeleinknél téves egyenleg miatt az
azonnali fizetésként indított átutalási megbízásaik elutasításra kerülnek. Az érintett ügyfelek a
tranzakciós SMS-ekben téves egyenleget látnak. A hiba elhárítása 2021.01.28.
nap végén várható. Türelmüket köszönjük!
Tisztelt Ügyfelünk! Változott az internetes
bankkártyás vásárlások jóváhagyása, további információt a teendőiről itt olvashat. Tájékoztatjuk, hogy csalók más
bankok nevében adathalász hívásokat kezdeményeznek, erről bővebben itt tájékozódhat.
Tisztelt
Ügyfelünk! Jelenleg hiba tapasztalható az alábbi időintervallumban - 09.24
19:00 - 09.25 00:00 - küldött és fogadott azonnali tranzakciók utáni
számlaegyenlegben. A hiba elhárítása folyamatban van. Megértését és türelmét
köszönjük! További részletekért kérjük, hívja Telebankunkat a 1440-es
telefonszámon.
Tisztelt Ügyfelünk! Ezúton tájékoztatjuk, hogy a Budapest Bank és az MKB Bank – mint a Magyar Bankholding Zrt. két tagbankja
– a tervek szerint 2022. március 31-én egyesül. További részletek
Tisztelt Ügyfelünk! Az adathalász kísérletekről bővebben itt tájékozódhat.
Tisztelt Ügyfelünk! Ezúton tájékoztatjuk, hogy a Budapest Bank és az MKB Bank – mint a Magyar Bankholding Zrt. két tagbankja
– 2022. március 31-én egyesül. További részletek. Tájékoztatjuk, hogy az utóbbi időben megnövekedett az adathalász támadások száma, így kérjük, legyen Ön is körültekintő
az online bankolás során. Ünnepi nyitvatartásunk.
Tájékoztatjuk
Önöket, hogy 2020. december 3. 22:00 órától december 4. 03:00-ig elektronikus
csatornáink nem lesznek elérhetők.További részletek itt.
Tisztelt Ügyfeleink! Tervezett rendszerkarbantartási munkálatok miatt 2020.
szeptember 15. 22:45 és 23:45 között szünetel az internetes vásárláshoz
kapcsolódó jóváhagyó SMS kódok kiküldése. Kérjük, internetes vásárlásait időzítse a karbantartási
időszakon kívülre. Megértését és türelmét köszönjük! Budapest Bank Zrt.
Tisztelt Ügyfelünk! Tájékoztatjuk, hogy egyes, a Budapest Bank által biztosított POS terminál technikai okokból átmenetileg
nem üzemel. A hiba elhárításán a beszállító bevonásával dolgozunk, addig türelmét és megértését kérjük.
Tisztelt Ügyfelünk! Tervezett karbantartás miatt január 27-én 21:30 és 22:00 között a tranzakciós SMS-ek kiküldése szünetel,
továbbá 22:00 és 22:30 között a Mobil Appon a második szintű jóváhagyó SMS kódot igénylő funkciók nem lesznek elérhetőek,
valamint az internetes vásárlást megerősítő SMS-ek küldése szünetel.
Tisztelt Ügyfelünk!
Magyarország Kormánya a veszélyhelyzettel kapcsolatos különös szabályainak
bevezetéséről szóló 637/2020. (XII. 22.) Korm. rendelet módosításáról döntött.
Ennek értelmében a hiteltörlesztési moratórium 2021. szeptember 30-ig
tart. Bankunk a moratórium lezárásával kapcsolatos elszámolást 2021. október
elsejét követően teszi meg. Az elszámolás részleteiről tájékoztatni fogjuk
ügyfeleinket. Bármilyen a jelenlegi szabályozást érintő és a későbbiekben
bekövetkező jogszabályváltozást a Budapest Bank jogkövető, prudensen működő
pénzintézetként alkalmazni fog. Természetesen továbbra is lehetősége van a
korábban megadott módokon nyilatkozatot tenni, fizetési kötelezettségeit
folytatni vagy szüneteltetni. Keresse munkatársainkat bizalommal.
Tisztelt Ügyfelünk! Tájékoztatjuk, hogy a hitelkártya számlára 2022.01.12. 12:25 és 13:37 óra között indított azonnali fizetési
megbízások ugyan teljesülnek, azonban technikai okokból átmenetileg az összeg nem hozzáférhető, a teljesülésről pedig nem
érkezik tranzakciós SMS. Amennyiben a tranzakciós SMS szolgáltatás be van állítva, a hiba elhárítása után Ön SMS tájékoztatást
kap a tranzakció sikerességéről. A hiba elhárításán dolgozunk.
Tisztelt Ügyfelünk! 2022.01.01-én életbe lép a 782/2021. (XII. 24.) Korm.
rendelet szerinti „Kamatstop”, amely a referencia kamatlábhoz kötött
jelzáloghitel szerződések esetében a 2021. október 27. napján érvényes
referencia-kamatláb alapján határozza meg a maximális kamat mértékét. A
rögzítés 2022.06.30-ig automatikusan jár minden rövid kamatperiódussal
rendelkező jelzálogkölcsön esetében, ügyfeleinknek ezzel kapcsolatban nincs
teendője. További részletek.
Tisztelt Ügyfeleink! Tervezett
rendszerfrissítési munkálatok miatt január 26. (kedd) 22:00 óra és január 27.
(szerda) 01:00 óra között a Budapest Internetbank, a Budapest Bank Mobil App és
a Budapest Bank BusinessID nem lesz elérhető, valamint a tranzakciós SMS-ek és
az internetes vásárlások jóváhagyásához szükséges megerősítő (SMS) kód (3DS)
kiküldése szünetel. A tranzakciós SMS-ek utólag kiküldésre kerülnek.
Tisztelt Ügyfelünk! Tájékoztatjuk, hogy ismeretlenek a Budapest Bank nevében, a customerservice@budapestbank.hu e-mail címről
küldenek ki leveleket. Felhívjuk figyelmét, hogy a levél rosszindulatú csatolmányt tartalmaz, így kérjük, amennyiben ilyen
levelet kapott, a csatolmányt ne nyissa meg és törölje a levelet.
Tisztelt Ügyfelünk!
Tájékoztatjuk, hogy karbantartás miatt 2021. július 1-én 22:00 és 2021. július 2-án 05:00 között a tranzakciós SMS-ek kiküldése
szünetel, amelyek utólag kiküldésre kerülnek. Szintén karbantartás miatt 2021. július 1-én 18:15 és 23:00 között a Budapest
Bank Üzleti Terminál, valamint a Budapest Bank BusinessID szolgáltatások nem lesznek elérhetőek. A Budapest Bank Üzleti Terminálon
indított megbízásaik ezen időszak alatt nem kerülnek feldolgozásra, illetve dokumentumok letöltése nem lesz lehetséges. Kérjük,
hogy a felsorolt szolgáltatásokkal kapcsolatos ügyintézést és tranzakciókat lehetőség szerint a karbantartási időszakon kívülre
időzítsék! Amennyiben ez idő alatt bármilyen kérdésük van, hívják telefonos ügyfélszolgálatunkat a 06-1-477-7777 telefonszámon!
Tisztelt
Látogatónk! A fizetési moratóriummal
kapcsolatos új információkat részletesebben itt
olvashatja.
Tisztelt Ügyfelünk! Karbantartás miatt 2021. március 9-én délelőtt, valamint március 10-én egész nap az internetes vásárlások
jóváhagyásához szükséges 3DS megerősítő (SMS) kód kiküldésében, valamint az ehhez kapcsolódó mobiltelefonos azonosításban
kiesések lehetnek. Megértését és türelmét köszönjük!
Tisztelt Ügyfelünk! Ezúton tájékoztatjuk, hogy a Budapest Bank és az MKB Bank – mint a Magyar Bankholding Zrt. két tagbankja
– a tervek szerint 2022. március 31-én egyesül. További részletek
Tisztelt Ügyfelünk! Változott az internetes
bankkártyás vásárlások jóváhagyása, további információt a teendőiről itt olvashat.
Tisztelt Ügyfelünk! Tervezett rendszerfrissítési munkálatok miatt április 27.
(kedd) 22:00 óra és április 28. (szerda) 01:00 óra között a Budapest
Internetbank, a Budapest Bank Mobil App és a Budapest Bank BusinessID nem lesz
elérhető, valamint a tranzakciós SMS-ek és az internetes vásárlások
jóváhagyásához szükséges 3DS megerősítő (SMS) kód kiküldése szünetel. A
tranzakciós SMS-ek utólag kiküldésre kerülnek.
Tisztelt Ügyfelünk!
Magyarország Kormánya a veszélyhelyzettel kapcsolatos különös szabályainak
bevezetéséről szóló 637/2020. (XII. 22.) Korm. rendelet módosításáról döntött.
Ennek értelmében a hiteltörlesztési moratórium 2021. szeptember 30-ig
tart. Bankunk a moratórium lezárásával kapcsolatos elszámolást 2021. október
elsejét követően teszi meg. Az elszámolás részleteiről tájékoztatni fogjuk
ügyfeleinket. Bármilyen a jelenlegi szabályozást érintő és a későbbiekben
bekövetkező jogszabályváltozást a Budapest Bank jogkövető, prudensen működő
pénzintézetként alkalmazni fog. Természetesen továbbra is lehetősége van a
korábban megadott módokon nyilatkozatot tenni, fizetési kötelezettségeit
folytatni vagy szüneteltetni. Keresse munkatársainkat bizalommal.
Tisztelt
Látogatónk! A fizetési moratóriummal
kapcsolatos új információkat részletesebben itt
olvashatja.
