Ugrás a tartalomhoz

Tisztelt Ügyfelünk! Természetesen bankunk is tudomást szerzett arról, hogy a Kormány meg kívánja hosszabbítani a moratóriumot. Mindamellett a jelenleg hatályos jogszabály alapján a Magyarország Kormánya által a 2020. évi LVIII. törvényben biztosított fizetési moratórium 2020. március 19-től 2020. december 31-ig tart. 2021-ben az érvényben lévő jogszabálynak megfelelően válnak esedékessé a törlesztések. Bármilyen a jelenlegi szabályozást érintő  jogszabály módosítást a Budapest Bank jogkövető, prudensen működő pénzintézetként alkalmazni fog.

Tisztelt Ügyfelünk! Tájékoztatjuk, hogy tervezett karbantartás miatt 2021.03.28-án 00:00 és 02:00 óra közt az Azonnali Fizetési Rendszerben indított utalások fogadására, valamint ezek indítására nincs lehetőség. Kérjük, utalását időzítse ezen időszakon kívülre, vagy átutalását értéknap megjelölésével indítsa el. Amennyiben egy partnerétől vár utalást, kérjük, jelezze neki, hogy átutalását a karbantartáson kívüli időpontban vagy értéknap megjelölésével indítsa, illetve sikertelenség esetén így ismételje meg.

Tisztelt Ügyfeleink! Weboldalunkon a mai napon (2021.01.21.) 19:00 és 23:59 között karbantartási munkákat végzünk, amely bizonyos funkciók elérésében fennakadást okozhat. Az okozott kellemetlenségért elnézésüket kérjük!

Tisztelt Ügyfelünk! Tájékoztatjuk, hogy tervezett karbantartás miatt 2021.04.11-én 00:30 és 01:00 óra közt az Azonnali Fizetési Rendszerben indított utalások fogadására, valamint ezek indítására nincs lehetőség. Kérjük, utalását időzítse ezen időszakon kívülre, vagy átutalását értéknap megjelölésével indítsa el. Amennyiben egy partnerétől vár utalást, kérjük, jelezze neki, hogy átutalását a karbantartáson kívüli időpontban vagy értéknap megjelölésével indítsa újra, illetve sikertelenség esetén így ismételje meg.

Tisztelt Ügyfelünk! Változik az internetes bankkártyás vásárlások jóváhagyása, további információt a teendőiről itt olvashat. Tájékoztatjuk, hogy egyes ügyfeleink bankunk nevében küldött adathalász levelet kaphattak, erről bővebben itt tájékozódhat.

Karbantartás miatt 2021.01.17-én 0:00 és 1:00 között az Azonnali Fizetési Rendszerben indított és fogadott utalások elutasításra kerülnek a Budapest Bank rendszereiben. 2021.01.17-én 1:00 és 2:30 között kiesés várható az Azonnali Fizetési Rendszert érintő szolgáltatásunkban, ebben az időszakban az indított és fogadott utalások elutasításra kerülhetnek. Tervezett utalásait kérjük, ütemezze a karbantartási időszakon kívülre, vagy időzítse a következő munkanapra.

Tisztelt Ügyfelünk! A fizetési moratóriummal kapcsolatosan nyilvánosságra került új információkért kattintson ide

Tisztelt Ügyfelünk! A 2021. március 12-én 13:44 és 16:44 között hitelkártya számlára indított átutalási megbízások jóváírásában hiba tapasztalható, ennek hatására az utalt összeg nem jelenik meg a hitelkártya számlán. A hiba javításán dolgozunk, addig türelmét és megértését kérjük.

Tisztelt Ügyfelünk! 2021.02.10-től változik az internetes bankkártyás vásárlások jóváhagyása. További információt a teendőiről itt olvashat

Technikai probléma miatt előfordulhat, hogy egyes ügyfeleinknél téves egyenleg miatt az azonnali fizetésként indított átutalási megbízásaik elutasításra kerülnek. Az érintett ügyfelek a tranzakciós SMS-ekben téves egyenleget látnak. A hiba elhárítása 2021.01.28. nap végén várható. Türelmüket köszönjük!

