Avállalatirányításban időszerű a paradigmaváltás

Szerző
Budapest Bank

Olvasási idő
3 PERC

Megjelent
2021.11.25. 14:00

Azegyik legfontosabb kérdés egy vállalat életében, hogy vezetői milyen tudássalés szemlélettel rendelkeznek. A jó cégvezetők például felismerik, ha külsőszakemberekhez érdemes fordulni olyan helyzetekben, amikor más kompetenciák isszükségesek. A menedzsmentépítés állt a Budapest Bank által szervezett októberiBudapest Business Live webinar fókuszában. A panelbeszélgetések során pedigolyan ritka megoldásokról is szó esett, mint a külső vezetői kivásárlás vagy azinterim menedzserek bevonása.

2021.október 21-én megtartott Budapest Business Live webinar keretében a hallgatóságegy elődadást és két panelbeszélgetést hallgathatott meg. Az előadást, amelynektémája az optimális menedzsment kialakításának kulcskérdései voltak, Dr.Baranyi Gábor, a Deloitte adó- és jogiosztályának partnere tartotta. A szakember az irányítás átadásánakdilemmáit tekintette át hazai példákon keresztül: szóba került például agenerációváltás, illetve az olyan problémák is, mint a kontrollvesztéstől valófélelem vagy a vállalatokon belüli menedzsmentréteg hiánya.

Néha paradigmaváltás kell a növekedéshez

Azoktóberi webinar első panelbeszélgetésén Varga Lajos, a Comtech Kft. ügyvezetőigazgatója, valamint Endrődi András, a Concorde MB Partnerspartnere számoltak be a két cég közötti együttműködésükről. Endrődi András felelevenítette,hogy miután ügyfelük korábbi vezetése felismerte, hogy a vállalat továbbinövekedéséhez új kompetenciák bevonására volt szükség, egy nemzetköziakvizíciós lehetőség felmerülését követően megkereste a tanácsadó társaságot. Mivela nemzetközi vevővel való együttműködés akkoriban nem valósult meg, felmerültegy olyan befektetői csapat felkutatása, akik új tudást hozhatnak a vállalat életébe.Az érkező menedzsment tagja volt Varga Lajos is, aki szerint a befektetőicsapat komoly lehetőséget látott a Comtech exportjának fellendítésében, annakellenére, hogy az optikai és szélessávú telekommunikációs eszközöket gyártóvállalat egyelőre olyan piacon szerzi bevételei nagyobb részét, amelynekpusztán tízéves jövőt jósoltak akkor. Az, hogy közben ez a 10 év folyamatosantolódik kifelé a menedzsmentnek további segítséget jelent ahhoz az egyébkéntelkerülhetetlen lépéshez, hogy új, a meglévő kompetenciákat felhasználóterületeken biztosítsa a cég hosszútávú növekedését.

Varga Lajos beszámolt azokról a nehézségekről, amelyekegy teljeskörű menedzsmentváltozással járnak: szerinte komoly szakértelem ésodafigyelés szükséges ahhoz, hogy munkavállalói, beszállítói és vevői oldalrólis megmaradjon a bizalom ilyen helyzetekben. Mindemellett paradigmaváltásra isszükség volt, hiszen a korábbi vezetés esetében olyan hiányosságok is felmerültek,amik gátat szabtak az exportrészesedés növekedésének.

A két szakember elmondása szerint könnyű voltmeggyőzni a tranzakciót finanszírozó Budapest Bankot az együttműködésről,hiszen az új menedzsment már rendelkezett azokkal a kompetenciákkal (multinacionálisvállalati háttér, vezetői tapasztalat), amely garantálta, hogy a Comtech megerősítseexportképességét és ezáltal növekedésnek induljon.

Több mint tanácsadó

Az interim menedzserek alkalmazása szintén ritkajelenségnek számít a hazai gazdasági életben. Szűcs Norbert, a Nord-Point Kft.üzletfejlesztési vezetője, valamint Lengyel Péter, az InterimKft.társtulajdonosa ennek hatékonyságáról számolt be alegutóbbi Budapest Business Live webinar második panelbeszélgetésébe.

Szűcs Norbert egy családi vállalkozás vezetőinek újgenerációjához tartozik, akiknél akkor merült fel az interim menedzseralkalmazásának lehetősége, amikor egy olyan beruházás előtt álltak, amelyhezúgy érezték, nem rendelkeznek megfelelő kompetenciával.

Lengyel Péter szerint „a születéstől a halálig nincsolyan pont”, amikor ne lenne érdemes interim menedzsert bevonni a vállalatmunkájába. Úgy véli, az interim menedzserek teljeskörűen bevonódnak a munkába ésnemcsak tanácsokkal látják el partnereiket, hanem a menedzsment tagjaként is aktívanközreműködnek a vállalat mindennapjaiban. A Nord-Point esetében elsősorban értékesítésiterületen volt szükség külsős szakemberre, aki emellett átalakítási kérdések,valamint HR-problémák megoldásához is hozzájárult.

Végezetül felmerült az is, hogy mennyire éri meganyagilag az interim menedzserek alkalmazása. Bár egy külsős szakemberköltségei drágábbak, mint egy szerződtetett felsővezetőé, az interim menedzsertcsak azokra a munkanapokra szükséges megfizetni, amikor tényleges munkát végez.Éppen ezért egy interim menedzser alkalmazása sokszor költséghatékonyabb, mintegy állandó vezető foglalkoztatása.

A panelbeszélgetéseket egy Q&A szekció követte. Awebinaron résztvevők többek között az interim menedzserekkel kapcsolatostapasztalatokról, a külső szakemberek bevonásának nehézségeiről, illetve atanácsadókkal való együttműködésről kérdezték a szakértőket.

A teljes webinar, benne az előadásokkal és apanelbeszélgetésekkel visszanézhető ezen a linken:https://budapestbank.eventcloud.hu/login.html

A videó egy rövid regisztráció után tekinthető meg. Azoldal nem támogatott az Internet Explorer böngészőben.


Facebook

Tovább

Linkedin

Tovább
youtube.png

YouTube

Tovább
spotify_1.png

Spotify

Tovább
soundcloud.png

Soundcloud

Tovább

Iratkozzon fel hírlevelünkre, amennyiben szeretne:

  • értesülniés meghallgatni a legfrissebb MBH Business Podcast sorozat adásait,
  • szakértőktől tájékozódni a vállalkozását érintő aktuális piaci, gazdasági helyzetről,
  • piaci trendeket látni KKV-kat vizsgáló, ágazati kutatásokból,
  • inspirálódni különböző fontos, cégvezetéshez szükséges témák kapcsán,
  • esetleg elsőként szeretne értesülni egy Ön számára érdekes szakmai rendezvényről

Kérjük olvassa el Adatkezelési tájékoztatónkat A "Feliratkozás" gombra való kattintással Ön tudomásul veszi a tájékoztatóban foglaltakat és egyúttal hozzájárul az Ön által megadott személyes adatok fentiek szerinti kezeléséhez.

*Kötelezően kitöltendő mezők.