Tisztelt Ügyfelünk! Technikai
okokból átmenetileg egyes online bankkártyás fizetési tranzakciók sikertelenek lehetnek.
A hiba elhárításán a beszállító bevonásával dolgozunk, addig megértésüket és
türelmüket kérjük.
Tisztelt Ügyfelünk! Tájékoztatjuk,
hogy technikai okokból egyes online fizetési tranzakciók a jóváhagyási folyamat
hibája miatt sikertelenek lehetnek, valamint a Budapest Internetbank és
Budapest Bank Mobil App felületén átmenetileg nem állítható be internetes
vásárlási jelszó. A hiba elhárításán a szolgáltató bevonásával együtt
dolgozunk.
Tisztelt Ügyfelünk! Tájékoztatjuk, hogy tervezett karbantartás miatt 2021.02.21-én 00:00 és 01:30 óra közt az Azonnali Fizetési
Rendszerben indított utalások fogadására, valamint ezek indítására nincs lehetőség. Kérjük, utalását időzítse ezen időszakon
kívülre, vagy átutalását értéknap megjelölésével indítsa el. Amennyiben egy partnerétől vár utalást, kérjük, jelezze neki,
hogy átutalását a karbantartáson kívüli időpontban vagy értéknap megjelölésével indítsa újra.
Tisztelt Ügyfelünk! A Budapest Internetbankban indított értéknapos utalások technikai
probléma miatt duplán teljesülnek. A számlatörténetben tudja ellenőrizni, hogy
az Ön tranzakciója is érintett-e. Amennyiben az Ön tranzakciója is duplán
teljesült, az duplán terhelt összeget a bank automatikusan jóváírja számláján,
Önnek nincs teendője. Amennyiben a fogadó fél a duplikált összeget – a bank
által történő jóváíráson felül – ugyancsak visszautalja, a bank jogosult a
duplikált visszatérítés összegével beszámítás jogcímén az Ön számláját
megterhelni. A hiba elhárításán dolgozunk, addig türelmét és megértését
kérjük.
Bankunkon kívül
álló probléma miatt egyes internetes vásárlási tranzakciók elutasításra
kerülhetnek. A hiba elhárításán dolgozunk, addig türelmüket és
megértésüket köszönjük!
Tisztelt Ügyfelünk! Tájékoztatjuk, hogy egyes, a Budapest Bank által biztosított POS terminálokon technikai okokból átmenetileg
sikertelenek lehetnek a tranzakciók. A hiba elhárításán a beszállító bevonásával dolgozunk, addig türelmét és megértését kérjük.
Tisztelt Ügyfelünk! Technikai probléma miatt a Budapest Üzleti Terminálban egyes azonnali fizetési tranzakciók elutasításra kerülnek. A hiba elhárítása
folyamatban van, utalását kérjük, próbálja megismételni később.
Tisztelt Ügyfelünk! Tervezett rendszerfrissítési munkálatok miatt április 27.
(kedd) 22:00 óra és április 28. (szerda) 01:00 óra között a Budapest
Internetbank, a Budapest Bank Mobil App és a Budapest Bank BusinessID nem lesz
elérhető, valamint a tranzakciós SMS-ek és az internetes vásárlások
jóváhagyásához szükséges 3DS megerősítő (SMS) kód kiküldése szünetel. A
tranzakciós SMS-ek utólag kiküldésre kerülnek.
Tisztelt Ügyfelünk! Ezúton tájékoztatjuk, hogy a Budapest Bank és az MKB Bank – mint a Magyar Bankholding Zrt. két tagbankja
– a tervek szerint 2022. március 31-én egyesül. További részletek
Tisztelt Ügyfelünk! Ezúton tájékoztatjuk, hogy a Budapest Bank és az MKB Bank – mint a Magyar Bankholding Zrt. két tagbankja
– 2022. március 31-én egyesül. További részletek. Tájékoztatjuk, hogy az utóbbi időben megnövekedett az adathalász támadások száma, így kérjük, legyen Ön is körültekintő
az online bankolás során.
Tisztelt Ügyfelünk! 2022. március 8-án, 9-én és 10-én online számlanyitásra és online áruhitel igénylésére 8:00 és 17:00 között
van lehetőség új ügyfeleink esetében. Ezen időszakon kívül ők visszahívást kérhetnek munkatársainktól.
Tisztelt Ügyfelünk! Tájékoztatjuk, hogy egyes, a Budapest Bank által biztosított POS terminálokon technikai okokból átmenetileg
nincs lehetőség SZÉP Kártyával, valamint egészségpénztári kártyával történő fizetésre. A hiba elhárításán beszállító bevonásával
dolgozunk, addig türelmüket és megértésüket kérjük.
Tisztelt Ügyfelünk! Tájékoztatjuk, hogy tervezett karbantartás miatt 2022.01.23-án 00:00 és
04:00 óra közt az Azonnali Fizetési Rendszerben indított utalások fogadására,
valamint forint átutalási megbízások indítására nincs lehetőség. Kérjük,
utalását időzítse ezen időszakon kívülre. Amennyiben egy partnerétől vár
utalást, kérjük, jelezze neki, hogy átutalását a karbantartáson kívüli
időpontban vagy értéknap megjelölésével indítsa el, illetve sikertelenség
esetén később ismételje meg. Ugyanezen időszak alatt a másodlagos számlaazonosítók
és fizetési kérelmek kezelésére sincs lehetőség.
Tisztelt Ügyfelünk! A 2021. március 12-én 13:44 és 16:44 között hitelkártya számlára indított átutalási megbízások jóváírásában
hiba tapasztalható, ennek hatására az utalt összeg nem jelenik meg a hitelkártya számlán. A hiba javításán dolgozunk, addig
türelmét és megértését kérjük.
Tisztelt Ügyfelünk! Tájékoztatjuk, hogy ismeretlenek a Budapest Bank nevében, a customerservice@budapestbank.hu e-mail címről
küldenek ki leveleket. Felhívjuk figyelmét, hogy a levél rosszindulatú csatolmányt tartalmaz, így kérjük, amennyiben ilyen
levelet kapott, a csatolmányt ne nyissa meg és törölje a levelet.
Tisztelt
Ügyfeleink! Weboldalaink folyamatos fejlesztés alatt állnak. Újabb
fejlesztéseink eredményeképpen megújult weboldalunk további funkciókkal segíti
fogyatékkal élő ügyfeleink honlapon történő tájékozódását. Jelenlegi új
honlapunk már alkalmas a billentyűzettel történő bejárásra, felolvasó
szoftverre optimalizált. Hamarosan az akadálymentes szolgáltatási térképünket
is elérhetővé tesszük fogyatékkal élő Ügyfeleink részére, melyben
magaskontrasztos nézetben jelenítjük majd meg igényeknek megfelelően
fiókjainkat. Honlapunkon további akadálymentesítési fejlesztések is folyamatban
vannak, melyek későbbi időszakban fognak elérhetővé válni Ügyfeleink számára.
Ezek megvalósulásáról további tájékoztató üzenetet fogunk megjeleníteni
Ügyfeleink részére.
Megértését és együttműködését köszönjük! Üdvözlettel: Budapest Bank
Tisztelt
Ügyfelünk! 2021. november 2-án 22:00 és 22:30 óra között az internetes
vásárlások jóváhagyásához szükséges 3DS megerősítő (SMS) kód, a Budapest
Internetbankba történő belépéshez szükséges megerősítő kód, valamint a Budapest
Bank Mobil App második szintű SMS kódjainak kiküldése szünetel. A Budapest
Internetbankba történő belépéshez a karbantartás ideje alatt kérjük, használja
a QR kódos belépés lehetőségét.
Tisztelt Ügyfelünk! Tájékoztatjuk, hogy a PSD2 erős ügyfél-hitelesítésre még fel nem készült szolgáltatók weboldalán megszakad a fizetés folyamata.
További részletek ezen az oldalon.
Tisztelt Ügyfelünk! Tájékoztatjuk, hogy ismeretlenek a Budapest Bank nevében, a customerservice@budapestbank.hu e-mail címről
küldenek ki leveleket. Felhívjuk figyelmét, hogy a levél rosszindulatú csatolmányt tartalmaz, így kérjük, amennyiben ilyen
levelet kapott, a csatolmányt ne nyissa meg és törölje a levelet.
Tisztelt Ügyfelünk! Bankunk is tudomást szerzett
arról, hogy Magyarország Kormánya meg kívánja hosszabbítani a jelenleg
hatályban lévő fizetési moratóriumot, amely a jelenleg hatályos jogszabályi
rendelkezések alapján 2021. június 30-ig tart. 2021. július elsejétől az
érvényben lévő jogszabályoknak megfelelően válnak esedékessé a törlesztések.
Bármilyen a jelenlegi szabályozást érintő és a későbbiekben bekövetkező
jogszabályváltozást a Budapest Bank jogkövető, prudensen működő pénzintézetként
alkalmazni fog. A jogszabály megjelenéséig bankunk munkatársai nem tudnak
bővebb információt adni, kérjük szíves türelmüket!
Tisztelt
Ügyfelünk! Tájékoztatjuk, hogy egy ideig hiba állt fenn az október 8-i
értéknappal indított forint átutalási megbízások teljesítésében, ezek ugyanis egyes
esetekben elutasításra kerültek. Kérjük, amennyiben indított ilyen tranzakciót,
ellenőrizze, hogy elutasításra került-e a Budapest Internetbankban, a Budapest
Bank Mobil Appban, valamint a Budapest Üzleti Terminálon. Amennyiben a
tranzakció sikertelen volt, kérjük, ismételje meg az utalást. Megértését
köszönjük!