Tisztelt Ügyfelünk! Változott az internetes bankkártyás vásárlások jóváhagyása, további információt a teendőiről itt olvashat. Tájékoztatjuk, hogy csalók más bankok nevében adathalász hívásokat kezdeményeznek, erről bővebben itt tájékozódhat.

Tisztelt Ügyfelünk! Az adathalász kísérletekről bővebben itt tájékozódhat.

Tájékoztatjuk Önöket, hogy 2020. december 3. 22:00 órától december 4. 03:00-ig elektronikus csatornáink nem lesznek elérhetők. További részletek itt.

Tisztelt Ügyfeleink!
Tervezett rendszerkarbantartási munkálatok miatt 2020. szeptember 15. 22:45 és 23:45 között szünetel az internetes vásárláshoz kapcsolódó jóváhagyó SMS kódok kiküldése. Kérjük, internetes vásárlásait időzítse a karbantartási időszakon kívülre.
Megértését és türelmét köszönjük! Budapest Bank Zrt.

Tisztelt Ügyfeleink! Tervezett rendszerfrissítési munkálatok miatt január 26. (kedd) 22:00 óra és január 27. (szerda) 01:00 óra között a Budapest Internetbank, a Budapest Bank Mobil App és a Budapest Bank BusinessID nem lesz elérhető, valamint a tranzakciós SMS-ek és az internetes vásárlások jóváhagyásához szükséges megerősítő (SMS) kód (3DS) kiküldése szünetel. A tranzakciós SMS-ek utólag kiküldésre kerülnek.

Tisztelt Látogatónk! A fizetési moratóriummal kapcsolatos új információkat részletesebben itt olvashatja.

Tisztelt Ügyfelünk! Karbantartás miatt 2021. március 9-én délelőtt, valamint március 10-én egész nap az internetes vásárlások jóváhagyásához szükséges 3DS megerősítő (SMS) kód kiküldésében, valamint az ehhez kapcsolódó mobiltelefonos azonosításban kiesések lehetnek. Megértését és türelmét köszönjük!

Tisztelt Ügyfelünk! Változott az internetes bankkártyás vásárlások jóváhagyása, további információt a teendőiről itt olvashat.

Tisztelt Látogatónk! A fizetési moratóriummal kapcsolatos új információkat részletesebben itt olvashatja.

Tisztelt Ügyfelünk! Tájékoztatjuk, hogy tervezett karbantartás miatt 2021.02.21-én 00:00 és 01:30 óra közt az Azonnali Fizetési Rendszerben indított utalások fogadására, valamint ezek indítására nincs lehetőség. Kérjük, utalását időzítse ezen időszakon kívülre, vagy átutalását értéknap megjelölésével indítsa el. Amennyiben egy partnerétől vár utalást, kérjük, jelezze neki, hogy átutalását a karbantartáson kívüli időpontban vagy értéknap megjelölésével indítsa újra.

Bankunkon kívül  álló  probléma miatt egyes internetes vásárlási tranzakciók elutasításra kerülhetnek. A hiba elhárításán dolgozunk, addig türelmüket  és megértésüket köszönjük!

Tisztelt Ügyfelünk! A 2021. március 12-én 13:44 és 16:44 között hitelkártya számlára indított átutalási megbízások jóváírásában hiba tapasztalható, ennek hatására az utalt összeg nem jelenik meg a hitelkártya számlán. A hiba javításán dolgozunk, addig türelmét és megértését kérjük.

Tisztelt Ügyfeleink!
Weboldalaink folyamatos fejlesztés alatt állnak. Újabb fejlesztéseink eredményeképpen megújult weboldalunk további funkciókkal segíti fogyatékkal élő ügyfeleink honlapon történő tájékozódását. Jelenlegi új honlapunk már alkalmas a billentyűzettel történő bejárásra, felolvasó szoftverre optimalizált. Hamarosan az akadálymentes szolgáltatási térképünket is elérhetővé tesszük fogyatékkal élő Ügyfeleink részére, melyben magaskontrasztos nézetben jelenítjük majd meg igényeknek megfelelően fiókjainkat. Honlapunkon további akadálymentesítési fejlesztések is folyamatban vannak, melyek későbbi időszakban fognak elérhetővé válni Ügyfeleink számára. Ezek megvalósulásáról további tájékoztató üzenetet fogunk megjeleníteni Ügyfeleink részére.

