Tisztelt Ügyfelünk!  Rendszerfrissítés miatt 2020. május 16. estétől több szolgáltatásunkban is kiesések várhatók.
Május 16. 22:45 és május 17. 01:00 között nem lesz elérhető a Budapest Business Terminál.
Május 16. 22:55 és 24:00 között szünetel a Budapest Internetbank, a Budapest Bank Mobil App, illetve a tranzakciós SMS-ek, valamint az internetes vásárláshoz kapcsolódó jóváhagyó SMS kód kiküldése.
Május 16. 23:00 és 23:30 között a bank ATM-jei nem üzemelnek.
A karbantartás teljes ideje alatt (2020. május 16. este 22:45 és 2020. május 17. hajnali 01:00 között) egyes szolgáltatásokban további rövid, néhány percen át tartó kiesések fordulhatnak elő.  Kérjük, utalásait és internetes vásárlásait időzítse a karbantartási időszakon kívülre. Megértését és türelmét köszönjük! Budapest Bank

Budapest Bank csoport

Budapest Bank

A Budapest Bank 1987-ben, a kétszintű bankrendszer kialakulásakor jött létre, az első három hazai kereskedelmi bank egyikeként. A pénzintézet több mint 25 éve működik Budapest Bank néven. A nyolc magyarországi nagybank egyikeként, mintegy 100 bankfiókból álló országos hálózattal teljes körű pénzügyi szolgáltatásokat nyújt a lakosság és a vállalatok – ezen belül főként a kis- és középvállalkozások – számára.

A Budapest Bank csoport főbb tagjai a bank 100 százalékos tulajdonú leányvállalatai: a Budapest Alapkezelő Zrt., és a Budapest Lízing Zrt. 2014 végén a bankcsoport összesen mintegy 2800 főt foglalkoztatott a leányvállalatokkal együtt.

2006-ban a Budapest Bank a hazai bankpiacon elsőként vidéken, Békéscsabán nyitotta meg operációs központját. Ezzel a beruházással a Budapest Bank több mint 700 munkahelyet teremtett Magyarország egyik legnagyobb munkanélküliségével küzdő régiójában. Itt zajlik a bank háttérműveleteinek nagy része: például a hitelekkel kapcsolatos adminisztráció, a számlanyitás, a panaszkezelés, a telefonos értékesítés, és a bank telefonos ügyfélszolgálata is a központban működik.

A Budapest Bank az egyik legjobban teljesítő, és leginkább felelősen működtetett univerzális nagybank erős tőkepozícióval és kockázatkezeléssel, piacvezető folyamatokkal, valamint lakossági és vállalati portfolióval. A kihívásokkal teli környezetben elért eredményeinknek, stabil működésünknek és a kulcsterületeken elért növekedésünknek köszönhetően 2014-ben sorban másodszor nyertük el a MasterCard – Az Év Bankja díját, amely a legjelentősebb elismerés a hazai bankpiacon.


Tulajdonos

A bankcsoport 2015. június 29-én állami tulajdonba került: a Corvinus Nemzetközi Befektetési Zrt. megvásárolta a GE Capital-től a Budapest Bank Zrt. 100 százalékos üzletrészét. A korábbi tulajdonos GE 1995-ben szerzett részesedést a Budapest Bankban, és tulajdonrésze fokozatos növelésével később a bankcsoport 100 százalékos tulajdonosává vált.

A Budapest Bank és leányvállalatai

A Budapest Banknál elérhető szolgáltatások egy részét a bank a tulajdonában lévő leányvállalatokon keresztül nyújtja. Ezek a vállalkozások a bankcsoport részét képezik és speciális tevékenységüket független gazdálkodó egységként végzik.


Budapest Alapkezelő

A Budapest Alapkezelő 1992-ben jött létre. Főként befektetési alapok szervezésével, menedzselésével, nyugdíj- és egészségpénztári vagyonkezeléssel foglalkozik. Alapjai között egyaránt megtalálhatók a hagyományos pénzpiaci, kötvény-, részvényalapok csakúgy, mint az utóbbi időben egyre népszerűbb garantált alapok.


Budapest Lízing Zrt.

Az 1992-ben alakult Budapest Lízing Zrt. mára az ország egyik vezető eszközlízing cége. Fő tevékenysége állóeszközök, elsősorban termelési eszközök lízingje.

Vezetőség

Dr. Lélfai Koppány, a Budapest Bank elnök-vezérigazgatója

Dr. Lélfai Koppány 2018. január 1-től irányítja a Budapest Bankot, de igazgatósági elnökként már 2017. április 1. óta részt vett a bank irányításában és stratégiai döntéseiben. 2000 és 2011 között előbb az MFB Zrt. üzleti, később a jogi területén dolgozott, majd 2016 novemberéig vezérigazgatóként irányította a Bethlen Gábor Alapkezelő Zrt-t. 2016 novemberétől az MFB Zrt. vezérigazgató-helyettese, belső igazgatósági tagja.