Tisztelt Ügyfelünk! Karbantartás miatt 2021. április 12. 22:50 óra és április 13. 00:05 óra, valamint április 13. 1:10 óra és 1:30 óra között
a Budapest Internetbank, a Budapest Bank Mobil App nem lesz elérhető, továbbá az internetes vásárlások jóváhagyásához szükséges
3DS megerősítő (SMS) kód és internetbank belépő kódot tartalmazó SMS kiküldésében ezen időszakok alatt kiesés várható.
Tisztelt Ügyfelünk! 2022.01.01-én életbe lép a 782/2021. (XII. 24.) Korm.
rendelet szerinti „kamatstop”, amely a referencia kamatlábhoz kötött
jelzáloghitel szerződések esetében a 2021. október 27. napján érvényes
referencia-kamatláb alapján határozza meg a maximális kamat mértékét. A
rögzítés 2022.06.30-ig automatikusan jár minden rövid kamatperiódussal
rendelkező jelzálogkölcsön esetében, ügyfeleinknek ezzel kapcsolatban nincs
teendője. További részletek.
Ezúton tájékoztatjuk, hogy a Budapest Bank és az MKB Bank – mint a Magyar Bankholding Zrt. két tagbankja – 2022. március 31-én
egyesül. További részletek.
Tisztelt Ügyfelünk! 2021. július 22-én 22:00 és 23:00 óra között az internetes vásárlások jóváhagyásához szükséges 3DS megerősítő
(SMS) kód kiküldése szünetel. 2021. július 22-én 22:00 óra és 2021. július 23-án 01:00 óra között a Budapest Internetbank
és Budapest Bank Mobil App tervezett karbantartás miatt nem lesz elérhető.
Tisztelt Ügyfelünk! Tájékoztatjuk, hogy február 21-én 22:00 és 22:45 között a Budapest Internetbank és Budapest Bank Mobil
App felületein a bankkártyákhoz kapcsolódó funkciók nem lesznek elérhetőek.
Tájékoztatás a fizetési moratóriumról Tisztelt Ügyfelünk! 2021. szeptember 15-én megjelent a Kormány 536/2021. (IX. 15.) Kormányrendelete a hiteltörlesztési moratórium
módosításáról, melyben a hitelmoratórium igénybevételének feltételei módosultak: Amennyiben Ön jelenleg (2021. szeptember
hónapban) él a hitelmoratóriummal, akkor 2021. október 1-je és október 31-e között nyilatkoznia kell, hogy továbbra is (2021.
november 1-jétől) élni kíván vele. Az új szabályokkal és nyilatkozás módjával kapcsolatos információkkal honlapunk folyamatosan frissülni fog!
Tisztelt Ügyfelünk! Változott az internetes
bankkártyás vásárlások jóváhagyása, további információt a teendőiről itt olvashat. Tájékoztatjuk, hogy csalók más
bankok nevében adathalász hívásokat kezdeményeznek, erről bővebben itt tájékozódhat.
Tisztelt Ügyfelünk!
Magyarország Kormánya a veszélyhelyzettel kapcsolatos különös szabályainak
bevezetéséről szóló 637/2020. (XII. 22.) Korm. rendelet módosításáról döntött.
Ennek értelmében a hiteltörlesztési moratórium 2021. szeptember 30-ig
tart. Bankunk a moratórium lezárásával kapcsolatos elszámolást 2021. október
elsejét követően teszi meg. Az elszámolás részleteiről tájékoztatni fogjuk
ügyfeleinket. Bármilyen a jelenlegi szabályozást érintő és a későbbiekben
bekövetkező jogszabályváltozást a Budapest Bank jogkövető, prudensen működő
pénzintézetként alkalmazni fog. Természetesen továbbra is lehetősége van a
korábban megadott módokon nyilatkozatot tenni, fizetési kötelezettségeit
folytatni vagy szüneteltetni. Keresse munkatársainkat bizalommal.
Tisztelt Ügyfeleink! A 2021.február.12 10:59 és február 13. 16.00 között hitelkártya számlára indított átutalási megbízások
jóváírásában hiba tapasztalható, ennek hatására az utalt összeg nem jelenik meg a hitelkártya számlán. A hiba javításán dolgozunk,
és várhatóan a mai nap végéig elhárítjuk, addig türelmüket és megértésüket kérjük.
Tisztelt Ügyfelünk! Ezúton tájékoztatjuk, hogy a Budapest Bank és az MKB Bank – mint a Magyar Bankholding Zrt. két tagbankja
– a tervek szerint 2022. március 31-én egyesül. További részletek
Tisztelt
Ügyfelünk! Tájékoztatjuk, hogy egy ideig hiba állt fenn az október 8-i
értéknappal indított forint átutalási megbízások teljesítésében, ezek ugyanis egyes
esetekben elutasításra kerültek. Kérjük, amennyiben indított ilyen tranzakciót,
ellenőrizze, hogy elutasításra került-e a Budapest Internetbankban, a Budapest
Bank Mobil Appban, valamint a Budapest Üzleti Terminálon. Amennyiben a
tranzakció sikertelen volt, kérjük, ismételje meg az utalást. Megértését
köszönjük!
Tisztelt Ügyfelünk! Tájékoztatjuk, hogy a Budapest Bank által üzemetetett POS terminálok
működésében esetenként hiba léphet fel. A probléma elhárításán dolgozunk, addig
is szíves türelmüket és megértésüket kérjük!
Tisztelt
Látogatónk! A fizetési moratóriummal
kapcsolatos új információkat részletesebben itt
olvashatja.
Tisztelt Ügyfelünk! Tájékoztatjuk, hogy egyes internetes bankkártyás vásárlások technikai okokból nem teljesülnek. Kérjük,
a vásárlást próbálja meg egy későbbi időpontban. Megértését köszönjük!
Tisztelt Ügyfelünk!
Tájékoztatjuk, hogy karbantartás miatt 2021. július 1-én 22:00 és 2021. július 2-án 05:00 között a tranzakciós SMS-ek kiküldése
szünetel, amelyek utólag kiküldésre kerülnek. Amennyiben ez idő alatt bármilyen kérdésük van, hívják telefonos ügyfélszolgálatunkat
a 06-1-477-7777 telefonszámon!
Tájékoztatás a fizetési moratóriumról Tisztelt Ügyfelünk! 2021. szeptember 15-én megjelent a Kormány 536/2021. (IX. 15.) Kormányrendelete a hiteltörlesztési moratórium
módosításáról, melyben a hitelmoratórium igénybevételének feltételei módosultak: Amennyiben Ön jelenleg (2021. szeptember
hónapban) él a hitelmoratóriummal, akkor 2021. október 1-je és október 31-e között nyilatkoznia kell, hogy továbbra is (2021.
november 1-jétől) élni kíván vele. Az új szabályokkal és nyilatkozás módjával kapcsolatos információkkal honlapunk folyamatosan frissülni fog!
Tisztelt Ügyfelünk! 2022.01.01-én életbe lép a 782/2021. (XII. 24.) Korm.
rendelet szerinti „kamatstop”, amely a referencia kamatlábhoz kötött
jelzáloghitel szerződések esetében a 2021. október 27. napján érvényes
referencia-kamatláb alapján határozza meg a maximális kamat mértékét. A
rögzítés 2022.06.30-ig automatikusan jár minden rövid kamatperiódussal
rendelkező jelzálogkölcsön esetében, ügyfeleinknek ezzel kapcsolatban nincs
teendője. További részletek.
Tisztelt Ügyfelünk! A törlesztési moratórium meghosszabbításával és következő szakaszával kapcsolatos tudnivalókról a jogszabály
megjelenése után tájékoztatjuk ügyfeleinket.
Tisztelt Ügyfelünk! A bankfiókjaink aktuális nyitvatartási idejéről a fiókkeresőben tájékozódhat, kérjük, a bankfiók látogatása előtt ellenőrizze a nyitvatartást.
Tisztelt Ügyfelünk! Tájékoztatjuk, hogy ismeretlenek a Budapest Bank nevében, a customerservice@budapestbank.hu e-mail címről
küldenek ki leveleket. Felhívjuk figyelmét, hogy a levél rosszindulatú csatolmányt tartalmaz, így kérjük, amennyiben ilyen
levelet kapott, a csatolmányt ne nyissa meg és törölje a levelet.
Tisztelt Ügyfelünk! Tájékoztatjuk, hogy a PSD2 erős ügyfél-hitelesítésre még fel nem készült szolgáltatók weboldalán megszakad a fizetés folyamata.
További részletek ezen az oldalon.
Tisztelt Ügyfelünk! Egyes hitelkártyáinkra vonatkozó
biztosítási díjak tévesen több alkalommal is levonásra kerülhettek, amelyről az
érintett ügyfelek SMS-ben értesülhettek. A hiba kijavításán dolgozunk, addig is
szíves türelmüket és megértésüket kérjük!
Tisztelt Ügyfelünk!
Magyarország Kormánya a 271/2021. (V. 21.) Korm. rendelet értelmében a
veszélyhelyzettel összefüggő rendkívüli intézkedések hatályának újbóli
meghosszabbításáról döntött. A hosszabbítás kiterjed a hiteltörlesztési
moratóriumra is. A rendelet értelmében a moratórium 2021. június 30-án nem ér
véget, így a moratóriumot követő elszámolást bankunk egy későbbi időpontban, a
jogalkotó jövőbeni elvárásaival összhangban teszi meg. Az elszámolás új
időpontjáról a részletszabályok megjelenését követően tudunk bővebb információt
adni, kérjük szíves türelmüket!
Tisztelt Ügyfelünk! Tájékoztatjuk,
hogy technikai okokból hibás
számlaegyenleget láthat elektronikus csatornáinkon. Tájékoztatjuk továbbá, hogy
az utalási tranzakciókkal, valamint pénztári
kifizetésekkel nem a helyes egyenlegükhöz férnek hozzá, azonban kártyás tranzakcióknál
(pl. üzletben történő fizetés, ATM-es tranzakciók) a megfelelő egyenleget érik
el. A hiba elhárításán dolgozunk.