Megértését és együttműködését köszönjük! Üdvözlettel: Budapest Bank

Tisztelt Ügyfelünk! Karbantartás miatt 2021. április 12. 22:50 óra és április 13. 00:05 óra, valamint április 13. 1:10 óra és 1:30 óra között a Budapest Internetbank, a Budapest Bank Mobil App nem lesz elérhető, továbbá az internetes vásárlások jóváhagyásához szükséges 3DS megerősítő (SMS) kód és internetbank belépő kódot tartalmazó SMS kiküldésében ezen időszakok alatt kiesés várható.

Tisztelt Ügyfelünk! Változott az internetes bankkártyás vásárlások jóváhagyása, további információt a teendőiről itt olvashat. Tájékoztatjuk, hogy csalók más bankok nevében adathalász hívásokat kezdeményeznek, erről bővebben itt tájékozódhat.

Tisztelt Ügyfeleink! A 2021.február.12 10:59 és február 13. 16.00 között hitelkártya számlára indított átutalási megbízások jóváírásában hiba tapasztalható, ennek hatására az utalt összeg nem jelenik meg a hitelkártya számlán. A hiba javításán dolgozunk, és várhatóan a mai nap végéig elhárítjuk, addig türelmüket és megértésüket kérjük.

Tisztelt Látogatónk! A fizetési moratóriummal kapcsolatos új információkat részletesebben itt olvashatja.

Tisztelt Ügyfelünk! A bankfiókjaink aktuális nyitvatartási idejéről a fiókkeresőben tájékozódhat, kérjük, a bankfiók látogatása előtt ellenőrizze a nyitvatartást.

Tisztelt Ügyfeleink! Weboldalunkon a mai napon (2020.10.20.) 19:00 és 23:59 között karbantartási munkákat végzünk, amely bizonyos funkciók elérésében fennakadást okozhat. Az okozott kellemetlenségért elnézésüket kérjük!

Tisztelt Ügyfelünk! 2021.02.10-től változik az internetes bankkártyás vásárlások jóváhagyása. További információt a teendőiről itt olvashat

Tisztelt Látogatónk! A fizetési moratóriummal kapcsolatos új információkat részletesebben itt olvashatja.

Tisztelt Ügyfeleink! Értesítjük Önöket, hogy tervezett karbantartás miatt a Budapest Internetbank és a Budapest Bank Mobil App, a tranzakciós SMS-ek, valamint az internetes vásárlások jóváhagyásához szükséges megerősítő (SMS) kód (3DS) kiküldése szünetel 2020.11.13. (péntek) 22:00 óra és 2020.11.14. (szombat) 04:00 óra között. Amennyiben bármilyen kérdésük van, kérjük, hívják telefonos ügyfélszolgálatunkat a 1440 telefonszámon! Megértésüket és türelmüket köszönjük! Üdvözlettel: Budapest Bank

Tisztelt Ügyfelünk! Tájékoztatjuk, hogy egyes ügyfeleink bankunk nevében küldött adathalász levelet kaphattak, egyes ügyfeleinket pedig telefonon keresztül keresték adathalász céllal. Erről bővebben itt tájékozódhat.

Tisztelt Ügyfelünk! Tájékoztatjuk, hogy a PSD2 erős ügyfél-hitelesítésre vonatkozó elvárásánakhatályba lépését követően némely kereskedői weboldalak nem készültek fel az előírásoknak megfelelő átállásra, ennélfogva nem felelnek meg a rendelet követelményeinek. Ezeken az internetes oldalakon gyakran tapasztalható, hogy a vásárlás végső fázisában a tranzakció megszakad és/vagy elutasításra kerül. További részletek ezen az oldalon.

Tájékoztatjuk Tisztelt Ügyfeleinket, hogy augusztus 29-én (szombaton) a fiókok egységesen15:00 óráig tartanak nyitva.