Puskás András, a Budapest Bank kockázatvállalásáért és működtetéséért felelős vezérigazgató-helyettese

Puskás András 2018 februárja óta a bank kockázatvállalásáért és működtetéséért felelős vezérigazgató-helyettese. Az IT, a Kockázatkezelés és az Operáció vezetői közvetlenül a vezérigazgató-helyettesnek jelentenek.
A szakember a Budapesti Közgazdaságtudományi és Államigazgatási Egyetemen okleveles közgazdászként végzett. A Magyar Export-Import Bank Zrt-től (EXIM Bank) illetve a Magyar Exporthitel Biztosító Zrt-től (MEHIB) érkezett a bankhoz, ahol 2014 óta üzleti vezérigazgató-helyettesként és az EXIM Bank és Biztosító igazgatóságának tagjaként dolgozott. Anyanyelvén túl angolul és németül beszél.


Budapest Bank Zrt. igazgatósági és felügyelőbizottsági tagok

Igazgatósági tagok
Dr. Lélfai Koppány, az Igazgatóság elnöke
Puskás András
Antal Dénes
dr. Láng Géza
Csáki Béla
Igazgatósági tagok
Dr. Lélfai Koppány, az Igazgatóság elnöke
Igazgatósági tagok
Puskás András
Igazgatósági tagok
Antal Dénes
Igazgatósági tagok
dr. Láng Géza
Igazgatósági tagok
Csáki Béla
Felügyelőbizottsági tagok
Pankucsi Zoltán, a Felügyelőbizottság elnöke
Rada Sándor Zoltán
Cserpák Zsolt
Dr. Herencsár Lajos
Garamvölgyi Balázs
Felügyelőbizottsági tagok
Pankucsi Zoltán, a Felügyelőbizottság elnöke
Felügyelőbizottsági tagok
Rada Sándor Zoltán
Felügyelőbizottsági tagok
Cserpák Zsolt
Felügyelőbizottsági tagok
Dr. Herencsár Lajos
Felügyelőbizottsági tagok
Garamvölgyi Balázs

A Budapest Bank Zrt-nél auditbizottság nem működik. Az auditbizottsági feladatokat a Hpt. 157. § (6) bekezdése alapján a Felügyelőbizottság látja el.

Értékeink, küldetésünk

A Budapest Bank üzleti tevékenységének alapja az Etikai Kódex, amely működésünk minden területét szabályozza, legyen szó a bank irányításáról, a hitelezésről vagy az ügyfelekkel való kapcsolattartásról. Az etikai kódexben foglaltak betartását a bank minden munkavállalójától elvárja, ezen kívül az előírások egy része a beszállítói, alvállalkozói szerződésekben is szerepet kap. Ez az értékrend előírja az üzleti tevékenységünkre vonatkozó jogszabályok betartását, az őszinte, tisztességes, megbízható és etikus magatartást. Meggyőződésünk, hogy csak egyetlen olyan siker van, amellyel megőrizhetjük tekintélyünket, megszolgálhatjuk ügyfeleink bizalmát – ez pedig az etikus magatartással elért siker. Ennek érdekében munkatársaink mindent megtesznek azért, hogy megfeleljenek a legszigorúbb elvárásoknak az etikus üzleti magatartás területén.

A Budapest Bank csoport vezetői és munkatársai napi munkájuk során folyamatosan szem előtt tartják az alábbi értékeket:

  • Egyenesség: Akár ügyfeleinkről, vagy feladatainkról, akár céljainkról van szó, mindig az egyenes utat és megoldást választjuk. Szolgáltatásaink nyújtása során érthető, őszinte és lényegre törő kommunikációra törekszünk.
  • Egyszerűsítés: Az ügyfeleinknek nyújtott szolgáltatások kapcsán a világos és egyszerű módszereket részesítjük előnyben. Törekszünk a gyors és könnyen igénybe vehető szolgáltatások kialakítására, kerüljük a felesleges adminisztrációval járó bürokratikus ügyintézést.
  • Átláthatóság: Ajánlatainkat és javaslatainkat átláthatóvá, ellenőrizhetővé tesszük.
  • Ügyfélközpontúság: Szolgáltatásaink kialakítása és az ügyfélkiszolgálás során kiemelt figyelmet fordítunk ügyfeleink pénzügyi igényeire és velünk szemben megfogalmazott elvárásaira.
  • Értéknyújtás: Ügyfélkiszolgálásunk során a hosszú távú, valódi értéket nyújtó pénzügyi megoldásokat részesítjük előnyben. Nyitottak vagyunk az innovatív elképzelésekre, ugyanakkor biztonságot adó tudatossággal és felelősségteljesen működünk ügyfeleink, a közösség, munkatársaink és a társadalom érdekében.

További részleteket lásd: Etikai Kódex