Tisztelt Ügyfelünk! A Budapest Bank 2021. szeptember 24-én (pénteken) 22:00 órától 2021. szeptember 28-án (kedden) 04:00 óráig
karbantartást végez elektronikus csatornáin, ez pedig több szolgáltatás esetén is hosszabb vagy néhány perces teljes kiesésekkel
jár. 2021. szeptember 24-én 22:00-től szeptember 25-én 06:00-ig a tranzakciós SMS-ek kiküldése szünetel, és előfordulhatnak
kiesések a Budapest Internetbank szolgáltatásban. 2021. szeptember 25-én 00:00-tól 02:00-ig a Budapest Internetbank, Budapest
Bank Mobil App és a Budapest Üzleti Terminál szolgáltatásai szünetelnek, a beérkező azonnali fizetési tranzakciók pedig késve
kerülnek jóváírásra. Kérjük, hogy a felsorolt szolgáltatásokkal kapcsolatos ügyintézést és tranzakciókat lehetőség szerint
a karbantartási időszakon kívülre időzítse! Amennyiben a karbantartás ideje alatt bármilyen kérdése van, hívja a telefonos
ügyfélszolgálatunkat a 1440-es telefonszámon! Megértését és türelmét köszönjük!
Tisztelt Ügyfelünk! 2022.01.01-én életbe lép a 782/2021. (XII. 24.) Korm.
rendelet szerinti „Kamatstop”, amely a referencia kamatlábhoz kötött
jelzáloghitel szerződések esetében a 2021. október 27. napján érvényes
referencia-kamatláb alapján határozza meg a maximális kamat mértékét. A
rögzítés 2022.06.30-ig automatikusan jár minden rövid kamatperiódussal
rendelkező jelzálogkölcsön esetében, ügyfeleinknek ezzel kapcsolatban nincs
teendője. További részletek.
Tisztelt Ügyfelünk! 2022.01.01-én életbe lép a 782/2021. (XII. 24.) Korm.
rendelet szerinti „Kamatstop5”, amely a referencia kamatlábhoz kötött
jelzáloghitel szerződések esetében a 2021. október 27. napján érvényes
referencia-kamatláb alapján határozza meg a maximális kamat mértékét. A
rögzítés 2022.06.30-ig automatikusan jár minden rövid kamatperiódussal
rendelkező jelzálogkölcsön esetében, ügyfeleinknek ezzel kapcsolatban nincs
teendője. További részletek.
Tisztelt
Ügyfelünk! Tájékoztatjuk, hogy egy ideig hiba állt fenn az október 8-i
értéknappal indított forint átutalási megbízások teljesítésében, ezek ugyanis egyes
esetekben elutasításra kerültek. Kérjük, amennyiben indított ilyen tranzakciót,
ellenőrizze, hogy elutasításra került-e a Budapest Internetbankban, a Budapest
Bank Mobil Appban, valamint a Budapest Üzleti Terminálon. Amennyiben a
tranzakció sikertelen volt, kérjük, ismételje meg az utalást. Megértését
köszönjük!
Tervezett karbantartás miatt 2021.10.12-én 22:00 és 10.13-án 00:30
között a Budapest Internetbank és a Budapest Bank Mobil App nem lesz
elérhető, valamint 2021.10.12-én 22:00 és 22:30 között az internetes
kártyás vásárlások jóváhagyásához szükséges SMS kiküldése szünetelni
fog. Türelmét és megértését kérjük.
Tisztelt Ügyfelünk! A Media Markt webáruházában igényelhető online áruhitel szolgáltatás technikai okok miatt átmenetileg
nem elérhető. A hiba elhárítása folyamatban van. Megértését és türelmét köszönjük!
Tisztelt Ügyfelünk! A Budapest Bank 1440-es telefonszáma technikai okokból jelenleg nem elérhető, addig a +36 1 477 7777-es
és +36 1 450 7777-es telefonszámon érhető el a bank telefonos ügyfélszolgálata.
Ezúton tájékoztatjuk, hogy a Budapest Bank és az MKB Bank – mint a Magyar Bankholding Zrt. két tagbankja – a tervek szerint
2022. március 31-én egyesül. További részletek
Tisztelt Ügyfelünk! 2022.01.01-én életbe lép a 782/2021. (XII. 24.) Korm.
rendelet szerinti „kamatstop”, amely a referencia kamatlábhoz kötött
jelzáloghitel szerződések esetében a 2021. október 27. napján érvényes
referencia-kamatláb alapján határozza meg a maximális kamat mértékét. A
rögzítés 2022.06.30-ig automatikusan jár minden rövid kamatperiódussal
rendelkező jelzálogkölcsön esetében, ügyfeleinknek ezzel kapcsolatban nincs
teendője. További részletek.
Tájékoztatjuk, hogy technikai okokból a Budapest Internetbankban és Budapest Bank Mobil Appban a fizetési kérelem szolgáltatás
átmenetileg nem elérhető.
Tisztelt Ügyfeleink! Weboldalunkon a mai napon (2020.10.20.) 19:00 és 23:59 között
karbantartási munkákat végzünk, amely bizonyos funkciók elérésében fennakadást
okozhat. Az okozott kellemetlenségért elnézésüket kérjük!
Tisztelt Ügyfelünk! Tájékoztatjuk, hogy technikai okokból a Budapest Bank ATM-jei jelenleg nem üzemelnek. A hiba elhárításán
dolgozunk a szolgáltató bevonásával. Amennyiben készpénzt szeretnének felvenni vagy befizetni, kérjük, fáradjanak be a legközelebbi
bankfiókunkba, vagy válasszák más szolgáltatók ATM-jeit. Megértésüket köszönjük.
Tisztelt Ügyfelünk! 2022. március 8-án, 9-én és 10-én online számlanyitásra és online áruhitel igénylésére 8:00 és 17:00 között
van lehetőség új ügyfeleink esetében. Ezen időszakon kívül ők visszahívást kérhetnek munkatársainktól. Tájékoztatjuk továbbá,
hogy a jelzáloghitel kalkulátor technikai okokból nem működik. Kérjük türelmüket a hiba elhárításáig.
Tisztelt Ügyfelünk!
2021.02.10-től változik az internetes bankkártyás vásárlások jóváhagyása.
További információt a teendőiről itt olvashat
Tisztelt
Látogatónk! A fizetési moratóriummal
kapcsolatos új információkat részletesebben itt
olvashatja.
Tisztelt Ügyfelünk! Tájékoztatjuk, hogy egyes, a Budapest Bank által biztosított POS terminál technikai okokból átmenetileg
nem üzemel. A hiba elhárításán a beszállító bevonásával dolgozunk, addig türelmét és megértését kérjük.
Tájékoztatjuk, hogy ismeretlenek a Budapest Bank nevében, a customerservice@budapestbank.hu e-mail címről küldenek ki leveleket.
Felhívjuk figyelmét, hogy a levél rosszindulatú csatolmányt tartalmaz, így kérjük, amennyiben ilyen levelet kapott, a csatolmányt
ne nyissa meg és törölje a levelet.
Tisztelt
Ügyfeleink! Értesítjük Önöket, hogy tervezett karbantartás miatt a Budapest
Internetbank és a Budapest Bank Mobil App, a tranzakciós SMS-ek, valamint az
internetes vásárlások jóváhagyásához szükséges megerősítő (SMS) kód (3DS)
kiküldése szünetel 2020.11.13. (péntek) 22:00 óra és 2020.11.14. (szombat)
04:00 óra között. Amennyiben bármilyen kérdésük van, kérjük, hívják telefonos
ügyfélszolgálatunkat a 1440 telefonszámon! Megértésüket és türelmüket
köszönjük! Üdvözlettel: Budapest Bank
Tisztelt Ügyfelünk! Tervezett
karbantartás miatt 2021. november 16-án 22:00 órától 2021. november 17. 01:00
óráig a Budapest Internetbank és Budapest Bank Mobil App nem lesz elérhető.
Kérjük, az ügyintézést időzítse a karbantartási időn kívülre.
Tisztelt Ügyfelünk! Tájékoztatjuk, hogy technikai okokból az ATM-es készpénzfelvétel a Budapest Bank bankautomatáiból jelenleg
nem lehetséges, az internetes vásárlások jóváhagyásához szükséges 3DS megerősítő (SMS) kód és PUSH üzenet kiküldése is szünetel,
valamint a Budapest Bank Mobil Appban és a Budapest Internetbankban a bankkártyákkal kapcsolatos ügyintézésre nincs lehetőség.
Az
üzletekben történő bankkártyás fizetés jelenleg is zavartalanul működik. A hiba elhárításán külső partnerünk bevonásával dolgozunk,
addig türelmüket és megértésüket kérjük.
Tisztelt Ügyfelünk! Tájékoztatjuk, hogy egyes ügyfeleink bankunk nevében küldött adathalász levelet kaphattak, egyes ügyfeleinket
pedig telefonon keresztül keresték adathalász céllal. Erről bővebben itt tájékozódhat.
Tisztelt Ügyfelünk!
Tájékoztatjuk, hogy tervezett karbantartás miatt 2021.06.27-én 00:00 és 03:00 óra közt az Azonnali Fizetési Rendszerben indított
utalások fogadására, valamint ezek indítására nincs lehetőség. Kérjük, utalását időzítse ezen időszakon kívülre, vagy átutalását
értéknap megjelölésével indítsa el. Amennyiben egy partnerétől vár utalást, kérjük, jelezze neki, hogy átutalását a karbantartáson
kívüli időpontban vagy értéknap megjelölésével indítsa újra, illetve sikertelenség esetén ismételje meg.