Tisztelt Ügyfeleink!

Tájékoztatjuk Önöket, hogy technikai okokból az online bankkártyás fizetések sikertelenek lehetnek. Amennyiben nem tudnak online fizetni, kérjük, hogy kis idő elteltével ismételjék meg a műveletet. A hiba elhárításán dolgozunk, addig türelmüket és megértésüket kérjük!

Üdvözlettel: Budapest Bank

Tisztelt Ügyfelünk! 2021.02.10-től változik az internetes bankkártyás vásárlások jóváhagyása. További információt a teendőiről itt olvashat

Hálózati leterheltség miatt egyes rendszereink elérésében lassulás jelentkezik, esetenként nem elérhetők. A szolgáltatóval együttműködve folyamatban van a hiba elhárítása.

Tisztelt Ügyfelünk! 2020. október 20-án az Országgyűlés a hiteltörlesztési moratórium meghosszabbításáról döntött, így a meghatározott társadalmi csoportoknak és a pénzügyi nehézséggel küzdő vállalkozásoknak 2021. január 1-től 2021. június 30-ig továbbra sem szükséges hiteleiket törleszteniük. A részletszabályokat egyelőre nem ismerjük, azok megjelenéséig ügyfeleink szíves türelmét kérjük! Az új moratóriummal kapcsolatos információkkal honlapunk folyamatosan frissülni fog!

A mai napon 17.00 óra és 0.00 óra között tervezett karbantartást végzünk weboldalunkon, emiatt előfordulhat, hogy ideiglenesen bizonyos funkciók például: űrlapok, nem lesznek elérhetőek. Megértésüket köszönjük!

Tisztelt Ügyfelünk! Tervezett karbantartás miatt 2021.02.18. 23:00 óra és 2021.02.19. 02:00 óra közt a Budapest Internetbank, a Budapest Bank Mobil App, a Budapest Internetbank belépéshez szükséges megerősítő SMS kód és az internetes vásárlások jóváhagyásához szükséges 3DS megerősítő (SMS) kód kiküldésében időszakos kiesések várhatók. Megértésüket és türelmüket kérjük.

Tisztelt Ügyfeleink! Weboldalunkon a mai napon (2021.04.06.) 19:00 és 23:59 között karbantartási munkákat végzünk, amely bizonyos funkciók elérésében fennakadást okozhat. Az okozott kellemetlenségért elnézésüket kérjük!

Tisztelt Ügyfelünk! Tájékoztatjuk, hogy a PSD2 erős ügyfél-hitelesítésre vonatkozó elvárásánakhatályba lépését követően némely kereskedői weboldalak nem készültek fel az előírásoknak megfelelő  átállásra, ennélfogva nem felelnek meg a rendelet követelményeinek. Ezeken az internetes oldalakon gyakran tapasztalható, hogy a vásárlás végső fázisában a tranzakció megszakad és/vagy elutasításra kerül. További részletekért kérjük, látogasson el a https://www.budapestbank.hu/hirek/PSD2-sikertelen-tranzakciok oldalra!

Csatlakozom Kalkulátor Kártyás befizetés Írjon nekünk! Árfolyamok

FONTOS TÁJÉKOZTATÁS

A koronavírus hazai megjelenése miatt, pénztárunk is arra törekszik, hogy minimalizálja a személyes kontaktusok számát. Így arra kérjük pénztártagjainkat, hogy ügyeiket elsősorban elektronikus csatornákon, illetve számlájukkal kapcsolatos kérdéseiket telefonos ügyfélszolgálatunkon keresztül, a 1440-es telefonszámon intézzék. Papíralapú pénztári nyilatkozataikat, amennyiben lehetőségük van, postai úton juttassák el pénztárunkhoz a Budapest Önkéntes Nyugdíjpénztár 1245 Budapest, Pf: 1052. postacímre.
Azon pénztártagjaink számára, akik személyes azonosítása 2017. október  29-e után megtörtént, a Pénztár visszavonásig a postai úton beérkező nyugdíjszolgáltatásra, 10 éves várakozási idő eltelte utáni kifizetésre irányuló igényeiket is teljesíti.
Az online bejelentkezési felületen (www.bpnyugdij.hu/onyp.login-online) tagjaink ellenőrizhetik, hogy személyes azonosításuk megtörtént-e.