Tisztelt Ügyfelünk! Tájékoztatjuk, hogy a PSD2 erős ügyfél-hitelesítésre még fel nem készült szolgáltatók weboldalán megszakad a fizetés folyamata.
További részletek ezen az oldalon.
Tisztelt Ügyfelünk! Tájékoztatjuk, hogy a PSD2 erős ügyfél-hitelesítésre még fel nem készült szolgáltatók weboldalán megszakad a fizetés folyamata.
További részletek ezen az oldalon.
Tisztelt Ügyfelünk! 2022.01.01-én életbe lép a 782/2021. (XII. 24.) Korm.
rendelet szerinti „Kamatstop”, amely a referencia kamatlábhoz kötött
jelzáloghitel szerződések esetében a 2021. október 27. napján érvényes
referencia-kamatláb alapján határozza meg a maximális kamat mértékét. A
rögzítés 2022.06.30-ig automatikusan jár minden rövid kamatperiódussal
rendelkező jelzálogkölcsön esetében, ügyfeleinknek ezzel kapcsolatban nincs
teendője. További részletek.
Tájékoztatjuk Tisztelt Ügyfeleinket, hogy augusztus 29-én (szombaton) a fiókok egységesen15:00 óráig tartanak nyitva.
Tájékoztatás a fizetési moratóriumról Tisztelt Ügyfelünk! 2021. szeptember 15-én megjelent a Kormány 536/2021. (IX. 15.) Kormányrendelete a hiteltörlesztési moratórium
módosításáról, melyben a hitelmoratórium igénybevételének feltételei módosultak: Amennyiben Ön jelenleg (2021. szeptember
hónapban) él a hitelmoratóriummal, akkor 2021. október 1-je és október 31-e között nyilatkoznia kell, hogy továbbra is (2021.
november 1-jétől) élni kíván vele. Az új szabályokkal és nyilatkozás módjával kapcsolatos információkkal honlapunk folyamatosan
frissülni fog!
Tisztelt
Ügyfeleink!
Tájékoztatjuk Önöket,
hogy technikai okokból az online bankkártyás fizetések sikertelenek lehetnek. Amennyiben nem tudnak online
fizetni, kérjük, hogy kis idő elteltével ismételjék meg a műveletet. A
hiba elhárításán dolgozunk, addig türelmüket és megértésüket kérjük!
Üdvözlettel: Budapest
Bank
Tisztelt Ügyfelünk! Tájékoztatjuk, hogy tervezett karbantartás miatt 2021.10.17-én 00:00 és 02:30 óra közt az Azonnali Fizetési
Rendszerben indított utalások fogadására, valamint forint átutalási megbízások indítására nincs lehetőség. Kérjük, utalását
időzítse ezen időszakon kívülre. Amennyiben egy partnerétől vár utalást, kérjük, jelezze neki, hogy átutalását a karbantartáson
kívüli időpontban vagy értéknap megjelölésével indítsa el, illetve sikertelenség esetén később ismételje meg. Ugyanezen időszak
alatt a másodlagos számlaazonosítók és fizetési kérelmek kezelésére sincs lehetőség.
Tisztelt Ügyfelünk! Tájékoztatjuk,
hogy egyes, a Budapest Bank által biztosított POS terminál technikai okokból
átmenetileg nem működik. A hiba elhárításán dolgozunk, addig türelmüket és
megértésüket kérjük.
Tisztelt Ügyfelünk! Tájékoztatjuk, hogy egyes, a Budapest Bank által biztosított POS terminálokon technikai okokból átmenetileg
nincs lehetőség SZÉP Kártyával, valamint egészségpénztári kártyával történő fizetésre. A hiba elhárításán beszállító bevonásával
dolgozunk, addig türelmüket és megértésüket kérjük.
Tisztelt Ügyfelünk!
2021.02.10-től változik az internetes bankkártyás vásárlások jóváhagyása.
További információt a teendőiről itt olvashat
Tisztelt Ügyfelünk! Természetesen bankunk is tudomást
szerzett arról, hogy Magyarország Kormánya meg kívánja hosszabbítani a jelenleg
hatályban lévő fizetési moratóriumot, amely a jelenleg hatályos jogszabályi
rendelkezések alapján 2021. június 30-ig tart. 2021. július elsejétől az
érvényben lévő jogszabályoknak megfelelően válnak esedékessé a törlesztések.
Bármilyen a jelenlegi szabályozást érintő és a későbbiekben bekövetkező
jogszabályváltozást a Budapest Bank jogkövető, prudensen működő pénzintézetként
alkalmazni fog. A jogszabály megjelenéséig bankunk munkatársai nem tudnak
bővebb információt adni, kérjük szíves türelmüket!
Hálózati leterheltség
miatt egyes rendszereink elérésében lassulás jelentkezik, esetenként nem
elérhetők. A szolgáltatóval együttműködve folyamatban van a hiba elhárítása.
Tisztelt Ügyfelünk! Tájékoztatjuk, hogy elektronikus csatornáinkon 2022. február
16. 23:30 és 2022. február 17. 00:15 óra között, valamint 2022. február 17.
01:35 és 03:10 óra között karbantartást végzünk, így a Budapest Internetbank és
Budapest Bank Mobil App nem lesz elérhető. Az internetes vásárlások
jóváhagyásához szükséges push értesítés helyett a karbantartás ideje alatt SMS
kód érkezik.
Tisztelt Ügyfeleink! Technikai problémák miatt egyes ügyfeleink átmenetileg
nem helyes számlaegyenleget látnak elektronikus csatornáinkon. Előfordulhat,
hogy a téves egyenleg miatt kártyás vásárlásaik elutasításra kerülnek. A hiba elhárításán dolgozunk, megértésüket és türelmüket
köszönjük! Üdvözlettel:Budapest Bank
Tisztelt
Ügyfelünk! 2020. október 20-án az Országgyűlés a hiteltörlesztési
moratórium meghosszabbításáról döntött, így a meghatározott társadalmi
csoportoknak és a pénzügyi nehézséggel küzdő vállalkozásoknak 2021. január
1-től 2021. június 30-ig továbbra sem szükséges hiteleiket törleszteniük. A
részletszabályokat egyelőre nem ismerjük, azok megjelenéséig ügyfeleink szíves
türelmét kérjük! Az új moratóriummal kapcsolatos információkkal honlapunk
folyamatosan frissülni fog!
Tisztelt Ügyfelünk! Tájékoztatjuk, hogy 2021. október 26-án 22:00 óra és 2021. október 27-én 01:40 óra között a Budapest Internetbank,
a Budapest Bank Mobil App és a Budapest Üzleti Terminál tervezett karbantartás miatt nem lesz elérhető, valamint ez idő alatt
a tranzakciós SMS-ek és az internetes vásárlások jóváhagyásához szükséges 3DS megerősítő (SMS) kód kiküldése szünetel.
Tisztelt Ügyfelünk! Szolgáltatónál fennálló technikai probléma miatt
az internetes bankkártyás vásárlás jóváhagyására szolgáló azonosító oldal
betöltése nem történik meg. A hiba hatásaként az internetes bankkártyás
vásárlások jóváhagyására átmenetileg nincs lehetőség. A hiba mihamarabbi
elhárításán a szolgáltató már dolgozik, addig türelmüket és megértésüket
kérjük.
Tisztelt Ügyfelünk! A Budapest Bank 2021. szeptember 24-én (pénteken) 22:00 órától 2021. szeptember 28-án (kedden) 04:00 óráig
karbantartást végez elektronikus csatornáin, ez pedig több szolgáltatás esetén is hosszabb vagy néhány perces teljes kiesésekkel
jár. 2021. szeptember 27-én 22:00-től szeptember 28-án 04:00-ig a tranzakciós SMS-ek kiküldése szünetel, és előfordulhatnak
kiesések a Budapest Internetbank szolgáltatásban. 2021. szeptember 28-án 00:00-tól 02:00-ig a Budapest Internetbank, Budapest
Bank Mobil App és a Budapest Üzleti Terminál szolgáltatásai szünetelnek, a beérkező azonnali fizetési tranzakciók pedig késve
kerülnek jóváírásra. Kérjük, hogy a felsorolt szolgáltatásokkal kapcsolatos ügyintézést és tranzakciókat lehetőség szerint
a karbantartási időszakon kívülre időzítse! Amennyiben a karbantartás ideje alatt bármilyen kérdése van, hívja a telefonos
ügyfélszolgálatunkat a 1440-es telefonszámon! Megértését és türelmét köszönjük!
Tisztelt Ügyfelünk! Tájékoztatjuk, hogy ismeretlenek a Budapest Bank nevében, a customerservice@budapestbank.hu e-mail címről
küldenek ki leveleket. Felhívjuk figyelmét, hogy a levél rosszindulatú csatolmányt tartalmaz, így kérjük, amennyiben ilyen
levelet kapott, a csatolmányt ne nyissa meg és törölje a levelet.
A mai napon 17.00 óra és 0.00 óra között tervezett karbantartást végzünk weboldalunkon, emiatt előfordulhat, hogy ideiglenesen
bizonyos funkciókpéldául:űrlapok, nemlesznekelérhetőek.Megértésüketköszönjük!
Tisztelt Ügyfelünk! Tájékoztatjuk, hogy 2021. április 25-én 02:05 és 03:30 között a Budapest Internetbank és a Budapest Bank Mobil App tervezett
karbantartás miatt nem lesz elérhető. 2021. április 25-én 02:20 és 02:50 közt az internetes vásárlások jóváhagyásához szükséges
3DS megerősítő (SMS) kód kiküldése szünetel.
Tisztelt Ügyfelünk! Tájékoztatjuk, hogy ismeretlenek a Budapest Bank nevében, a customerservice@budapestbank.hu e-mail címről
küldenek ki leveleket. Felhívjuk figyelmét, hogy a levél rosszindulatú csatolmányt tartalmaz, így kérjük, amennyiben ilyen
levelet kapott, a csatolmányt ne nyissa meg és törölje a levelet.
Tisztelt Ügyfelünk! Tájékoztatjuk, hogy a Budapest Bank és MKB Bank 2022.
március 31-én egyesül. Április 1-jén az egyesült MKB Bank bankfiókjai egységesen 12:00-kor zárnak. Az egyesült MKB Bank 2022.
április 2-a és 4-e
között bankszünnapot tart. Április 2-án és 3-án többek között elektronikus
csatornáink elérésében, az azonnali átutalási megbízások - mind a küldést, mind
a fogadást illetően - leállást, a kártyahasználatban rövidebb kieséseket
tapasztalhat. Április 4-én bankfiókjaink zárva lesznek. További információ.
Tisztelt Ügyfelünk!
Tervezett karbantartás miatt 2021.02.18. 23:00 óra és 2021.02.19. 02:00 óra
közt a Budapest Internetbank, a Budapest Bank Mobil App, a Budapest
Internetbank belépéshez szükséges megerősítő SMS kód és az internetes
vásárlások jóváhagyásához szükséges 3DS megerősítő (SMS) kód kiküldésében
időszakos kiesések várhatók. Megértésüket és türelmüket kérjük.
Tisztelt Ügyfeleink! Weboldalunkon a mai napon (2021.04.06.) 19:00 és 23:59 között
karbantartási munkákat végzünk, amely bizonyos funkciók elérésében fennakadást
okozhat. Az okozott kellemetlenségért elnézésüket kérjük!
Tisztelt Ügyfelünk! Tájékoztatjuk,
hogy a PSD2 erősügyfél-hitelesítésre vonatkozó elvárásánakhatályba lépését követően némely
kereskedői weboldalak nem készültek fel az előírásoknak megfelelő átállásra, ennélfogva nem felelnek meg a
rendelet követelményeinek. Ezeken az internetes oldalakon gyakran tapasztalható,
hogy a vásárlás végső fázisában a tranzakció megszakad és/vagy elutasításra
kerül. További részletekért kérjük, látogasson el a https://www.budapestbank.hu/hirek/PSD2-sikertelen-tranzakciok
oldalra!
Tisztelt Ügyfeleink!
Technikai
okokból a bank internetbankjában és mobilalkalmazásában az indított megbízások
nem azonnali megbízásként teljesülnek, így az átutalási megbízások nem néhány
másodpercen belül, hanem pár óra alatt kerülnek teljesítésre.
A hiba
elhárításán dolgozunk és megtörténtéről a jelen felületen haladéktalanul
tájékoztatjuk Önöket. Amennyiben a hibát korábban nem sikerül kijavítanunk, úgy
a mai napon Budapest Bankon kívüli partnernek indított forint utalások a mai
napon 16 óráig, bankon belüli ügyfélnek indított utalások pedig 18 óráig ma
teljesülnek, az ezt követően megadott megbízások holnap reggel 7 óra után
kerülnek teljesítésre. Megértésüket és türelmüket köszönjük!
Üdvözlettel:
Budapest
Bank
Kedves Ügyfelünk!
Kedvezményes
díjazású számlacsomaggal várjuk a Sberbank kisvállalati ügyfeleit a
bankfiókjainkban. A részletekkel kapcsolatban
érdeklődjön kollégáinknál! Bankfiókokkal kapcsolatos
információk:
https://www.budapestbank.hu/fiokkereso!
Tisztelt Ügyfeleink!
Technikai okokból a bank
internetbankjában és mobilalkalmazásában az Azonnali Fizetési Rendszerben nem
tudnak utalást indítani. Ennek hatására elküldött megbízásai nem néhány
másodpercen belül érkeznek meg, illetve a 17 óra után indított tranzakciók csak
a következő munkanapon teljesülnek.
Technikai problémák
miatt ügyfeleink azonnali fizetési tranzakciókat követően átmenetileg nem a
helyes számlaegyenleget láthatják elektronikus csatornáinkon, valamint a
tranzakciós SMS-ben.
A hiba elhárításán
dolgozunk, megértésüket és türelmüket köszönjük!
Üdvözlettel:
Budapest Bank
Sütibeállításokra szolgáló felugró ablak.
Ahogy más cégek, mi is használunk "cookie"-kat weboldalainkon. Célunk, hogy teljesebb körű szolgáltatást nyújtsunk látogatóink
számára.
A funkcionális cookiek biztosítják, hogy az Ön által látogatott weboldal megfelelően működhessen, valamint megkönnyítik Ön
számára a weboldal használatát. A funkcionális cookiek nem kikapcsolhatóak. Ezen cookiek érvényessége kizárólag a weboldal
látogatására vonatkozik, a munkamenet végeztével, illetve a böngésző bezárásával ezek a fajta cookiek automatikusan törlődnek
az Ön számítógépéről. Ezek a cookiek nem tárolnak Önről semmilyen személyazonosításra alkalmas adatot.
A marketing cookiek a funkcionális cookiek mellett a látogatói adatokat is tárolja, hogy Önt személyre szóló ajánlatokkal
láthassuk el.
A
nyugdíjcélú megtakarítások esetében a hosszú távon keletkező hozam az egyik
legfontosabb sikertényező. Éppen ezért a Budapest Önkéntes Nyugdíjpénztár
Magyarországon az elsők között, 2003-ban vezette be a Választható Portfóliós
Rendszerét, annak érdekében, hogy különböző életkorú, ill. különböző kockázati
hajlandóságú tagjai számára választási lehetőséget biztosítson. A választható
portfóliók eltérő befektetési irányultságúak, és markánsan különböző
időhorizonttal és kockázati tartalommal rendelkeznek annak érdekében, hogy
minden tag megtalálhassa a számára legmegfelelőbb portfóliót.
Portfólióink
AKTÍV PORTFÓLIÓ vagy BEBIZTOSÍTÓ PORTFÓLIÓ
Aktív portfólió választása akkor lehet előnyös az Ön számára, ha életkora alapján várhatóan 5 éven belül nem éri el a nyugdíjkorhatárt és így vagyona hosszú távon kerül befektetésre, és/vagy
igényei között a hozamelvárás az elsődleges és e cél elérésének érdekében vállalja a viszonylag magasabb befektetési kockázatot.
Mivel a portfólió a befektetési politika által meghatározott célérték szerint jelentős mértékben tartalmaz részvényeket, emellett
számottevő, a részvényekhez többé-kevésbé hasonló mértékben tartalmaz kamatozó eszközöket, állampapírokat is. Kötvénytartalma
az átlagosnál magasabb futamidejű, tehát a portfóliónak ezt az elemét is jellemezheti árfolyam-változékonyság. Összességében
az Aktív portfólió magasabb kockázati szintű, így nagyobb hozampotenciállal rendelkező portfólió.
Bebiztosító portfólió választása akkor lehet előnyös az Ön számára, ha Ön rövidebb (néhány éves) távon is inkább a kockázatok csökkentését tartja fontosnak, és/vagy ha közel áll a nyugdíjkorhatárhoz
és szeretné enyhíteni annak kockázatát, hogy Ön éppen egy átmeneti tőzsdei mélypont közelében venné igénybe a nyugdíjszolgáltatását.
A Budapest Önkéntes Nyugdíjpénztár választható portfólióinak a megadott napon érvényes, egy elszámolási egységre jutó árfolyamai
a következők:
A tagok belépésükkor a Pénztár által felkínált portfóliók közül a belépési nyilatkozat portfólióválasztásra szolgáló részének
kitöltésével és Pénztárhoz való eljuttatásával választhatnak. Amennyiben valamely tag a belépésekor nem nyilatkozik, akkor
őt a Pénztár az Alapportfólióba, vagyis a Bebiztosító portfólióba sorolja be. A pénztártag korábbi megtakarítása, illetve
újonnan érkezett befizetései az általa választott (besorolt) portfólióban kerülnek elhelyezésre mindaddig, amíg másik portfóliót
nem választ.
A tag a Pénztárnak benyújtott Portfólióváltási nyilatkozattal
a korábban választott (besorolt) portfólió helyett másik portfóliót is választhat. Két portfólióváltás fordulónapjai között
egy hónap időtartamnak el kell telnie, ellenkező esetben a portfólióváltás nem teljesíthető.
A portfólió váltás menete
a Pénztár a portfólióváltás fordulónapjaként az Ön által megjelölt napot (T nap) veszi figyelembe, amennyiben a portfólióváltási
kérelem legalább 10 munkanappal a fordulónap előtt a Pénztárhoz benyújtásra került.
Amennyiben a kérelemben Ön fordulónapot nem jelöl meg, vagy a kérelem Pénztárhoz történő benyújtása késedelmesen történt,
akkor fordulónapként a benyújtást követő 10. munkanapot kell figyelembe venni.
A Pénztár a Portfólióváltó nyilatkozatban megjelölt fordulónapot követő 8 munkanapon belül a portfólióváltást végrehajtja.
Az egyedi portfólióváltást a T napra vonatkozóan kell elszámolni, azaz T nappal kerülnek az elszámolóegységek megszüntetésre
a korábbi portfólióban, illetve T nappal keletkeztetésre az újonnan választott portfólióban.
A Pénztár a portfólióváltást olyan módon számolja el, hogy a tag a korábbi portfóliója utáni hozamot egészen a fordulónapig
megkapja, ugyanakkor az újonnan választott portfólióban a fordulónapot követő naptól kezdődően jár részére hozam.