Belépés és átlépés

Belépés

Önnek nem kell mást tennie, mint kitölteni Belépési Nyilatkozatunkat , melyet a Budapest Bank bármely fiókjában leadhatja, vagy elküldheti postán a Pénztár 1245 Budapest, Pf.: 1052. címére.
A belépési nyilatkozat feldolgozását követően tagsági okirattal értesítjük a tagsági jogviszonyának létrejöttéről. Ezen található meg majd az Ön önkéntes nyugdíjpénztári ügyfélazonosító száma, a továbbiakban erre az ügyfél-azonosítóra kell hivatkoznia a nyugdíjpénztári ügyek intézésénél.
Első fizetésével nem kell megvárnia a tagsági okiratot, már a belépési nyilatkozat kitöltésével egy időben is utalhat pénztári számlájára az adószámának feltüntetésével a közlemény rovatban.

Most már online is kezdeményezheti a belépést!

Belépek

Átlépés

Ön beléphet akár több önkéntes nyugdíjpénztárba is, de lehetősége van arra is, hogy átlépéssel megtakarítását másik önkéntes nyugdíjpénztárból áthozza a Budapest Önkéntes Nyugdíjpénztárba.

  • Amennyiben Ön a Budapest Önkéntes Nyugdíjpénztárnak még nem tagja, és át kíván lépni hozzánk, úgy a Belépési Nyilatkozatunkat kell kitöltenie.
  • Amennyiben Ön már tagja a Budapest Önkéntes Nyugdíjpénztárnak és egy másik önkéntes nyugdíjpénztárból kívánja megtakarítását áthozni, úgy az Átlépési nyilatkozatot kell kitöltenie.

Kérjük, figyelmesen olvassa el a nyomtatványokon található kitöltési útmutatót is! A kitöltött nyilatkozatot bármelyik Budapest Bank fiókban leadhatja, vagy elküldheti postán a Pénztár 1245 Budapest, Pf.: 1052. címére. Fontos, hogy átlépési szándékáról a jelenlegi nyugdíjpénztárát is értesítse!
Ezután már a két érintett Pénztár intézi a szükséges minden egyéb elszámolási- és adminisztratív teendőt.

A Munkáltató értesítése

Amennyiben az Ön munkáltatója önkéntes nyugdíjpénztári hozzájárulást fizet a dolgozóinak, vagy cafetéria rendszerében választható elemként szerepel az önkéntes nyugdíjpénztári hozzájárulás is, a belépést követően a tagsági okiratának másolatával értesítse a munkáltatóját arról, hogy Ön a Budapest Önkéntes Nyugdíjpénztár tagja lett, annak érdekében, hogy munkáltatója az Ön nyugdíjpénztári számlájára az átutalást megkezdhesse. 

Amennyiben Ön lenne az első olyan munkavállaló cégüknél, aki a Budapest Önkéntes Nyugdíjpénztárt választotta, kérje meg munkáltatóját, hogy szerződéskötés céljából vegye fel a kapcsolatot pénztárunkkal az alábbi elérhetőségeken.

A munkáltatói partnereinkkel történő kapcsolattarást közvetlenül a Budapest Önkéntes Nyugdíjpénztár adminisztrációs szolgáltatója, az Első Hazai Pénztárszervező és Működtető Zrt. biztosítja. Az adatszolgáltatás zökkenőmentessége érdekében kérjük, hogy a jövőben a Budapest Önkéntes Nyugdíjpénztárral történő munkáltatói kapcsolattartás során az alábbi elérhetőségeket szíveskedjenek használni:

+36 1 477-7777

Hívja az üzleti vonalat

Központi telefonszám

+36 1 888-4250

Befizetés és felhalmozás

Az önkéntes nyugdíjpénztári megtakarítását egyéni és munkáltatói (pl. cafetéria) befizetésekkel egyaránt gyarapíthatja, sőt egyéni befizetései után 20%-os adókedvezményt is igénybe vehet. Így akár évi 150.000 forintos adójóváírással is növelheti egyéni számlájának egyenlegét.