Ezt követően a Pénztár írásban visszaigazolja az Ön részére a portfólióváltást, melyen ellenőrizheti, hogy a rendelkezés az
Ön döntésének megfelelően került-e rögzítésre a Pénztár nyilvántartási rendszerében.
A portfólió váltás költsége
A Pénztár a Választható Portfóliós Szabályzatnak
megfelelően a portfólióváltás során felmerülő vagyonarányos költséggel terheli meg az Ön számláját, melynek összege a váltás
fordulónapján érvényes egyéni számlakövetelés 1 ezreléke, de nem haladhatja meg a 2.000 Ft-ot. A portfólióváltáshoz kapcsolódó
pontos költségről a Pénztár a legközelebbi egyéni számlaegyenleg értesítőben ad tájékoztatást.
Hozamok
A Budapest Önkéntes Nyugdíjpénztár befektetési eredményei
AKTÍV PORTFÓLIÓ
BEBIZTOSÍTÓ PORTFÓLIÓ
INFLÁCIÓ (DEC/DEC)
2021.
évi nettó hozamráta
7,64%
-1,90%
7,4%
2020. évi nettó hozamráta
5,44%
0,42%
2,7%
2019. évi nettó hozamráta
14,90%
2,45%
4,0%
2018. évi nettó hozamráta
-2,07%
-0,35%
2,7%
2017. évi nettó hozamráta
11,17%
2,61%
2,1%
2016. évi nettó hozamráta
8,47%
3,13%
1,8%
2015. évi nettó hozamráta
5,50%
3,06%
0,9%
2014. évi nettó hozamráta
12,22%
6,17%
-0,9%
2013. évi nettó hozamráta
12,50%
6,55%
0,4%
2012. évi nettó hozamráta
10,82%
10,72%
5,0%
2011. évi nettó hozamráta
-0,99%
5,99%
4,1%
2010. évi nettó hozamráta
17,00%
6,24%
4,7%
2009. évi nettó hozamráta
17,85%
10,82%
5,6%
2008. évi nettó hozamráta
-18,45%
4,08%
3,5%
2007. évi nettó hozamráta
6,62%
6,33%
7,4%
2006. évi nettó hozamráta
7,32%
5,57%
6,5%
2005. évi nettó hozamráta
14,48%
8,60%
3,3%
2004. évi nettó hozamráta
19,13%
13,16%
5,5%
2003. évi nettó hozamráta
6,93%
-0,63%
5,7%
2002. évi nettó hozamráta
5,32%
5,32%
4,8%
2001. évi nettó hozamráta
2,35%
2,35%
6,8%
2000. évi nettó hozamráta
2,70%
2,70%
10,1%
1999. évi nettó hozamráta
23,34%
23,34%
11,2%
1998. évi nettó hozamráta
24,79%
24,79%
10,3%
Átlagos hozamráta
Átlagos hozamráta
Átlagos infláció
AKTÍV PORTFÓLIÓ
BEBIZTOSÍTÓ PORTFÓLIÓ
Átlagos infláció
10 éves (2012-2021)
8,56%
3,23%
2,59%
15 éves (2007-2021)
6,84%
4,36%
3,40%
Átlagos hozamráta
AKTÍV PORTFÓLIÓ
Átlagos hozamráta
BEBIZTOSÍTÓ PORTFÓLIÓ
Átlagos infláció
Átlagos infláció
10 éves (2012-2021)
Átlagos hozamráta
8,56%
Átlagos hozamráta
3,23%
Átlagos infláció
2,59%
15 éves (2007-2021)
Átlagos hozamráta
6,84%
Átlagos hozamráta
4,36%
Átlagos infláció
3,40%
Nettó hozamráta
Az adott évben a befektetetéseken elért hozam a vagyon százalékában, a vagyonkezeléssel összefüggő költségek levonása után.
2002. 12. 31-ig a pénztár egészére, 2003. 01. 01-től a választható portfóliós rendszer indulását követően a portfólió egészére
vonatkozik, az egyes pénztártagok egyéni számlájának hozama ettől eltér, mivel minden tagnak más időpontban eltérő összeg
érkezik egyéni számlájára.
Átlagos 10-éves hozamráta
Mivel a nyugdíjpénztári befektetések időtávja jellemzően több évtized, ezért a befektetési teljesítményt is hosszabb távon
kell értékelni. Ezt a célt szolgálja a 10-éves hozamráta, amit az elmúlt 10 év nettó hozamaiból mértani átlagolással számítanak
a pénztárak. Mivel átlagos mutató, értékét úgy értelmezhetjük, mintha az elmúlt 10 év mindegyikében ez lett volna a pénzár
nettó hozama. A hozamráták ebben az időszakban természetesen változtak, de az átlagolás ezt a hullámzást „kisimítja”, és végeredmény
szempontjából ugyanazt adja.
Átlagos 15-éves hozamráta
Mivel a nyugdíjpénztári befektetések időtávja jellemzően több évtized, ezért a befektetési teljesítményt is hosszabb távon
kell értékelni. Ezt a célt szolgálja a 15-éves hozamráta, amit az elmúlt 15 év nettó hozamaiból mértani átlagolással számítanak
a pénztárak. Mivel átlagos mutató, értékét úgy értelmezhetjük, mintha az elmúlt 15 év mindegyikében ez lett volna a pénzár
nettó hozama. A hozamráták ebben az időszakban természetesen változtak, de az átlagolás ezt a hullámzást „kisimítja”, és végeredmény
szempontjából ugyanazt adja.
A Nyugdíjpénztár múltbéli teljesítménye nem nyújt biztosítékot a jövőbeli hozamok nagyságára. Az átlagos hozamok a 281/2001.
évi Kormányrendelet előírásai alapján számolt értékek.
A
Budapest Önkéntes Nyugdíjpénztár vagyona 2021.12.31. fordulónapi záró piaci értékének
portfóliók közötti megoszlási aránya a következő: Aktív portfólió 84,18%, Bebiztosító
portfólió 15,58%,
Járadékos portfólió: 0,24%.
Budapest aktív portfólió
A Budapest Aktív Portfólió - összhangban a portfólió átlagosnál magasabb kockázati szintjével - elsősorban az átlagosnál magasabb kockázatú eszközöket
tartalmaz. A portfólió jelentős részét részvények és a részvénypiachoz kapcsolódó befektetési eszközök teszik ki, emellett
szintén jelentős mértékben az átlagosnál magasabb kockázatú, hosszú futamidővel rendelkező kamatozó eszközöket, állampapírokat
és egyéb hitelpapírokat is tartalmaz a portfólió.
A részvények és egyéb kockázatos befektetési eszközök árfolyama a makrogazdasági, vállalati és egyéb tőkepiaci hírek és várakozások
hatására folyamatosan változik, így a legkörültekintőbb elemzésekkel sem lehet biztonsággal megjósolni ezen eszközök rövidtávú
árfolyam-alakulását. Az Aktív portfólió kamatozó eszközei is az átlagosnál magasabb kockázatú eszközök, tehát a portfóliónak
ezt az elemét is jellemezheti árfolyam-változékonyság. A portfólióban jelentős részt képviselhetnek a külföldi devizában kibocsátott
eszközök, melyek árfolyam kockázatát a vagyonkezelő származtatott eszközök felhasználásával csökkentheti.
Összességében az Aktív portfólió azt átlagosnál magasabb kockázati szinttel rendelkezik, azonban a magasabb kockázati szinttel
összhangban hosszú időtávon az átlagosnál magasabb hozampotenciállal is bír.
Az Aktív portfólió választása akkor lehet előnyös, ha a pénztártagéletkora alapján várhatóan 5 éven belül nem éri el a nyugdíjkorhatárt
és így vagyona hosszú távon kerül befektetésre, és/vagyigényei között a hozamelvárás az elsődleges és ezen cél elérése érdekében
vállalja az átlagosnál magasabb befektetési kockázatot.Az aktív portfólió magasabb kockázati szinthez kapcsolódó potenciális
előnyei hosszú távon érvényesülhetnek, összhangban a pénztári megtakarítás általában hosszabb távú jellegével.
Benchmark
Az Aktív portfólió benchmarkja az alábbi tőkepiaci indexekből az alábbi súlyokkal kialakított összetett referencia index:
Index
Súly
RMAX
5%
MAX
45%
MSCI World
20%
BUX
5%
CETOP20
15%
MSCI Emerging Markets
10%
Index
RMAX
Súly
5%
Index
MAX
Súly
45%
Index
MSCI World
Súly
20%
Index
BUX
Súly
5%
Index
CETOP20
Súly
15%
Index
MSCI Emerging Markets
Súly
10%
RMAX: Az Államadósságkezelő Központ által publikált magyar állampapír index, mely a 3 hónap – 12 hónap közötti futamidővel rendelkező
magyar állampapírokat tartalmazza, piaci súlyuk arányában. Az index ezen állampapírok teljesítményének mérésére alkalmas index.
(BBG kód: MAX RMAX Index) MAX: Az Államadósságkezelő Központ által publikált állampapír index, mely a 12 hónapnál hosszabb futamidejű állampapírokat tartalmazza,
piaci súlyuk arányában. Az index ezen állampapírok teljesítményének mérésére alkalmas index. (BBG kód: MAX IDX Index) MSCI World: Az MSCI World Index a fejlett világ részvénypiacain kereskedett részvények piaci kapitalizáció súlyozású indexe. (BBG kód:
MXWO Index) BUX: A BUX Index a magyar részvénypiacon kereskedett részvények piaci kapitalizáció súlyozású indexe. (BBG kód: MXWO Index) CETOP20 Index: A CETOP20 index Közép-Európa részvénypiacain kereskedett 20 blue-chip részvény piaci kapitalizáció súlyozású indexe. (BBG
kód: CETOP20 Index) MSCI Emerging Markets: Az MSCI Emerging Market Index a feltörekvő világ részvénypiacain kereskedett részvények piaci kapitalizáció súlyozású indexe.