Befizetés

A minimális megtakarítási összeg (egységes tagdíj) havi 4.000 Ft, éves szinten 48.000 forint.
A pénztártagjaink a Budapest Önkéntes Nyugdíjpénztárba történő tagdíj befizetési módokat itt találják:

Részletek

Adójóváírás és adóbevallás

20% adójóváírás

jelentős adókedvezményt is igénye vehet, amennyiben Ön is úgy dönt, hogy ezt a nyugdíjcélú megtakarítást választja.

Adóbevallás

Ne feledje az adóbevallás kitöltésekor figyelembe venni az önkéntes nyugdíjpénztári befizetései után járó 20%-os adójóváírást!

Költségek

A beérkező befizetések az alábbiak szerint kerülnek felosztásra a Pénztár tartalékai között:

Valamennyi jogcímen befizetett tagdíj (naptári évenként) Fedezeti tartalék (egyéni számla) Működési tartalék Likviditási tartalék
évi 10.000 Ft-ig 91% 9% 0%
10.001 – 200.000 Ft-ig 95% 5% 0%
200.001 – 500.000 Ft-ig 96% 4% 0%
500.001 Ft-tól 98% 2% 0%
Valamennyi jogcímen befizetett tagdíj (naptári évenként)
évi 10.000 Ft-ig
Fedezeti tartalék (egyéni számla)
91%
Működési tartalék
9%
Likviditási tartalék
0%
Valamennyi jogcímen befizetett tagdíj (naptári évenként)
10.001 – 200.000 Ft-ig
Fedezeti tartalék (egyéni számla)
95%
Működési tartalék
5%
Likviditási tartalék
0%
Valamennyi jogcímen befizetett tagdíj (naptári évenként)
200.001 – 500.000 Ft-ig
Fedezeti tartalék (egyéni számla)
96%
Működési tartalék
4%
Likviditási tartalék
0%
Valamennyi jogcímen befizetett tagdíj (naptári évenként)
500.001 Ft-tól
Fedezeti tartalék (egyéni számla)
98%
Működési tartalék
2%
Likviditási tartalék
0%

A Pénztárba belépő tagok első havi egységes tagdíja (4000 Ft) a működési alapba kerül.

Pénzmosás azonosítás

A pénzmosás és terrorizmus finanszírozása megelőzéséről és megakadályozásáról szóló 2017. évi LIII. törvény alapján Pénztárunknál is el kell végezni valamennyi pénztártag azonosítását, ideértve a meghatalmazottat, rendelkezésre jogosultat és képviselőt is.Amennyiben személyes azonosítása még nem történt meg kérjük, hogy személyes okmányaival és lakcímkártyájával mielőbb fáradjon be személyesen a Budapest Bank valamelyik bankfiókjába!
Ha Ön 2017. október 29-e után lépett be Pénztárunkba vagy ezt követően szolgáltatásban (kifizetésben) részesült, az Ön személyes azonosítása már megtörtént, így Önnek ezzel nincs további teendője.
Amennyiben a személyes azonosításban akadályoztatva van, ebben az esetben az azonosítás az alábbiak szerint fogadható el:

  • Közjegyző, vagy - külföldi tartózkodás esetén – magyar konzuli tisztviselő általi hitelesített, teljes körűen kitöltött azonosítási adatlap és
  • a személyazonosság igazolására alkalmas hatósági igazolványok, a pénztártag jelenlétében hitelesített másolatának a Pénztárhoz történő megküldése.

Azonosítási adatlap


Hozzáférés

Fontos információ

Az Önkéntes Kölcsönös Biztosító Pénztárakról szóló 1993. évi XCVI. törvény (link: http://www.njt.hu/) 10 évben állapítja meg azt a várakozási időt, amelynek elteltét követően a pénztártag legkorábban hozzáférhet számlaegyenlegéhez. Ez alól kivételt csak a nyugdíjszolgáltatás igénybevétele jelent, mely szolgáltatás a várakozási időtartamtól függetlenül igényelhető.