(BBG kód: MXEF Index) A kompozit referencia index teljesítményének számítása során a külföldi devizában denominált indexeknek magyar forintban kifejezett
értékét kell figyelembe venni
A Bebiztosító portfólió elsősorban az átlagosnál alacsonyabb kockázatú, jellemzően rövidebb átlagos futamidővel rendelkező kamatozó eszközöket, értékpapírokat
és állampapírokat tartalmaz, befektetéseinek általános jellemzője a biztonságra törekvés. A portfólióban lehetőség van külföldi
devizában kibocsátott eszközök vásárlására, azonban az ezekből származó devizakockázatot a vagyonkezelő származtatott eszközök
felhasználásával korlátok között tartja. A portfólióban lehetőség van származtatott eszközök alkalmazására, amennyiben az
a portfólió kockázatát csökkenti, vagy a portfólió befektetési stratégiájának hatékonyabb kialakítását segíti elő. Normál
piaci körülmények között a portfólióban szereplő befektetési eszközök árfolyam-ingadozása alacsony, ami rövidebb időtáv tekintetében
is alkalmassá teszi a portfóliót az értékőrzésre, azonban az alacsony kockázati szinttel összhangban a hosszú távú befektetési
politikák előnyei kevésbé érvényesülhetnek. A portfólió tőkevesztésének kockázata csekély, ugyanakkor a hozama az állampapírok
hozamát várhatóan nem fogja meghaladni.
Ez a portfólió azon Pénztártag számára lehet előnyös, aki:rövidebb (néhány éves) távon is inkább a kockázatok csökkentését
tartja fontosnak, és/vagyha közel áll a nyugdíjkorhatárhoz és szeretné enyhíteni annak kockázatát, hogy éppen egy átmeneti
tőzsdei mélypont közelében venné igénybe a nyugdíjszolgáltatást.Bebiztosító portfólió esetében a Pénztár figyelmet fordít
arra, hogy a kötelezettségállomány és a befektetések devizakitettsége összhangban legyen. A portfólió kamatozó értékpapírokból
álló részének átlagos hátralévő futamideje (duration) az 5 évet nem haladhatja meg.
Benchmark
A Bebiztosító portfólió benchmarkja az alábbi tőkepiaci indexekből az alábbi súlyokkal kialakított összetett referencia index:
Index
Súly
RMAX
75%
MAX
25%
Index
RMAX
Súly
75%
Index
MAX
Súly
25%
RMAX: Az Államadósságkezelő Központ által publikált magyar állampapír index, mely a 3 hónap – 12 hónap közötti futamidővel rendelkező
magyar állampapírokat tartalmazza, piaci súlyuk arányában. Az index ezen állampapírok teljesítményének mérésére alkalmas index.
(BBG kód: MAX RMAX Index) MAX: Az Államadósságkezelő Központ által publikált állampapír index, mely a 12 hónapnál hosszabb futamidejű állampapírokat tartalmazza,
piaci súlyuk arányában. Az index ezen állampapírok teljesítményének mérésére alkalmas index. (BBG kód: MAX IDX Index)
Nyilatkozat
a befektetési döntések fenntarthatósági tényezőkre gyakorolt káros hatásairól
A Budapest Önkéntes Nyugdíjpénztár
vagyonkezelési tevékenységét teljes egészében az MKB Alapkezelő végzi.
A pénzügyi szolgáltatási
ágazatban a fenntarthatósággal kapcsolatos közzétételekről szóló Európai
Parlament és Tanács 2019/2088 rendelete alapján a Pénztár nyilatkozik, hogy a
befektetési döntéseknek a fenntarthatósági tényezőkre gyakorolt káros hatásait
olyan módon és azon időponttól veszi figyelembe, ahogy és amikor a Pénztár
vagyonának kezelésével megbízott és a rendelettel érintett szolgáltató az erre
vonatkozó nyilatkozatát közzéteszi.
Az MKB Alapkezelő fenntarthatósággal
kapcsolatos nyilatkozata az alábbi oldalon olvasható:
A fenntarthatósági kockázat olyan környezeti,
társadalmi vagy vállalatirányítási eseményt vagy körülményt jelent, amelynek
bekövetkezése lényeges negatív hatást gyakorolhat a befektetések és / vagy
eszközök értékére, a Pénztár pénzügyi, jövedelmi és vagyoni helyzetére, továbbá
hírnevére. A Pénztár felelős pénzügyi piaci szereplőként különös hangsúlyt
fektet az általa kínált portfoliókban szereplő eszközöknek, valamint saját
tevékenységének társadalmi és környezeti hatásaira. A Pénztár a fenntarthatóság
kérdésében követni szándékozik a nemzetközi legjobb gyakorlatokat a
fenntarthatóság magas színvonalú kezelésének megvalósítása és folyamatos
finomítása érdekében, valamint ügyfeleivel partneri viszony kialakítására
törekszik a fenntarthatósági normák támogatása céljából.
A Pénztár törekszik arra, hogy a vagyonkezeléssel
megbízott szervezet befektetési döntéshozatali folyamata minden releváns
kockázatra kiterjedjen, beleértve azokat a fenntarthatósági kockázatokat is,
amelyek jelentős negatív hatással bírhatnak a befektetések megtérülésére és a
fenntarthatósági tényezőkre egyaránt. A fenntarthatósági tényezők közé
tartoznak – egyebek mellett – a környezeti, társadalmi és munkaügyi kockázatok,
az emberi jogok tiszteletben tartása, valamint a korrupció és a megvesztegetés
elleni küzdelem.
Nyilatkozat
a fenntarthatósági kockázatok integrálásáról
A Pénztár számára elengedhetetlenül fontos, hogy olyan
széleskörű és átfogó kockázatkezelési rendszert követeljen meg a
vagyonkezelőjétől, amely a Pénztár felügyelete alatt a vagyonkezeléssel
kapcsolatos fenntarthatósági kockázatokat hatékonyan azonosítja, méri,
figyelemmel kíséri és ellenőrzi.
A Pénztár elkötelezett
ESG teljesítményének javítása, a felelősségteljes üzleti tevékenység és a
hosszú távú gondolkodás mellett.
Az ESG rövidítés environmental (környezeti), social (társadalmi)
és governance (vállalatirányítás) szavakból tevődik össze, és
olyan célkitűzések és kritériumok összefoglalójának tekinthető, amelyek a
társadalmilag érzékeny problémákra keresnek megoldást.
Befektetések tekintetében a
fenntarthatósági/ESG szemlélet, olyan befektetési stratégiát takar, amely a
gazdálkodó szervezetek fenntarthatóságot célzó törekvéseit, így a környezeti,
társadalmi és vállalatirányítási szempontokat is figyelembe veszi a
döntéshozatal során. A befektetési stratégia célja, hogy a befektetett tőke
gyarapítása mellett a rendelkezésre álló pénzeszközök megfelelő allokálásával
elősegítse egy fenntarthatóbb jövő megteremtését. A gyakorlatban a stratégia
megvalósítása során a tőkepiacon a befektetők kerülik a fenntarthatósági
szempontok alapján káros tevékenységet folytató gazdálkodó szervezeteket, és
befektetési lehetőséget keresnek a fenntarthatósági szempontok alapján hasznos
tevékenységet folytató gazdálkodó szervezetekbe. Napjainkban már egyre nagyobb
mennyiségben állnak rendelkezésre adatok, amelyek alapján visszamérhetők egy
gazdálkodó szervezet tevékenységének környezetre, társadalomra és
vállalatirányítási normákra gyakorolt hatásai. Ezeknek az adatoknak a
felhasználásával a befektetőknek ma már lehetősége van a fent leírt befektetési
stratégia egyre szélesebb körben való alkalmazására.
A Pénztár elkötelezett
amellett, hogy vállalatirányítási és befektetési folyamataiba integrálja az ESG
elveket, célokat. Ilyenek különösen, de nem kizárólagosan a klímaváltozás
elleni küzdelem, a természeti erőforrások védelme, a megfelelő termékminőség
garantálása, a munkavállalói jogok védelme, a transzparens működés, valamint a
korrupció és pénzmosás elleni fellépés.
A Pénztár támogatja a kiegyensúlyozott fejlődést,
amelynek célja a tőkeáramlás fenntartható beruházások felé történő átirányítása.
A Pénztár a vagyonkezelő által rendszeresen készített és rendelkezésére
bocsátott kimutatásokon keresztül tájékozódik és figyelemmel kíséri a
fenntarthatósági kockázatok alakulását és amennyiben a feltárt kockázat
magasabb lesz, mint a Pénztár fenntarthatósági kockázatvállalási hajlandósága,
akkor a Pénztár megteszi a megfelelő intézkedéseket a kockázat mérséklése
érdekében.
Figyelemmel a
jogszabályi előírások gyakorlati alkalmazásának erőforrás igényére és a
szükséges és hiteles eszközminősítések korlátozott rendelkezésre állására a
Pénztár portfóliói tekintetében a fentiekben felsorolt intézkedések fokozatos
bevezetése várható. Erre tekintettel a Pénztár első körben kiegészíti
Befektetési Politikáját a fentiek szerinti fenntarthatósági nyilatkozattal,
majd vagyonkezelője felkészülését követően a befektetési politikába
integrálja a fenntarthatósági kockázatokat és a fenntarthatóság
szempontjából káros főbb hatások és mutatók azonosítására és rangsorolására
irányuló intézkedésekre vonatkozó információkat.